Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö aamupalaa. Töissä kahvia, kaakaota ja pähkinää. Kotona vasta illalla sitten pastaa ja kasviksia ja viiniä. Ruokaan kuukaudessa 40€ ja juomiin 450€. Mutta rahaa on eli ei kiinnosta.
Kuukauden pastat ja kasvikset kaikkine lisukkeineen 40€. Kiitos päivän nauruista.
Kuinka paljon sä pystyt syömään 1 istumalta? Jos söisi joka ilta kuivapastaa 200g, se maksaa 0,15€ päivässä eli kuukaudessa 4,5€. Ja vaikka kasviksia 500g kerralla niin se maksaa 0,70€ eli 21€. Eli toihan on vasta 25,50€. Eli kirjoittaja käyttää vielä johonkin ruokaan mitä ei maininnut niin 14,50€. Ehkä öljy ja ketsuppi?
Eli joka päivä sitä samaa kuivaa pastaa ja pakastevihanneksia. Ilman juustoa, kermaa, mausteita tai vaikkapa kinkkua, kanaa
En ole ikinä laittanut mitään noista pastaani. Suolaa olen joskus laittanut keitinveteen, mutta ei sekään pakollista. Ja ketsupilla syön. En edes tiennyt, että spaghetin joukkoon pitäisi laittaa kinkkua tai tomaattia tai jotain mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö aamupalaa. Töissä kahvia, kaakaota ja pähkinää. Kotona vasta illalla sitten pastaa ja kasviksia ja viiniä. Ruokaan kuukaudessa 40€ ja juomiin 450€. Mutta rahaa on eli ei kiinnosta.
Kuukauden pastat ja kasvikset kaikkine lisukkeineen 40€. Kiitos päivän nauruista.
Kuinka paljon sä pystyt syömään 1 istumalta? Jos söisi joka ilta kuivapastaa 200g, se maksaa 0,15€ päivässä eli kuukaudessa 4,5€. Ja vaikka kasviksia 500g kerralla niin se maksaa 0,70€ eli 21€. Eli toihan on vasta 25,50€. Eli kirjoittaja käyttää vielä johonkin ruokaan mitä ei maininnut niin 14,50€. Ehkä öljy ja ketsuppi?
Eli joka päivä sitä samaa kuivaa pastaa ja pakastevihanneksia. Ilman ju
Ei se pelkkä pasta ole mikään ateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunat maksaa noin 0,30€ naama, itsetehdyt kasvis ja lihapullat 6 kpl 0,50€, vihersalaattia, 0,20€, leipä ja voi 0,10€ eli 1,10€.
Pirkan prinsessa pakastekakku maksaa 5-6€ 500g ja paketissa lukee, että se on 6-8 henkilölle. Eli kakkua ei syödä 100g per naama vaan vähemmän. Mutta sanotaan nyt että 1€ maksaa kakku ja kahvi.
Eli 2,20€ maksaa kirjoittajan häämenu. Eli 2-3 euroa niin kuin kertoikin.
Jälkiruokana häissä pelkkä pakastekakku? Ehkä itse olen ollut sitten paremmissa häissä, mutta yleensä tarjottavaa on monenlaista niin suolaisissa kuin makeissakin ruuissa, esim. erilaisia pikkuleipiä. Noin ankeaa menua ei ole kyllä missään ollut.
Miksi kukaan söisi mitään pikkuleipiä kun vatsa on jo täynnä? Pelkkää rasvaa ja sokeria. Toki on halpoja valmistaa, mutta luul
klassikkopikkuleivät jo karanoissa oli juhlaa. siis eri kuin keksit. pursotinässät, ,kaneliässät, yms lusikkaleivät, haannatädin pikkuleivät je. ne kyllä kuuluu pitopöytään kakkujen oheen. ikävää että nykytyypit sekoittaa keksit pikkuleipiin. keksi ei kuulu ikinä ikinä juhlapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joka päivä sitä
No kyllä se nyt vaan taitaa olla ateria vesilasin kanssa. Jälkiruoaksi vaikka purukumi tai kurkkupastilli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunat maksaa noin 0,30€ naama, itsetehdyt kasvis ja lihapullat 6 kpl 0,50€, vihersalaattia, 0,20€, leipä ja voi 0,10€ eli 1,10€.
Pirkan prinsessa pakastekakku maksaa 5-6€ 500g ja paketissa lukee, että se on 6-8 henkilölle. Eli kakkua ei syödä 100g per naama vaan vähemmän. Mutta sanotaan nyt että 1€ maksaa kakku ja kahvi.
Eli 2,20€ maksaa kirjoittajan häämenu. Eli 2-3 euroa niin kuin kertoikin.
Jälkiruokana häissä pelkkä pakastekakku? Ehkä itse olen ollut sitten paremmissa häissä, mutta yleensä tarjottavaa on monenlaista niin suolaisissa kuin makeissakin ruuissa, esim. erilaisia pikkuleipiä. Noin ankeaa menua ei ole kyllä missään ollut.
Miksi kukaan söisi mitään pikkuleipiä kun vatsa on jo täynnä? Pelkkää rasv
Juhlapöydässä voi nykyisin tarjota mitä ikinä haluaa. Vaikka pelkkää salaattia tai pelkkiä juustohampurilaista. Mitä yksinkertaisempaa sen parempi. Meidän suvussa ei kenelläkään ole mitään ruoka-allergioita, mutta ainakin töissä 90 prosentilla PN aina mikä lie mandariini tai sipuli tai kurkkuallergia ja joku on kuntokuurilla ja kasvissyöjiä on ja joku pähkinäallergia ja noin.
Eli pitäisin simppelinä. Vihersalaatti, erilaisia leipiä ja voita, sekä keitetyt perunat ja kasvispihvit. Ei pitäisi tulla valituksia.
Juhlapöydässä voi ihan hyvin tarjota sitä rantakalaa eli muikkuja ja perunaa sekä tilliä ja suolaa. Leipää ja oikeaa voita lisukkeena.
Toisaalta tekisin kakun kanssa tarjolle myös kasvis-voileipäkakun tai ainakin suolaisen kasvispiirakan varmuuden vuoksi jos joku ei syö kalaa.
Nämä 40 e/kk ruokailut on jo täysi vitsi. Ei kukaan pysy terveenä millään pelkällä pastalla jos noin pitää syödä kuukaudesta toiseen.
Jos ei osaa kalastaa niin perattu muikku maksaa CItymarketissa 4,99€/kg. Osta sitä 10 kg eli 50€ ja perunoita 10kg eli 10€ lisäks tilliä 5€ ja vettä ja suolaa eli 65€. Tosta ruokkii helposti 50 ihmistä eli 1,3€ ihminen.
Lisäks leipä ja voi ehkä 0,20€? Eli 1,50€ per naama.
Kokonainen kasvispiirakka maksaa itsetehtynä 2-3€ kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joka päivä sitä
Ateria on syömishetki, jossa syödään ruokaa. Miksi pasta ei ole ruokaa? Vai onko sulla mielessä joku Mäkkärin Big Mac -ateria kun en myt ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
tänään söin punajuurisalaattia kermaviilikastikkeella (itse tehty), perunamuusia ja 3/4 uunimakkaraa. Piti olla tässä ruoassa sipuliakin, mutta unohdin. Muusissa oli tilkka maitoa ja sekä muusissa, että makkarassa oli juustoa.
aamulla (nukuin pommiin) söin karkkia. Syy löytyy migreenistä, johon aamulla heräsin.
päivän mittaan olen syönyt yhteensä 3 pientä satsumaa
olen myös vetänyt nyt yhden suklaalevyn (aamulla oli jo migreeni, joten tämä makeanhimo johtuu siitä)
olen aika varma että jos vielä tnään syön jotain, niin se on yksi satsuma illalliseksi
huomiselle olen suunnitellut tomaatti-kurkku-raejuustosalaattia kermaviilikastikkeella, aamulla koitan saada puuroa syödyksi (vähän riippuu migreenistä, että olenko päässyt siitä eroon ja välttelenkö syömistä pahoinvoinnin vuoksi) luultavasti satsumaa menee huomenna.
No ei ihme, että päätä särkee ja on pahoinvointia noilla "syömisillä". Aikuinen ihminen ja aamiaiseksi karkkia, suklaata päivällä ja satsumia, mutta ei mitään kunnollista ruokaa. Kyllä se keho viestii eri tavoin, jos ei kunnollista ruokaa saa. Halpaa varmaan on, kun ruoka tästä puuttuu kokonaan, mutta mikä tälläisen ruokavalion tavoite on terveyden kannalta, muuta kuin sen tuhoaminen?
Vierailija kirjoitti:
Nämä 40 e/kk ruokailut on jo täysi vitsi. Ei kukaan pysy terveenä millään pelkällä pastalla jos noin pitää syödä kuukaudesta toiseen.
Niin, alkuperäistä kirjoittajaa tuskin terveys muutenkaan kiinnostaa jos kerran alkoholiin meneekin sitten 450 euroa. Näin hän sen muotoili:
"Ruokaan kuukaudessa 40€ ja juomiin 450€. Mutta rahaa on eli ei kiinnosta."
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa kalastaa niin perattu muikku maksaa CItymarketissa 4,99€/kg. Osta sitä 10 kg eli 50€ ja perunoita 10kg eli 10€ lisäks tilliä 5€ ja vettä ja suolaa eli 65€. Tosta ruokkii helposti 50 ihmistä eli 1,3€ ihminen.
Lisäks leipä ja voi ehkä 0,20€? Eli 1,50€ per naama.
Kokonainen kasvispiirakka maksaa itsetehtynä 2-3€ kpl.
Meillä maksoi muikkukeitto kesällä 100 vieraalle 0,50€ kun kaikki muut saatiin mökiltä ilmaiseksi paitsi suola. Halpaa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapöydässä voi ihan hyvin tarjota sitä rantakalaa eli muikkuja ja perunaa sekä tilliä ja suolaa. Leipää ja oikeaa voita lisukkeena.
Toisaalta tekisin kakun kanssa tarjolle myös kasvis-voileipäkakun tai ainakin suolaisen kasvispiirakan varmuuden vuoksi jos joku ei syö kalaa.
Juhlissa pitäisi olla kokki tai parikin muikkuja paistamassa ja vieraat saisivat annoksensa eri aikaan. Ei mikään ole niin hirveä kuin haalean lötkö muikku! Se on yksi ruokalajeista joka ei odottele yhtään.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa pitäisi olla kokki tai parikin muikkuja paistamassa ja vieraat saisivat annoksensa eri aikaan. Ei mikään ole niin hirveä kuin haalean lötkö muikku! Se on yksi ruokalajeista joka ei odottele yhtään.
Oletkohan ikinä syönyt rantakalakeittoa eli myikkukeittoa? Kalat voi käydä pyytämässä edellisenä päivänä, pitää ne kuitenkin ehtiä suolistamaan ja laittamaan suolaveteen tekeytymään ennen kattilaan lisäämistä. Ei tarvitse mitään ihme kokkeja paistelemaan niitä kun itsekseen tekeytyy sitten keitossa perunoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan ikinä syönyt rantakalakeittoa eli myikkukeittoa? Kalat voi käydä pyytämässä edellisenä päivänä, pitää ne kuitenkin ehtiä suolistamaan ja laittamaan suolaveteen tekeytymään ennen kattilaan lisäämistä. Ei tarvitse mitään ihme kokkeja paistelemaan niitä kun itsekseen tekeytyy sitten keitossa perunoiden kanssa.
Ai, kas. Siitä on niin taivaan kauan kun olen rantakalakeittoa saanut ettei muistunut mieleen. Muikuista pidän mutta olen niitä syönyt vain paistettuna.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tänään söin punajuurisalaattia kermaviilikastikkeella (itse tehty), perunamuusia ja 3/4 uunimakkaraa. Piti olla tässä ruoassa sipuliakin, mutta unohdin. Muusissa oli tilkka maitoa ja sekä muusissa, että makkarassa oli juustoa.
aamulla (nukuin pommiin) söin karkkia. Syy löytyy migreenistä, johon aamulla heräsin.
olen myös vetänyt nyt yhden suklaalevyn (aamulla oli jo migreeni, joten tämä makeanhimo johtuu siitä)
olen aika varma että jos vielä tnään syön jotain, niin se on yksi satsuma illalliseksi
huomiselle olen suunnitellut tomaatti-kurkku-raejuustosalaattia kermaviilikastikkeella, aamulla koitan saada puuroa syödyksi (vähän riippuu migreenistä, että olenko päässyt siitä eroon ja välttelenkö syömistä pahoin
Et ilmeisesti osaa lukea. Syömiseni olivat huonoja, koska sain yöllä migreenin. Migreenini on ihan purentalimistön viallisuudesta johtuvaa, ei ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomiselle olen suunnitellut tomaatti-kurkku-raejuustosalaattia kermaviilikastikkeella, aamulla koitan saada puuroa syödyksi (vähän riippuu migreenistä, että olenko pää
Migreeniä tai ei niin ihan karseaa syömistä. Karkkia ihan oikeasti aamupalaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomiselle olen suunnitellut tomaatti-kurkku-raejuustosalaattia kermaviilikastikkeella, aamulla koitan saada puuroa syödyk
En itsekään jaksa nousta krapulassa sängystä keittelemään mitään puuroja. Haen vaan tyypillisen vettä ja sipsipussin ja menen takaisin sänkyyn. So what?
Jos haluaa ainaisen näläntunteen pois, niin kannattaa jättää kaikki keinotekoinen makeutus pois ja valkoinen sokeri.
Samalla voi alkaa syömään täysjyväleipää, juureksiä, täysjyväpuuroja, kasviksia.on niin hyvää eikä tee yhtään mieli makeaa.
Erilaisia papuja, siemeniä voi liottaa ensin ja keittää, sitten paistella pannulla ja hiukan makeuttaa terveellisesti.
Mikä ei liity? Enhän mäkään voi ajatella, että normaalisti syön 100€/kk, mutta en halloween-kuukautena, en synttärikuukautenani, en helmikuussa kun ystävänpäivä enkä maaliskuussa kun pääsiäinen enkä tietenkään festareilla snkänjuhannyksena enkä kesälomalla enkä muuten joulukuussakaan.
Kuukausi mikä kuukausi. Olipa silloin synttärit tai häät. Jos vieraita on 40kpl ja jokaisen ruoka maksaa 2€ se on on 80€/kk eli morsiamen lompakosta 40€ ja sulhon lompakosta 40€.