Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
8201/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on mediassa ollut juttua, että uudet ravintosuositukset julkaistaan marraskuussa, kasviksia pitäisi syödä jatkossa 800 g päivässä. Taipuuko sadan euron ruokavalio tähän, jos jatkossa kasviksiin menee päivässä vähintään 2 euroa? Vai syödäänkö halvinta kaalta lähes kilo päivässä?

Kasvissyöjät ovat aina syöneet yli 1kg kasviksia päivässä ja ihan hyvin näkyvät voivan. Miksi tämä olisi ongelma sekasyöjille? Kilo kasviksia maksaa 1-2€. Jää vielä 1-2€ kaikkeen muuhun.

Vierailija
8202/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olw mikään ongelma. Mutta myönnän, että järjestän joka lauantai juhlat kotona ja silloin kyllä ostan viiniä ja juustoja. Eli lauantaina menee rahaa noin 200€. Muina päivinä 2€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8203/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olw mikään ongelma. Mutta myönnän, että järjestän joka lauantai juhlat kotona ja silloin kyllä ostan viiniä ja juustoja. Eli lauantaina menee rahaa noin 200€. Muina päivinä 2€.

Niin eli kuukaudessa mulla menee se 850€ :D Mutta tosiaan siinä kaikki viinit vieraille myös ja herkut :D Ps. Olen kasvissyöjä jos sillä mitään merkitystä

8204/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattimurskan hinta on hyvä indikaattori kaupan hintatasosta. Jos kaupan halvin oma merkki on törkyhintainen, siellä tuskin muutkaan artikkelit ovat edullisia.

En mä sentään koskaan niin persaukinen ole, että tuote jäisi ostamatta 60 sentin takia, ei, vaan tämä on mulle periaatekysymys. Ja kuten Ske kirjoitti, pienistä puroista tulee iso virta.

Tomaattimurska on myös hyvin säilyvä tuote, joten mulla on sitä aina kuivakaapissa ainakin neljä purkkia. Ei sitä tarvitse varta vasten mennä ostamaan päivän ruokaa varten. Pienet säilytystilat mulla mutta ainakin hyvin kiertää varasto ja täydennän aina kun hyvä hetki on eli repussa tilaa.

On muuten ruokia joita ei ilman tomaattimurskaa voi valmistaa. Ei vaan voi :) Ragu, eli ihan vaan tuttavallisemmin bolognese-kastike. Toinen mitä teen tomaattimurskasta on tietysti tomaattikeitto. Kesällä jääkaappikylmä gazpacho on ihan lyömätön lounas leivän kanssa. Kyllä jäisi tekemättä jos joutusi aloittamaan tomaatit kalttaamalla. Talvella etenkin voisi hinta kirpaista myös

Ketsuppia mulla kuluu hyvin vähän, en muista milloin viimeksi olisin ostanut. Käytän sitä vain makaronin kanssa silteen, eli tosi harvoin.

Olen muuten saanut nukkua yöni rauhassa, ei tullut vinkkiä marketista jossa kaiken yötä on 60 prossan alennukset. Jäi sitten öinen metromatka odottamaan. Mahtaako ne edes kovin myöhään kulkea :)

Kampin Pimu

Vierailija
8205/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Tomaattimurskan hinta on hyvä indikaattori kaupan hintatasosta. Jos kaupan halvin oma merkki on törkyhintainen, siellä tuskin muutkaan artikkelit ovat edullisia.

En mä sentään koskaan niin persaukinen ole, että tuote jäisi ostamatta 60 sentin takia, ei, vaan tämä on mulle periaatekysymys. Ja kuten Ske kirjoitti, pienistä puroista tulee iso virta.

Tomaattimurska on myös hyvin säilyvä tuote, joten mulla on sitä aina kuivakaapissa ainakin neljä purkkia. Ei sitä tarvitse varta vasten mennä ostamaan päivän ruokaa varten. Pienet säilytystilat mulla mutta ainakin hyvin kiertää varasto ja täydennän aina kun hyvä hetki on eli repussa tilaa.

