Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on puhuttu juhlaruoista niin omissa häissäni tarjoiltiin kermaista kasvisgratiinia, valkosipulikermaperunoita, keitettyjä perunoita, lihapullia, kasvispullia, vihersalaattia ja sienipiirakkaa. Vieraat kehuivat ja kaiken tein itse etukäteen valmiiksi! Keittiössä auttoi tuttu vain lämmittämään ruoat ja laittamaan esille sekä keräämään lautaset.
Jälkiruoaksi ihan kaupan valmiita prinsessakakkuja ja Daim-kakkua. Lisäksi vaahtokarkkeja ja keksiä.
Ehkä pari-kolme euroa maksoi per syöjä ruoat.
Vaan ei maksa enää. Nykyään ei saa kolmella eurolla yhden päivän ruokia. Valmiit kakutkin maksaa vähintään noin euron/100 grammaa.
Kai ne vieraat myt syö päivän aikana muutakin? :D Hääruoka on 1 annos ja kakkupala :D Aivan varmasti saa perunaa ja sika-nautaa ja pakastekakkuviipaleen 3€:lla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmella eurolla päivässä ei millään saa terveellistä ruokavaliota, vaikka miten keräisi marjoja.
Laitatko sitten oman terveellisen ruokavaliosi kustannukset näkyviin? Ihan tarkasti, hintoineen ja määrineen. Vaikka kolmen päivän tai jopa koko viikon kaikki syömiset, niin saadaan realistinen näkemys asiaan?
Laitapa se oma kolmen euron ruokavalio näkyviin tänne kaikkine päivän aterioineen ja ruoka-aineineen.
Täällä on ollut kymmeniä.esimerkkejä päivän/viikon/kuukauden ruuista. Ole hyvä ja laita oma esimerkkisi nyt tänne. Uskottavuutesi kärsii joka kerta, kun väistät tämän kysymyksen
Kermaperunat maksaa noin 0,30€ naama, itsetehdyt kasvis ja lihapullat 6 kpl 0,50€, vihersalaattia, 0,20€, leipä ja voi 0,10€ eli 1,10€.
Pirkan prinsessa pakastekakku maksaa 5-6€ 500g ja paketissa lukee, että se on 6-8 henkilölle. Eli kakkua ei syödä 100g per naama vaan vähemmän. Mutta sanotaan nyt että 1€ maksaa kakku ja kahvi.
Eli 2,20€ maksaa kirjoittajan häämenu. Eli 2-3 euroa niin kuin kertoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmella eurolla päivässä ei millään saa terveellistä ruokavaliota, vaikka miten keräisi marjoja.
Laitatko sitten oman terveellisen ruokavaliosi kustannukset näkyviin? Ihan tarkasti, hintoineen ja määrineen. Vaikka kolmen päivän tai jopa koko viikon kaikki syömiset, niin saadaan realistinen näkemys asiaan?
Laitapa se oma kolmen euron ruokavalio näkyviin tänne kaikkine päivän aterioineen ja ruoka-aineineen.
Täällä on ollut kymmeniä.esimerkkejä päivän/viikon/kuukauden ruuista. Ole hyvä ja laita oma esimerkkisi nyt tänne. Uskottavuutesi kärsii joka kerta, kun väistät tämän kysymyksen
No niin kärsii kyllä näiden kärttäjienkin. Mitä oikeasti ostat nykyrahalla kaupasta kun hinnat nousevat kokoajan ja mistä päivän ruokailut koostuu?
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunat maksaa noin 0,30€ naama, itsetehdyt kasvis ja lihapullat 6 kpl 0,50€, vihersalaattia, 0,20€, leipä ja voi 0,10€ eli 1,10€.
Pirkan prinsessa pakastekakku maksaa 5-6€ 500g ja paketissa lukee, että se on 6-8 henkilölle. Eli kakkua ei syödä 100g per naama vaan vähemmän. Mutta sanotaan nyt että 1€ maksaa kakku ja kahvi.
Jälkiruokana häissä pelkkä pakastekakku? Ehkä itse olen ollut sitten paremmissa häissä, mutta yleensä tarjottavaa on monenlaista niin suolaisissa kuin makeissakin ruuissa, esim. erilaisia pikkuleipiä. Noin ankeaa menua ei ole kyllä missään ollut.
Kermaperunat ja lihapullat ihan fiksu valinta häihin koska maistuu kaikille, eikä kukaan voi valittaa, että en tykkää. Kasvispyörykät myös hyvä vauhti vegaaneille. Perunalle myös kukaan ei ole allerginen ja keitetyt perunat sopii myös laihduttajille. On myös gluteiiniton ja kun valitsee laktoosittomia kerman bniin ruokavalio käy kaikille. Vihersalaatillekkaan kukaan ei ole allerginen, tarjoilee vain salaatinkastikkeita erillisistä purkeista. Mieluummin syön kermaperunoita ja lihapullia kuin jotain kuivaa riistaa tai kyyhkystä. Hyi.
Miksi kukaan tarjoaisi häissään riistaa tai kyyhkystä? Niistä harva tykkää eli hukkaan menee vaan rahat kun kaikki jäävät nälkäiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kärsii kyllä näiden kärttäjienkin. Mitä oikeasti ostat nykyrahalla kaupasta kun hinnat nousev
Osaat lukea kuin piru raamattua muiden kirjoittajien viestejä, muttei sulle jää mitään mieleen niistä?
Alehamsterin, Winnerin tai Kampin Pimun yksityiskohtaiset ostokset? Äkkiseltään kuvittelisi, että ne ostetut ruuat myös syödään?
Mä sain viime häissä kasvispihvin, hernepyrettä ja punajuurisalaattia. Tai siis kaikki saivat. Ihan nätti ja yksinkertainen annos oli. Juomana kotikaljaa, maitoa ja vettä. Yöpalana oli riisipiirakoita ja munavoita.
Maksullinen baari oli juhlatilassa. Skumppalasit saatiin käteen kun käveltiin hääpari ja heidän vanhemmat.
Olin kerran Helsingin kalliissa ravintolassa häissä ja en tykännyt ollenkaan huippukokin tekemästä viiriäisen munista ja mistä lie mustekalasta. Jäi kyllä kaikki ruoka syömättä ja söin pelkän leivän :D Siinä meni kyllä hääparille rahat hukkaan ja ruoat roskikseen mutta itseäni vaan nauratti ruokapöydässä :D Tarjoilija kysyi että eikö maistunut ja vastasin suoraan ja kuuluvasti että ei maistunut :D
Vierailija kirjoitti:
Mä sain viime häissä kasvispihvin, hernepyrettä ja punajuurisalaattia. Tai siis kaikki saivat. Ihan nätti ja yksinkertainen annos oli. Juomana kotikaljaa, maitoa ja vettä. Yöpalana oli riisipiirakoita ja munavoita.
Maksullinen baari oli juhlatilassa. Skumppalasit saatiin käteen kun käveltiin hääpari ja heidän vanhemmat.
En millään haluaisi arvostella eikä ruoka ole juhlien pääasia, mutta kyllä jäisi hapan maku suuhun jos tuollaisia joutuisi juhlissä syömään. Jos varoitettu etukäteen, niin sitten ok, niin olis ymmärtänyt syödä etukäteen tai ottaa evästä mukaan. Kotikalja ja riisipiirakat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran Helsingin kalliissa ravintolassa häissä ja en tykännyt ollenkaan huippukokin tekemästä viiriäisen munista ja mistä lie mustekalasta. Jäi kyllä kaikki ruoka syömättä ja söin pelkän leivän :D Siinä meni kyllä hääparille rahat hukkaan ja ruoat roskikseen mutta itseäni vaan nauratti ruokapöydässä :D Tarjoilija kysyi että eikö maistunut ja vastasin suoraan ja kuuluvasti että ei maistunut :D
Helsingissä ruokapaikkoja kaikkialla, niin helppo vain käydä syömässä muualla. Mutta itse olin häissä landella navetassa ja ruokana pelkkää pitsaa eikä ollut gluteiinitonta vaihtoehtoa. Ei pyydetty edes kutsussa ilmoittamaan mistään ruoka-allergioista ja mulla oli kotimatkaa vielä 3h ajaa. Olin kotona niin nälissään että söin kattilallisen pastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään haluaisi arvostella eikä ruoka ole juhlien pääasia, mutta kyllä jäisi hapan maku suuhun jos tuollaisia joutuisi juhlissä syömään. Jos varoitettu etukäteen, niin sitten ok, niin olis ymmärtänyt syödä etukäteen tai ottaa evästä mukaan. Kotikalja ja riisipiirakat ihan ok.
Syödä etukäteen? Eikai kukaan kärvistele koko päivää nälissään ennen kuin menee juhliin? Itse kyllä pidän säännöllisistä ruoka-ajoista kiinni ja pidän lähettyvillä aina banaania ja pähkinöitä jos alkaa huikomaan. En edes kehtaisi syödä kerralla paljoa juhlissa tai muuallakaan. Ihan sivistyneesti voi maistella jotain seurustelun ja maljapuheiden ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen voi olla kaunista ja hyvää. Näen jotenkin tuon annoksen värit jo silmissä. En olis yllättänyt vaikka lautaselta olis löytynyt vielä joku syötävä kukka. Mutta siis joskus laatu korvaa määrän. Ja oletan, että annoksen mukana tuli leipälautanen. Varmaan sai kanssa jälkiruokia ja kakkua. Maksullinen baari ihan fiksu veto hääparilta, säästyy rahaa. Eihän siihen ruokaan paljoa rahaa menekään, mutta juominen maksaa.
Ovela hääpari, jos saa taiottua ruoat 2-3 eurolla per vieras. Yleensä vierailla tapana antaa sen verran lahjarahaa, kuin olettaa ruoan eli pitopalvelun maksavan. Yleensä 50€. Tossa saa hääpari tehtyä hyvän tilin kun ei kukaan kehtaa siirtää hääparin lahjatilille 2,50€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiruokana häissä pelkkä pakastekakku? Ehkä itse olen ollut sitten paremmissa häissä, mutta yleensä tarjottavaa on monenlaista niin suolaisissa kuin makeissakin ruuissa, esim. erilaisia pikkuleipiä. Noin ankeaa menua ei ole kyllä missään ollut.
Miksi kukaan söisi mitään pikkuleipiä kun vatsa on jo täynnä? Pelkkää rasvaa ja sokeria. Toki on halpoja valmistaa, mutta luulin että vain lapset niitä syövät kun ei oikea ruoka kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödä etukäteen? Eikai kukaan kärvistele koko päivää nälissään ennen kuin menee juhliin? Itse kyllä pidän säännöllisistä ruoka-ajoista kiinni ja pidän lähettyvillä aina banaania ja
Sinusta en tiedä mutta itse en pärjää koko päivää pelkällä aamupalalla, enkä yleensä pidä banaania käsilaukussa tai housun lahkeessa. Toki syömiset riippuu juhlien aikataulusta.
- sama -
No eikö se lahjan idea olekin että annetaan jotain ilman että odotetaan maksua/palvelua/tuotetta vastalahjaksi?
Yleensä hääpari suunnittelee menunsa elämänsä tärkeimmälle päivälle omien halujensa mukaisesti. En minä ainakaan omissa häissäni halua huonoa ruokaa syödä. Puolisoni kanssa olemme molemmat ikuisia ketoilijoita, eli unelmiemme päivänä myös ruokailu on toiveiden mukaista. On pekonia, munakasta, tomaattia ja juustoja. Mutta kai ne keitetyt perunat pitää pöydässä olla, onneksi on halpaa. Salaatteja myös, tuo kivasti väriä myös kuviin ja juhlapaikkaan. Sekä täyttää lautasta. Aika halvaksi tulee ruokailut, meille kelpaa ihan se kilohinnaltaan halvin tuote. Mutta koska leipä on halpaa ja täyttävää niin voihan sitä vieraita varten myös niitä leipiä ja voita laittaa tarjolle, että joissain jutuissa voimme myös joustaa.
Ja ihan samoja sapuskoja ajateltiin tarjoilla yöpalana. Käy vähän niin kuin tapas-buffetista.
Miksi laistat vastaamasta?
-eri-