Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12821/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yhden aterian päivässä ja pari leipää illalla. Käytän kasviksia ja soijarouhetta. Hyvin riittää.

Vierailija
12822/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismasta ostan ruisleipää, siellä on halpaa eli 1€ iso paketti. Sen sitten pakastan niin riittää. Samoin soijasuikaleet 4€. Pikakahvi 3,15€.

Lidlistä margariini 0,37€, tuorejuusto 1€, kalkkunaleikkele 1,50€ ja kurkku 1€. Lisäksi kaurahiutaleita 1€ ja pastaa 0,75€ ja pakastekasviksia 2,15€. Maito 1€.

Noi riittää mulle viikoksi. Alle 20€ kuitenkin. Lisäksi siitä jää rahaa näkkäriin, ketsuppiin, vitamiineihin ja muuhunkin mitä tekee välillä mieli. Olen kasvissyöjä.

Kasvissyöjä syö kalkkunaleikettä.

Olen eri, mutta monet kasvissyöjiksi itseään kutsuvat syövät kuitenkin kalaa ja vaaleata lihaa eli kanaa ja kalkkunaa toisinaan :D 

Eiks se sitten ole oikeastaan sekasyöjä. Ihan sama mulle, kunhan huomasin tuon kalkkunaa kasvissyöjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12823/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka sanoit, että et tunne yhtäkään normaalipainoisia, joka söisi normaalisti eikä skippaisi aamupaloja tai lounaita tms. Niin onpa erikoista. Kyllä ne annoskoot vaikuttaa. Sinun mielestäsi aamupalan on ehkä pakko olla puurolautanen, mitta jollekin toiselle aamupala voi olla kahvi mustana ja puolikas banaani.

Oletko peeehtynyt miten normaalipainoiset ja terveet urheilijat syö? En usko, että kaikki skippailee jonkun aterian. Uskon heidän syövän suhteellisen monipuolisesti ja tasaisesti pitkin päivää.

Itse olen pienikokoinen ja hoikka, ja siksi syön pieniä ns. Välipaloja pitkin päivää. Jos yksinkertaisesti yritän syödä aamupalaksi vaikka 2 leipää niin vatsa turpoaa ja väsähdän, enkä varmasti jaksa mennä liikkumaan minnekään kun tulee niin ähky olo. Ja olen ihan tyytyväinen näin, en myöskään tarkoituksella halua venyttää vatsalaukkuani tai olla lihava. Mutta pieniä annoksia syön pitkin päivää tasaisesti niin ene

joillekin varmasti sopii jatkuva syöminenkin, mutta ihan yhtä lailla voi esim. suojella hampaita, antaa ruuansulatukselle välillä lepoa ja syödä 3 - 4 kertaa päivässä -  mikä itselle parhaiten sopii

Vierailija
12824/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismasta ostan ruisleipää, siellä on halpaa eli 1€ iso paketti. Sen sitten pakastan niin riittää. Samoin soijasuikaleet 4€. Pikakahvi 3,15€.

Lidlistä margariini 0,37€, tuorejuusto 1€, kalkkunaleikkele 1,50€ ja kurkku 1€. Lisäksi kaurahiutaleita 1€ ja pastaa 0,75€ ja pakastekasviksia 2,15€. Maito 1€.

Noi riittää mulle viikoksi. Alle 20€ kuitenkin. Lisäksi siitä jää rahaa näkkäriin, ketsuppiin, vitamiineihin ja muuhunkin mitä tekee välillä mieli. Olen kasvissyöjä.

Olen eri, mutta monet kasvissyöjiksi itseään kutsuvat syövät kuitenkin kalaa ja vaaleata lihaa eli kanaa ja kalkkunaa toisinaan :D 

Eiks se sitten ole oikeastaan se

En itse tiedä näitä määritteitä. Oletko sekasyöjä jos syöt vaikka vain kasviksia ja kalkkunaa/kanaa, mutta et ollenkaan kalaa tai punaista lihaa?

Vierailija
12825/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka sanoit, että et tunne yhtäkään normaalipainoisia, joka söisi normaalisti eikä skippaisi aamupaloja tai lounaita tms. Niin onpa erikoista. Kyllä ne annoskoot vaikuttaa. Sinun mielestäsi aamupalan on ehkä pakko olla puurolautanen, mitta jollekin toiselle aamupala voi olla kahvi mustana ja puolikas banaani.

