Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18407)

Vierailija
1941/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, laskin nyt kuiteista (S- ja K- näppärästi valmiiksi laskettuna 12kk, Tokmannin kanssa menikin askarteluksi, mutta sain ne sitten laskettua, tokmanni-klubista löytyy kuittipankki) viime vuoden KAUPOISTA ostettujen elintarvikkeiden kulutuksen, noin 135€/kk per perheenjäsen. Keskiarvona laskettu. Hassua oli se, että heinäkuussa ja syyskuussa rahaa oli mennyt todella vähän, vaikka olen aina pitänyt niitä kalliina kuukausina. Eli noina kuukausina rahaa menee johonkin muuhun kuin ruokaan, syyskuussa vaatteisiin, heinäkuussa...?

Tuon lisäksi lasken jonkun 20-40€/per nuppi per kuukausi "kodin ulkopuolella syömiseen", vaikka se on kyllä varmaan reippaasti yli todellisen kulutuksen.

Eli noin 155€-175€ TOTEUTUNEIDEN kulujen mukaan, menee pikkasen yli sen, mitä olen itse arvi

🙄 tuossahan olin laskenut senkin mukaan. Ja söin minäkin tänään kodin ulkopuolella, banaania ja jugurttia. Otin ne kotoa mukaan. Mies syö kotona tehdyt eväät töissä, lapset kouluruuan.

Ai niin mutta kouluruokailua ei saakaan huomioida, vaan siitä pitää lisätä joku laskennallinen kulu, että olisi " todellinen" laskelma. Ja kai noi kotona tehdyt eväät pitää laskea vähintään kolminkertaisesti mukaan, koska kaikki ei voi niitä töissä syödä... 

Toisaalta, ehkä minun olisi pitänyt laskea mukaan winnerin, Apt:n ja niiden kaikkien kulut, jotka ovat maininneet viesteissään sanat sieni, kellari, pakastin tai teini - koska toki olen varmasti ne kaikki viestit kirjoittanut 😆

Ske

Vierailija
1942/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin ostokset noin viikoksi:

Mangorahka, luonnonjugurtti passion-banaani, tomaattinen luonnonkalapasta 600 g, omenapunajuurisalaatti, snellman juustonakkeja 280 g, maalaisperunasalaatti, pekoni-kanafileekeitto, kuhakeitto, pekoni, luomumunia 6 kpl, 2 kpl esipaistettu moniviljapatonki, broileri filee iso suikale basilika-sitruunaruoho 350 g. Nämä 60 % ale, yht. 15,65 e.

Tarjous/normihinta: kilo riisiä, parsakaalia, 4 banaania, yht. 2,69. Kaikki yhteensä 18,34. Eineksiä aika paljon, mutta se mulle ok, pidän vaihtelusta. Aiemmilta viikoilta on jäänyt varastoon mm. munia, juustoja, metwursteja, ruisleipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ties mistä ulkomailta tulevat halvimmat pakasterehut. 

Samaa "rehua" se on hinnasta riippumatta. Ei kalliimpi hinta tuo siihen lisää ravintoarvoa.

Vierailija
1944/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalisoppaa menee jo toinenpäivä.

Vierailija
1945/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ihan 100 euroa menemään ruokaan tässä kuussa mutta siidereiden (kuiva omena) kanssa ylittyi. 

Vierailija
1946/18407 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske 😃

Apt söi aamulla sitä samaa 

Välipala ruispala juustolla, klementiini ja jääteetä kauppakeskuskahvilla 

Ruokana jauhelihaperunavuokaa (puolikas punalaputetusta 700g jauhelihapaketista jolla oli hintaa alen jälkeen 3.11, perunoita jotka piti käyttää pois, sipulia ja porkkanaa, nesteenä lihaliemikuutiolientä mausteiden kera), punajuuria ja coleslawta 

Nyt illalla näkkäriä juustolla ja klementiini 

Vierailija
1947/18407 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, no tämä kuukausi ei ainakaan jää alle 100€/hlö!

Vasta kuukauden ensimmäinen päivä ja viikon ruokiin + kaappien täydennyksiin meni 113€ (+ 5e pyykkiaineeseen). Täydennykset sentään riittää 1-4 vkoa. 

Tuosta summasta pelkästään he-vi oli 18€! Siitä borschkeittoa 2 päivälle ilman lihaa, kaalia laatikkoon (liha pakkasesta, ei summassa), yhden salaatin ainekset (broileri pakkasesta, ei summassa), uunijuurekset sunnuntaipaistille ja perunasalaatin tarpeet. Kaalista riittää lauantaihampparien coleslawiinkin (liha pakkasesta, ei summassa). 2 banaania ja 3 mandariinia. 

Lihaa vain 1kg paisti (riittää sunnuntaille ja ehkä jämät maanantaille) ja bratwurstia paketti perunasalaatin kaveriksi (riittää yhdelle aterialle). 

Eli jotta saamme viikon lounaat ja päivälliset pitää vielä ottaa pakkasesta 8€ edestä jauhelihaa ja 2€ edestä broilerinfileitä sekä 1 hernekeittopurkki! 

Todellinen kulu viikolle 125€! 

Vierailija
1948/18407 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apt aamulla samaa.

