Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20480)

19821/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin noita kauppojen sovelluksia ja huomasin, että Pirkan punaset (kuivat) linssit on tarjouksessa huhtikuun loppuun asti 2 pussia 3 eurolla.

Pitäisi tehdä inventaari kuiva-aineshyllyillekin ja miettiä, että mitä pitäisi täydentää. Pakastimet tuli tosiaan käytyä läpi.

Vähän väsy olo, kun piti UMK katsoa illalla (ja sain syödä mahani täyteen herkkuja ilman, että maksoin niistä mitään! oli myös holitonta olutta ja kuohuviintä; olin siis autolla liikkeellä) ja vielä Mello siihen päälle. Onneksi tämän päivän ruuat oli valmiiksi jo mietty, sen verran olen jo oppinut.

Eilen keitin ison kattilallisen kaali-jauhelihakeittoa. Laskin, että se noin 4 litraa soppaa maksoi 3€ (jauheliha 1,50€, kaalista meni neljännes, kolme porkkanaa, pari punajuurta, pakasteesta kesäkurpitsan jämiä jne), ja annoskoosta riippuen tuosta tulee 8-10 annosta. Jos nuorisojaosto ei halua tänään syödä tuota, niin jääkaapissa on valmiiksi keitettyä spagettia ja pakastimesta löytyy kalapuikkoja, help yourself...

Huomisen työpäivän eväätkin on jo mietitty valmiiksi (pizzanjämät ja banaania).

Minua oikeasti vähän hmmm... harmittaa? kummastuttaa? ihmetyttää? miksi Lidlin hintoja ei löydy netistä. S-liikkeenkin hinnat on nykyään hankalammin löydettävissä sen ostoslistan kautta, sentään löytyy sieltä. Vai löytyykö kaikki Lidlin tuotteet sen äpin kautta?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19822/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Selasin noita kauppojen sovelluksia ja huomasin, että Pirkan punaset (kuivat) linssit on tarjouksessa huhtikuun loppuun asti 2 pussia 3 eurolla.

Pitäisi tehdä inventaari kuiva-aineshyllyillekin ja miettiä, että mitä pitäisi täydentää. Pakastimet tuli tosiaan käytyä läpi.

Vähän väsy olo, kun piti UMK katsoa illalla (ja sain syödä mahani täyteen herkkuja ilman, että maksoin niistä mitään! oli myös holitonta olutta ja kuohuviintä; olin siis autolla liikkeellä) ja vielä Mello siihen päälle. Onneksi tämän päivän ruuat oli valmiiksi jo mietty, sen verran olen jo oppinut.

Eilen keitin ison kattilallisen kaali-jauhelihakeittoa. Laskin, että se noin 4 litraa soppaa maksoi 3€ (jauheliha 1,50€, kaalista meni neljännes, kolme porkkanaa, pari punajuurta, pakasteesta kesäkurpitsan jämiä jne), ja annoskoosta riippuen tuosta tulee 8-10 annosta. Jos nuorisojaosto ei halua tänään syödä tuota, niin jääkaapissa on valmiiksi keitettyä s

Ihan oikeesti nyt. Keittoon jauhelihaa 1,50 edestä, neljäsosa kaalia yms ja siitä tulee 8-10 annosta? Älä viitsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19823/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostin sitten Lidlin tarjousnakkeja ja kaiken kamaluuden kruunuksi truuttasin niin ikään naapurin tuomaa Johnny's mango-habanero -sinappia missä ei maistu niin mango, habanero kuin sinappikaan.
Ja näitä riittää vielä huomiselle 🤢

Mutta halvaksi tuli."

No voi, olen kyllä ostanut Lidlin tarjousnakkeja aikaisemmin, ja eivät ne huonoja ole olleet. Tosin ne ovat olleet näitä lihaisia nakkeja,  mutta suolaisia ne ovat kyllä. Sinappia ei kannata käyttää, se on pahaa jo itsessään 🤢 (käsittämätöntä että jotkut laittavat sitä hernekeittoonkin), mieluummin ketsuppia nakkien kanssa.

T. Lidl-mies

19824/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti nyt. Keittoon jauhelihaa 1,50 edestä, neljäsosa kaalia yms ja siitä tulee 8-10 annosta? Älä viitsi. 

 

Kyllä mää vaan viitsin! Nimenomaan viitsimisellä tuo onnistuu. 400g jauhelihaa, noin 600g kaalia (miksi kaalinkerät on niin julmetun suuria?), 250g porkkanaa (tää on arvio, koska se yksi oli ihan järkkyiso). No okei, en muistanut kirjoittaa, että laitoin TIETENKIN perunoita - syytän UMK-krapulaa. 4,5l kattila oli melkein ääriään myöten täynnä, ihan piripintaanhan ei voi laittaa, kun se sit kiehuu ja roiskuu yli. Aika vähän tuli laitettua vettä, koska se kattila tuli vähän liian täyteen. Pottuja oli siis ... kahdeksan nyrkinkokoista? ehkä vähän pienempää.

Jauheliha maksoi 1,49€ Tokmannilla, se oli -50% ja ostin niitä aika monta pakastimeen. Kaali tarjouksessa 0,69€/kg, siinä oli tarralappu vielä kyljessä ja siinä näkyi hinta ja paino.

Hyvin maustettuna ei soppa vaadi kiloa jauhelihaa maistuakseen joltain. Jauhelihan paistoin valkosipulin kanssa, ihan pieni kynsi.

Yksi annos on noin 4 tai 5 desiä. Jos puoli litraa soppaa ruisleipien kanssa ei riitä, niin aika kova nälkä saa olla. Sit voi syödä jälkkäriksi jäätelökakkua (siis jäätelöstä tehtyä kuivakakkua) ja banaania ja vaikka kaurapuuroa mun puolesta.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19825/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ostin sitten Lidlin tarjousnakkeja ja kaiken kamaluuden kruunuksi truuttasin niin ikään naapurin tuomaa Johnny's mango-habanero -sinappia missä ei maistu niin mango, habanero kuin sinappikaan.
Ja näitä riittää vielä huomiselle 🤢

Mutta halvaksi tuli."

No voi, olen kyllä ostanut Lidlin tarjousnakkeja aikaisemmin, ja eivät ne huonoja ole olleet. Tosin ne ovat olleet näitä lihaisia nakkeja,  mutta suolaisia ne ovat kyllä. Sinappia ei kannata käyttää, se on pahaa jo itsessään 🤢 (käsittämätöntä että jotkut laittavat sitä hernekeittoonkin), mieluummin ketsuppia nakkien kanssa.

T. Lidl-mies

 

On käytöstapojen puutetta sanoa jotain ruokaa pahaksi. Käsittämätöntä tosiaan että kaikki ei tykkää samoista asioista kuin sinä 🤦🏻

 

19826/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, ei, Lidlin hintoja ei tosiaan ole näkyvillä missään. Ainoat hinnat mitkä näkyvät, on nykyhetken Lidl Plus -tarjoukset ja mahdollisesti äpissä olevat omat "kupongit". Näitäkin on tosi rajoitetusti.

 

Tämä on minunkin mielestäni suuri puute. Kaikki hinnathan on nykyään kassa- ja varastojärjestelmissä. Olisiko liian työlästä - lue: kallista ja henkilökuntaa sitovaa - ajaa ne näytille kaikki, mene ja tiedä.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19827/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ostin sitten Lidlin tarjousnakkeja ja kaiken kamaluuden kruunuksi truuttasin niin ikään naapurin tuomaa Johnny's mango-habanero -sinappia missä ei maistu niin mango, habanero kuin sinappikaan.
Ja näitä riittää vielä huomiselle 🤢

Mutta halvaksi tuli."

No voi, olen kyllä ostanut Lidlin tarjousnakkeja aikaisemmin, ja eivät ne huonoja ole olleet. Tosin ne ovat olleet näitä lihaisia nakkeja,  mutta suolaisia ne ovat kyllä. Sinappia ei kannata käyttää, se on pahaa jo itsessään 🤢 (käsittämätöntä että jotkut laittavat sitä hernekeittoonkin), mieluummin ketsuppia nakkien kanssa.