Oletko peeehtynyt miten normaalipainoiset ja terveet urheilijat syö? En usko, että kaikki skippailee jonkun aterian. Uskon heidän syövän suhteellisen monipuolisesti ja tasaisesti pitkin päivää.

Itse olen pienikokoinen ja hoikka, ja siksi syön pieniä ns. Välipaloja pitkin päivää. Jos yksinkertaisesti yritän syödä aamupalaksi vaikka 2 leipää niin vatsa turpoaa ja väsähdän, enkä varmasti jaksa mennä liikkumaan minnekään kun tulee niin ähky olo. Ja olen ihan tyytyväinen näin, en myöskään tarkoituksella halua venyttää vatsalaukkuani tai olla lihava. Mutta pieniä

Lisään siis vielä, että syön pieniä annoksia sen 4-5 kertaa päivässä eli yksi leipä tai pieni lautasellinen salaattia tms. mutta tiedostan myös hampaat ja syön xylitolpurkan jokaisen ruokailukerran jälkeen. Limuja en juo ollenkaan ja vettä muutenkin lähes aina ruokailukertoina, paitsi 1 kahvi aamuisin. Ei ole reikiä ollut ja ihan luonnollisen valkoiset hampaat on. Mutta tiedostan kyllä, että tuo 5 kertaa päivässä napostelu voi olla vahingoittavaa hampaille ja olen tästä hammaslääkärin kanssa jutellutkin.

Vierailija
12826/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kasvissyön naudanlihaa ja juon maitoa siksi, että se on syönyt paljon kasviksia ja ne kaikki kasvikuidut ovat sitä kautta tietysti loogisesti kertyneet sinne nautaan ;D

-winner-

Vierailija
12827/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri Japanissa ja siellä ei ylipainoisia ihmisiä ainakaan näkynyt katukuvassa. Jostain luin, että ainoastaan 3% väestöstä tai väestön naisista on ylipainoisia. Paljonkohan me suomalaiset syödään jos melkein puolet on pulleita? Ei olisi varmaan pahitteeksi syödä vähemmän luin tähän asti totuttu. Ja ei, Japani ei ole kehitysmaa.

Vierailija
12828/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niin lämmin päivä, että kävin kävellen kaupassa 6 km lenkin ja Lidlissä olis ollut 2e hävikkikasvispussi, mutta en ostanut.

Ja jäi jäätelötkin ostamatta kun oli 8 jätskin XXL-pakettiin tullut euro hintaa lisää!

Ihan hukkareissu siis, mutta tulipahan kuntoiltua, että jaksaa UMK:ta kommentoida ;D

Kotona sitten tein hernekeittotölkin sisällöstä ja paprika-herne-maissista makuyhdistelmän mikroon, parit sämpylät ja sillä mennään tämä päivä.

-winner-

Vierailija
12829/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Lisään siis vielä, että syön pieniä annoksia sen 4-5 kertaa päivässä eli yksi leipä tai pieni lautasellinen salaattia tms. mutta tiedostan myös hampaat ja syön xylitolpurkan jokaisen ruokailukerran jälkeen. Limuja en juo ollenkaan ja vettä muutenkin lähes aina ruokailukertoina, paitsi 1 kahvi aamuisin. Ei ole reikiä ollut ja ihan luonnollisen valkoiset hampaat on. Mutta tiedostan kyllä, että tuo 5 kertaa päivässä napostelu voi olla vahingoittavaa hampaille ja olen tästä hammaslääkärin kanssa jutellutkin.'

Kannattaa pysyä yhdessä tarinassa, joko syöt pitkin päivää kuten ensin sanoit tai sitten sen tavallisen nelisen kertaa.Ja jos annoksesi on hedelmän puolikas tai minisalaatti, se ei tosiaan ole riittävä ateriaksi.

Vierailija
12830/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En urheile ja hoikka nainen olen.

Aamulla juon ison kupin kahvia ja 1 ruisleivän, jossa levitettä, kalkkunaleikkele, juustoviipale, kurkkuviipaleita ja tomaattia noin klo 7.20

Töissä syön 2 aamun kaltaista ruisleipää ja monitamiiniporetabletin vedessä klo 11-12

Pähkinöitä ja omena tai mandariini klo 15-16

Kotiin tullessa on jo nälkä klo 18-19 eli jos ei ole valmiiksi tehtyä ruokaa niin otan pakastimesta valmiiksi pakastettua ruokaa esim. Riisiä, kasviksia ja kanaa Tupperware-kulhossa. Tai teen kasviksilla ja kalkkunaleikkeleillä täytetyn munakkaan.

Jälkkäriksi viinilasi/glögi ja muutama juustoviipale.

Aika vähän määrältään syön, mutta tykkään enemmän kevyestä olosta kuin turvonneesta. Olen myös huomannut, että aamulla nousen virkeämpänä ylös sängystä jos pieni nälkä tuntuu jo, kuin että olisi ähky olo edelleen edellisestä päivästä niin kuin joskus viikonloppuisin. Silloin vain jää sänkyyn pyörimään ja päivä menee ihan plörinäksi.

Vierailija
12831/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Lisään siis vielä, että syön pieniä annoksia sen 4-5 kertaa päivässä eli yksi leipä tai pieni lautasellinen salaattia tms. mutta tiedostan myös hampaat ja syön xylitolpurkan jokaisen ruokailukerran jälkeen. Limuja en juo ollenkaan ja vettä muutenkin lähes aina ruokailukertoina, paitsi 1 kahvi aamuisin. Ei ole reikiä ollut ja ihan luonnollisen valkoiset hampaat on. Mutta tiedostan kyllä, että tuo 5 kertaa päivässä napostelu voi olla vahingoittavaa hampaille ja olen tästä hammaslääkärin kanssa jutellutkin.'

Kannattaa pysyä yhdessä tarinassa, joko syöt pitkin päivää kuten ensin sanoit tai sitten sen tavallisen nelisen kertaa.Ja jos annoksesi on hedelmän puolikas tai minisalaatti, se ei tosiaan ole riittävä ateriaksi.

Ihmisiä on erilaisia. Omasta mielestä 5 kertaa päivässä syöminen, olkoonkin vaikka pelkkä omena, on jatkuvaa napostelua. Itse juon aamupäivällä kahvit ja illalla 1 aterian, enkä päivän aikana muuta. Ja ei, ei ole nälkä missään vaiheessa päivää ja ihan normaalipainoinen olen. Ei aikuiset ihmiset ole vauvoja, jotka tarvitsevat suuhunsa maitoa muutaman tunnin välein että kehittyvät

12832/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan 100% karnivori, kun mun kasvimaalla on hevonpeetä ja luutuhkaa.

Tän illan UMK on mun tähänastinen suosikki, katsoin jo etukäteen, koska nyt lähden paistamaan lettuja (melkein litra maitoa taikinassa, joten jonkin aikaa menee). Maito punalaputettu, kananmunat oli K-supermarketin tarjous (ne oli lähellä päiväystä), jauhoistakin osa puoleen hintaan tokmannilta. Ei oo kalliita lettuja, ja puuhellalla paistaessa ei kulu sähköä.

Ja koska tässä ketjussa ollaan, niin toistan vielä : Iltapalaksi meillä on tänään LETTUJA.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12833/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pienikokoinen ja hoikka, ja siksi syön pieniä ns. Välipaloja pitkin päivää. Jos yksinkertaisesti yritän syödä aamupalaksi vaikka 2 leipää niin vatsa turpoaa ja väsähdän, enkä varmasti jaksa mennä liikkumaan minnekään kun tulee niin ähky olo. Ja olen ihan tyytyväinen näin, en myöskään tarkoituksella halua venyttää vatsalaukkuani tai olla lihava. Mutta pieniä

Kuka edes pystyy vetämään monta leipää kerralla? Esim yksi puolikas ruispala päällisineen ja mahani on täynnä. Seuraavan kerran syön n 3-4 tunnin päästä. En minäkään halua venyttää vatsasni vaan kuuntelen luontaista kylläisyyden tunnetta ja lopetan syömisen.

Tämä esimerkkinä määrästä. Keittoa syön pari desiä ja ruokalautanen on kooltaan ns leipälautanen.

pienikokoinen naisihminen

Vierailija
12834/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Omasta mielestä 5 kertaa päivässä syöminen, olkoonkin vaikka pelkkä omena, on jatkuvaa napostelua. Itse juon aamupäiväl

Ei kaikki halua vetää saavillista perunasoppaa kerran päivässä, sori.

Vierailija
12835/19166 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Omasta mielestä 5 kertaa päivässä syöminen, olkoonkin vaikka pelkkä omena, on jatkuvaa napostelua. Itse juon aamupäiväl

Jos tässä olisi kyseessä vanhus, niin kyllä tämä terveydenhuollossa katsottaisiin ihan selväksi aliravitsemukseksi. Ei missään muutenkaan kyllä suositella kerran päivässä syömistä edes nuoremmille. Kerran päivässä syömisellä altistaa itsensä hyvin todennäköisesti kaikenlaisille puutoksille kun yhdestä ateriasta pitäisi saada kaikki kehon tarvitsemat ravintoaineet.

Vierailija
12836/19166 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, pienikokoinen nainen pärjää varsin hyvin päivässä syömällä 3 juustolla, kalkkunalla ja kasviksilla täytettyä ruisleipää, pähkinöitä, omenan, riisiä, lisää kasviksia ja kanaa + juustoa + kahvi, viini ja vesi.

Itse en syö noinkaan paljoa kuin tuossa esimerkissä. Jos joku haluaa mussuttaa niin senkös itse tekee ja valittaa sitten lihavuuttaan tai rahanmenoaan tai mitä haluaa, mutta kaikki ei niin halua tehdä ja se on hyvä, ettei koko kansa ole ylipainoisia. Se jos mikä on sairasta ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle.

Vierailija
12837/19166 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on yleensä suuri tarve perustella, että paljon syöminen on normaalia ja hyvä asia. Mutta kun asia ei niin ole. Lisäksi lihavilla annoskoot on valtavia mutta omasta mielestään vain ihan pieniä. Täysin vääristynyt suhde normaaliin syömiseen ja terveelliseen ruokaan. Koittavat hakea jonkinlaista hyväksyntää muilta ylensyömiselleen. Ei ole normaalia koko ajan vänkätä, että muut syövät liian vähän.

Vierailija
12838/19166 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes pystyy vetämään monta leipää kerralla? Esim yksi puolikas ruispala päällisineen ja mahani on täynnä. Seuraavan kerran syön n 3-4 tunnin päästä. En minäkään halua venyttää vatsasni vaan kuuntelen luontaista kylläisyyden tunnetta ja lopetan syömisen.

Tämä esimerkkinä määrästä. Keittoa syön pari desiä ja ruokalautanen on kooltaan ns leipälautanen.

pienikokoinen naisihminen

Mitä ihmettä? Minäkin olen pienikokoinen naisihminen, mutta syön kyllä useamman ruispalan ihan vain välipalaksi. Annoskokoni ovat ihan reippaita, ainakin kanssasyöjien reaktioista päätellen. Tästä huolimatta olen aina ollut hoikka, BMI ei ole koskaan ollut yli 21. Ja olen 45-vuotias, kahden lapsen äiti.

Vierailija
12839/19166 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan mulla budjetoitu nykyisin 1100€, mutta en kyllä saa kaikkea kulutettua eli säästöön menee suuri osa. Tämä siis nykyään kun muutin soluasuntoon eli jaan keittiön ja olohuoneen 2 muun kanssa.

Aiemmin kun asuin kaksiossa vuokralla niin ruokaa jäi rahaa alle 200€. Valintojahan nämä ovat. 

Siis sun solukämppäsi on yli 900€/kk halvempi kuin edellinen kaksiosi? En nyt ihan usko.

Vierailija
12840/19166 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu koko keskustelu pyörivän vain pienikokoisten ja pieniruokaisten naisten ympärillä, joille riittää päivässä 1 leipäsiivu. Kaikille tämä ruokamäärä ei kuitenkaan riitä, eikä se tee kaikista muista maailman ihmisistä lihavia. Onkohan se ruokavalio sittenkään kovin riittoisa kun ajatukset ei riitä muuta ymmärtämään?