On muuten ruokia joita ei ilman tomaattimurskaa voi valmistaa. Ei vaan voi :) Ragu, eli ihan vaan tuttavallisemmin bolognese-kastike. Toinen mitä teen tomaattimurskasta on tietysti tomaattikeitto. Kesällä jääkaappikylmä gazpacho on ihan lyömätön lounas leivän kanssa. Kyllä jäisi tekemätt

Sinä asut Helsingissä jossa on valikoimaa vaikka mitä ja monenlaista halpakauppaa myös vähätuloisille ja silti vertailet jotain kauppojen tomaattimurskan hintaa netistä? Ihmeellisiä peseudoja täällä kirjottelee. Ja tuo mainitsemasi kylmäkeitto tehdään tuoreista tomaateista. Kesällähän ne on halpoja. Eikä mistään tomaattimurskasta.

8206/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten päärautatieaseman metroasema edelleen suljettu? Ensi viikolla pitäisi taas suunnistaa pääkaupungissa. Täytynee sitten kävellä ihan maan pinnalla seuraavalle asemalle. Jos ehdin/joudun kiertelemään ruokakauppoja, niin voin katsoa, näkyykö kylttejä aletunneista. Eikö ne aika näkyvillä ole? Mut siihen menee vielä viikko.

Nyt viikonloppuna syödään viimeisiä juhlaherkkuja pois pakastimesta, siellä on laatikollinen cocktailpiirakoita, ajattelin paistaa ne samalla kuin tehdään taas sämpylöitä. Ja mutakakkua, mutta sitä ei tartte paistaa. Venetsialaisviikonloppu, mutta ei kyllä ammuta raketteja, ehkä laitan kynttilöitä illalla ulos.

Eilen ruokana linssipataa ja riisiä sekä paistettuja sieniä. Linssipataan porkkanaa, kesäkurpitsaa ja keräkaalia (syytän työkaveria, joka kehuskeli omalla linssikeitollaan), kaikki 0,99€/kg, noin puoli kiloa. Linssejä 4 dl (noin 250g), vettä, valkosipulinkynsi, öljyä ja mausteita. 0,50+1,30+0,20= 2€ iso kattilallinen. Sieniin voita noin 0,20€, riisi 0,45€. Yhteensä siis 2,65€, ja tuossa on noin 8-10 annosta. Päivällä kotona olleet olivat syöneet toissapäiväiset jämät pois. Tänään ei tartte tehdä erikseen ruokaa!

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
8207/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri ei riitä syödä vain puuroa, marjoja, vettä. Vitamiineja täytyy

Vierailija
8208/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Onko muuten päärautatieaseman metroasema edelleen suljettu? Ensi viikolla pitäisi taas suunnistaa pääkaupungissa. Täytynee sitten kävellä ihan maan pinnalla seuraavalle asemalle. Jos ehdin/joudun kiertelemään ruokakauppoja, niin voin katsoa, näkyykö kylttejä aletunneista. Eikö ne aika näkyvillä ole? Mut siihen menee vielä viikko.

Nyt viikonloppuna syödään viimeisiä juhlaherkkuja pois pakastimesta, siellä on laatikollinen cocktailpiirakoita, ajattelin paistaa ne samalla kuin tehdään taas sämpylöitä. Ja mutakakkua, mutta sitä ei tartte paistaa. Venetsialaisviikonloppu, mutta ei kyllä ammuta raketteja, ehkä laitan kynttilöitä illalla ulos.

Eilen ruokana linssipataa ja riisiä sekä paistettuja sieniä. Linssipataan porkkanaa, kesäkurpitsaa ja keräkaalia (syytän työkaveria, joka kehuskeli omalla linssikeitollaan), kaikki 0,99€/kg, noin puoli kiloa. Linssejä 4 dl (noin 250g), vettä, valkosipulinkynsi, öljyä ja mausteita. 0,50+

Maan pinnalla kiertelemässä ytimen ruokakauppoja.Siinähän sulla meneekin koko kuukausikun Helsingin ruokakauppoja kiertelet maanpinnalla.

Vierailija
8209/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On päiviä, jolloin yritän pihistellä, syödä järkevästi ja metsästää aletuotteita. Sitten tulee päivä, jolloin ostelen herkkuja ja kaikkea, mitä mieleen pälkähtää. Siihen ne säästetyt rahat sitten hupeni. Ei vain riitä itsekuri tehdä ruokaa koko ajan itse ja syödä puuroa herkkujen sijaan.

Oletko ikinä menestynyt elämässäsi? Kuulostaa aika heikolta luonteenpiirteeltä, jos ei pysty edes kaupassa käydä sortumatta herkkuihin. Menestynyt yrittäjä et ainakaan ole.

Menestyvillä yrittäjilläkö on aikaa juosta alelapputarjousten perässä? Onko herkut varattu kaupassa vain näille menestyville yrittäjille vai kuka niitä saa ostaa? Minne sen menestyvän yrityksen varat menee, jos yrittäjällä ei ole varaa ostaa kuin 100 eurolla ruokaa/kk ja elintaso on samaa luokkaa kuin vähätuloisella? 

Vierailija
8210/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestäjät ja marjastajat - miten hirvikärpäset, onko niitä paljon ja miten suojaudutte? Mulle ne alkaa olla kynnys että viitsiikö mennä, tuntuu että vuosi vuodelta enemmän, iljettäviä.

8211/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienestäjät ja marjastajat - miten hirvikärpäset, onko niitä paljon ja miten suojaudutte? Mulle ne alkaa olla kynnys että viitsiikö mennä, tuntuu että vuosi vuodelta enemmän, iljettäviä.

Lähimetsissä ei ole tänä kesänä vielä ollut hirvikärpäsiä. Niiden ruuhkahuippu alkaa vasta syyskuun puolella - mutta hyttysiä on kyllä ihan kiitettävästi.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
8212/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ovat ehkä halpoja mutta kun niistä ei juuri saa energiaa. Jos on tosi köyhä eikä voi ostaa paljon, kannattaa ehkä ensisijaisesti panostaa ruoan energiatiheyteen.

Olen köyhä, mutta haluan ainakin olla hoikka ja nätti eli todellakin syön kasviksia :) Hiilareita tai lihaa välttelen muutenkin :) Ps. Ottajia löytyy eli mielummin syön halvasti ja terveellisesti luonnollisin lihava sohvaperuna :D

Jos on niin paljon niitä ottajia niin miksi olet köyhä? Vai ovatko ottajat yhtä köyhiä. Kyllähän kannattaisi napata joku niistä varakkaammista jakamaan kuluja. 

Vierailija
8213/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ovat ehkä halpoja mutta kun niistä ei juuri saa energiaa. Jos on tosi köyhä eikä voi ostaa paljon, kannattaa ehkä ensisijaisesti panostaa ruoan energiatiheyteen.

Olen köyhä, mutta haluan ainakin olla hoikka ja nätti eli todellakin syön kasviksia :) Hiilareita tai lihaa välttelen muutenkin :) Ps. Ottajia löytyy eli mielummin syön halvasti ja terveellisesti luonnollisin lihava sohvaperuna :D

Jos on niin paljon niitä ottajia niin miksi olet köyhä? Vai ovatko ottajat yhtä köyhiä. Kyllähän kannattaisi napata joku niistä varakkaammista jakamaan kuluja. 

Ottajia löytyy ehkä ulkonäön perusteella, mutta jos ajatusmaailma on tuota luokkaa niin taitaa nämä ottajat juosta karkuun alta aikayksikön. Omassa täydellisyyskuplassaan elävät ihmiset on aika raskasta seuraa.

Vierailija
8214/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tykkää vain pelata ja saada monilta eri tyypeiltä huomiota ja käydä (ilmaisilla) treffeillä. Parisuhteessa monesti joutuisi vain siivoamaan toisen sotkuja ja tekemään ruokaa hänellekin. Ja jos ottaisi rikkaan puolison niin ei se automaattisesti tarkoita, että hänen rahansa ja osakkeensa ois sun. Meillä ainakin puoliso saa kyllä ihan itse säästää pleikkaansa, en ala sitä hänelle ostamaan vaikka laitankin joka palkastani 1000€ rahastoihin.

Vierailija
8215/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottajia löytyy ehkä ulkonäön perusteella, mutta jos ajatusmaailma on tuota luokkaa niin taitaa nämä ottajat juosta karkuun alta aikayksikön. Omassa tä

Itselläni oli elämäni paras vuosi kun deittaili Australiassa ja Amerikassa 1,5 vuotta lähes päivittäin jotain uutta miestä (treffikutsuja tuli muutenkin mutta Tinder myös ahkeralla käytöllä), joka vei minut aina syömään ja drinksuille. Tuolla päin naisille tarjotaan ihan aina eli sain käytännössä samalla vielä yli vuoden ilmaiset ravintolaillalliset ja juomat :D Lähes jokaisella treffeillä oli vielä tosi hauskaa ja monia elinikäisiä kavereitakin jäi muistoksi :) Hyviä aikoja!

Mutta en silti odota parisuhteessa, että mies minulle antaisi puolet rahoistaan tai ostaisi minulle ruokaa. Olen toisaalta aina ollut parisuhteessa se rikkaampi osapuoli, joka on käynyt kaupassa ja tehnyt ruoan ja siivonnut. Mutta yleensä molemmat ostaa kaupasta niitä omia suosikkijuttujaan ja maksaa ne, vaikka söisikin toisen ostamaa/tekemää ruokaa.

Vierailija
8216/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten hyvä käytäntö parisuhteessa, että molemmat ostavat niitä ruokia mitä tulee syötyä eli omat korit käteen. Yhteisiä juttuja voi jakaa, että Ota sä vaikka se ja pasta ja riisi niin mä käyn hakee sen pyykinpesuainetta. Ei tule kiusallista tilannetta kassalla, että kumpi maksaa vai miten nää ostokset nyt jaetaan. Sitten kotona kokkaillaan niistä raaka-aineista mitä on saatavilla ja hyvällä omalla tunnilla vii syödä niitä omia lemppareitaan esim. Jotain herkuttelujuustoa jos on sen omalla rahalla maksanut. Ei tarvitse häpeillä tai jäädä kiitollisuuden velkaan tms. Meillä tää ainakin toimii! Eli omat rahat mutta sinänsä yhteistä kaikki mitä kaapeista löytyy. Suhde pysyy tasavertaisena eikä tule mitään mökötyksiä että miksi minun pitää aina maksaa kaikki jos toinen vaan kerää itselleen varallisuutta ja hyväksikäyttää toisen anteliaisuutta. Yhdessä kokkaillaan tai kummalla nyt on kokkausinto.

Vierailija
8217/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja kastiketta. 

93vuotta on jo toiminut. 

Vierailija
8218/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottajia löytyy ehkä ulkonäön perusteella, mutta jos ajatusmaailma on tuota luokkaa niin taitaa nämä

Itselleni kuulostaa hirveältä tuo sarjadeittailu, en voisi kuvitellakaan eläväni noin, että joka ilta edessä istuu uusi ukko, jonka rahoilla syödään. Ihmiset on täyttä kertakäyttökamaa tuossa vaiheessa eikä käteen lopulta mitään oikeaa ihmissuhdetta. Henkisesti todella kuluttavaa elämää.

Vierailija
8219/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta kynsiä, illalla hipasen hiuksia. On nämäkin keskusteluketjuja.

Vierailija
8220/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottajia löytyy ehkä ulkonäön perusteella, mutta jo

Mä taas rakastaisin tollasta elämäntapaa. Asut jossain lämpimässä maassa ja treffailet vaan uusia ihmisiä joka päivä ja ryyppäät niiden rahat :D Halvaksi tulee eläminen ja päivittäin tapais uusia mielenkiintoisia ihmisiä jos yksin reissaa. Tapaahan hostelleissakin ihmisiä, mutta ne on yleensä köyhiä pihistelijöitä. Sä tarjoat mukavaa ja kaunista seuraa ja vastalahjaksi sulle maksetaan ruoat ja juomat ja viedään lihoihin paikkoihin.