Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18403)
Lidlin hävikkihevikasseja ostan, paikallisen leipomon kasseja joissa 6€ hintaan kuusi leipomotuotetta (leipää, karjalanpiirakoita, sämpylöitä jne)
Proteiiniksi kananmunia, teen ruoaksi pata- ja laatikkoruokia kuten makaronilaatikko, kaallilaatikko, kasviksista uuniruokaa ja siinä proteiinina esim kikherneet.
Aamupalaksi puuoroa, joskus syön puuroa raejuustolla myös lounaaksi,.
Minulla täytyisi olla tosi kova nälkä ennenkuin söisin noita joidenkin esittelemiä papumössöjä yms. Mieluummin tinkisin jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla täytyisi olla tosi kova nälkä ennenkuin söisin noita joidenkin esittelemiä papumössöjä yms. Mieluummin tinkisin jostain muusta.
Chili con carne (ilman punalappulihaa). Sehän on just hyvää talvipäivän sapuskaa.
Puuroja, vellejä, sosekeittoa, huttua, perunaa keitettynä ja paistettuna, kananmunia, juuresta leipää osin omista jauhoista, marjoja Prismasta, puskista ja metsästäkin, omenia, kriikunoita ja luumuja omista ja tyhjien tonttien puista. Punalapun jauhelihaa joskus, kutukalaa keväisin kaupasta, joskus tarjouksesta kokonainen iso kala tai hallista kalanpäitä. Papurokkaa ilman lihaa, borssia samoin, papupihvejä. On kolme kasvimaata, niissä perunaa, myskikurpitsaa, papua, sipulia, maissia, tomaattia, chiliä, viljaa, tosin viljan jauhattaminen on tutunkauppaa. Maitoja pitää ostaa ja kahvia samoin, Polar 5%-juustoa ja nuorisolle Oltermanneja ja keijuvoita, nuo kaikki ovat melkoinen kuluerä. Kaupasta punalappuejn lisäksi hyvikkiä ja hävikkiä.
Aika lailla mahdotonta jos aikoo vähänkään yleisiä mukavuuksia ja ylellisyyksiä itselleen ja perheelleen sallia. Mutta sim.näin:
Kauravelliä, johon tilkka maitoa, keijua ja omenasosetta t.puolukoita pakkasesta tms.(on muuten hyvää), kuppi kahvia ja maitoa, mahdollisesti kananmuna kullekin keitettynä tai paistettuna, vettä.
Lihatonta papurokkaa - on muuten herkullista kun sen vain osaa... kotoisia sämpylöitä, keijua, Polar 5%, vihannekseksi hevihyvikin kiinankaalin lehtiä, vettä.
Iltapäiväkahvi t. tee, jotain kotona leivottua
Lihatonta borssia pavuilla tai ilman / kaura-, ohra- ta hirssipuuroa / kurpitsavelliä eli sosekeittoa + kotoisia sämpylöitä, keijuvoita, Polar 5%:a, omenaa tms., valkosipulia, vettä / rahkaa maidon kera ja jotain oakkasesta kuten marjoja tms.tms.
Lähelle satasta pääsen suunnittelemalla ruokaviikon etukäteen kauppojen tarjoukset ja omat varastot perusteena. Ostan tarjouksista enemmän , jos kyseessä on sellainen tuote, jota tiedän käyttäväni. En juuri osta perushinnalla muuta kuin maitoa ja raejuustoa. Syön satokauden mukaan hedelmiä jälkiruuaksi.
Syön monena päivänä samaa ruokaa. Teen kerralla ison annoksen kaaliraastetta, porkkanaraastetta, keittoa, laatikkoruokaa, uuniperunoita, keitettyjä perunoita. Teen hyvin maustettuja, maistuvia ruokia joissa hiilihydraatit, kasvikset, proteiinit, kuidut ja rasvat ovat tasapainossa ja jotka pitävät nälkää.
Kuivasin syksyllä paljon sieniä. Käytän paljon sipulia, valkosipulia, juureksia, perunaa ja kaalia ruuissani. En käytä lihaa. En juo kahvia tai teetä enkä syö "paloja". Syön useimmiten kolme kertaa päivässä tasapainoisen aterian. Puuroateriastakin koostan sellaisen.
Joskus iskee herkkuhimo. Teen popcorneja, mukikakun mikrossa, leivon pellillisen herkkuja ja vien loput ystäville ( en tykkää kuin tuoreista leivonnaisista). Hedelmäsalaattia.Tai kermaviilistä ja valmisjauheesta dipin kasvistikuille. Rahka ja purkkiananas korvaa jäätelön. Suklaavanukas ja vaikka creme brulee onnistuu kotona, samoin erilaiset marjakiisselit ja marjahyytelöt, uuniomenat, karamellisoidut banaanit...vaikka mikä.
Kyse on mielikuvituksesta ja viitseliäisyydestä. Intialaista ruokaa on helppo tehdä kotona, samoin wokata " kiinalaista". Thaimaustettu ruoka on hyvää.
noin 50e kk. ehkä jos haluan kunnolla pröystäillä ja syödä yllin kyllin herkutellen niin 80e / kk.
Yleensä ostan vain , 4 pkt kaurapuuroa, 5 kennoa kananmunia 7 pussia makaroonia ja 4 jauhelihaa. Nuilla pelkästää helposti reilu 2 viikkoa.
Ainiin alle 2e porevitskut monesti myös
En ymmärrä kun ihmiset narisee ruuan hinnasta vaikka minusta ainakin syöminen on kuitenkin halpaa.
En polta enkä juo, joka kuukausi jää yli 150e käyttämättä (tukia).
Kyllähän ihminen pärjää pienemmälläkin kauppa rahalla kuin monta sataa ruokaan. Jos eines ruokia syö niin tottakait menee näihin 900w ruokiin rahaa.
Jokainen tavallaan yksi ihminen saa syötyä kyllä herroiksi 150€/kk mutta pitää olla pakastin se on must.
Itellä on iso pysty pakastin thank god, Se on varmaan mun oma lifesaferi :). Saa ruokaakin tehtyä säilöttyä, ite vaan merkkaan ne aina kun tahtoo monesti jäädä kuukauden jäliltä jotain jemmaan.
Kalleinta omassa kauppa reissuissa on kahvi ja juusto. Siinäpä ne, ja tomaatithan on helvetin kalliita niin olen korvannut tomaatit xtra ketsupilla, nii että vedellä laihistan sitä. Sipulit 5kpl riittää viikoksi helposti alle 2e maksaa. makarooni on halpaa kannattaa ostaa aina enemmän kaappiin pahan päivän varalle, Säilykkeet yleensäkkin säilyy hyvin pidä niitä aina kaapissa. MEINAAN on hyvä olla aina ruokaa. Ilman ruokaa tulee kiukkuiseksi kuka tahansa.
en syö mitään a luokan lihaa. Halpaa grillimakkaraa käytän monesti ruuan lisukkeena (lihana). Lisäksi jauhelihaa esim pirkka 400g 3.19e ei paha. nuita jos ostaa useamman niin monta ruokaa tekee ja yksi ruoka kestää vähintään 3vrk yleensä 4.
Mehuja sun muita tosi harvoin, meinaan vesi on paras. Kahvia menee 2pkt viikossa kun tulee sitä juotua niin paljon. sekait se vituttaakin kun maksaa paljon eikä kehtaa mitään xtra kahveja juoda.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos päivän nauruista. En todellakaan ole Ske..
Apt
Ei, en minäkään ole Apt. Etenkin kun meidän allergiat menee just ristiin. Mä en voi syödä/ koskea sipuliin (siksi ruokavalioni perustuu itsetehtyihin ruokiin), hengitystieoireita tulee onneksi vain raa'an sipulin "höyryistä".
Mut meitä yhdistää ikä (vuoden ikäero, olen nuorempi), joten varmaan se näkyy viesteistä. Me ollaan opeteltu koulussa kirjoittamaan...