Ruokana eilistä laatikkoa, säilykepunajuuria ja maustekurkkua

Välipala sämpylä keitetyllä kananmunalla ja omenaa

Iltapala omenaa ja poppareita 

Lidlissä on kanan siipipalat 4.19e kilo. Ja tiedän että niissä myös luut painaa vrt file ennenkuin kukaan sanoo.. Mutta on silti hyviä ainakin mun makuuni ja kilosta riittää useampaan ateriaan. Ja niille joilla cittari lähellä niin ainakin pks on nyt omenat 1.29 2kg..

Vierailija
1949/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apt aamulla samaa.

Ruokana eilistä laatikkoa, säilykepunajuuria ja maustekurkkua

Välipala sämpylä keitetyllä kananmunalla ja omenaa

Iltapala omenaa ja poppareita 

Lidlissä on kanan siipipalat 4.19e kilo. Ja tiedän että niissä myös luut painaa vrt file ennenkuin kukaan sanoo.. Mutta on silti hyviä ainakin mun makuuni ja kilosta riittää useampaan ateriaan. Ja niille joilla cittari lähellä niin ainakin pks on nyt omenat 1.29 2kg..

No voi juku.Ymmärrän että syömishäiriöisen pitää kirjoittaa syömisensä ylös, mutta jos laittaisit ne jonneki muualle, kui tänne palstalle. Eihän näissä ole mitään järjen hiventäkään.

Vierailija
1950/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä tumma makaroni pussi ja lihapyöryköitä tekee yhteensä 1.40€ eli 42€ menee kuukaudessa.

Vierailija
1951/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ruokaa. Juon vaan viinaa. 

Vierailija
1952/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön omaan tyyliin. En satasta kolikoina enkä seteleinä. Syön erilaisia ruokia.

Vierailija
1953/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa näytti olevan 0,20€/kilon pussi pirkkaperunoita. Ne on varmaan niitä, mitkä oli aiemmin tarjouksessa?

Vierailija
1954/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarissa näytti olevan 0,20€/kilon pussi pirkkaperunoita. Ne on varmaan niitä, mitkä oli aiemmin tarjouksessa?

Ja miksihän tätäkin on alapeukutettu?

Vierailija
1955/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta kun tätä ketjua lukee niin tiedä uskaltaako tätä kertoa. Syön usein itse ongittuja kaloja. Nyt tammikuussa, ja tänäänkin vielä, on tullut tosi hyvin ahvenia. Tänään sain kaksi kiloa ahvenia ja myös hyvän kokoisen mateen, josta teen madekeittoa. Kaupasta ostan perunoita, sipulia, omenoita, maitoa, leipää, margariinia ja juustoa ... Ei niihin millään saa satasta menemään kuussa. 

Vierailija
1956/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin uskaltaa sanoa, että onkii kaloja, ehkä nyt kuitenkin pilkkii. Talvella harvemmn onkitaan. Mutta silloin ei voi vertailla omaa budjettia jonkun sellaisen budjettiin, jolla ei ole tähän toimintaan mahdollisuutta. 

Vierailija
1957/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin uskaltaa sanoa, että onkii kaloja, ehkä nyt kuitenkin pilkkii. Talvella harvemmn onkitaan. Mutta silloin ei voi vertailla omaa budjettia jonkun sellaisen budjettiin, jolla ei ole tähän toimintaan mahdollisuutta. 

Mutta eikö tässä ketjussa ollut alunperin tavoitteena saada esiin niitä erilaisia tapoja, joilla se satasen budjetti on mahdollinen?

Vierailija
1958/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta toki. Mutta se ei silti muuta sitä, että ne joilla on  mahdollisuus omavaraisuuteen onnistuvat paremmin kuin ne joilla ei ole. 100 euron budjetti on silloin paremmin mahdollista. Eivät ole samalla viivalla. 

Vierailija
1959/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö tässä ketjussa ollut alunperin tavoitteena saada esiin niitä erilaisia tapoja, joilla se satasen budjetti on mahdollinen?

Aloittajahan kysyy ainoastaan, että mitä syöt päivän aikana, ja että se "jotenkin tuntuu mahdottomalta" pärjätä satasella kuussa.

Voihan tuon tulkita, miten haluaä, mutta minä tulkitsen ap:n tarkoittavan ainakin ensisijaisesti ei-omavaraisia henkilöitä. Koska jos saa puolet tai yli puolet roasta niin ettei tarvitse kaupasta ostaa, miten satasella pärjääminen olisi millään tavalla mahdotonta?

Minä pärjään 200-220 eurolla kuussa, jos olen nuukasti, mutta mitään en saa mistään ilmaiseksi enkä pysty hyödyntämään  -60% alejakaan,

Vierailija
1960/18407 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan kysyy ainoastaan, että mitä syöt päivän aikana, ja että se "jotenkin tuntuu mahdottomalta" pärjätä satasella kuussa.

Voihan tuon tulkita, miten haluaä, mutta minä tulkitsen ap:n tarkoittavan ainakin ensisijaisesti ei-omavaraisia henkilöitä. Koska jos saa puolet tai yli puolet roasta niin ettei tarvitse kaupasta ostaa, miten satasella pärjääminen olisi millään tavalla mahdotonta?

Minä pärjään 200-220

Sori monet kirjoitusvirheet, olen tosi väsynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi