Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
11021/19168 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: kaurapuuro tai itse leivottu sämpylä margariinilla, joskus maitorahka 

Päivällinen: soijarouhe-ruskeakastike + peruna/makaroni, kylkeen miniluumutomaatteja ja punajuurta tölkistä

Jälkiruoka/välipala: itse tehtyä mustikkapiirakkaa (pellillisestä riittää yhdelle ihmiselle viikoksi)

Iltapala: itse leivottua sämpylää tms, joskus jogurttia tai hedelmä, rasvatonta raejuustoa

Muut ruuat pysyy aika samana, päivällisiä voi olla esim. Kasvispeltipizza (riittää moneksi päiväksi), kananmuna + wokki (useamman päivän annos kerralla) tai joku vegepyörykkä + spagetti yhdistelmä, josta riittää taas useammaksi päiväksi. Perunamuusi + pinaattilätyt yhdistelmää tulee myös syötyä.

Vierailija
11022/19168 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

atria butter chicken 400 g, 2 * esipaistettu  hapanjuuri-siemenpatonki a 250 g, kultamuna xl6, perinneruisleipä 750 g, amerikan pekonilastu 150 g, mango smoothie 250 ml, innocent smoothie antioxidant 300 ml, perinnejoulukinkkuviipale 200 g, snellman hodarinakki 230 g, soft dog perunahodari 300 g, kivikylän pulled pork 250 g. Nämä 60 %, yht. 16,10 e.

Tarjous/normaalihinta: satsuma 1 kg, suolakurkku, säilykepaprika, banaani 1,37 kg, punakaalia 1010 g, suippopaprika ps, maalaissipsi merisuola 180 g, nämä yht. 11,2 e. Kaikki yht. 27,30 e.

Muuta: hirvenlihaa 5+ kg, filettä, paistia, patalihaa, jauhista, n. 2 kg maa-artisokkaa. Ilmaisia.

Vähän amerikkalaista jos tulisi niitä vaalilähetyksiä seurattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11023/19168 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winnerin ostokset eiliseltä olivat aika niukat verrattuna alehamsterin tämän päivän saaliiseen!

Minä en jaksa vaalivalvojaisia kyllä nyt. Olipa tulos mikä tahansa, niin seurauksena on rikkijakautunut kansakunta. Ettei tulisi rikkijakautunut maailma.

Kiusa se on pienikin kiusa

11024/19168 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen menee taas mutta tänään katselin Ylen kakkoselta ruokaohjelmaa Stanley Tucci Italiassa.

Tässä jaksossa oltiin ikuisessa kaupungissa Roomassa. Aij-jai mitä herkkua; yksinkertaisimmillaan cacio e pepe ja spaghetti alla carbonara.

Milano-jakson olen myös nähnyt. Varmasti katson Areenasta muutkin jaksot. Niitä on yhteensä kuusi.

Tulipa ikävä Italiaan.

Kampin Pimu

11025/19168 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ohi aiheen menee taas mutta tänään katselin Ylen kakkoselta ruokaohjelmaa Stanley Tucci Italiassa.

Tässä jaksossa oltiin ikuisessa kaupungissa Roomassa. Aij-jai mitä herkkua; yksinkertaisimmillaan cacio e pepe ja spaghetti alla carbonara.

Milano-jakson olen myös nähnyt. Varmasti katson Areenasta muutkin jaksot. Niitä on yhteensä kuusi.

Tulipa ikävä Italiaan.

En ole koskaan käynyt Italiassa, mutta on meillä se italialainen miniä suvussa, ja mulla työkaverina italialainen. Heiltä olen oppinut, että helpommillaan ja yksinkertaisimmillaan italialainen ruoka on oikeasti tosi yksinkertaista, maksimissaan 3-4 ainesta (oliiviöljy, pasta, suola, pippuri, tai oliiviöljy, suola ja härkäpavut). Pizzakin on pelkistettynä pizzapohja, tomaattikastike, mozzarella ja basilika (minun mielestäni ihan turha yrtti, mutta sano sitä nyt sitten italialaisille). Italialaiset ei muuten yleensä syö ulkomailla ravintoloissa pastaa, koska se on ihan väärin tehtyä.

Siellä (Rooman vieressä) oli perjantaina 20 astetta lämmintä ja aurinkoista. Että kyllä sinne on ikävä, vaikken ole koskaan edes käynyt...

11026/19168 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Tulipa ikävä Italiaan.

En ole koskaan käynyt Italiassa, mutta on meillä se italialainen miniä suvussa, ja mulla työkaverina italialainen. Heiltä olen oppinut, että helpommillaan ja yksinkertaisimmillaan italialainen ruoka on oikeasti tosi yksinkertaista, maksimissaan 3-4 ainesta (oliiviöljy, pasta, suola, pippuri, tai oliiviöljy, suola ja härkäpavut). Pizzakin on pelkistettynä pizzapohja, tomaattikastike, mozzarella ja basilika (minun mielestäni ihan turha yrtti, mutta sano sitä nyt sitten italialaisille). Italialaiset ei muuten yleensä syö ulkomailla ravintoloissa pastaa, koska se on ihan väärin tehtyä.

Siellä (Rooman vieressä) oli perjantaina 20 astetta lämmintä ja aurinkoista. Että kyllä sinne on ikävä, vaikken ole koskaan edes käynyt...

Italia on mun lempparimatkakohde, erityisesti Bologna. Ja basilika on mun lemppariyrtti, erityisesti tomaatin kanssa. Bruschetta, onko mitään parempaa! Teen silloin tällöin, oivaa vaihtelua tavalliselle voileivälle.

Tänään on muuten ruotsalaisuuden päivä. Hmm... mitäs teemaruokaa sitä keksisi? Ikean lihapullat? 😁

Kampin Pimu

Vierailija
11027/19168 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Winnerin ostokset eiliseltä olivat aika niukat verrattuna alehamsterin tämän päivän saaliiseen!

Minä en jaksa vaalivalvojaisia kyllä nyt. Olipa tulos mikä tahansa, niin seurauksena on rikkijakautunut kansakunta. Ettei tulisi rikkijakautunut maailma.

Ei kai tää ole mikään kisa? Mä ostin vaan tarpeelliset vaihtoehtoiset annokset 5-7 päiväksi (=pari pihvipäivää ja kolme kalaruokaa), kun on tuo lihamakaroonitomaattisuolakurkkujuustoraastelootakin tuolta syötävä...

Vaalitulos oli odotettavissa, mutta silti... Elämme ihmeellisiä aikoja :(

-winner-

11028/19168 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Ei kai tää ole mikään kisa? Mä ostin vaan tarpeelliset vaihtoehtoiset annokset 5-7 päiväksi (=pari pihvipäivää ja kolme kalaruokaa), kun on tuo lihamakaroonitomaattisuolakurkkujuustoraastelootakin tuolta syötävä...

Vaalitulos oli odotettavissa, mutta silti... Elämme ihmeellisiä aikoja :(

-winner-

Emmää sitä kisatuloksena tarkoittanut. Laskin kyllä, että sun ostoksilla saa viikoksi syödäkseen, mutten kirjoittanut sitä näkyviin.

Mulla on aika itsekkäät syyt pelätä kolmatta maailmansotaa, kun on noi neljä nuorta omasta takaa. Kymmenessä vuodessa on muuttunut moni asia, yksikään meidän nuorista ei enää haaveile ameriikan ihmemaasta, Lontooseen vielä haluaisivat päästä asumaan, ja sekin nykyään vähän varauksella.

Vierailija
11029/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kananmunien päiväys on mennyt vanhaksi ja maitokin jo vanheni ja piti heittää pois, niin tänään teen lettuja veteen! Skippaan sillä illallisen ja aion siis syödä ihan 3 isoa lettua porkkanaraasteen kera. Eipä maksa mun ruokailut paljon. Pienikokoinen olen ja tuntuu että kaikki mitä kaupasta ostan menee roskiin, syön niin vähän. Vaikka tosiaan en käy kun kerran viikossa kaupassa ja silloinkin ostan aina alle 20€:lla. En nykyisin osta kauheasti mitään tuoretta, paitsi kurkkua leivän päälle. Kaikki muut on pakasteena tai säilykkeenä ettei tulisi niin paljoa hävikkiä.

Vierailija
11030/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Tulipa ikävä Italiaan.

Itse säin Italiassa ravintolassa lounaaksi ihan salaattia ja muuten niin kaupasta patonkia, leikkeleitä ja juustoja. Ja tietysti viiniä. Silti pysyi alle 6€/päivä ruokakulut.

Vierailija
11031/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Tulipa ikävä Italiaan.

En ole koskaan käynyt Italiassa, mutta on meillä se italialainen miniä suvussa, ja mulla työkaverina italialainen. Heiltä olen oppinut, että helpommillaan ja yksinkertaisimmillaan italialainen ruoka on oikeasti tosi yksinkertaista, maksimissaan 3-4 ainesta (oliiviöljy, pasta, suola, pippuri, tai oliiviöljy, suola ja härkäpavut). Pizzakin on pelkistettynä pizzapohja, tomaattikastike, mozzarella ja basilika (minun mielestäni ihan turha yrtti, mutta sano sitä nyt sitten italialaisille). Italialai

Italialaiset syö halvasti. Ex-mieheni, joka italialainen, niin kokkasi aina meille pelkkää spaghettia ja tomaattikastiketta, mutta oli erittäin tärkeää miten keitinveteen kanssa toimitaan jne. Päälle paljon öljyä. Myös kahvia sai juoda tasan 1 pienen kupin aamuisin, ilman maitoja tietenkin. Myös sen valmistaminen oli tarkkaa puuhaa. Joskus viikonloppuisin paikallisissa baareissa sai syödä 1 juoman hinnalla niin paljon kun halusi tacoja ja muuta, ne tietenkin käytettiin hyväksi. Isokokoinen mies oli kyseessä mutta tosiaan yksinkertaiset ruoka-aineet ja halvaksi tuli.

