Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18407)

Vierailija
1921/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys on kova. Ostan melkein pelkästään -30% ja -50% laputettuja tuotteita. Pitää olla tarkkana että kasööri huomioi kaikki alennuslaput, juuri eilen meinasi mennä tuote läpi normaalihinnalla ellen olisi huomauttanut. Paljon riisipohjaista tai halpaa pastaa johon vähän edullista pakastevihannesta ja eineslihapullaa joukkoon. nimim. Tiukille Ajettu

Pirkka pakastevihannessekoitus 2,60 kilo. Lud Porkkana 1,19 kilo jne. Kalliita on valmiit sekoitukset.

Vierailija
1922/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ties mistä ulkomailta tulevat halvimmat pakasterehut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, laskin nyt kuiteista (S- ja K- näppärästi valmiiksi laskettuna 12kk, Tokmannin kanssa menikin askarteluksi, mutta sain ne sitten laskettua, tokmanni-klubista löytyy kuittipankki) viime vuoden KAUPOISTA ostettujen elintarvikkeiden kulutuksen, noin 135€/kk per perheenjäsen. Keskiarvona laskettu. Hassua oli se, että heinäkuussa ja syyskuussa rahaa oli mennyt todella vähän, vaikka olen aina pitänyt niitä kalliina kuukausina. Eli noina kuukausina rahaa menee johonkin muuhun kuin ruokaan, syyskuussa vaatteisiin, heinäkuussa...?

Tuon lisäksi lasken jonkun 20-40€/per nuppi per kuukausi "kodin ulkopuolella syömiseen", vaikka se on kyllä varmaan reippaasti yli todellisen kulutuksen.

Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvioinut (tossa on siis mukana mm. siiderit, virvoitusjuomat, ja makeiset. Tokmanni johtaa kirkkaasti makeisostoissa! S-kaupoista oli koko vuoden aikana ostettu 60 eurolla m

Eli ei ole 100eur ketju oikea paikka touhottaa.

Vierailija
1924/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita omat kulusi esiin.

Vierailija
1925/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, laskin nyt kuiteista (S- ja K- näppärästi valmiiksi laskettuna 12kk, Tokmannin kanssa menikin askarteluksi, mutta sain ne sitten laskettua, tokmanni-klubista löytyy kuittipankki) viime vuoden KAUPOISTA ostettujen elintarvikkeiden kulutuksen, noin 135€/kk per perheenjäsen. Keskiarvona laskettu. Hassua oli se, että heinäkuussa ja syyskuussa rahaa oli mennyt todella vähän, vaikka olen aina pitänyt niitä kalliina kuukausina. Eli noina kuukausina rahaa menee johonkin muuhun kuin ruokaan, syyskuussa vaatteisiin, heinäkuussa...?

Tuon lisäksi lasken jonkun 20-40€/per nuppi per kuukausi "kodin ulkopuolella syömiseen", vaikka se on kyllä varmaan reippaasti yli todellisen kulutuksen.

Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvioinut (tossa on siis mukana mm. siiderit, virvoitusjuomat, ja makeiset. Tokmanni johtaa kirkkaasti makeisostoissa! S-kaupoista oli koko vuoden aikana ostettu 60 eurolla m

Oma osuuteni tuosta jää alle sataseen per kk, koska perheen teinit ja puoliso syövät kyllä enemmän kuin "oman osansa". Omasta mielestäni tämä on ihan oikea paikka touhottaa MINUN osuudestani, sitähän aloituksessa kysyttiin...

Ske

Vierailija
1926/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakastevihanneksia ja einespullia? 

Eines pullat maksaa 80 senttiä paketti, kotona tehdyt yli 10 euroa sama määrä.

Vierailija
1927/18407 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vastatkaa alkuperäiseen kysymykseen.

Mä vastaan taas, vaikka otan siitä varmaan taas paskapeukkumyräkkää niskaan mutta ei haittaa.

Eilisen jälkeen taas erilainen päivä.

Aamulla samaa puuroa ja omenasosetta, teetä 

Välipala banaani ja jääteetä 

Seuraava välipala ruispala juustolla ja satsuma, edelleen sitä jääteetä 

Illalla harrastamassa kinkkupiirakkaa, satsumoita, keksejä ja lämmintä teetä

Myöhään kotiin, laitoin toissapäivältä vanhemmilta mukaan tulleet ruoat pakkaseen yms annoksina, söin annoksen pottumuusia, possupihviä ja salaattia. Perään pari keksiä.

Vierailija
1928/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakastevihanneksia ja einespullia? 

Eines pullat maksaa 80 senttiä paketti, kotona tehdyt yli 10 euroa sama määrä.

No ei.

HK "lihapyörykät" 360g lihapitoisuus 16% (possu, kana) 95cnt

Kotona tehdyt: sikanauta, korppujauho, muna, sipuli, mausteet. 500g, lihapitoisuus 80%, hinta 3e.

Hintaero 3x mutta 100% oikeaa ravintoa eikä täyteaineita.

Kuka oikeasti syö noita eineksiä????

Vierailija
1929/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pettujauhoista tehty puuro, lounas jäkälää ja käpyjä, jälkiruoaksi pihkaa ja kuusenkerkkää. Iltapalaksi havuista tehty keitto.

Vierailija
1930/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvioinut (tossa on siis mukana mm. siiderit, virvoitusj

Sun "teinisi" ja "ukkosi" syö myös kodin ulkopuolella, samoin kuin sinä.Etkö muista enää omia kirjoituksiasi.

Vierailija
1931/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tänne kirjoittavat jauhavat silkkaa paskaa. Tekevät 350g kana-annoksesta ja 400g wokkivihanneksista aterian, jota syö sitten neljä kertaa. Jos ihminen elää 100g annoksella ja vajaalla 300kcal päivässä, niin sitten uskon. Useimpien tänne kirjoittelijoiden päiväannokset ovat mukamas samaa tasoa kuin mitä keskitysleirivangeille jaettiin.

Vierailija
1932/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tänne kirjoittavat jauhavat silkkaa paskaa. Tekevät 350g kana-annoksesta ja 400g wokkivihanneksista aterian, jota syö sitten neljä kertaa. Jos ihminen elää 100g annoksella ja vajaalla 300kcal päivässä, niin sitten uskon. Useimpien tänne kirjoittelijoiden päiväannokset ovat mukamas samaa tasoa kuin mitä keskitysleirivangeille jaettiin.

Mietitäänpä hiukan. Jos olisin tekemässä ruokaa neljälle hengelle, niin kyllä se hyvin syntyisi 350 grammasta tuoretta kanaa, ja 400 g wokkivihanneksia, siihen tietenkin tulee jonkinlainen kastike ja lisukkeeksi todennäköisesti riisi. Ei normi paistinpannulle juuri isompia satseja kerralla mahtuisikaan. Ja jos satsista voi syödä 4 hlö, niin kyllä silloin siitä riittää yhdelle myös neljästi.

Lihaa ei tarvita satoja grammoja päivässä, yllä olevaankin sopisi vielä lisäksi vaikka kikherneet tai muna. 

Vierailija
1933/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkit halpoihin ja hyviin lihapulliin>  https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…

Vierailija
1934/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä hiukan. Jos olisin tekemässä ruokaa neljälle hengelle, niin kyllä se hyvin syntyisi 350 grammasta tuoretta kanaa, ja 400 g wokkivihanneksia, siihen tietenkin tulee jonkinlainen kastike ja lisukkeeksi todennäköisesti riisi. Ei normi paistinpannulle juuri isompia satseja kerralla mahtuisikaan. Ja jos satsista voi syödä 4 hlö, niin kyllä silloin siitä riittää yhdelle myös neljästi.

Lihaa ei tarvita satoja grammoja päivässä, yllä olevaankin sopisi vielä lisäksi vaikka kikherneet tai muna. 

Neljälle aikuiselle (tai aikuiset+teinejä) annokset on kyllä todella pieniä ellei suurin osa ruuasta ole pelkkää riisiä, mutta jos perheessä onkin vain 2 tai 1 aikuista ja loput pieniä lapsia niin täysin eri asia. Itse syön ruuan kanssa vähintään 150-200 g kasviksia, 100 grammaa on aika pieni määrä jos haluaa syödä edes suositellut 500 g päivässä. 350 g kanaakin kutistuu pannulla aika pieneksi määräksi.

Vierailija
1935/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaa ei tarvita satoja grammoja päivässä, yllä olevaankin sopisi vielä lisä

No ei mulla kyllä kanafile yhtään kutistu! Painoa en ole ennen/jälkeen punninnut mutta 1 x 100-150g on ihan tarpeeksi.

Taidat ostaa niitä roippeita marinadissa? Tyhmempikin tajuaa että 350g paketista puolet on sitä litkua🤣

Vierailija
1936/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu. Nyt tammikuun ajan olemme kokeilleet sitä ja pääsimme tuohon. Olemme lähes omavaraisia ja teemme kaiken ruoan itse. Nyt palaamme normaaliin kulutukseen, joten antaa satasten paukkua. Meillä tämä olisi valintakysymys, ei pakon sanelema.

Vierailija
1937/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta ihmiset, kyllä varmaan itse jokainen joutuu aina välillä laskemaan pennejä ja venyttämään, ei muuta kuin TSEMPPIÄ KOKO KANSALLE, TÄSTÄ NOUSEMME VIELÄ!

Vierailija
1938/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ON SE RUUAN HINTA MIKÄ SANELEE OSTOPÄÄTÖKSEN!

Vierailija
1939/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ties mistä ulkomailta tulevat halvimmat pakasterehut. 

Niinpä. Finduksen pussissa olevat kasvikset voivat kaikki olla eri puolilta maapalloa. Pussin kyljessä lukee. En koskaan osta niitä.

Vierailija
1940/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE ON SE RUUAN HINTA MIKÄ SANELEE OSTOPÄÄTÖKSEN!

Meillä ei tosiaankaan ole! Ruoka ei saa olla vain mahan täytettä, sen pitää maistua hyvälle ja olla myös terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi