Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella ei syö kuukautta, ellei joku sponsoroi ja ulkopuolelta saa apuja. Mutta sata euroa ei riitä syömisiin kuukaudeksi, jos on yhden hengen talous, jossa pitää itse kaikki ruoat ostaa. Tämä ketju on inflaation myötä vanhentunut.
Kyllä syö kun hyödyntää alet ja resquet. Just sain resque kassista
- 3 pakettia leipää
- 2 maitoa
- 600g kanan paistisuikaleita
400g kanan jauhelihaa
2 litran prk jugurttia
2 kpl valmisruokaa
1 pkt lihapyöryköitä
1 valmis salaatti
maksoi 15€ tähän kun käyn hakemassa perunaa, porkkana, riisiä, makaronia, kanamunia ja omenoita ja voita saan helposti viikon ruuat.
Opiskelija kun olen niin se on pakko pärjätä vähällä, joskus kesken ruokajonoihin ja niillä saa täydennettyä hyvin kuiva-aine varastoja. Hernekeittoa on syötävä kerran
AI että ruokajonosta saa täydenettyä jotain kuiva-ainevarastoja. Ihme mielikuvitustarinoita opiskelijalta. Ja mikset käytä sitä ruokaetua hyväkseksi minkä opiskelija saa. Ja nää resque ja punalappujutut on hyvin tuuripeliä, kuten täällä joku jo kirjoittikin. Ei kukaan voi niiden varaan ruokaansa jättää. Se on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kasvispäivä 59 snt hernekeitto prk puoliksi ( lihaa tai verrattavaa on 3%) Noita ostin 50 prk 2022 varmuusvarastooni. Samalla tuli inflaatiopuskuria. Taitaa olla ainoa eines, maksalaatikon kera, mitä tulee syötyä. Makkaraa eri muodossa pyrin rajoittamaan 1 x kk
Veriarvot hyvät ja bmi jotain 23 . Millään emme syö 100€ kk per henki. Joku 175€ taitaa mennä per hkl
Henget taitaa olla päässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kasvispäivä 59 snt hernekeitto prk puoliksi ( lihaa tai verrattavaa on 3%) Noita ostin 50 prk 2022 varmuusvarastooni. Samalla tuli inflaatiopuskuria. Taitaa olla ainoa eines, maksalaatikon kera, mitä tulee syötyä. Makkaraa eri muodossa pyrin rajoittamaan 1 x kk
Veriarvot hyvät ja bmi jotain 23 . Millään emme syö 100€ kk per henki. Joku 175€ taitaa mennä per hkl
Mä ostin pari vuotta sitten S-kaupasta 60prk Del Monte ananasta mehussa mutta en enää muista mikä tarjoushinta oli, täältä palstoilta sain vinkin . Oliko se 30snt prk?
Tykkään syödä perusrahkan kanssa useimmiten. Voittaa jäätelön.
Joku sanoi ettei koskaan saa ruokia mietin mitä muistan viimeisen vuoden aikana saaneeni:
- laskiaispullia, mokkapaloja, täytekakkua, piparkakkuja, mustaherukkahyytelöä, hunajaa, sinappia, juustoa, vuoden kotimaiset valkosipulit, maa-artisokkaa, retiisejä, persiljaa, ilmasipulia, rakuunaa, mustikkaa, kantarelleja, kuivattuja mustatorvisieniä, suppilovahveroita, lipstikkaa, rucolaa, keltaisia karviaisia, omenoita, piparkakkutalon, suklaata, pähkinöitä, fetasalaattia, punajuurikeittoa, pannaria, ruisleipää, vaaleaa leipää , pizzaa, salaattia, herneperunamuusia
- lisäksi on tarjottu ruokailuja ulkona/ ystävien kotona
Itse olen antanut raparperiä, punaherukoita, raparperijuomaa, omenoita, omenahilloa, kuivattuja omenoita, kriikunoita, punaisia karviaisia, timjamia, omenapiirakkaa, siskonmakkarakeittoa, linssikeittoa, punajuurikeittoa, hernekeittoa, pinaattivelliä, bolognesea, Janssonin kiusausta, taatelikakkua, lusikkaleipiä, papupataa , Runebergin torttuja, punajuurikeittoa, porkkanaraastetta, kaali( purkki) salaattia , savukinkkua, katkarapukasari, sienikeittoa, sienimuhennosta, sienisalaattia, rieskoja
Lisäksi olen tarjonnut ruokaa ja leivonnaisia kotonani. Ja tässä ainoastaan nämä mitä pystyin muistamaan.
On laaja sukulais-ja ystäväpiiri, ja paljon meitä ruokaharrastajia.
Paljon unohtui; heti tuli mieleen vielä tyrnimarjat, mansikat, vadelmat ja kuha.
Vierailija kirjoitti:
Paljon unohtui; heti tuli mieleen vielä tyrnimarjat, mansikat, vadelmat ja kuha.
No kiitos SKE, pidä välillä vapaapäivä. Kirjoita vaikka vihkoon asioita.
Vierailija kirjoitti:
En ole Ske, mutta on kiva että meidän laillakin eläviä on! Varmasti monia, mutta eivät kirjoittele täällä.
Mä olen se, jota syytetään yksipuolisesta surkeasta ruokavaliosta, kun en osta valmistuotteita, ja syön edullisesti.
Minä olen saanut pari muovikassillista maahan pudonneita omenia. Osa oli ihan ok, mutta osan jouduin heittämään pois. Tein sosetta ja osan söin sinällään.
En sitten tiedä ovatko nämä muilta kaikkea saavat ihmiset hyviä pyytämään vai onko sitten tosiaan laaja suku tms.
Mutta jos ajatellaan, että saat takaisin samanverran kuin olet itse antanut on tulos plus miinus nolla. Ruokaa poistuu kotoa samanverran kun tulee sisään. Säästöä ei synny. Voisihan jokainen huusholli vain itse syödä sen minkä antaa pois ja saa jostain takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut pari muovikassillista maahan pudonneita omenia. Osa oli ihan ok, mutta osan jouduin heittämään pois. Tein sosetta ja osan söin sinällään.
En sitten tiedä ovatko nämä muilta kaikkea saavat ihmiset hyviä pyytämään vai onko sitten tosiaan laaja suku tms.
Mutta jos ajatellaan, että saat takaisin samanverran kuin olet itse antanut on tulos plus miinus nolla. Ruokaa poistuu kotoa samanverran kun tulee sisään. Säästöä ei synny. Voisihan jokainen huusholli vain itse syödä sen minkä antaa pois ja saa jostain takaisin.
Unohdat tässä sen että jos annettavat ovat kullekin ilmaisia ja kenties runsaitakin ja kuitenkin eri tuotteita kuin ne toisen. Näin antaminen/vaihdanta hyödyttää molempia.
No ei ne soseet nälkää vie. Täällä moni ajattelee näköjään, että jotain peruselintarviketta puputtamalla säästää. Tällä tarkoitan kaurapuuroa,perunaa tai mitä lie siten joku keksiikin. Tai sieniä, joita poimitaan pelkät alushousut jalassa männinkäisten säestäessä vieressä harpuillaan.
Sanoisin, että pakastin tarvitaan ja jonkin moista keittotaitoa, mutta suht helppoa on säästää kun tekee ison annoksen kerralla, ja käyttää sitä, mikä on tarjouksessa.
Listaan tähän mitä söin toissapäivänä ja eilen. Lisäksi juon tietysti vettä ja syön joka aamu monivitamiinipillerin.
Toissapäivänä:
Aamupalaksi smoothie jossa soijajugurttia, soijamaitoa, banaania ja valmiiksi myytävää smoothiemixiä missä sekalaisia marjoja ja hedelmiä. Pari palaa paahtoleipää margariinilla, kalkkunaleikkeleellä ja paprikalla.
Välipalaksi apppelsiini.
Päivällä kahvia kauramaidolla ja ostotiikerikakkua.
Toinen välipala omena.
Illalliseksi pakastepitsa ja mansikkasalaattia jossa tuoreita mansikoita, kurkkua, selleriä, avokaado ja kevyt kastike oliiviöljystä, sitruunan mehusta, suolasta ja mustapippurista. Jälkiruokana jäätelötuutti.
Iltapalana kiivi.
Näistä kaikki muu paitsi kiivi, margariini, paahtoleipä ja salaattikastikkeen oliiviöljy, suola ja pippuri olivat ostaessani tarjouksessa. Lisäksi yleensä syöm pitsasta vain puolet, mutta nyt mussutin kaiken kerralla. Yleensä toinen puolikas jää seuraavan päivän aamupalaksi.
Eilen:
Aamupalaksi smoothie jossa soijajugurttia, soijamaitoa, banaania, mangoa ja tuoreita mansikoita. Pari palaa paahtoleipää margariinilla, tuorejuustolla, kurkulla ja tomaatilla.
Päivällä kahvia kauramaidolla ja persikkapiirakkaa.
Välipalana omena ja pari palaa sitruunatoffeeta.
Ilallisena kikhernecurrya riisillä ja pari palaa ruisleipää margariinilla. Ruokajuomana kauramaitoa.
Iltapalaksi lasi puolukkamehua ja porkkana.
Näistä listaamistani ainoat, mitkä eivät olleet tarjouksessa ostaessani, olivat paahtoleipä, margariini, tuorejuusto, piirakkaan tarvitut jauhot, sokeri, ja maitorahka, kikhernecurryn mausteet gram masala, curry, kumina, suola ja mustapippuri, sekä puolukkamehu. Muut ainekset tarjouksesta. Kikhernecurrystä syö yksi ihminen kuusi kertaa. Toki riisit kannattaa keittää annos kerrallaan eikä pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että pakastin tarvitaan ja jonkin moista keittotaitoa, mutta suht helppoa on säästää kun tekee ison annoksen kerralla, ja käyttää sitä, mikä on tarjouksessa.
Listaan tähän mitä söin toissapäivänä ja eilen. Lisäksi juon tietysti vettä ja syön joka aamu monivitamiinipillerin.
Toissapäivänä:
Aamupalaksi smoothie jossa soijajugurttia, soijamaitoa, banaania ja valmiiksi myytävää smoothiemixiä missä sekalaisia marjoja ja hedelmiä. Pari palaa paahtoleipää margariinilla, kalkkunaleikkeleellä ja paprikalla.
Välipalaksi apppelsiini.
Päivällä kahvia kauramaidolla ja ostotiikerikakkua.
Toinen välipala omena.
Illalliseksi pakastepitsa ja mansikkasalaattia jossa tuoreita mansikoita, kurkkua, selleriä, avokaado ja kevyt kastike oliiviöljystä, sitruunan mehusta, suolasta ja mustapippurista. Jälkiruokana jäätelötuutti.
Iltapalana kiivi.
Näistä kaikki
Eipä tässä paljoa itse ruokaa ole eikä järin terveellistä jos joka päivä vedetään jotain piirakoita, kakkua, jäätelöitä ja toffeita.
Tämä oli vain yksi päivä kirjoittajan ruuuista? Tänne pyydettiin esimerkkejä mitä syödään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella ei syö kuukautta, ellei joku sponsoroi ja ulkopuolelta saa apuja. Mutta sata euroa ei riitä syömisiin kuukaudeksi, jos on yhden hengen talous, jossa pitää itse kaikki ruoat ostaa. Tämä ketju on inflaation myötä vanhentunut.
Miksi pitäisi kaikki itse ostaa? Voi käydä sienessä ja marjassa tai vaikka leipäjonossa. Moni syö alle 100€/kk eikä valita. Nämä jotkut kermaperseet eivät varmaan söisi edes soijarouhetta tai porkkanaa koska ei ole tarpeeksi gourmeeta. No mutta sitten maksaa enemmän. Valintoja valintoja.
Soijarouheesta tulee mieleen lapsuus maalla ja lehmille syötetty melassileike. Hyvin samannäköistä tavaraa, ei tee hirveästi mieli syödä.
Pari kertaa kuitenkin kokeillut, maistui lähinnä pahville. En tykännyt suutuntumastakaan.
Jos jotain muuta voi ostaa ja syödä, niin soijarouheet jääkööt kaupan hyllyyn.
Porkkanat taas on ihan herkkua. Nam.
ABC punalaput: karpalomehu, 2x2 valkosipulipatongit, 3x findus paahdetut broilerfileet 9,13 (-13,70)
-winner-
Tänään kanaa, sipulin, paprikan ja chilin kanssa kookosmaidossa. Kaveriksi uutuustuotetta meillä. Tätä hain vartavasten K-superista , kun S- kaupoissa ei ole meilläpäin valikoimissa, olivat gluteeniton osastolla.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/myllarin-pitkajyvainen-kaura-950-g/641500…
Todella mielenkiintoinen ruoka-aine, tehdään paketin mukainen 2 hkl annos. Ja te soijaa ja härkäpapua mauttomiksi moittineet. Täällä omia kokkailujani
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Päivän syömiset eilen :
- Kaksi tarjousappelsiinia, kasvispannaria ( saatu), vihersalaattia ( saatu), raejuustoa
- Janssonin kiusausta. Tein 2kg perunoita 2e, 2 rasiaa anjovista 4e, 2 prk kermaa 2.40e yht 8.40e. Tuosta tuli 10 annosta eli 84 snt/ annos.
- iltakutsuilla vanhojentanssien jälkeen
Päivän ruuat alle 2e
Joo, 10 annosta Janssonin kiusausta ja 2 g proteiinia per annos. Olisit nyt heittänyt soijarouhetta 100g sekaan niin tulisi edes 7g proteiinia per annos. Ei kyllä osata perusravinto-oppia, kalorit,rasvat,proteiini ja kuitu nämä kun olisi hallinnassa niin voisi odottaa tervettä elämää. Ihan minimi proteiinit olisi n 50g/vrk ( 100g parempi)
Julkkiskokit mättää rasvaa ja suolaa ja päälle sokeria. On hyvää vkl meneekin sipsi, kalja linjalla. Minun naapuri kuoli 48 vuotiaana ja oli ISO mies. Minä olen pieni 83 kg ja veriarvot erinomaiset.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/myllarin-pitkajyvainen-kaura-950-g/641500…
Tuli kerralla hitti, ehkä pidempää keittämällä olisi tullut parempi, 15 keittämisellä jäi vielä purutuntuma.
Mitä saa 30 snt hinnalla 100g joka sisältää 14g proteiinia,9,5g kuitua ja 365 kcal ja hyvää rasvaa 7g
Tämä on todella hyvä proteiinilisä ihan arkiruokiin.