Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18392)
Vierailija kirjoitti:
"Lohkoille puolestaan voi valita valmiit HK mummon tai linströmin pullat 300g / 2,89€ , pakastenuggetit 400g / 3,79€ tai kalapuikot 30kpl / 4,49€, näistä syö jokaisesta jo useammin kuin kerran tai kaksi."
Kova kilohinta valmiille einesmössölle. Itse tehden saa parempaa ja terveellisempää.
Toisaalta monikäyttöisiä nuo valmispullat, käy lihapitoisuutensa puolesta myös kasvissyöjille :D
Haaste otettu vastaan. Kaalikeitto tehty jääkaapissa olleesta kaalista, josta heittelin homehtuneet päällimmäiset lehdet pois. Sekaan sieniä pakasteesta. Se on todennäköisesti pahan makuista, mutta ostin suklaarasian puoleen hintaan, jälkiruokana siis konvehti tai pari. Pitkälle ensi viikkoon pärjään. Toivottavasti ei pieretä pahasti, kun on kaikenlaista sosiaalista menoa, teatterilippu valmiiksi ostettuna ja joogatunti ensi viikolla. Mutta katson, miten tässä käy. Ja saa alapeukuttaa, mutta nyt on kovat ajat edessä, kaikki rahat jotka tulee, menee laskuihin. Säästän ruokamenoista.
Itsellä kuluu kuukaudessa suunnilleen 250 e kauppaan ja ja koostan ateriat niin, että jokaisella aterialla on joku eläinperäinen proteiinin lähde sekä kasviksia tai hedelmiä. Yleensä kerran tai kahdesti päivässä joku liha/kanaruoka, lisäksi välipaloina maitorahkaa, kananmunia, maustamatonta jogurttia, leipää juustolla ja kalkkunaleikkeellä yms. Rasvan lähteenä pääasiassa erilaisia pähkinöitä tai oliiviöljyä. En laske kaloreita, mutta syön helposti yli 2000 kcal päivässä, enkä osta ikinä mitään eineksiä tai kalliita proteiinirahkoja, vaan ihan halvinta maustamatonta rahkaa yms. ja valmistan kaikki ruuat itse.
Pavut ei ole mitenkään tuntemattomia, mutta paljon urheilevalle niissä ei ole riittävästi proteiinia ja liikaa taas hiilihydraatteja, lisäksi ne toimivat fytaatteina ja estävät monen ravinteen kuten raudan imeytymistä. Raudan saannin kannalta eläinperäinen hemirauta esim. lihasta myös imeytyy paremmin kuin kasviperäinen nonhemirauta.
Olen lueskellut ketjua jonkin aikaa. En tiedä tarkkaan paljon kauppaan menee mutta uskoisin että reilu satanen. Tarjoukset kyttään, satunnaisia punalapputuotteita kun kohdalle osuu. Ajattelin pitää kuiteista kirjaa nyt vuoden alusta, ihan mielenkiinnosta. Yksi kuukausi ei tietysti paljon kerro koska nytkin on monenmoista jo kaapissa valmiina ja kahvia haettu tarjouksista. Vähän kyllä ihmetyttää että säästäväisiltäkin menee kolmatta sataa kuussa kauppaan.
Jos haluaa pysyä dementia- ja syöpävapaana ja normaalipainossa, ruokavalion pitäisi koostua todella monipuolisesta kasvis-, marja-, sieni-, hedelmä-, pähkinä-, kala-, kasviöljy-, täysjyvä- ja palkokasvivalikoimasta. Jokainen syöpätapaus maksaa yhteiskunnalle satoja tuhansia tai miljoonia.
Kokemusperäinen 6kk:nen Perunoita 0,5 kg./ vrk, lanttu, porkkana, sipuli/papu + voi saman verran. Hintaa tuli n. 20.- € / kuukausi. Hengissä selvittiin, mutta painoa karkasi -22kg. Että en suosittele jatkuvaksi ruokavalioksi.
Oman hyvinvointisi takia, neuvottele itsellesi toinen lääkitys.Vaihtoehtoja on taatusti. (Okei, kortisoni on aika paha turvottaja).
Sitten hiilareita radikaalisti vähentäen ja 16:8 paasto. Voit aloittaa 12:12 ja totutella. Rasva lähtee rasvalla ! Eli kroppa hyödyntää energiana rasvaa eikä sokeria=hiilareita. Taatusti lähtee ylimääräiset kilot ja ilman nälkää ja kitumista!Tsemppiä !
Tänään yllätys, aamupalalla ja ruokana samaa. VäliVälipala päärynä.
Harrastuksen parissa (kokous) illalla lihariisipasteijaa, pulla ja teetä ja siinä sivussa pullo makuvichyä.
Illalla kotona viinirypäleitä ja teetä.
Päivällä matkalla harrastamaan kävin ostamassa riisiä 1kg ja pastaa 800g kaappiin, meni 1.90e. Huomenna alkaa citymarketissa 1e päivät, en ole tutustunut mainoksiin mutta vihanneksia/ hedelmiä olisi hakusessa.. (Riisi Prisman pitkäjyväinen perusriisi xtra 0.90e ja pastaa 1 pussi fusillia ja toinen penne lisce yht 1e)
Vierailija kirjoitti:
Harvoin on ollut lähikauppa noin punaisena kuin tänään, leipä- ja lihayllyt loisti punalappuja. Ei tosin tehnyt mieli ostaa vanhaa kalaa tai 20.12 pakattua jauhelihaa, johan se tulisi avatessa vastaan.
Mitä vielä, innokkaimmathan niitä vielä raakana pussittelee ja pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
"Lohkoille puolestaan voi valita valmiit HK mummon tai linströmin pullat 300g / 2,89€ , pakastenuggetit 400g / 3,79€ tai kalapuikot 30kpl / 4,49€, näistä syö jokaisesta jo useammin kuin kerran tai kaksi."
Kova kilohinta valmiille einesmössölle. Itse tehden saa parempaa ja terveellisempää.
Kyllä kyllä, ja on äärimmäisen raskasta jos aina ja kaiken aikaa kaikki pitää tehdä itse. Enkä kyllä lähtisi itse nugettipullia tekemään ja leivittämään, saati kalaa. Lihapullat joo perus, linströmikin, mut onhan se työläs jos haluu tosiaan iltapalaa sillai heitä pellille ja odota - tyylisesti. Itse en edes syö lihaa niin ei nämä einekset minun sydäntäni kolota, mutta raskasta se on kasvispihvejäkin väsätä. Itsellä onneksi delekointi puolisolle auttaa silloin kun ei jaksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä, ja on äärimmäisen raskasta jos aina ja kaiken aikaa kaikki pitää tehdä itse. Enkä kyllä lähtisi itse nugettipullia tekemään ja leivittämään, saati kalaa. Lihapullat joo perus, linströmikin, mut onhan se työläs jos haluu tosiaan iltapalaa sillai heitä pellille ja odota - tyylisesti. Itse en edes syö lihaa niin ei nämä einekset minun sydäntäni kolota, mutta raskasta se on kasvispihvejäkin väsätä. Itsellä onneksi delekointi puolisolle auttaa silloin kun ei jaksa
Kaikilla vaan ei ole mahdollisuutta syödä noita einesruokia, allergioiden takia. Teen melkein kaikki ruuat itse, jolloin niitä meillä kaikki voi syödäkin. Ei ole raskasta, raskaampaa on istua vessassa viikko ripulissa tai katsoa kun lapsen iho hajoaa veri-ja nestemössöksi. Kun yllätys yllätys oli vaihdettu reseptiä..
Ai niin, aamupuurotyypille hyvää uutta vuotta!
