Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut nauttimaan säästämisestä

Vierailija
19.09.2026 |

Pihistellään miehen kanssa kaikesta. Aluksi se tuntui ikävältä, sillä tilanne oli pakkorako, ei vaihtoehtoja. Työtilanteemme ei ole varmalla pohjalla ja nyt kun työttömyysturva on paskottu, eikä asumistukeakaan enää saa omistusasuntoon, niin säästämme varalta. Myös opiskelevia lapsia haluamme auttaa. 

Aluksi oli nihkeää ja tympeää, mutta nyt jopa nautin tästä. Aina, kun säästän vähänkin, niin saan suurta tyydytystä siitä tai vielä parempi, jos pystyn tekemään jostain lisärahaa. Eilen löytämäni 20 senttinen toi hyvän mielen koko päiväksi. Mies laahasi metsästä Arabian uunivuoan, jonka hinkkasin puhtaaksi ja myin Torissa. Myyn käsitöitä ja turhaa tavaraa pois nurkista. Välillä jopa miehen kanssa kilpailemme siitä, että kumpiko nyt enemmän keräsi tölkkejä tai teki edullisen löydön. Meillä oli kaksi peräkkäistä saunavuoroa, jotta lapsetkin kotona käydessään pääsevät saunaan, luovuimme toisesta. Kaikenlaista pientä säästöä tehdään ja mietitään koko ajan. 

Tällä hetkellä mies on puolukassa ja itse olen neulonut koko päivän myyntiin villasukkia. 

Oikeastaan olen tyytyväinen. Mitään olennaista ei kuitenkaan puutu. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa terveyttä vaikka marjastaa, mutta kun ei ole. 

Vierailija
2/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö vessapaperista myös toisen puolen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuahan se säästäminen on. Jokaisella pitäisi olla sen verran "sukanvarressa" että jos tulee yllättäviä menoja, on mistä maksaa eikä tarvita korkeakorkoista lainaa ottaa.

Vierailija
4/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lemmikkejä. Suosittelen luopumaan. 

Vierailija
5/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lapset tykkää?

Vierailija
6/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lapset tykkää?

Mistä? 

Vierailija
7/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on niin koukuttavaa! Ja sijoittaminen vasta onkin! Muutama vuosi sitten luovuin 18e/kk maksaneesta asiasta kun halusin säästää. Aloin sen summan sijoittamaan tiettyyn rahastoon (sijoitan kyllä muutenkin) ja se on ollut tosi koukuttavaa seurata sitä, minkä verran tuo 18e/kk maksanut asia olisi mulle maksanut, jos en sitä olisi lopettanut + että paljonko olen vielä tienannut sillä, että olen tuon summan sijoittanut.

Vierailija
8/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hinkannut itse puhtaaksi sitä löytämäänsä vuokaa?

Vierailija
9/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina sniiduillut ja pitänyt elintason aikalailla samana, vaikka tulotaso noussut huomattavasti. Nyt salkussa vajaa 300t€ ja vähävelkainen asunto (miehen kanssa). Miehellä omat säästöt.

Minua stressaa ajatus, miten kulut muuttuvat lasten myötä. Ikää nyt 32v ja esikoinen tuloillaan. En kuitenkaan haluaisi lapsien elämää säästää samalle tasolle kuin oma lapsuus oli. Mutta en halua luopua tästä minimalisuudestakaan.

Vierailija
10/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei hinkannut itse puhtaaksi sitä löytämäänsä vuokaa?

Koska sillä ei olisi kärsivällisyys riittänyt, eikä siitä olisi tullut myyntikuntoista. Sit kun se hihkui rahoista, niin sanoin, että mä tein vähintään puolet koko hommasta, kun puunasin sen astian ja vielä myinkin. 

Vierailija
11/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään niin, mutta vessapaperin voi halkaista ja sitten vielä repiä kahtia ja käyttää niistä molemmat puolet niin yhdestä saa 8.

Vierailija
12/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisjakelulehti ajaa saman asian.

Vierailija
13/13 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään niin, mutta vessapaperin voi halkaista ja sitten vielä repiä kahtia ja käyttää niistä molemmat puolet niin yhdestä saa 8.

Ollaan kyllä oikeasti mietitty paperiasioita. Talouspaperia ostetaan vain jos on jotain isompaa tarvetta keittiössä. Vessapaperille ei ole keksitty korvaajaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan