Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19071)

Vierailija
8621/19071 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi raskasta duunia mutta kiitos nykyisen talouspolitiikan ruokabudjetti on pudonnut alkuvuoden 25€/vk tämänhetkiseen 18€/vk. Alkaa olla aika vaikea löytää ruokaa, kohta ei metsästäkään enää saa mitään.

Miten talouspolitiikkaa vaikuttaa ruokabudjettiisi? T. Toinen pitkäaikaistyötön, mutta hyvin pärjää

Tätä mietin samaa. Itsellä ollut aina sama ruokabudjetti, olin sitten Kelan työtrömyyseläkkeellä tai nykyään bruttona 4700€/kk.

Te olette työttömiä, tuo ensimmäinen käy töissä. Siinä on iso ero. Töissä käyvät eivät välttämättä saa mitään tukia vaikka käteen tulisi alle sen mitä työttömät saa. Matalapalkka-aloillahan tunnetusti moni saa vähemmän palkkaa käteen kuin työtön Kelan elätti.

Eri

Vierailija
8622/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä neljästä tatista tule neljää annosta ruokaa.

Tiedäthän sä minkä kokoisia tatit ovat? Ne ei siitä kutistu pannussa juurikaan toisin kuin jotkut suppilovahverot tai kantarellit. Ja kun ne öljyssä ja voissa paistaa niin energiaakin tulee varmasti ihan riittävästi, että jaksaa jatkossakin sitä koiraa lenkittää. Lisäksi kuivapastaa saa 0,30€:llä niin 400g, mikä turpoaa kuules kattilalliseksi valmista spaghettia. En usko, että nälkä jäi.

Kyllä minä tiedän, kun kerään niitä. On hyvin harvinaista löytää madotonta tattia. Suuret tatit ovat melkein aina täynnä matoja, tokihan niistä osaa voi käyttää siivottuna. Mutta täällä näköjään on aina näitä sienestäjiä, joiden jutut tuntuu hieman sellaisilta miten sanoisin sen nätisti että kalajutuilta. Eikä niitä tattejakaan löydy muuten helposti, tokihan tänne nyt tulee joku selittämään miten talon takana on naapurin tattipelto josta tulee tatteja myyntiin asti. Aivan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8623/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä ja pannukakkua hillolla näyttää monella olevan arkiruokana tai välipalana? Itse pidän näitä herkkuina, mitä tulisi syödä hyvin harvoin, eikä edes viikottain. 

Vierailija
8624/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki tatteihin - kun ne perkaa ilman lukulaseja, niin matoja vähemmän.

Vierailija
8625/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöä ja pannukakkua hillolla näyttää monella olevan arkiruokana tai välipalana? Itse pidän näitä herkkuina, mitä tulisi syödä hyvin harvoin, eikä edes viikottain. 

Pannarihan on perinteinen torstain ruoka hernarin kanssa. Varsin terveellinen vielä ellei käytä liikaa sokeria.

Vierailija
8626/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pannarihan on perinteinen torstain ruoka hernarin kanssa. Varsin terveellinen vielä ellei käytä liikaa sokeria.

Jos tekee ihan perinteisellä repsetillä ja syö normaalisti sokeroitua hilloa, niin aika kaukana tämä mistään terveellisestä välipalasta on. Halvinta vehnäjauhoja, runsaasti sokeria ja rasvaa. En usko että molempia täysin ilman sokeriakaan tehdään.

8627/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tatteja on paljon. On parempiakin vuosia ollut, mutta kyllä nytkin koiranpissatusreissulla löytää 2 tai 4 kelvollista tattia. Sukuun naitu italialainen löytää omasta pihastaan korillisen koska vaan, mutta ne on niitä matoisia vain eurooppalaisille kelpaavia tatteja. Mä en ymmärrä, miksi ne niitä syö? no syö ne casu marzuakin, että siihen nähdenhän noi on jo ookoo. Mä taas pilkon herkkutatit atomeiksi, ettei vaan ole yhtään madonreikääkään jäljellä, saati sitten toukkia.

Jos ei asu sienimaaston vieressä, niin on vaikea hahmottaa sitä, kuinka paljon niitä sieniä hyvänä sienivuonna oikeasti on. Niitä on niin paljon, että niitä ei edes halua enää kerätä.

(juna kohta Helsingissä, VRään voi aina luottaa, vain vajaan vartin myöhässä, raporttia seuraa, jos jotain raportoitavaa ehdin havaita)

Kiusa se on pienikin kiusa

8628/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki tatteihin - kun ne perkaa ilman lukulaseja, niin matoja vähemmän.

Syy, miksi aikoinaan hankin ekat lukulasit, oli toi tattien perkaaminen. Veli taas tekee just noin, ottaa lasit pois, niin on helpompaa!

Vierailija
8629/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee ihan perinteisellä repsetillä ja syö normaalisti sokeroitua hilloa, niin aika kaukana tämä mistään terveellisestä välipalasta on. Halvinta vehnäjauhoja, runsaasti sokeria ja rasvaa. En usko että molempia täysin ilman sokeriakaan tehdään.

Mun pannarissa ei ole rasvaa (pl. voideltu vuoka), ja sokeriakin vain n. neljännes perusohjeista. Samoin hillo-ohjeiden sokerin voi huoletta puolittaa.

Terkuin se kokeilija, kenen pannarinsyönnistä tämä lähti. Olen erinomaisen terve keski-ikäinen, hoikka ja liikunnallinen, joten tuon kaltaisen herkun syön hyvällä omallatunnolla, vaikka olisikin arkipäivä.

Vierailija
8630/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perinteinen resepti: 5 dl maitoa, 1 tl suolaa, 3 dl vehnäjauhoja, 2rkl voisulaa, 1-2 munaa, 2, rkl sokeria. Ihan oikeesti nyt - 2rkl rasvaa tai sokeria ei ole runsaasti. Itse kun tekee hillon tai vaikka marjasurvoksen, niin sitäkin sokerimäärää helppo säädellä. Tai voi tehdä myös suolaisen pannarin ellei makea maistu. 

Vierailija
8631/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi raskasta duunia mutta kiitos nykyisen talouspolitiikan ruokabudjetti on pudonnut alkuvuoden 25€/vk tämänhetkiseen 18€/vk. Alkaa olla aika vaikea löytää ruokaa, kohta ei metsästäkään enää saa mitään.

Miten talouspolitiikkaa vaikuttaa ruokabudjettiisi? T. Toinen pitkäaikaistyötön, mutta hyvin pärjää

Sama täällä, yli viisi vuotta työttömänä mutta rahaa jää säästöönkin.

Vierailija
8632/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kevyesti riittää tuo 100 €/kk. Olen nyt pitänyt kirjaa ruokaostoistani ja 2 kk:n aikana on mennyt vähän yli 100 €.

Tähän vielä jatkan, että myönnän olevani yhteiskunnan elätti ja käyn ruokajonoissa. Sillä tavoin pystyn hakemaan kuukausittaisen viina- ja tupakkalastin laivalta.

Miksi alapeukutuksia? Eikö tällä palstalla ole paljon minunlaisiani köyhiä?

8633/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä mitään nää. Hirvee sumu. Jos eksyn, se on tän säteilysumun vika. Kotona on kuulemma ihan kirkas auringonpaiste. Vielä en ole ehtinyt kierrellä kaupoissa 🤣  enkä ole edes bongannut Kampin Pimua - tosin tässä sumussa ei kyllä bongaa mitään muutakaan (enkä tiedä, miten Pimun tunnistaisin).

Vierailija
8634/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske ja Kampin Pimu yhdessä kauppaostoksilla ;D Mahtaa tyhjetä se kauppa ;DDDD

-winner-

Vierailija
8635/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapähkinät tarjouksessa edullisia, muista säilyttää kuivassa erillään mausteista. Ulkomailla osta vain pullotettua vettä, vatsa kiittää.

8636/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Täällä Helsingissä mitään nää. Hirvee sumu. Jos eksyn, se on tän säteilysumun vika. Kotona on kuulemma ihan kirkas auringonpaiste. Vielä en ole ehtinyt kierrellä kaupoissa 🤣  enkä ole edes bongannut Kampin Pimua - tosin tässä sumussa ei kyllä bongaa mitään muutakaan (enkä tiedä, miten Pimun tunnistaisin).

Aamun sumu hälveni äkkiä. Nyt paistaa taas täydeltä terältä

Laitan neilikan napinläpeen 🌸 ja Sken bongaan pastahyllyltä spagettia hamstraamassa 🍝

Kampin Pimu

Vierailija
8637/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pätkäpaastota. Lounaaksi/välipalaksi kaurapuuroa ja illalla kasvispainotteinen (sis.60glihaa) iltaruoka. Herkut pois. Lompakko ja vyötärö kiittää. 

Vierailija
8638/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu ns Etiopialaisella dietillä

Vierailija
8639/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä täällä voi hyvin miettiä 100 vuotta sitten, miten jaksettiin tehdä raskasta työtä, huonotuloiset ihmiset!!

En väittänytkään että se oli koko totuus menestykseen, mutta  eipä noista proteiineista, lisäravinteista, palautusjuomista ollut apua ainakaan suomalaisten menestykseen kisoissa.....!! 

Kaikki siellä noita käyttää, ihan kaikki urheilijat. Jos eivät käyttäisi, niin pärjäisivät huonommin. Mikä sinä olet siis sanomaan, onko ollut apua vai ei, kun et tunnu aiheesta mitään tietävän. 

Onpa mukavaa kun ollaan saatu joukkoomme oikea olympiatason urheilija, joka tietää tarkalleen, miten kaikki siellä syövät.

Vierailija
8640/19071 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä neljästä tatista tule neljää annosta ruokaa.

Tiedäthän sä minkä kokoisia tatit ovat? Ne ei siitä kutistu pannussa juurikaan toisin kuin jotkut suppilovahverot tai kantarellit. Ja kun ne öljyssä ja voissa paistaa niin energiaakin tulee varmasti ihan riittävästi, että jaksaa jatkossakin sitä koiraa lenkittää. Lisäksi kuivapastaa saa 0,30€:llä niin 400g, mikä turpoaa kuules kattilalliseksi valmista spaghettia. En usko, että nälkä jäi.

Kyllä minä tiedän, kun kerään niitä. On hyvin harvinaista löytää madotonta tattia. Suuret tatit ovat melkein aina täynnä matoja, tokihan niistä osaa voi käyttää siivottuna. Mutta täällä näköjään on aina näitä sienestäjiä, joiden jutut tuntuu hieman sellaisilta miten sanoisin sen nätisti että kalajutuilta. Eikä niitä tattej

Itse löysin 100 metrin päästä kotoa 3 täysin(!) madotonta herkkutattia vaikka en edes sienestä. Tuli oikein hyvä fiilis kyllä ja viikonloppuna aion mennä ihan oikeasti sieniretkelle eväineen päivineen. En sitten turdä kävikö itselläni vain älytön tuuri ja yleensä kaikki tatit on syömäkelvottomia, mutta noissa ei ainakaan ollut madon matoa tai reikää missään ja oli mielestäni valtavan kokoisia. Tuli tosi hyvää kastiketta ja säästin muutamat slaissit pitsaa varten raakana pakkaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi