Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18403)
vettä haarukalla on uusi normi, koska u l o s o t t o ta pp aa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hepposet ruoka-annokset, esimerkiksi tuo täytetty paprika-tyypillä. Mieskin muka pärjää tuolla määrällä. No tietty kun on pakko, siis kun ei enempää heru.
No me pärjätään, miehen annoksessa n 400kcal. Päivälliseksi syötiin kasviscurrya, kumpikin ihan ähkyinä. Annoksessa parisataa kaloria, mies söi lisäksi 1 poppadumin ja jälkkäriksi vähän jäätelöä.
Meillä on kummallakin ylipainoa joten nälkää ei nähdä. Liikutaan ja touhutaan normaalisti tällä ravinnolla. Viikonloppuna tulee syötyä vähän tuhdimmin mutta toisaalta lounas jää pois. Rakastamme kasvisruokia ja keittoja, niillä herkutellaan viikolla.
Kun tuolla ulkona katsoo niin syöhän ihmiset ihan liikaa! Facen ruokaryhmissäkin annoskoot ihan perseellään useimmilla. Jäätäviä pallukoita jo parikymppisinä. Me syömme laadukasta ruokaa vain sen verran kun on näl
74-kiloinen matami kertoo syövänsä kuin joku minikokoinen ihminen yhdessä 100-kiloisen äijänsä kanssa. Ja haukkuu muita jäätäviksi palleroiksi. Jokin tässä nyt ei täsmää. Sopivasti muuten unohdit teidän ruokalistasta esimerkiksi jäätelön. Teillä varmasti menee kauppaan yli 100€/hlö/kk. Et vaan laske mukaan sipsejä, jätskejä, ulkona syömistä jne. Sori nyt vaan, mutta tämä on fakta.
Kiireinen päivä..
Aamulla kaurapuuroa marjojen kanssa ja teetä
Liikenteessä aamupäivällä banaani ja jääteetä
Myöhemmin päivällä liikenteessä edelleen juustosämpylä maustekurkulla ja jääteen jämät
Myöhemmin kotona maksalaatikkoa puolukkahillon kanssa, näkkäriä levitteellä
Illalla sämpylä meetvurstilla ja maustekurkulla, omena ja töllön ääressä vähän poppareita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hepposet ruoka-annokset, esimerkiksi tuo täytetty paprika-tyypillä. Mieskin muka pärjää tuolla määrällä. No tietty kun on pakko, siis kun ei enempää heru.
No me pärjätään, miehen annoksessa n 400kcal. Päivälliseksi syötiin kasviscurrya, kumpikin ihan ähkyinä. Annoksessa parisataa kaloria, mies söi lisäksi 1 poppadumin ja jälkkäriksi vähän jäätelöä.
Meillä on kummallakin ylipainoa joten nälkää ei nähdä. Liikutaan ja touhutaan normaalisti tällä ravinnolla. Viikonloppuna tulee syötyä vähän tuhdimmin mutta toisaalta lounas jää pois. Rakastamme kasvisruokia ja keittoja, niillä herkutellaan viikolla.
Kun tuolla ulkona katsoo niin syöhän ihmiset ihan liikaa! Facen ruokaryhmissäkin annoskoot ihan perseellään useimmilla. Jäätäviä pallukoita jo parikymppisinä. Me s
En väittänyt missään että syömme 100e/hlö/kk. Annoin esimerkin 4e päivästä.
Välillä syömme halvemmalla, välillä kalliimmalla. Vaikea laskea kk summaa per henki - meillä menee n 400e/kk mutta siitä syö 2 henkeä viikolla 4 ateriaa päivässä (2 lämmintä ruokaa) ja viikonloppuisin päivällisellä on 5 henkeä.
Voit tulla katsomaan meidän syömisiä, annoskoot on todella pienet keskivertosyömäriin verrattuna. Esim tuttumme syö pekonipaketin yksin yhdellä aamiaisella, me puoliksi ja osa jää syömättäkin.
Tänään syödään lounaaksi tuota eilistä currya ja päivälliseksi lihaliemeen tehtyä kaalilaatikkoa, mies syö annoksensa lisäksi ehkä 2 ruisleipäsiivua. Kaalilaatikossa n 350kcal per annos ja hintaa tulee n 1,50e
Kyllä mun mielestä 100 kiloa pienelle naiselle ja 130kg miehelle kuinmiehelle on jo aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tuolla ulkona katsoo niin syöhän ihmiset ihan liikaa! Facen ruokaryhmissäkin annoskoot ihan perseellään useimmil
Jatkan vielä.
Emne syö ulkona emmekä syö sipsejä. Emme juo olutta eikä sidukkaa, viiniä menee lasillinen sunnuntain päivällisellä. Makeaa syön vain viikonloppuna, ehkä runebergin tortun kahvin kanssa ja 1 rivin suklaata. Ei todellakaan överisti, viikolla syön vain perusruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten monta kertaa käy kaupassa kuukaudessa. Jos käy kaksi - kolme kertaa kaupassa niin ostaa kerralla enemmän - tulee heräteostoksia vähemmän. Ostaa laputettuja (30-50% ale) ja laittaa osan pakkaseen. Tekee ruoat itse ja enemmän kerralla, joista osan voi pakastaa.
Ehkä harvoin kaupassa käynti kannattaa jos pelkää tekevänsä (turhia) heräteostoksia. Itse käyn usemman kerran viikossa, usein iltalenkin ohessa ja aika usein tarttuu jotain "sopivaa" mukaan. Päivän leipää puoleen hintaan, hevi-osaston hävikkejä, satunnaista punalappua (niiden kanssa olen aika valikoiva). Oma motto on, mitä useammin käy sitä suuremmat mahdollisuudet osua oikeaan aikaan paikalle :D Samalla tulee askelia ja hyötyliikuntaa.
Ai että harvoin kaupassa käyvät pelkäävät heräteostoksia ja asioivat kaupassa sen takia harvemmin kuin sinä? Oletko tullut ajatelleeksi, että heillä kenties on parempaakin tekemistä kuin kaupoilla käynti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten monta kertaa käy kaupassa kuukaudessa. Jos käy kaksi - kolme kertaa kaupassa niin ostaa kerralla enemmän - tulee heräteostoksia vähemmän. Ostaa laputettuja (30-50% ale) ja laittaa osan pakkaseen. Tekee ruoat itse ja enemmän kerralla, joista osan voi pakastaa.
Ehkä harvoin kaupassa käynti kannattaa jos pelkää tekevänsä (turhia) heräteostoksia. Itse käyn usemman kerran viikossa, usein iltalenkin ohessa ja aika usein tarttuu jotain "sopivaa" mukaan. Päivän leipää puoleen hintaan, hevi-osaston hävikkejä, satunnaista punalappua (niiden kanssa olen aika valikoiva). Oma motto on, mitä useammin käy sitä suuremmat mahdollisuudet osua oikeaan aikaan paikalle :D Samalla tulee askelia ja hyötyliikuntaa.
Ai että harvoin kaupassa käyvät pelkäävät heräteostoksia ja asioivat kaupassa sen takia harvemmin kuin sinä? Oletko tullut ajatelleeksi, että heillä kenties on parempaakin tekemistä kuin kaupoilla käynti?
Tässä taas tehdään olettamuksia omista lähtökohdista. Molemmat kommentoijat ;-)
Minä käyn kerran viikossa kaupoilla. En pelkää heräteostoksia, päinvastoin, minä usein tähtääkin siihen, että löydän halvalla/edullisesti jotain, mitä en suunnitellut ostavani juuri sillä hetkellä (mutta asioita, jotka ovat tarpeellisia). Sen sijaan käyn harvoin kaupoissa, koska minulla on pitkähkö matka kaupoille ja ne eivät sijaitse esimerkiksi työmatkani varrella. Joudun aina erikseen lähtemään kauppaan, siihen on hankala yhdistää mitään muuta - ja pitkään matkaan lähtiessä mielellään yhdistää kaikki mahdolliset samaan reissuun.
Toisaalta, onko minulla parempaa tekemistä kuin käydä kaupassa? On ja ei. Nytkin voisin olla kaupassa etsimässä hävikkiheviä sen sijaan, että surffaan netissä. Toisaalta voisin olla myös koiran kanssa lenkillä, jos en olisi jo aamulla siellä käynyt (ja koiralla on tänään taas huono vatsa- päivä joten se ei halua lähteä kauhean pitkälle lenkille vaan nukkuu mielummin kaminan lämmössä). Ei minulla ole sen parempaa tekemistä, laiskottaa vaan enkä viitsisi vaivautua joka päivä käymään kaupassa. Hitsit siellä joutuu näkemään ihmisiäkin!
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että harvoin kaupassa käyvät
Sun tekemiset on trollaaminen netissä. Mene nyt vaikka sinne ripulilenkille "koirasi kanssa" niin voit saada virikkeitä tyhjään elämääsi.
Vuosia sitten syötiin 400€/kk 2 aikuista + 2 lasta. Toinen lapsista oli vaippaikäinen ja vaippojen hinnat oli tuossa mukana.
Ihan perus kotiruokaa syötiin. Tehtiin paljon itse. Kerättiin syksyisin luonnosta marjoja ja sieniä. Samoin jonkin verran kuivattelin yrttejä. Toki tuosta hinnat nousseet, mutta väittäisin että onnistuisi nykyäänkin jos niin haluaisin. Kasvikset on suhteellisen edullisia, samoin soijarouhe. Niistä saa kaikenlaista halvalla.
Liha, kala ja kana sekä juustot + leikkeleet on niitä mitkä sitten maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten syötiin 400€/kk 2 aikuista + 2 lasta. Toinen lapsista oli vaippaikäinen ja vaippojen hinnat oli tuossa mukana.
Ihan perus kotiruokaa syötiin. Tehtiin paljon itse. Kerättiin syksyisin luonnosta marjoja ja sieniä. Samoin jonkin verran kuivattelin yrttejä. Toki tuosta hinnat nousseet, mutta väittäisin että onnistuisi nykyäänkin jos niin haluaisin. Kasvikset on suhteellisen edullisia, samoin soijarouhe. Niistä saa kaikenlaista halvalla.
Liha, kala ja kana sekä juustot + leikkeleet on niitä mitkä sitten maksaa.
Unohdit sen perunakellarin ja pieneen yksiöön sopivan arkkupakastimen.
Yritys on kova. Ostan melkein pelkästään -30% ja -50% laputettuja tuotteita. Pitää olla tarkkana että kasööri huomioi kaikki alennuslaput, juuri eilen meinasi mennä tuote läpi normaalihinnalla ellen olisi huomauttanut. Paljon riisipohjaista tai halpaa pastaa johon vähän edullista pakastevihannesta ja eineslihapullaa joukkoon. nimim. Tiukille Ajettu
Miksi pakastevihanneksia ja einespullia?
Satanen menee noin 3 päivän välein
Eikös täällä ollut niitä kuittien keräilijöitä, alkaa olla tilinteon aika?
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ollut niitä kuittien keräilijöitä, alkaa olla tilinteon aika?
Ei kuitteja tsrvitse säilöä, appeista löytyy kaikki
No niin, laskin nyt kuiteista (S- ja K- näppärästi valmiiksi laskettuna 12kk, Tokmannin kanssa menikin askarteluksi, mutta sain ne sitten laskettua, tokmanni-klubista löytyy kuittipankki) viime vuoden KAUPOISTA ostettujen elintarvikkeiden kulutuksen, noin 135€/kk per perheenjäsen. Keskiarvona laskettu. Hassua oli se, että heinäkuussa ja syyskuussa rahaa oli mennyt todella vähän, vaikka olen aina pitänyt niitä kalliina kuukausina. Eli noina kuukausina rahaa menee johonkin muuhun kuin ruokaan, syyskuussa vaatteisiin, heinäkuussa...?
Tuon lisäksi lasken jonkun 20-40€/per nuppi per kuukausi "kodin ulkopuolella syömiseen", vaikka se on kyllä varmaan reippaasti yli todellisen kulutuksen.
Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvioinut (tossa on siis mukana mm. siiderit, virvoitusjuomat, ja makeiset. Tokmanni johtaa kirkkaasti makeisostoissa! S-kaupoista oli koko vuoden aikana ostettu 60 eurolla makeisia, ja niistä suurin osa oli joulusuklaita).
Vierailija kirjoitti:
No niin, laskin nyt kuiteista (S- ja K- näppärästi valmiiksi laskettuna 12kk, Tokmannin kanssa menikin askarteluksi, mutta sain ne sitten laskettua, tokmanni-klubista löytyy kuittipankki) viime vuoden KAUPOISTA ostettujen elintarvikkeiden kulutuksen, noin 135€/kk per perheenjäsen. Keskiarvona laskettu. Hassua oli se, että heinäkuussa ja syyskuussa rahaa oli mennyt todella vähän, vaikka olen aina pitänyt niitä kalliina kuukausina. Eli noina kuukausina rahaa menee johonkin muuhun kuin ruokaan, syyskuussa vaatteisiin, heinäkuussa...?
Tuon lisäksi lasken jonkun 20-40€/per nuppi per kuukausi "kodin ulkopuolella syömiseen", vaikka se on kyllä varmaan reippaasti yli todellisen kulutuksen.
Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvioinut (tossa on siis mukana mm. siiderit, virvoitusjuomat, ja makeiset. Tokmanni johtaa kirkkaasti makeisostoissa! S-kaupoista oli koko vuoden aikana ostettu 60 eurolla m
Ja tämä oli siis Ske
Minusta taas juuri se on parasta kun tekee satsin ruokaa ja tietää että seuraavan päivän ateria on lämmitystä vaille valmis. Ja jos ylimääräistä jää niin pakkaseen ja taas on ruoka valmiina jollekin päivälle jolloin ei millään jaksaisi/ehtisi alkaa väsäämään kaikkea alusta alkaen.