Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19162)
Ei ole tarina. Mainitsin ostavani limsaa muutaman kerran vuodessa. Tämän teen tarjouksista, jolloin ostan useamman suuren pakkauksen 1/3 L pulloja. Tänä vuonna olen ostanut kerran 2 X 18 pullon pakkauksen ( muistaakseni 18 pulloa oli pakkauksessa?).
Murukahvia tuo minulle tarpeeksi miniäni, joka tykkää juoda sitä kotonaankin, mutta sielläkin vain vähän, joten tämä kierto takaa ettei kahvi väljehdy kummallakaan kaapissa.
Täällä on kyllä ystävällismielistä väkeä, " jos et tee samoin kuin minä niin valehtelet".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarina. Mainitsin ostavani limsaa muutaman kerran vuodessa. Tämän teen tarjouksista, jolloin ostan useamman suuren pakkauksen 1/3 L pulloja. Tänä vuonna olen ostanut kerran 2 X 18 pullon pakkauksen ( muistaakseni 18 pulloa oli pakkauksessa?).
Murukahvia tuo minulle tarpeeksi miniäni, joka tykkää juoda sitä kotonaankin, mutta sielläkin vain vähän, joten tämä kierto takaa ettei kahvi väljehdy kummallakaan kaapissa.
Täällä on kyllä ystävällismielistä väkeä, " jos et tee samoin kuin minä niin valehtelet".
Miten vähän pitää juoda oikein murukahvia, että sitä joutuu 100 g pakkauksesta lahjoittelemaan eteenpäin? Vaikuttaa taas enemmän yhdeltä tarinoiden keksijältä tämäkin kirjoittelija.
Huh huh. No jatketaan. En ole kyllä kysynyt miten usein hän juo kahvia. Pääosin teetä ilmeisesti kuitenkin. Poikani tulee epänormaaliin äitiinsä eikä juo kahvia lainkaan.
Katsoin juuri kaappiin ja näkyy kyllä olevan 200g kahvipurkki. Ja älä kysy miksi kun en tiedä; hän on varmaa halunnut juoda tuon merkkistä taikka purkki on ollut kivan näköinen...
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. No jatketaan. En ole kyllä kysynyt miten usein hän juo kahvia. Pääosin teetä ilmeisesti kuitenkin. Poikani tulee epänormaaliin äitiinsä eikä juo kahvia lainkaan.
Katsoin juuri kaappiin ja näkyy kyllä olevan 200g kahvipurkki. Ja älä kysy miksi kun en tiedä; hän on varmaa halunnut juoda tuon merkkistä taikka purkki on ollut kivan näköinen...
Älä välitä. Tuo moninikkityyppi on täysin vakuuttunut siitä, että sinä olet minä. Hän oikeasti kuvittelee, että sinä/minä/me/muut on kaikki yksi henkilö, joka satuilee mitä sattuu. Muista en tiedä, mutta minä olen minä ja kirjoitan omasta tavastani toimia. Jos sukuun naidut Italianminiät (ei ole minun miniäni) ärsyttävät, niin ei voi mitään.
(niissä pakkauksissa on yleensä 24 pikupulloa limua, ja meilläkin on kaapissa murukahvipurkki, joka ei meinaa loppua ikinä, lahjoitan sen aina opiskelijalle, ennenkuin pilaantuu, ja ostan tietenkin uuden)
Kiusa se on pienikin kiusa
Eikö se ollut virolainen se miniä. Pitää olla hyvä muisti jos valehtelee. Ja tässä ketjussa olet jo vuoden sepustellut tarinoitasi, hakisin jo hoitoa päävammaan.
Ske; kiitos! Ja tämän päivän Iltalehdessä/ Iltasanomissa oli varmaan joku meidän sukulaismies tai risteytys..
Oli se 18-pakkaus , K-Supermarketin tarjous, tarkistin kuitista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ollut virolainen se miniä. Pitää olla hyvä muisti jos valehtelee. Ja tässä ketjussa olet jo vuoden sepustellut tarinoitasi, hakisin jo hoitoa päävammaan.
Voi ei!!!!
Unohdit myös turkulaisen vävyn!
(kyllä, meillä on sukuun tullut Virosta ja Italiasta SEKÄ Turusta puolisoita)
Satasella ei syö kuukautta, ellei joku sponsoroi ja ulkopuolelta saa apuja. Mutta sata euroa ei riitä syömisiin kuukaudeksi, jos on yhden hengen talous, jossa pitää itse kaikki ruoat ostaa. Tämä ketju on inflaation myötä vanhentunut.
Yksi hyvä ruoka on tehdä kaikesta mikä uhkaa jäädä syömättä sinällään on tehdä pannari/ makaronipelti. Sekaisin kaikki jämät ( kasvisraasteet, pakastevihannekset, kastikeloput, päiväysvanhat ( hapan)maitotuotteet) sekaan munia maitoa jauhoja/ makaronia ja paistetaan uunipellillä.
Yleensäkin tähteiden uusiokäyttö. En on vielä tehnyt lapsuuteni iltaherkkua leipämaitoa, mutta joku ilta vielä teen. Maidossa kiehautettiin kuivuneita ruisleipäpaloja, suolaa ja nokare voita.
Nyt kannattaa laittaa myös herneet ja kuivahtaneet valkosipulinkynnet kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä ruoka on tehdä kaikesta mikä uhkaa jäädä syömättä sinällään on tehdä pannari/ makaronipelti. Sekaisin kaikki jämät ( kasvisraasteet, pakastevihannekset, kastikeloput, päiväysvanhat ( hapan)maitotuotteet) sekaan munia maitoa jauhoja/ makaronia ja paistetaan uunipellillä.
Yleensäkin tähteiden uusiokäyttö. En on vielä tehnyt lapsuuteni iltaherkkua leipämaitoa, mutta joku ilta vielä teen. Maidossa kiehautettiin kuivuneita ruisleipäpaloja, suolaa ja nokare voita.
Nyt kannattaa laittaa myös herneet ja kuivahtaneet valkosipulinkynnet kasvamaan.
Eipä tule tehtyä niin paljoa ruokaa kerralla, että siitä jotain tähteiksi jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain sianruoalta. Miksei itseänsä voi arvostaa sen vertaa että syö kunnollisia ateriakokonaisuuksia? Samaa ruokaa syö helposti useamman päivän, eikä tarvitse sotkea mitään tälläistä. Ajan mittaan oppii mitoittamaan ruokamäärät kyllä vaikka 3-4 päivälle eikä mitään jää yli.
Arvostan sekä ruokaa että itseäni.
Lasagnekin on varmaan siaruokaa? Sotkettu samaan vuokaan pastaa, maitoa, juustoa , jauhoja , lihaa, tomaattia, sipulia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vähän pitää juoda oikein murukahvia, että sitä joutuu 100 g pakkauksesta lahjoittelemaan eteenpäin? Vaikuttaa taas enemmän yhdeltä tarinoiden keksijältä tämäkin kirjoittelija.
Minulla on kaapissa 200g purkki, joka on ollut varmaan jo melkein vuoden kaapissa ja on vasta puolillaan. Sitä ei juo kukaan muu kuin pari sukulaista, jotka ei käy kylässä edes joka kuukausi (ovat sen itse tuoneetkin). Purkin kyljen mukaan tuosta tulee 133 kupillista, joten voit ihan itse laskea miten monta kupillista tulee 100 grammasta. Ja voit ihan itse myös miettiä miten vähän sitä joisi sellainen, joka mieluummin lahjoittaa sen eteenpäin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain sianruoalta. Miksei itseänsä voi arvostaa sen vertaa että syö kunnollisia ateriakokonaisuuksia? Samaa ruokaa syö helposti useamman päivän, eikä tarvitse sotkea mitään tälläistä. Ajan mittaan oppii mitoittamaan ruokamäärät kyllä vaikka 3-4 päivälle eikä mitään jää yli.
Siinäpä meillä oikein kulinarismin asiantuntija. Oletko koskaan kuullut pyttipannusta?
Muuten, kaikissa ruokakulttuureissa on kehitelty mitä parhaimpia ruokia tähteistä. Ranskassa yhtenä esimerkkinä vaikkapa galette-piiras jonka täytteissä on vain mielikuvitus rajana.
Tuo suolainen pannari on aivan erinomainen ja helppo idea. Tähteitähän usein jää niin vähän, ettei se yksinään riitä ateriaksi.
Tiedätkö sanontaa "joka keitetyn paistaa se makean maistaa"? Sopii hyvin tähteiden hyödyntämiseen. Ja ei, ruoka ei jääkaapissa muutu "sian ruoaksi"!
Kampin Pimu
Pyttipannu, pitsa ja suolainen piirakka ovat loistavia ruokia tähteiden hyödyntämiseen. Myös keitot toimivat. Tai vaikka munakkaat (joko pannulla paistettu tai uunimunakas), tai suolainen pannukakku. Tai lämpimien voileipien täytteeksi. Tai salaattiin - monihan ostaa kaupasta valmista pastasalaattia. Minä teen TARKOITUKSELLA ruokaa niin paljon, että sitä jäisi yli.
Meillä on jämäruokapäivä yleensä pari kertaa viikossa, usein maanantaisin ja perjantaisin. Maanantaisin siksi, että viikonlopulta on yleensä jäänyt tähteitä, ja perjantaina sitten sama juttu viikon ruuista. Viime viikonloppu meni minulla huidellessa vapaaehtoistyössä, joten sellaista isoa kokkausta ei tehty.
Eihän noilla huutelijoilla ole koskaan mitään hyödyllistä sanottavaa, pääasia on vain saada halvennettua muita. Kuulostavat jotenkin ihmisiltä, joilta puuttuu ymmärrys siihen, että muilla ihmisillä on erilaiset elämät kuin heillä, eikä muilla ihmisillä ole mitään halua elää noiden huutelijoiden elämää, tai kenenkään muunkaan omansa lisäksi.
Minulla on vaikeuksia ymmärtää heitä ja heidän heittojaan. Esimerkiksi miksi heitä (häntä?) ahdistaa niin kauheasti se, että minun suvussani sattuu olemaan eurooppalaisia jäseniä, miehen suvussa heitä on kauempaakin. EIvät he minua häiritse, päinvastoin, ovat mukavia ihmisiä ja etenkin italialaiselta olen oppinut paljon kasvisten hyödyntämisestä (ja sitten myös kaikenlaisista kalliista herkuista kuten tryffeleistä).
Vierailija kirjoitti:
Satasella ei syö kuukautta, ellei joku sponsoroi ja ulkopuolelta saa apuja. Mutta sata euroa ei riitä syömisiin kuukaudeksi, jos on yhden hengen talous, jossa pitää itse kaikki ruoat ostaa. Tämä ketju on inflaation myötä vanhentunut.
Kyllä syö kun hyödyntää alet ja resquet. Just sain resque kassista
- 3 pakettia leipää
- 2 maitoa
- 600g kanan paistisuikaleita
400g kanan jauhelihaa
2 litran prk jugurttia
2 kpl valmisruokaa
1 pkt lihapyöryköitä
1 valmis salaatti
maksoi 15€ tähän kun käyn hakemassa perunaa, porkkana, riisiä, makaronia, kanamunia ja omenoita ja voita saan helposti viikon ruuat.
Opiskelija kun olen niin se on pakko pärjätä vähällä, joskus kesken ruokajonoihin ja niillä saa täydennettyä hyvin kuiva-aine varastoja. Hernekeittoa on syötävä kerran viikossa ja luonnon antimet hyödynnettäviä syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä syö kun hyödyntää alet ja resquet. Just sain resque kassista
- 3 pakettia leipää
- 2 maitoa
- 600g kanan paistisuikaleita
400g kanan jauhelihaa
2 litran prk jugurttia
2 kpl valmisruokaa
1 pkt lihapyöryköitä
1 valmis salaatti
maksoi 15€ tähän kun käyn hakemassa perunaa, porkkana, riisiä, makaronia, kanamunia ja omenoita ja voita saan helposti viikon ruuat.
Opiskelija kun olen niin se on pakko pärjätä vähällä, joskus kesken ruokajonoihin ja niillä saa täydennettyä hyvin kuiva-aine varastoja. Hernekeittoa on syötävä kerran
Ei kuukausibudjettiaan voi kyllä rakentaa tuurin varaan. Aleissa ja varsinkin ResQ-kasseissahan on kyse juurikin siitä, miten hyvä säkä sattuu käymään. Ja aikamoinen hannuhanhi saa olla, jo se säkä osuu jatkuvasti omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kaikki itse ostaa? Voi käydä sienessä ja marjassa tai vaikka leipäjonossa. Moni syö alle 100€/kk eikä valita. Nämä jotkut kermaperseet eivät varmaan söisi edes soijarouhetta tai porkkanaa koska ei ole tarpeeksi gourmeeta. No mutta sitten maksaa enemmän. Valintoja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kaikki itse ostaa? Voi käydä sienessä ja marjassa tai vaikka leipäjonossa. Moni syö alle 100€/kk eikä valita. Nämä jotkut kermaperseet eivät varmaan söisi edes soijarouhetta tai porkkanaa koska ei ole tarpeeksi gourmeeta. No mutta sitten maksaa enemmän. Valintoja valintoja.
No niin tai vaikka lopettaa syömisen kokonaan. Sekin on valinta. Kermaperseelle.
"Mitä kaikkea en osta koskaan: valmiita leivonnaisia, muroja, keksejä, energiajuomia tai - patukoita, valmisruokia, kastikejauheita, fondeja , leikkeleitä, makkaroita, lihaa, pakastepizzoja, alkoholia, kahvia, teetä, mitään paistopisteeltä, makeisia, suklaata, sipsejä..3/4 kaupan tuotteista on minulle tarpeettomia."
Mistä ne limut ja pikakahvit sitten ilmestyy, itsekö teit nekin? Kannattaisi pysyä siinä alkuperäisessä tarinassa.