Ske
JES!
Nyt ehdottomasti paras hetki rynnätä -60% -tarjouksia hakemaan kun kaikki muut vahtaavat vaalituloksia telkusta.
Tarjousraportti joskus tunnin päästä ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
JES!
Nyt ehdottomasti paras hetki rynnätä -60% -tarjouksia hakemaan kun kaikki muut vahtaavat vaalituloksia telkusta.
-winner-
Mä luulen, että parempi mieli tulee winnerin raportista kuin vaalituloksesta. Kävi vaaleissa miten kävi, niin se tulos repii kansaa hajalle joksikin aikaa.
Mulle ei satanen riitä ruokaan kuussa. Ainakin osasyy ovat allergiat. Mulla on vehnä- ja ruisallergia. Lapsena oireet oli tosi pahat, nykyisin lievemmät mutta en mä voi vetää mitään makaronimössöjä. Olen allerginen myös sitrushedelmille ja paprikalle. Huonovatsaisuus estää kaalien ja papujen käytön. Vatsa turpoaa ja tulee järkyttävät kivut. Perunaa syön kyllä. Kuukaudessa menee parisataa ruokaan. Olen hoikka naisihminen.
Jos ihmisellä on paljon ruokarajoitteita se vaikuttaa myös ruokamenoihin kuten mulla.
Vierailija kirjoitti:
JES!
-winner-
Kävin päivällä hakemassa iltanaposteltavaa ja drinksuja ja olihan siellä monenlaista punaista. Nappasin vain ison paketin tarjousmunia, pitää olla se 60% että jaksaa enemmän innostua :)
Siis Ske, tarkoitus ei ollut loukata millään muotoa tolla etten todellakaan ole sä..
Lisäksi mun ainoa lapsi on yli 30v ja mä asun pks lähiössä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JES!
-winner-
Mä luulen, että parempi mieli tulee winnerin raportista kuin vaalituloksesta. Kävi vaaleissa miten kävi, niin se tulos repii kansaa hajalle joksikin aikaa.
Vaalit lässähti heti alkuunsa, enemmän jännittää jopa sun ostoskierros, heh.
Vierailija kirjoitti:
Siis Ske, tarkoitus ei ollut loukata millään muotoa tolla etten todellakaan ole sä..
😀 minua rupesi huvittamaan tuo. Tavallaan ymmärrän, joku voi oikeasti kuvitella, että jos kaksi henkilöä, joiden elämä on tavallaan täysin päinvastaiset ja tulevat kuitenkin toimeen tällaisella palstalla, niin "pakkohan" siellä takana on olla vain yksi kirjoittaja. Mä en ole luonteeltani enkä mieleltäni mielenipahoittaja, ja monen on hirveän vaikea hyväksyä sitäkin.
Viestit saattaa olla välillä töksähtäviä, kun kirjoitan niitä täällä pihalla, kun odottelen, että koira on kuunnellut tarpeeksi tuulta ja sen tuomia ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀 minua rupesi huvittamaan tuo. Tavallaan ymmärrän, joku voi oikeasti kuvitella, että jos kaksi henkilöä, joiden elämä on tavallaan täysin päinvastaiset ja tulevat kuitenkin toimeen tällaisella palstalla, niin "pakkohan" siellä takana on olla vain yksi kirjoittaja. Mä en ole luonteeltani enkä mieleltäni mielenipahoittaja, ja monen on hirveän vaikea hyväksyä sitäkin.
Viestit saattaa olla välillä töksähtäviä, kun kirjoitan niitä täällä pihalla, kun odottelen, että koira on kuunnellut tarpeeksi tuulta ja sen tuomia ääniä.
Ja minä siis olen Ske
Ja täällä siis Vmp. En loukkaannu yhtään vaikka ette tykkäsikään menuistani, itsellehän niitä tehdään.
Kiitos päivän nauruista. En todellakaan ole Ske..
Apt