Menin tyhjentämään alkuviikosta sitten pakastimet pihalle (piti ne sulattaa joka tapauksessa), en ole viitsinyt ottaa takaisin niitä tavaroita, kun sunnuntaille asti on luvattu kylmää. Säästyy sähköä? Mutta kävin sitten kaikki läpi, eipä siellä mitään unohdettuja aarteita ollut. Jauhelihaa ei ollut enää ollenkaan, sitä pitääkin ostaa taas. Olen juuri noita kammottavia punalaputettujen tuotteiden pakastajia! Tammikuussa on vegaanihaaste, joten luulisi punalaputettuja lihoja löytyvän.
Karjalanpaistia voisi tehdä ensi viikonloppuna, oli sen verran vanhoja lihoja näköjään (viime huhtikuussa ostettu). Muuta riskirajoilla olevaa ei sitten ollutkaan. Olenpa järjestelmällinen ollut. Paitsi että siellä oli kaksi pussukallista juustoraastetta, joka piti ottaa käyttöön pitsan päälle, mutta en löydä enää niitä pussukoita mistään. Laitoin ne varmaan johonkin tosi loogiseen paikkaan jäätelökassiin tms. Seuraavalla kerralla sitten. Lisäksi kuvittelin, että pakastimessa olisi ollut hernekeittoa rasiallinen, mutta ei ollutkaan. Hm. Pitää keitellä rokkaa ensi viikolla, tai viikonloppuna.
Jauhelihaa 400g, pakasteseitä ruisleipää vihanneksia tuoretta ja pakasteita rasva juusto sämpylät itse leivotut. 40-50 euroa riittää viikoksi.
Kiitos, oletan että 1273 on Sieni-ihminen..??
Mun pakkanen kanssa on syönyt tuotteita, joista olen ihan varma että siellä on mutta tyhjentäessä/ etsiessä jotain sitä tiettyä niin eipä ole missään. Olen päätynyt siihen että pakkasella oli nälkä..
Tässä esimerkki
päivä 1
aamulla maitoon tehtyä puuroa.
lounaalla itsetehty pinaattikeitto ja pari kananmunaa
välipalaks banaani ja pari mandariinia
illalla kaali-porkkana nuudeliwokki kikherneillä ja raejuustolla
iltapalaksi teetä ja leipä
Päivä 2
puuroa aamulla
lounaaksi eilistä wokkia
välipalaksi mandariini ja jugurttia
illalla lihamakaronilaatikko
iltapalaksi banaani ja jugurttia
3.päivä
Jugurttituorepuuro
lounaaksi toissapäiväistä pinaattikeittoa ja pari munaa
välipalaksi leipä ja jugurttia
Illalla eilistä makaronilaatikkoa
iltapalaksi teetä ja leipä
kauppaan menee n 20€/vko enkä käy ruokajonossa.
ostan tarjoustuotteita ja suunnittelen ruokalistan sitten niiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa pysyä dementia- ja syöpävapaana ja normaalipainossa, ruokavalion pitäisi koostua todella monipuolisesta kasvis-, marja-, sieni-, hedelmä-, pähkinä-, kala-, kasviöljy-, täysjyvä- ja palkokasvivalikoimasta. Jokainen syöpätapaus maksaa yhteiskunnalle satoja tuhansia tai miljoonia.
Mutta ajattelepa anoreksiaa sairastavia ihmisiä. Heillä esim. rintasyöpää esiintyy huomattavasti vähemmän kuin muulla väestöllä. Eiväthän he saa juuri mitään ravintoaineita! Rintasyöpään vaikuttavat hormonaaliset tekijät. Anoreksiaa ei ole tutkimuksissa yhdistetty selkeästi syöpiin yleensäkään (tai kahden syövän kohdalla sen vaikutus on epävarma).
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ehkä vähän yli 100e. Kaupasta ostan joitain vihanneksia/hedelmiä, juustoa, voita, sokeria, suolaa, idätettäviä mungpapuja, kuivaherneitä, hiivaa, leivinjauhetta, soodaa, mausteita, joskus viilin/smetanan siemenen, munia, makaronia, kahvia, teetä, kaakaota.
Saan ilman rahaa nautaa, nötköttiä, (grilli)makkaraa, joitain vihanneksia/hedelmiä, perunoita, jauhoja/hiutaleita, maitoa. Kerään marjoja ja sieniä. Kalaa saan naapurilta kun hänellä on ylijäämää, on ahkera kalamies.
Teen kaiken ruokani itse.
Jeee
100, - jaettuna 30 on 3,33 eli ei onnistu ! Mutta viikossa onnistuu 7 vrk:lle 100 euroa on 14,28 euroa / päivä
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kuluu kuukaudessa suunnilleen 250 e kauppaan ja ja koostan ateriat niin, että jokaisella aterialla on joku eläinperäinen proteiinin lähde sekä kasviksia tai hedelmiä. Yleensä kerran tai kahdesti päivässä joku liha/kanaruoka, lisäksi välipaloina maitorahkaa, kananmunia, maustamatonta jogurttia, leipää juustolla ja kalkkunaleikkeellä yms. Rasvan lähteenä pääasiassa erilaisia pähkinöitä tai oliiviöljyä. En laske kaloreita, mutta syön helposti yli 2000 kcal päivässä, enkä osta ikinä mitään eineksiä tai kalliita proteiinirahkoja, vaan ihan halvinta maustamatonta rahkaa yms. ja valmistan kaikki ruuat itse.
Pavut ei ole mitenkään tuntemattomia, mutta paljon urheilevalle niissä ei ole riittävästi proteiinia ja liikaa taas hiilihydraatteja, lisäksi ne toimivat fytaatteina ja estävät monen ravinteen kuten raudan imeytymistä. Raudan saannin kannalta eläinperäinen hemirauta esim. lihasta myös imeytyy paremmin kuin kasviperäinen no
Yksi ulkomaalainen pariskunta, jotka ovat personal trainereita ja liikkuvat työkseen, syövät paljon papuja ja vähän lihaa. Kasviperäisen raudan imeytymistä voi ilmeisesti tehostaa c-vitamiinilla, kumoaa fytaattien vaikutusta. Myös kalsium, tee ja kahvi estävät raudan imeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ehkä vähän yli 100e. Kaupasta ostan joitain vihanneksia/hedelmiä, juustoa, voita, sokeria, suolaa, idätettäviä mungpapuja, kuivaherneitä, hiivaa, leivinjauhetta, soodaa, mausteita, joskus viilin/smetanan siemenen, munia, makaronia, kahvia, teetä, kaakaota.
Saan ilman rahaa nautaa, nötköttiä, (grilli)makkaraa, joitain vihanneksia/hedelmiä, perunoita, jauhoja/hiutaleita, maitoa. Kerään marjoja ja sieniä. Kalaa saan naapurilta kun hänellä on ylijäämää, on ahkera kalamies.
Teen kaiken ruokani itse.
Jeee
100, - jaettuna 30 on 3,33 eli ei onnistu ! Mutta viikossa onnistuu 7 vrk:lle 100 euroa on 14,28 euroa / päivä
Mitä ihminen lopulta tarvitsee ; pari mukillista keittoa päivässä ? Maailman paras vesi tulee SuurHelsingin seudulla hanasta - edullisesti. Sitten liikunta ja uni tasapainoon, niin ei tarvetta popsia ...
De
Miksi minusta tuntuu, että ruokavalio on yksipuolinen juurikin niillä, joilla menee paljon rahaa kauppaan.. Tällöin ruokavaliossa on pääasiassa lihaa, ja esim. palkokasvit ihan tuntemattomia. Voisiko joku satasia ruokakauppaan käyttävä antaa esimerkkejä omista aterioistaan?