Vierailija
11032/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuro marjoilla.

Lounas omena.

Päivällinen mitä milloinkin about 20€

Iltapala näkkäriä ja hedelmä. Mut jos ostan viikon ruuat menee 150€ 

Vierailija
11033/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kaurapuuro marjoilla.

Lounas omena.

Päivällinen mitä milloinkin about 20€

Iltapala näkkäriä ja hedelmä. Mut jos ostan viikon ruuat menee 150€ 

Taidat olla lihava, tai sun lounas on ruokalusikallinen kaviaaria? Mä syön 400g annoksia ja oon silti hoikka :D Rahaa toki menee 2€ päivä ja niistä paljon kasviksia mut silti :D

Vierailija
11034/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä saa 50 purkkia hernekeittoa. 100 leipä pakettia. 50 pussikeittoa. 10€ saa 2- 3 jäätelö pakettia. 10€ saa 10 leipäpakettia. 10€ saa 5 puuro pakettia. 5 porkkana pussia. Lenkkimakkaraa saa 100€ montako pakettia!!!!! Kaali maksaa noin 3€. Sata 100 HK hampurilaista ! Euron lihapulla pusseja 100€ saa sata 100 kpl. 

Vierailija
11035/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko testi. Kuukaudessa on 31 päivää . No tuskin syöt 30 leipäpakettia kuukaudessa. Tai pelkkää hernekeittoa joka päivä. Joten jaat sen. 10 hernekeittoa, 5 leipäpussia. 5 lenkkimakkaraa. 10 HK hampurilaista. 50€ ja omenamehu 1€. OSAATKO LASKEA MONTAKO PÄIVÄÄ ON KUUKAUDESSA JA MITÄ AHMIT PÄIVÄSSÄ. Sä pärjäät yhdellä banaanilla yhdellä HK hampurilaisella päivän ! Sä voit laittaa leivälle lenkkimakkaraa. Hernekeitto on lähes kasvisruokaa ja sä et voi kokoajan vain syödä syödä syödä syödä syödä ! Syömishäiriöt on pakkomielteitä. Sä saat 10€ 5 Saarioisten pikku pizzaa. Et sä syö kerralla 5 pizzaa. Siinä on 5 päivälle. 

Vierailija
11036/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Lapissa kaverin luona viikon tuli kiire pois, sillä lähimpään putikkiin oli n. 50 km matka. Olisipa osannut kalastaa ois saanut jotain syötävää. Laihtuminen oli paha.

Vierailija
11037/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan pula aikana. Vanhasta maidosta tehtiin ja piimästä VIILIÄ. Tai se laitettiin leivontaan. Tai kermasta tehtiin itse jäätelöä ja suklaavaahtoa kun siihen sekoitettiin sulaa suklaata. Mausteseos tehtiin vanhaksi menevistä mausteista murskaamalla ne yhdeksi. Keksin jämät laitettiin rouheena joko jäätelöön tai kakkuun. Leivän kuivuneet palat lämmitettiin pannulla joko voissa tai maidossa. Ylijäänyt puuro leivottiin keksiksi eli muna vähän jauhoja ja uunissa. Ylijäämä hiutaleet ripoteltiin viilin ja jogurtin päälle. Huonot mansikat keitettiin mehuksi. Tupakkahimoiset keräsivät puistoista jämiä ja yhdistivät niitä tai ottivat purut ja sätkäkoneella uudeksi. Pyörän kumit paikattiin. Housuihin ommeltiin uudet vetoketjut. Ja paikattiin sekä muutkin vaatteet korjattiin. Kaikki ikäänkuin käytettiin eikä heitetty pois. Ylijäänyt riisi käy lemmikeille ja vaikka seuraavan päivän lisukkeeksi. Kukkapurkissa kasvatettiin itse tilliä mausteeksi. Kissoille oli erikseen kissan ruohoa. Ja kalan päistä keitettiin lientä. Kuin kanan luista. 

Vierailija
11038/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla erä maassa asuville voi lahjoittaa jos ei lehmää niin kaneja häkissä tyttö ja poika. Lisääntyvät niin on syötävää kuin kunnon kalastus välineet ja kairan. Monet ei nyt ymmärrä tätä että meillä jäätyy järvet. 

Vierailija
11039/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulleet pakolaiset käyttäytyy kuin siellä aavikolla. Uhrataan jumalille elukoiden verta. Alkuasukkaat toimii niin. Kun ei ole muusta ymmärrystä. 

Vierailija
11040/19168 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipä pussi maksaa 2-3€ ja siinä on MONTA palaa. Yksi syö siitä VIIKON. Laske montako viipaletta paketissa on ja yksi pala per päivä. Sä saat 4 pakettia eli KUUKAUDEN LEIVÄT  8€ !  Te ette osaa laskea ja syötte kuin hullut.