Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19073)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä neljästä tatista tule neljää annosta ruokaa.
Tiedäthän sä minkä kokoisia tatit ovat? Ne ei siitä kutistu pannussa juurikaan toisin kuin jotkut suppilovahverot tai kantarellit. Ja kun ne öljyssä ja voissa paistaa niin energiaakin tulee varmasti ihan riittävästi, että jaksaa jatkossakin sitä koiraa lenkittää. Lisäksi kuivapastaa saa 0,30€:llä niin 400g, mikä turpoaa kuules kattilalliseksi valmista spaghettia. En usko, että nälkä jäi.
Höpö, höpö- mitä isompi tatti sen satavarmana matoja täynnä. Eikä isostakaan tatista nälkä lähde.
Ei mulla ole matoja tatissa. Ja turpoaa vielä niin että ei varmana suuhun kaikille sovi. Varma proteiininlähde ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä neljästä tatista tule neljää annosta ruokaa.
Tiedäthän sä minkä kokoisia tatit ovat? Ne ei siitä kutistu pannussa juurikaan toisin kuin jotkut suppilovahverot tai kantarellit. Ja kun ne öljyssä ja voissa paistaa niin energiaakin tulee varmasti ihan riittävästi, että jaksaa jatkossakin sitä koiraa lenkittää. Lisäksi kuivapastaa saa 0,30€:llä niin 400g, mikä turpoaa kuules kattilalliseksi valmista spaghettia. En usko, että nälkä jäi.
Kyllä minä tiedän, kun kerään niitä. On hyvin harvinaista löytää madotonta tattia. Suuret tatit ovat melkein aina täynnä matoja, tokihan niistä osaa voi käyttää siivottuna. Mutta täällä näköjään on aina näitä sienestäjiä, joiden jutut tuntuu hieman sellaisilta miten sanoisin
No niinhän minä sanoinkin, että tänne ilmestyy aina näitä ihmekertomuksia, mutta suurin osahan on pelkkää höpötystä ja googlaamista ja jaskapauhamista. Jonkun päiväntäytettä tämä palsta. Mutta onneksi olkoon jos löytyi oudosti juuri 4 täysin madotonta herkkutattia ja vielä jättisuuria, joilla maha täyttyi.
Bami goreng annos (pastaa, kanaa, sieniä, kasviksia) 1 kg 4,99,
mansikkajugurtti litra -30% 0,62,
omenamehua 4x0,95 l 1,89 lidl
Kyllä nyt napa paukkuu ja budjetti kans!
-winner-
Tätä katsellessa ei voi muuta sanoa kuin, että tuolla satasella kuussa ei saa näköjään kuin aivan karmeeta pa*kaa lautaselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöä ja pannukakkua hillolla näyttää monella olevan arkiruokana tai välipalana? Itse pidän näitä herkkuina, mitä tulisi syödä hyvin harvoin, eikä edes viikottain.
Miksi tulisi syödä vain noin harvoin? Jokin sortin syömishäiriö sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä täällä voi hyvin miettiä 100 vuotta sitten, miten jaksettiin tehdä raskasta työtä, huonotuloiset ihmiset!!
En väittänytkään että se oli koko totuus menestykseen, mutta eipä noista proteiineista, lisäravinteista, palautusjuomista ollut apua ainakaan suomalaisten menestykseen kisoissa.....!!
Kaikki siellä noita käyttää, ihan kaikki urheilijat. Jos eivät käyttäisi, niin pärjäisivät huonommin. Mikä sinä olet siis sanomaan, onko ollut apua vai ei, kun et tunnu aiheesta mitään tietävän.
Onpa mukavaa kun ollaan saatu joukkoomme oikea olympiatason urheilija, joka tietää tarkalleen, miten kaikki siellä syövät.
Täällä mummot luulee, että kovan luokan ammattitason urheilijat käyttää palautumiseen vain vettä, kuten he itse päiväkävelyn jälkeen 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä täällä voi hyvin miettiä 100 vuotta sitten, miten jaksettiin tehdä raskasta työtä, huonotuloiset ihmiset!!
En väittänytkään että se oli koko totuus menestykseen, mutta eipä noista proteiineista, lisäravinteista, palautusjuomista ollut apua ainakaan suomalaisten menestykseen kisoissa.....!!
Kaikki siellä noita käyttää, ihan kaikki urheilijat. Jos eivät käyttäisi, niin pärjäisivät huonommin. Mikä sinä olet siis sanomaan, onko ollut apua vai ei, kun et tunnu aiheesta mitään tietävän.
Onpa mukavaa kun ollaan saatu joukkoomme oikea olympiatason urheilija, joka tietää tarkalleen, miten kaikki siellä syövät.
Täällä mummot luulee, että kovan luokan ammattitason urheilijat käyttää palautumiseen vain vettä, kuten he itse päiväkävelyn jälkeen 🙄
Täällä ainakin yksi mummo luulee, ettei yksikään kirjoittajista ole kovan luokan ammattitason urheilija. Jos löytyy, niin kerro ihmeessä lajisi ja meriittisi.
Niitä täällä kyllä löytyy ketkä ihmettelevät miksei mummot syö kuin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä katsellessa ei voi muuta sanoa kuin, että tuolla satasella kuussa ei saa näköjään kuin aivan karmeeta pa*kaa lautaselleen.
Äyriäisiäkö pitäisi päivittäin syödä ja hirven lihaa? Itse en rehellisesti sanottuna pidä kummastakaan. Suosin terveellisiä kasviksia ja tofua mutta voithan sinä syödä niitä omia herkkujasi. Mutta mielenkiinnosta kysyn, että Jos muiden syömä ruoka on karmeeta kakkaa, niin mitä sinä sitten syöt ja miksi osallistut keskusteluun jos vain haukut muiden ruokia? Etkä ole edes kiinnostunut syömään satkulla kuussa.
Itselleni herkkuruokaa on aasialaistyyppisesti maustetut kasvikset ja nepalilaisittain maustettu kana curry. Toisinaan myös itsetehty toast skagen. En kuitenkaan syö kanaa tai rapuja joka viikko, niin pysyvänkin herkkuina:) Arkisin siis paljon maustettuja kasviksia, munakkaita, ruisleipiä kalkkunaleikkeleellä ja kurkulla, nopeita pastaruokien ja keittoja. Ja kuulun myös onneksi niihin, joiden ei tarvitse laskea kaloreita laihdutus/lihotus mielessä. D-vitamiinia nappaan purkista varuiksi varsinkin talvella ja monivitamiiniporetabletti vedessä tulee juotua kahvin kanssa aamuisin kun jostain syystä ei tulisi muuten sitä vettä aamukiireissä juotua. Toki vesipulloa kannan aina käsilaukussa ja autossa kaikkialle, että tulee sentään hörpittyä vähintään litra päivän mittaan :)
Ja se piti vielä sanoa, että olen onnekas kun minun ei tarvitsisi laskea pennejäni ja voisin ostaa vaikka joka päivä heräteostoksena kaupasta 0,5l Pepsi Maxin ja suklaapatukan. Mutta mielestäni siinä ei ole mitään järkeä. Suunnitelmallisuus tuo myös mielenrauhaa. Niin lompakolle, ajankäytölle ja mielellekin. Eikä ehdi tulla ikinä nälkä kun on jotain terveellistä jo valmiina :)
Eilen nakkikeittoa pääruoaksi eli nakkipaketti 0,90€, 500g perunaa 0,50€, 3 porkkanaa 0,20€, lihaliemikuutio ja mausteet 0,10€. Kattilallinen yhteensä siis 1,70€. Tänään tein pääruoaksi sienipihvejä 0,50€ (noin 25kpl), perunamuussia 500g 0,60€ ja pakastepapuja noin 0,50€:n edestä. Huomenna varmaan tortilloja tai spaghettia ja jauhelihakastiketta soijarouheella jatkettuna.
Ei ole meillä vaikeuksia 3 hengen taloudessa syödä 300€/kk. Lähempänä 200€/kk sanoisin. Toki ei harrasteta mehuja tai limppoja.
Mulle luksusta on kauramaito aamulahvissa :) Onneksi 1 purkki kestää vähintään viikon, koska täydellä hinnalla IKaffesta saa pulittaa sen 2,15€. Tarjouksesta onneksi hamstrannut 1,65€ maksavia, mutta silti. Kallista luksusta :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle luksusta on kauramaito aamulahvissa :) Onneksi 1 purkki kestää vähintään viikon, koska täydellä hinnalla IKaffesta saa pulittaa sen 2,15€. Tarjouksesta onneksi hamstrannut 1,65€ maksavia, mutta silti. Kallista luksusta :)
Tottakai täydellä hinnalla melkein 0,30€ kahvimaitoon päivässä voi tuntua paljolla, varsinkin jos miettii, että sillä rahalla saisi iison annoksen pastaa ja 100g eineslihapullia eli kokonaisen aterian sillä kahviin laitettavalla maitotilkallla. Toisaalta, hienoa että ymmärrät sen olevan luksusta eikä mitenkään pakollista. Kyllä siinä kahvissa voisi käyttää halvempaakin maitoa, mutta pieni luksus toisinaan on ihan ok. Vaikka sinulla sitä on päivittäin. Oma luksus on itseongittu tuore ahven.
🤣
No, nyt jäi jo pääkaupunki taa. En bongannut ketään neilikka rintapielessä 😔
Pasilassa Prismassa on yöaikaan -60% paistopisteen tuotteet klo 23-06 välisenä aikana, muusta en tiedä. Spagetit OIKEASTI olisivat olleet 0,39€/kilo, mutta en niitä voinut ostaa - hylly oli tyhjä! Sen sijaan löysin itselleni uuden tuotteen, Torinon Mokaroni, 700g pussi 0,59€, eli sekalaisia pastoja "laatikkoruokiin" tjsp. Italialaisittain tuo olisi pasta mista. Vissiin tehtaan lattialta iltaisin lakaistut pussitetaan:
Nimestään huolimatta Mokaronimix ei ole mikään moka, vaan maukas tapa vähentää ruokahävikkiä. Valmistuserän alussa ja lopussa syntyy pieni määrä makaroneja, jotka eivät täysin vastaa Torinon tiukkoja laatuvaatimuksia. Maku on kuitenkin yhtä hyvä kuin muotovalioilla kavereillakin. Siksi päätimme pakata pelastetut makaronit. Pussi sisältää erilaisia makaroneja vaihtelevissa suhteissa. Keittoaika on kuitenkin aina sama, noin 10 minuuttia. Mokaronimix sopii mainiosti niin makaronilaatikkoon kuin muihinkin uuniruokiin. Valmistettu hiilineutraalilla energialla Raisiossa.
Enempää en ehtinyt ruokakauppoja koluta, enkä venytä päivääni sen takia, että pääsisin shoppailemaan.
Aamupala oli eväspussissa mukana: sämpylä, jossa välissä kinkku- ja kesäkurpitsaviipaleet, jukurtti ja banaani. Kokoustarjoiluna oli voisarvia, ja niitä jäi ylikin sen verran, että vielä riitti matkaevääksi kotiinpäin. Kävin myös ihan maksullisessa lounasravintolassa syömässä työkavereiden kanssa, 12,90€ näyttäisi olevan peruslounaan alin hinta. Saa nähdä, miten tuo keikuttaa elokuun kulurakennetta...
Kiusa se on pienikin kiusa
Juttelin työkaverini kanssa, joka käy aina lounaalla ravintolassa pitsalla kun itselläni aina eväät kotoa, niin ruoasta. Ja hön kertoi syövänsä aina todella hyvin myös kotona. Mainitsi syövänsä paljon salamia, meetwurstia, pekonia, pastoja ja erikoishedelmiä ja leipomotuotteita kahvin kanssa. Ei nuo minun korvaani mitenkään kuvaa todella hyvin syömistä. Ei kuulosta edes monipuoliselta ruokavaliolta. Toki ei syököön 100€/kk kun lounaspitsoihin menee jo kuukaudessa 240€. Omat lounaseväät maksavat suunnilleen 40€/kk tai varmaan alle.
Jöin vain pohtimaan, että mitä on todella hyvin syömistä. Itselleni se ei ole pitsa ja pekoni, vaan käytännössä lähiruoka ja monipuolisesti kasvista ja kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöä ja pannukakkua hillolla näyttää monella olevan arkiruokana tai välipalana? Itse pidän näitä herkkuina, mitä tulisi syödä hyvin harvoin, eikä edes viikottain.
Pannarihan on perinteinen torstain ruoka hernarin kanssa. Varsin terveellinen vielä ellei käytä liikaa sokeria.
Jos tekee ihan perinteisellä repsetillä ja syö normaalisti sokeroitua hilloa, niin aika kaukana tämä mistään terveellisestä välipalasta on. Halvinta vehnäjauhoja, runsaasti sokeria ja rasvaa. En usko että molempia täysin ilman sokeriakaan tehdään.
Mun pannarissa ei ole rasvaa (pl. voideltu vuoka), ja sokeriakin vain n. neljännes perusohjeista. Samoin hillo-ohjeiden sokerin voi huoletta puolittaa.
Terkuin se kokeilija, kenen pannarinsy
Googlesta kun hakee reseptejä, niin monessa pannukakussa on 50g/0,5 dl rasvaa ja 0,5-1,5 dl sokeria. Rasvaton taikina jää ainakin leivinpaperiin kiinni.
Marttojen ohjeiden mukaan sokeria tulee käyttää vähintään 500-700 g per yksi marjakilo, jos haluaa että hillo säilyy kuukausia. Jos sokeria vähentää pitäisi käyttää muita aineita sakeutukseen/säilyvyyteen. Millä reseptillä nämä vähäsokeriset hillot siis tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö itse joka viikko samaa ruokaa? Eli on pakko olla joka viikko aina sushia ja kanacurrya ja lasagnea ja pullaa jne. Eikö voi olla viikkoja, että olisi vaihtelua? Kyllä itse ainakin keksin jäätelön ja pannukakun tilalle välillä muutakin kuten lämpimiä leipiä, hapankorppuja, kaurakeksiä, kanelikorppuja, vispipuuroa, riisipuuroa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin lukemisen ymmärtämisen häiriö puutteellisen ruokavalion vuoksi? Miksi jäätelöt, pannukakut ja hillot pitäisi kuulua viikottaiseen ruokavalioon? Mieluummin syö tilalla jotain ravitsevaa ruokaa, kuin höttöä mitä ihminen ei tarvitse.
Just tuli dokumentti paastoamisesta, mikä tekee hyväö ihmisen mielelle ja keholle. Eli kuten se joku sanoi, ei ole pakko syödä joka päivä :D Toki vettä kannattaa juoda. Ja monet paastoajat saattavat kuitenkin nauttia hyvin sulavia kasvissosekeittoja pieniä annoksia. Mutta kannattaisi sitten olla syömättä kokonaan vaikka ilta 18 - seuraavan päivän lounasaikaan klo 13 tms. Vatsa tottuu nopeasti ja näläntunne katoaa kokonaan.
S k e kirjoitti:
🤣
No, nyt jäi jo pääkaupunki taa. En bongannut ketään neilikka rintapielessä 😔
Pasilassa Prismassa on yöaikaan -60% paistopisteen tuotteet klo 23-06 välisenä aikana, muusta en tiedä. Spagetit OIKEASTI olisivat olleet 0,39€/kilo, mutta en niitä voinut ostaa - hylly oli tyhjä! Sen sijaan löysin itselleni uuden tuotteen, Torinon Mokaroni, 700g pussi 0,59€, eli sekalaisia pastoja "laatikkoruokiin" tjsp. Italialaisittain tuo olisi pasta mista. Vissiin tehtaan lattialta iltaisin lakaistut pussitetaan:
Nimestään huolimatta Mokaronimix ei ole mikään moka, vaan maukas tapa vähentää ruokahävikkiä. Valmistuserän alussa ja lopussa syntyy pieni määrä makaroneja, jotka eivät täysin vastaa Torinon tiukkoja laatuvaatimuksia. Maku on kuitenkin yhtä hyvä kuin muotovalioilla kavereillakin. Siksi päätimme pakata pelastetut makaronit. Pussi sisältää erilaisia makaroneja vaihtelevissa suhteissa. Keittoaika on kuiten
Kiitos raportista. Mulla on silloin tällöin, oikeastaan melko harvoin asiaa Pasilaan mutta ei noin myöhään. Joten sinne jää paistopisteen tuotteet.
Hauska toi Mokaroni!
Ja juu, kun mä 😌 kerran spagetin hinnan tarkastin, on se oikeasti 0,39 kilo. Ei epäilyn häivää 🧐
On toi lounaan hinta... on. Mä joskus vierailen eräällä toimistolla ja siellä linjalounaan hinta on 13,50 🤬
Kampin Pimu
Ja puolet Av-mammoista luulee että tämä onnistuu pelkillä vihanneksilla ja juureksilla...