Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20821)

20821/20821 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ruisleivät vaan punalaputettuna, koska tuore aikaansaa kaasupäästöjä.  Nykyiset leivät kun säilyy pehmeinä tai "pehmeinä" tosi pitkään. No, mä olenkin karjalaisen limppu-kulttuurin lapsia, ei meillä ollut reikäleivät kuivumassa katossa. Olen sellaisessakin talossa käynyt, missä mummeli leipoi pari kertaa vuodessa ruisleipää ja ne oikeasti oli siellä katto-orsissa ne leivät!

Ehdin tänään tehdä "ruokaa", eli laitoin pakastimesta kaivettuja hornetteja ja jotain ihme tikkari-kanajuttuja uuniin ja keitin riisiä. Omia ruusupapuja lisäkkeeksi (suikaloin/viipaloin ne ihan ohuiksi ja keitän 4min suolavedessä, sitten kaadan ne siivilään ja sinne kuumaan kattilaan voita pohjalle, saa sulaa ja vähän ruskistuakin, ja pavut takaisin - nam!)

Olisko maksanut 6 euroa kanat, ja 0,50€ riisit ja muut. Itse söin "ilmaisia" grillimakkaroita, kun se kana nyt vaan ei sovi, etenkään broileri.

Huomisesta ei ole hajuakaan, tiedossa taas pitkä päivä. Oletan, että hunnilauma osaa ruokkia itsensä. Majoneesit on ostettu.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20822/20821 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kummitädin pirtissä leipäorret leipineen. Muut taisivat syödä leipänsä tuoreena tai ainakin pakastimesta sulatettuna, mutta vanhaisäntä halusi leipänsä vanhaan tapaan orrella kuivatettuna.

-tarinankertoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla