Lääkepakkauksen tarrassa lukee 1 tabletti suun kautta
Miksi pitää erikseen mainita että suun kautta? Nenän ja takamuksen kautta myös vaihtoehtoja?
Kommentit (19)
No voi olla vaikka virtsarakon tulehdukseen lääkkeitä. Hyvä se on mainita,et ne otetaan suun kautta eikä työnnetä sinne alas.
Myös vaginaan voidaan laittaa lääke, ei kuitenkaan Buranaa!
Ettet sä työntäisi sitä korvaasi 👂💊
Eikö sitä Nasolia suihkuteta nenään, ei siis suuhun tai silmään?
Voi olla korvatulehdukseenkin lääkettä. Hyvä mainita että suun kautta.
On hyvä mainita, koska on ihmisiä, jotka voisivat tunkea sen lääkkeen minne hyvänsä.
On olemassa myös suppoja eli juuri sinne ahteriin työnnettävä lääkkeitä.Myös emätinpuikkoja on.Joskus on kuulemma joku papparainen syönytkin Supon🥳
Mulla oli joskus erikoishammastahna, jossa luki "ei saa laittaa korvaan". Kaipa joku oli sitäkin kokeillut.
Itse asiassa kyllä. On nenäsuihkeita, suppoja ja vaginaan laitettavia puikkoja ja tabletteja. Myös ihon kautta lääkitään voiteilla.
Lääkkeissä mainitaan aina, kuinka lääkettä on tarkoitus käyttää.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös suppoja eli juuri sinne ahteriin työnnettävä lääkkeitä.Myös emätinpuikkoja on.Joskus on kuulemma joku papparainen syönytkin Supon🥳
Joskus jollekin varusmiehelle on syötettykin suppo. Oi aikoja.
Ihan hyvä kun on kerrottu. Minulle tuotiin nuorena äitinä synnärillä kapseleita suolen toiminnan edistämiseen, niin ihan oikeasti mietin että mitä kautta nämä otetaan. En kehdannut kysyä enkä ottanut ollenkaan. Nyt vähän hymyilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lääke on psyykenlääke. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä.
Joku voi yrittää liuottaa ja ruutata suoneenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on mainittu. Ei siitä.mitään haittaakaan ole.
Kissa sai kipulääkkeitä ja tuoteselostuksessa luki muunmuassa voiko eläimen lihaa syödä lääkkeen antamisen jälkeen. Olisi voinut turvallisesti syödä kipulääkityn kissan, mutta tuossa se on vieläkin.
Jotkut niistä ohjeista on vähän hassuja, mutta lait ohjaa mitä niihin pitää laittaa, potenssilääkkeessäkin lukee voiko sitä käyttää raskaana.
Työn puolesta tulee vuosien varrelta mieleen eräs mummu joka hätäpäissään nielaisi emätinpuikon kun ei tiennyt mihin muuallekaan se olisi pitänyt laittaa.
Mulla ei kerran lukenut ja työnsin korvaan sen tabletin ja jouduin päivystykseen.
Itse asiassa lääkkeille on yhdeksän erillistä luonnollista annostelutapaa.
- lähihoitaja
😂