T. Lidl-mies

 

No ne nakit oli niitä lihaisampia Kartanon Wanhanajan nakkeja ja ne sinänsä on ihan ok, mutta se muu.

 

Sinapistakin tykkään, oikeasta sinapista ja laitan sitä myös hernekeittoon. Tänään muuten ostin taas lempisinappiani Kotisnappia. Nyt kelpaa 😋

Kampin Pimu

19828/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, piti kysymäni jo aiemmin, että miten sä sen jäätelökakun teit? Siis sulatiko jätskin "nesteeksi" vai miten?

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19829/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ilokseni huomasin, että Lidlin tomaattimurskan hinta oli laskenut. 400 gramman purkki taisi ennen olla 35 senttiä. Nyt pariin otteeseen varastoja täydentäessani sepä on ollut 32 senttiä. Ei siis mikään tarjous vaan hyllyhinta.

Kampin Pimu

Vierailija
19830/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ai niin, ilokseni huomasin, että Lidlin tomaattimurskan hinta oli laskenut. 400 gramman purkki taisi ennen olla 35 senttiä. Nyt pariin otteeseen varastoja täydentäessani sepä on ollut 32 senttiä. Ei siis mikään tarjous vaan hyllyhinta.

 

En ole pitkään aikaan ostanut Lidlistä tomaattimurskaa, mutta viimeksi kun ostin, se oli 33 senttiä. Eli he ovat ilmeisesti nostaneet sitä hintaa jossain vaiheessa. Kenties ihan vain jotta voivat mainostaa sen 0,5% veroalen menneen suoraan hintoihin 🤔... Ellei kyse ole kauppakohtaisista eroista. Prismassa ja citymarketissa halvin tomaattimurska on ollut koko ajan sen 33 senttiä.

Minä luulen, että Lidl ei halua hintojaan julkisesti näytille, koska sitten kävisi liian helposti ilmi, ettei se olekaan enää se halvin kauppa. Eli kyseessä on ihan taktinen veto, jotta saadaan pidettyä sitä halvimman imagoa yllä vaikka hintoja on nostettu niin, ettei se enää pärjää vertailuissa niin hyvin kuin ammoisina vuosina. Poistivathan he digikuiteistakin sen hakuominaisuuden eli ei voi enää kätevästi aiemmista ostokuiteista etsiä jotain tuotetta ja sen silloista hintaa. Täysin tarkoituksellinen poisto tämäkin eikä siis mikään bugi tms, ja saivatkin siitä paljon negatiitivista palautetta ja julkisuuttakin, mutta turhaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19831/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus tökkii pitkissä kirjoituksessa, mutta joo, konstit on monet Lidlilläkin. Se vaan on mun lähin "halpakauppa" - jos se nyt sitä edes on.

Vaihtoehdot Helsingin ydinkeskustassa on vähissä. K-Supermarket (kallis lukuun ottamatta hyvin harvoja tarjouksia, Alepa- kallis, S-Marketiin pitäisi oiken pääkatu ylittää 😁 mutta en viitsi koska se vasta törkykallis onkin.

Prismat ja Cittarit on sitten metromatkan päässä ja kun jalan kuljettavan työmatkan takia ei ole "kausikorttia" tulee kertaliputkin maksamaan 6,60 ees'taas' - ajan käytön lisäksi.

Huokaus!

Kampin Pimu

19832/20480 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske, piti kysymäni jo aiemmin, että miten sä sen jäätelökakun teit? Siis sulatiko jätskin "nesteeksi" vai miten?

 

Juu, jäätelö sai sulaa rauhassa rasiassaan löllöksi. Erilaisia ohjeita löytyi, menin sieltä missä aita on matalin, eli vain jätskiä, jauhoja ja leivinjauhetta (ja kaakaojauhetta). Lopputulos on kuivakakku. Nimenomaan kuiva. Eikä kovin makea, mutta meidän tapauksessa se on ihan eduksi.

Jos kokeilen uudestaan,  niin käyttäisin sitä jäätelöä ikään kuin kermana, eli laittaisin taikinaan ainakin rasvaa ja ehkä kananmuniakin. Toisaalta tämä nyt testattu versio toimisi varmaan ihan hyvin muffinsseina, joissa olisi joku kuorrute. Tai sitten sekaan jotain... suklaapaloja, marjoja tms mikä sopii siihen jäätelön makuun?

Siitä joka tapauksessa on jo suurin osa syöty, ettei se hukkaan mennyt 😁

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19833/20480 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huono syömään niin syön joka päibä samalla lailla, että muistaisi edes syödä.

Aamupala ruisleipä, tuorejuusto, kurkku ja omena 0,40€?

Päivällä pakastekasviksista, linssistä ja kookosmaidossa tehty sosekeitto + näkkäri tuorejuustolla. Joku alle 1€ annos kun iso kattilallinen maksaa 4€.

Illalla kanankauhelihaa 50g, riisiä iso kulhollinen ja pähkinärouhetta. Noin 1€.

Iltapala ruisleipä, tuorejuusto kurkku ja porkkana. 0,40€?

Juomana ihan vettä. Joskus ostan maitoa, jota juon lasillisen aamulla tai illalla. 
Ei tule ostettua mitään mielihino-ostoksia eikä tee mieli mitään vaihteluita. En tykkää syödä kylässä mitään tai vaikka ilmaiseksi ruokaa saisi kavereilla tai leipäjonosta.

 

Vierailija
19834/20480 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ensimmäinen kauppareissu tehty Cittariin, yht. 20,37 euroa:

Kaurahiutaleita (500g/0,37e), tattarihiutaleita (600g /3,57e), mustapapuja ja kikherneitä 380g/230g molempia 3kpl 2 eurolla,  Alpro mantelijuoma 1l x2 (tarjous yht 4,50e), Hernis herneproteiini (80g/3,18e), jogurtti-/rahkatyylinen Pirkka Soijavalmiste (300g/1,18e), mandariinia (1,49e/kg), pakasteparsakaalisekoitus 1kg ja K-menu suklaakeksipaketti 150g. 

 

Nää hernissuikaleet oli mulle ihan uusi tuttavuus ja piti maistaa heti kotiin päästyä. Yllättävän maistuvia ihan siltänäänkin: rouskahtava suutuntuma muistuttaa maissinaksuja ja maku on aika mieto, sanoisin että vähän lihaisa, vaikka ovatkin maustamattomia. Herne tästä ei ainakaan tule mieleen. Näitä voi käyttää vaikka ja mihin: pannulla paistaa joko öljyssä rapeaksi ruskistettuna tai ensin vedessä liotettuna tai siltänään keittoihin, laatikoihin, patoihin, suuhun... Pitää nyt makustella vielä mitä maha näistä tykkää, mutta suu on sitä mieltä, että jatkoon! Olen siis yrittänyt soijarouheen tilalle löytää jotain proteiinia aamupuuron lisukkeeksi, kun se ei oikein meinaa sopia mulle. Prismassa Hernistä olisi rouheena ja niissä on näköjään pienempi tuo kilohintakin. Tosi kevyttä tavaraahan tää on, mutta proteiinia on peräti 79g/100g. 

Tuo soijavalmistemikäliejogurtti on myös uusi ostos ja sen kanssa pitää tehdä lähipäivinä tuttavuutta, josko sopisi pakasteesta puolukat siihen kylkeen. Mantelijuomaa sitten kahvin sekaan. 

-Säästäjä 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19835/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaihtoehdot Helsingin ydinkeskustassa on vähissä. K-Supermarket (kallis lukuun ottamatta hyvin harvoja tarjouksia, Alepa- kallis, S-Marketiin pitäisi oiken pääkatu ylittää 😁 mutta en viitsi koska se vasta törkykallis onkin.

Prismat ja Cittarit on sitten metromatkan päässä ja kun jalan kuljettavan työmatkan takia ei ole "kausikorttia" tulee kertaliputkin maksamaan 6,60 ees'taas' - ajan käytön lisäksi."

Ruoholahdessa on Kcitymarket ja Tokmanni. Kyllä sinne asti pitäisi jaksaa kävellä. Muistan että kävelin sinne joskus, ja kesti noin tunnin verran. Saa vähän happea samalla, en siis itse asu ydinkeskustassa. Parhaat Lidlit tarjousten suhteen ovat varmaan syrjemmällä. Töölön Lidl on myös huono tarjousten suhteen, en kyllä ikinä ole löytänyt sieltä mitään hyviä tarjouksia (en tosin käy siellä usein). Taitaa Lauttasaaren Lidli olla parempi. Mutta ajoitus on aina tärkeä, joko aikaisin aamulla, tai myöhään illalla kauppaan (muista myös paistopisteen tarjoukset tunti ennen sulkemisaikaa).

T. Lidl-mies

19836/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran-pari kuussa Helsingissä työasioilla, ja ymmärrän hyvin, miksi siellä ei halua kävellä edestakaisin kauppakassien kanssa kaupunginosasta toiseen.

Säästäjä oli löytänyt hernis-suikaleet. Ne on mun mielestä parhaita kuivia kasvisproteiinivalmisteita (sekä rouhe että suikaleet), ostin joskus kauan kauan sitten Fiksuruuasta niitä halvalla testattavaksi (niissä oli väärä paino merkattu pussiin, siksi olivat halpoja). Suikaleet menee esimerkiksi kastikkeissa ihan täysillä kanasta niille, jotka ei tiedä, että ne on hernettä, mä tosin kyllä aina kerron, mitä meidän ruuissa on. Rouhetta olen käyttänyt täydentämään jauhelihaa kastikkeissa, en tiedä, olisiko se yksistään ihan jauhelihan veroista. Kuiviltaan en syö, kun en oikein noita myslejä sun muita muutenkaan syö.

Mut makuasioita.

Kiusa se on pienikin kiusa

19837/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske tajuaa 😊 Tosissaan, rajansa kaikella. Mun "laiskuudestani" on ollut aiemminkin puhetta kun joku kirjoittaja paheksui syvästi käytyä ilmi, että olin käynyt Ruoholahdessa metrolla.

Mut hei, tuossa viimassa ja pakkasessa yhteensä kuusi kilometriä ees'taas' ja paluumatka kauppatavaroita kantaen... Juu, ei kiitos! Vaivalle ja ajankäytölle on hintansa sillekin. Saa olla aikamoinen tarjous, että siihen ryhtyisin. Pari senttiä halvempi kilon spagetti ei saa tämän Pimun kinttuja vilkkumaan.

Olen kyllä käynyt Prismassa Kalasatamassa ja Pasilassa jos on ollut sinnepäin muuta asiaa. Niin, metrolla tai spåralla tietysti. 

Ruoholahden Tokmannilla olen käynyt - sillä samalla metromatkakerralla. Mielestäni siellä ei varsinaista ruokaosastoa ole. Makkaratalon - anteeksi - Citycenterin Tokmannia käytän toisinaan. Sielläkin saa olla hyvin hintatietoinen, ei siellä kaikki välttämättä kovin edullista ole.

Ja juu, keskustan Lidleistä harvoin löytyy tarjouksia. 

Kampin Pimu

19838/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin huvikseni parin ruokakaupan verkkosivuilta mulle ennen tuntemattoman hernesuikaleen hinnan. Sehän on liki neljäkymppiä kilo! On siinä valkuaisaineella hintaa. Ei jummi-jammi, sillä saisi vaikka naudanfilettä. Tai parissa kananmunassakin lienee yhtä paljon valkuaisainetta.

Kampin Pimu

Vierailija
19839/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Säästäjä oli löytänyt hernis-suikaleet. Ne on mun mielestä parhaita kuivia kasvisproteiinivalmisteita (sekä rouhe että suikaleet), ostin joskus kauan kauan sitten Fiksuruuasta niitä halvalla testattavaksi (niissä oli väärä paino merkattu pussiin, siksi olivat halpoja). Suikaleet menee esimerkiksi kastikkeissa ihan täysillä kanasta niille, jotka ei tiedä, että ne on hernettä, mä tosin kyllä aina kerron, mitä meidän ruuissa on. Rouhetta olen käyttänyt täydentämään jauhelihaa kastikkeissa, en tiedä, olisiko se yksistään ihan jauhelihan veroista. Kuiviltaan en syö, kun en oikein noita myslejä sun muita muutenkaan syö.

Mut makuasioita.

 

Nämä suikaleet on tosiaan löytö 😁. Oletko laittanut näitä ihan suoraan kastikkeeseen muhimaan vai paistoitko ensin pannulla? Minä teen kaurapuuron aina mikrossa ja sen jälkeen sekoitan siihen oliiviöljyä ja soijarouhetta. Tykkään siitä suutuntumasta minkä ne rouheet antaa, ja jos puuro ehtii vähän jäähtyä ennen sekoitusta, niin rouheet pysyy rouskuvina vielä syödessä. 

Se Pirkan Natural soijavalmiste osoittautui myös löydöksi. Aika litkua se kyllä on ja maku on mieto, sellainen jännä, vaikeasti kuvattava... mutta vaniljainen jälkimaku. Ei huono. Tein tästä tuorepuuroa pikakaurahiutaleiden ja vähän sulaneiden pakastepuolukoiden kanssa, ja tuli aivan todella hyvää!! Ne kaurahiutaleet lähes suli sinne ja koostumuksesta tuli sopivan paksu ja ihanan pehmeä. Tässä valmisteessa on ihan pikkasen sokeria (n 2g/100g ja jotain luontaista aromia), ja makeus ilman lisäyksiä oli itselleni aivan täydellinen. Olen myyty! 😋

Tässähän on ihan täpinöissään näistä uusista löydöistä mitä ei ollut ennen edes kuvitellut ostavansa! Miten sitä nyt malttaa olla hankkimatta näitä kaapit täyteen ja kaikkea muutakin mitä ei ole ehtinyt vielä edes kokeilemaan 😄.

(Ja ei, nämä eivät ole maksettuja mainoksia, valitettavasti... 😄)

-Säästäjä 

Vierailija
19840/20480 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso sai päättää iltaruuan, eli paistettua riisiä. Kananjauhelihaa, hernistä (kiitos Säästäjän muistutuksen), herne-maissi-porkkanaa, riisiä ja mausteita. Erikseen ostin tuota hernemaissiporkkanaa, iski hirmuinen laiskutuskohtaus.

Riisi noin 0,30€, kana 2€, hernis oli ilmainen näytepussi, hemapo 1,09€. Öljy, soijakastike, mausteet ehkä 0,50€, valkosipuli ilmainen. Neljä euroa, neljä syöjää - keitettyä riisiä jäi yli, en saanut kaikkea mahtumaan suurimpaan paistokasariini. Kasari kyllä tyhjeni, joku söi kolme lautasellista...

 

Minä söin kinkkusämpylän, ja taidan vielä myöhemmin syödä toisen. Sämpylät, kinkku ja salaatti "ilmaisia" niin kyllähän niitä syö.

Jouduin tänään hoitelemaan yhdistyksen asioita, niin samalla kävin (pyynnöstä) hakemassa taas jämäruokia. Suolasilakoita, majoneesia, pari nahistunutta omenaa, sämpylöitä ja ranskanleipää, salaattia ja keittokinkkua sekä joku lohiateria - jossa ei ole sipulia! joten syön sen joskus, se on pakkasessa. Aika eksoottinen valikoima? mutta lahjahevosen suuhun ei katsota.

(aamupalana nuorisolla on ollut sitä jäätelökakkua, omenaa, riisipiirakoita jne, lounaaksi kotona olleet ovat syöneet pussi- tai purkkinuudeleita)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän