Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19485)

Vierailija
19481/19485 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen ruokaostoksilla haastavaa syödä kuukaus. Mutta ehkä mahdollista. Ruuat kuukaudeksi; kaalikeitto, hernekeitto, perunakeitto, kaurapuuro, makaronilaatikko, ranskalaiset&uunimakkara, makkarakastike ja perunat, munakas, riisipuuro, kalapuikot ja uuniperunat. Pannaria tai lettuja (voi tehdä taikinat myös veteen ja vähällä rasvalla) Ja sama kertaa 2. Lisäksi appelsiinejä joka päivälle yksi. Ei mitenkään riitä 100 eur, vaikka jättäisi pois leivät ja kaiken muun paitsi varsinaisen ruuan

Vierailija
19482/19485 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50e menee viikossa yksineläjä jos haluaa hyvin syödä

Ei välttämättä minä syön monta päivää samaa ruokaa ja teen töihinkin omat eväät.

Aamusin syön puuroa.

Kyllä koen että ruuat ovat hyviä vaikka kallista raaka-aineita en käytäkään.

No et syö mielestäni hyvin, kun monta päivää samaa ruokaa syöt. Mielestäni monipuolinen vaihteleva ruoka kuuluu hyvin syövien listalle. Menisköhän meillä kahdella aikuisella 300-400€/kk yhteensä. Syödään 5x/pv. Eväät otetaan töihin mukaan. Hevi osasto on tuttu.

Vaihteleva monipuolinen ruoka ei kärsi siitä, jos muutaman päivän syö samaa ruokaa. Kerralla voi tehdä ison erän ja pakastaa osan annoksina. Sieltä voi sitten ottaa vaihtelevia annoksia mielensä mukaan. Joka päivä ei todellakaan tarvitse olla eri ruokaa. 

Jos haluaa edullisesti syödä, niin kasvisruokahan se kaikkein edullisinta on (mukaan lukien maito-, kala- ja kananmunat) eli silloin tulee väkisinkin heviosasto tutuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19483/19485 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasen ruokaostoksilla haastavaa syödä kuukaus. Mutta ehkä mahdollista. Ruuat kuukaudeksi; kaalikeitto, hernekeitto, perunakeitto, kaurapuuro, makaronilaatikko, ranskalaiset&uunimakkara, makkarakastike ja perunat, munakas, riisipuuro, kalapuikot ja uuniperunat. Pannaria tai lettuja (voi tehdä taikinat myös veteen ja vähällä rasvalla) Ja sama kertaa 2. Lisäksi appelsiinejä joka päivälle yksi. Ei mitenkään riitä 100 eur, vaikka jättäisi pois leivät ja kaiken muun paitsi varsinaisen ruuan

Riippuen mitä kaikkea noihin laittaa, niin on mahdollista. Olisi mielenkiintoista nähdä sun laskutoimitukset noiden kustannuksista.

Vierailija
19484/19485 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja.

Tänään syöty taas sitä aurajuustopunasipulipiirakkaa ( vähiin käy ennen kuin loppuu). Pari appelsiinia. Juusto- tomaatti- persiljamunakas.  Pala hapanjuurileipää, levite. Paljon vettä, minua muistutettiin juomisen tarpeellisuudesta.

Olen pienentänyt paljon ruoka- annoksiani. En syö enää tavan vuoksi. Olen huomannut, että minulle sopii parhaiten 3, joskus 4 ruokailua päivässä. Ruokien järjestyksellä ei ole myöskään väliä, jos aamun sijasta tekee mieli syödä puuro illalla, on se ihan ok.

Olen aina tehnyt tarjousten perusteella kauppalistan. Niin teen nytkin, mutta sitten olen vielä alkanut miettiä voinko vielä siirtää kauppaan menoa ja antaa näiden tarjousten mennä ohi. Siinäkin säästää.

-tarinankertoja-

19485/19485 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäivä.

Aamupala perus; leipää ja teetä 0,50€.

Lounas kotoa jauhelihakeittoa, noin 1€*.

Iltaruoka possua hapanimeläkastikkeessa kvinoan kanssa, kasvislisäkkeenä papuja ja parsakaalia. Noin 1,5€/annos.

Pakastimesta leipä, possu, pavut ja parsakaali. Kastikkeen kiinankaali jääkaapista viimeinen pala "ilmaista" kiinankaalia, hapanimelä itse tehty kokiksesta, soijasta, sitruunamehusta, kalalastikkeesta, ketsupista ja maissijauhosta. 

Erinomaisen hyviä ruokia taas tänäänkin.

Viimeinen "ilmainen" kurkku menossa.

*jauhelihakeitto varmaan halvempaa, mutta menköön laskelmissa noin.

Kiusa se on pienikin kiusa