Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19052)
Nytkin parhaillaan Halpahallissa ymp Suomen Atrian maksalaatikot 400g rasiat 1e/kpl, eli pakastimeen tankkaamaan! 1kk ruuat eli pääruokana maksaloota/pv = 30e ja satasesta jää vielä 70e kk:n leipään, kaurahiutalepuuroon, jugurttiin, lauantaimakkaraan, maitoon , yms tykötarpeisiin!
Winner, et saa ikinä laihdutettua kun syöt niin paljon suolaisia einesjuttuja, jotka keräävät ne rasvat ja muut kehoon. Ja ikävä kyllä kasvispakasteet ei ole ikinä -60% kun säilyvät vuosikausia. Osta joskus ihan normaalihinnalla vaikka 300g 0,99€ nopea wok-pakastepussi ja tee kevyttä pikawokkia. Lisäät vaan mausteita joukkoon ja halutessasi soijasuikaleita tai kanaa tai riisiä. Tai vaan ne kasvikset ja sweet chili kastiketta. Menee tehdä yhtä kauan kun lämmittäisi sen einesaterian mikrossa eli ei voi laittaa laiskuuden piikkiin. Voit kans lämmittää kasvikset mikrossa jos sulla ei ole hellaa tai pannua.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin parhaillaan Halpahallissa ymp Suomen Atrian maksalaatikot 400g rasiat 1e/kpl, eli pakastimeen tankkaamaan! 1kk ruuat eli pääruokana maksaloota/pv = 30e ja satasesta jää vielä 70e kk:n leipään, kaurahiutalepuuroon, jugurttiin, lauantaimakkaraan, maitoon , yms tykötarpeisiin!
Ei ole terveellistä syödä kovin usein maksalaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene noinkaan paljoa vaikka tarjoa joka viikonloppu luonani ruokaa/naposteltavaa parille kaverilleni. Osaan tehdä edullisia juttuja esimerkiksi laittaa tarjolle kolmiovoileipiä hummustöytteellä tai tonnikalatahnatäytteellä tai leipoa suolaista kasvispiirakkaa tai helppoa omenapiirakkaa. Keksit ja popcorn myös edullista tarjottavaa kahvivieraille.
Mutta en syökään ikinä ravintoloissa. Ne maksavan saman verran kuin yksi baarireissu eli helposti 60€ viinin kanssa. Jopa joku epäterveellinen pitsa saattaa maksaa 13€ eli ei kiitos. Sillä saa jo kaupasta 1kg kanan rintafilettä, 500g sipulirenkaita ja 3kg ranskalaisia että jos haluaa päästä helpolla darrassa ja syödä epäterveellisesti. Itse toki syön yöllä jo leivän kotona ennen nukkumaan menoa ja darrapäivönä teen ihan jääkaappiin varatuista aineksista kanaa, salaattia ja riisiä tai vastaavaa.
Nyt saa toki K-sovelluksella Ristoranten pakastepitsan 2,50€ niin ajattelin niitä käyd
Miten monta pulloa sä oikein juot viiniä sen yhden ravintolakäynnin aikana?
Vierailija kirjoitti:
En halua syödä ulkomailta tuotettua soijarouhetta. Toisekseen en ole yhtään varma miten hygieenisesti se valmistetaan ja pakataan. Saatetaan lakaista lattialta tai siihen laitetaan sekaan ihan kaikki mitä voidaan soijan nimissä laittaa, käsitellään muuten puhtauden suhteen huolimattomasti. Olisi mukavaa näiden soijafanien itse nähdä.
Minua vain jotenkin etoo koko soijarouhe. Ei ihmisen ole pakko kaikkia uusia kokeilla jos se ei tunnu itsestä hyvältä. Ihan tarpeeksi jo tämänhetkinen maailma tarjoaa silmät suut korvat täyteen uusia asioita. Pystyn kyllä kokeilemaan monikin uusia asioita, mutta soijarouheen jätän väliin.
Mutta syökää toki soijanne, ei siinä mitään.
No ei kait kukaan ole yrittänytkään pakottaa sua syömään soijaa. 🙄
Sehän nyt on sanomattakin selvää, että jos aikuinen ihminen ei jotain halua maistaa tai syödä, niin sitten on ihan vapaasti ostamatta ko tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene noinkaan paljoa vaikka tarjoa joka viikonloppu luonani ruokaa/naposteltavaa parille kaverilleni. Osaan tehdä edullisia juttuja esimerkiksi laittaa tarjolle kolmiovoileipiä hummustöytteellä tai tonnikalatahnatäytteellä tai leipoa suolaista kasvispiirakkaa tai helppoa omenapiirakkaa. Keksit ja popcorn myös edullista tarjottavaa kahvivieraille.
Mutta en syökään ikinä ravintoloissa. Ne maksavan saman verran kuin yksi baarireissu eli helposti 60€ viinin kanssa. Jopa joku epäterveellinen pitsa saattaa maksaa 13€ eli ei kiitos. Sillä saa jo kaupasta 1kg kanan rintafilettä, 500g sipulirenkaita ja 3kg ranskalaisia että jos haluaa päästä helpolla darrassa ja syödä epäterveellisesti. Itse toki syön yöllä jo leivän kotona ennen nukkumaan menoa ja darrapäivönä teen ihan jääkaappiin varatuista aineksista kanaa, salaattia ja riisiä tai vastaavaa.
Nyt saa toki K-sovelluksella Ristorant
Varmaan alkupalat 15€, pääruoka 30€ ja puol pulloa viiniä 30 niin 75€ menee ainakin mulla helposti ravintolassa vaikka ei jälkiruokaa söiskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en syökään ikinä ravintoloissa. Ne maksavan saman verran kuin yksi baarireissu eli helposti 60€ viinin kanssa. Jopa joku epäterveellinen pitsa saattaa maksaa 13€ eli ei kiitos. Sillä saa jo kaupasta 1kg kanan rintafilettä, 500g sipulirenkaita ja 3kg ranskalaisia että jos haluaa päästä helpolla darrassa ja syödä epäterveellisesti. Itse toki syön yöllä jo leivän kotona ennen nukkumaan menoa ja darrapäivönä teen ihan jääkaappiin varatuista aineksista kanaa, salaattia ja riisiä tai vastaav
Olen eri, mutta miksi tätä kommenttia miinustetaan? Paljon sitten ravintolassa ihmisillä menee rahaa viineineen jos 60-75€ ei ole lähellekkään? Jo pelkästään Savoyssa maksaa lounas ilman viinejä 96€. Olis mielenkiintoista kuulla missä ravintoloissa jengi siis käy syömässä. Perus ketjuhotellin aulassakin olevassa ravintolassa pelkkä viinimenu ruoalle maksaa 40€ ja sen lisäksi pitäisi vielä tilata se 50€:n ruoka tai enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa toki K-sovelluksella Ristorant
Minkä hintaisia viinipulloja oikein juot ravintolassa jos ruokaan ja moneen viinipulloon pitäisi 60€ riittää. Mistään ei taida edes löytää alle 30€:n viinipulloja myynnissä ja varmaan kiinnostaa myös tarjoilijan suositus. Ai niin ja ruokaakin pitäisi vielä saada ja tippiä jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en syökään ikinä ravintoloissa. Ne maksavan saman verran kuin yksi baarireissu eli helposti 60€ viinin kanssa. Jopa joku epäterveellinen pitsa saattaa maksaa 13€ eli ei kiitos. Sillä saa jo kaupasta 1kg kanan rintafilettä, 500g sipulirenkaita ja 3kg ranskalaisia että jos haluaa päästä helpolla darrassa ja syödä epäterveellisesti. Itse toki syön yöllä jo leivän kotona ennen nukkumaan menoa ja darrapäivönä teen ihan jääkaappiin varatuist
Olen eri, mutta miksi tätä kommenttia miinustetaan? Paljon sitten ravintolassa ihmisillä menee rahaa viineineen jos 60-75€ ei ole lähellekkään? Jo pelkästään Savoyssa maksaa lounas ilman viinejä 96€. Olis mielenkiintoista kuulla missä ravintoloissa jengi siis käy syömässä. Perus ketjuhotellin aulassakin olevassa ravintolassa pelkkä viinimenu ruoalle maksaa 40€ ja sen lisäksi pitäisi vielä tilata se 50€:n ruoka tai enemmänkin.
Tätä kommenttiasi kyllä alapeukutetaan, koska kyselet, että missä ravintolassa jengi siis käy syömässä. Tarkistapa vielä tämän ketjun otsikko. Mitä luulet, kuinka moni tässä ketjussa käy edes jossain mäkkärissä tai hesessä? Tai kulmakuppilassa?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Winner, et saa ikinä laihdutettua kun syöt niin paljon suolaisia einesjuttuja, jotka keräävät ne rasvat ja muut kehoon. Ja ikävä kyllä kasvispakasteet ei ole ikinä -60% kun säilyvät vuosikausia. Osta joskus ihan normaalihinnalla vaikka 300g 0,99€ nopea wok-pakastepussi ja tee kevyttä pikawokkia. Lisäät vaan mausteita joukkoon ja halutessasi soijasuikaleita tai kanaa tai riisiä. Tai vaan ne kasvikset ja sweet chili kastiketta. Menee tehdä yhtä kauan kun lämmittäisi sen einesaterian mikrossa eli ei voi laittaa laiskuuden piikkiin. Voit kans lämmittää kasvikset mikrossa jos sulla ei ole hellaa tai pannua.
Joo, wokkia oon tehnytkin, pakkasessa on varmaan pari pussia. Kanaa oon laittanut siinä samalla pannulla. Kaveri suositteli 10 viikon kasviruokailua, kaikki sokeri ja vaalea leipä ja limut pois, oli tehonnut hänelle, mutta nyt kun näin niin oli tullut painoa taas takaisin keskikroppaan. Eli sitten pitäisi myös pysyvästi vaihtaa se ruokavalio eikä vaan muutamaa viikkoa hakea jojo-efektiä ja sitten kenties ne kilot tulevatkin äkkiä takaisin korkojen kera. Suolaa ja sokeria tulee piilona kehoon varmaan kyllä liikaa kaiken muun ohessa. Mutta en aio ylilaihduttaakaan, kunhan pysyn sen alla, minkä huomasin olevan liikaa ja se onnistuu paljolti jo syömällä vaan pienempiä annoksia ja useammin päivässä eikä mitään yhtä ähkyannosta ja vielä iltaisin, kun se ei varmana kulu mihinkään, jossei sängyssä ole sinä iltana vipinää :DDD
-winner-
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas paljon vehnäjauhoja tuo tomaattimurskavihaaja laittaa poronkäristukseen tai karjalanpaistiin? Nehän ovat ikävästi vain lihaa ja suola-pipourivettä, eihän sellaista kai kukaan syö...
Tosin eivät ole kyllä mitään satasen kuussa-budjettiin sopiviakaan.
En ole kuullutkaan, että poronkäristystä tai karjalanpaistia tehtäisiin JAUHELIHAAN 🤔...
OHIS
Voihan poronkäristyksen tyyppistä kastiketta tehdä poronjauhelihastakin? Tai no, minä ainakin olen tehnyt. Ja samanlaista hirvestä ja lampaastakin, nykyään vaan ovat kaikki mun ruokabudjetin ulottumattomissa. Jos on jotain niin hyvää kuin poro, niin en sitä ruskeaan kastikkeeseen piilottaisi, enkä tomaattimurskaankaan. En käytä edes lihaliemikuutiota/fondia, ei sellaista. Poroa, voita, pekonia jos on, suolaa, pippuria ja vettä - ei li
No voi herran pieksut kun ovat rouvan jalassa! En kai minä tee kastiketta pelkästä sinapista tai ketsupista. Kukaan tuskin tekee. Ne ovat lisukkeita ja lisämaksua antavia ainesosia siihen kastikkeeseen, täytyyhän ensin pohjana olla se itse kastike ja siihen sitten voi laittaa mitä kukin itse haluaa ja keksii. Myös täytyy kastikkeen mausteinen ja lisukkeineen (mitä ne ikinä ovatkin) kypsyä kunnolla ja vielä ehkä hautuakin rauhassa.
Minusta ei ole mitenkään outoa.
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas paljon vehnäjauhoja tuo tomaattimurskavihaaja laittaa poronkäristukseen tai karjalanpaistiin? Nehän ovat ikävästi vain lihaa ja suola-pipourivettä, eihän sellaista kai kukaan syö...
Tosin eivät ole kyllä mitään satasen kuussa-budjettiin sopiviakaan.
En ole kuullutkaan, että poronkäristystä tai karjalanpaistia tehtäisiin JAUHELIHAAN 🤔...
OHIS
Mä tiedän, että ihmiset on erilaisia, elämäntilanteita on monenlaisia ja makuja vielä lisää. Minun ei todellakaan tulisi mieleenikään tehdä kastiketta ketsupista, tai sinapista. Niitä voi käyttää mausteena, muttei raaka-aineena. Serkkulikka taas pursotti ketsuppia kaurapuuroon ja pullaviipaleen päällekin, hän varmaan olisi kiljunut riemusta ketsuppikastikkeen nähdessään.
No voi herran pieksut kun ovat rouvan jalassa! En kai minä tee kastiketta pelkästä sinapista tai ketsupista. Kukaan tuskin tekee. Ne ovat lisukkeita ja lisämaksua antavia ainesosia siihen kastikkeeseen, täytyyhän ensin pohjana olla se itse kastike ja siihen sitten voi laittaa mitä kukin itse haluaa ja keksii. Myös täytyy kastikkeen mausteinen ja lisukkeineen (mitä ne ikinä ovatkin) kypsyä kunnolla ja vielä ehkä hautuakin rauhassa.
Ajattelin vaan, että kun korvaat sen tomaattimurskan ketsupilla: Jos tomaattimurska on loppu korvasn sen ketsupilla.
Kun jauhelihakastike tomaattimurskalla tehdään niin, että siihen laitetaan se purkillinen tai kaksi tomaattimurskaa, niin korvaat sen ketsupilla. Nin kyllä se mun mielestä on aika lailla ketsuppikastiketta sitten.
Mutta meillä on tietenkin se ero, että mä teen ruokaa 5-6 hengelle joka päivä, sinä teet vain itsellesi. Teen lämpimän ruuan joka päivä tai joka toinen päivä, niin mielelläni teen mahdollisimman isoja annoksia, ja siinä ei kyllä sitten ole mitään järkeä korvata tomaattimurskaa ketsupilla, sit vaihdetaan ruokalajia.
Olen maalaisjuntti, pensssssssamies, nuuhkin pensssssssssaaa kelarahoillani.
Maaseudun läskit ukot hommiin ja Kelan maksamat autot pois!
Oppivathan elämään
Ei tomaattimurska ole pastakastike.
En pystynyt lainaamaan taaskaan. Ilmeisesti on vaikeata hahmottaa yhden ihmisen tekemää kastikeannosta 5-6 henkilön annokseen. Mutta tosiaan, en tietenkään laita ketsuppia tai sinappia samaa määrää kuin olisi 1-2 purkkia tomaattimurskaa. Koska luultavasti jauhelihaakin on paljon vähemmän niin tietenkin lisukkeitakin on suhteessa vähemmän. Tietysti täytyy suhteuttaa kaikki aineosat.
Mutta vaikka tekisin isommanki satsin niin ketsuppia ja sinappia ei laiteta samassa suhteessa kuin tomaattimurskaa. Osaan kyllä tehdä isommankin satsin, olen joskus ollut myös perheellinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tomaattimurskasta voi tehdä pastakastikkeen. Myös pestoa voi käyttää pastakastikkeena, ja kermastakin voi sellaisen keitellä. Italialaisilla löytyy kastike joka lähtöön, raaka-aineitakin on lukuisia. Ja kaikkea voi yhdistää pastaan ja sille annetaan nimi. Keitetään perunoita pastan seassa: Pasta e patate!
Olen syönyt yhden kaurasydänleivän ja margariinia. Ylähuuli päällä.
Kohta on muna huulilla.
Nielen AINA.
NAM.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tomaattimurskasta voi tehdä pastakastikkeen. Myös pestoa voi käyttää pastakastikkeena, ja kermastakin voi sellaisen keitellä. Italialaisilla löytyy kastike joka lähtöön, raaka-aineitakin on lukuisia. Ja kaikkea voi yhdistää pastaan ja sille annetaan nimi. Keitetään perunoita pastan seassa: Pasta e patate!
No korjataan. EI tomaattimurskaa tungeta sellaisenaan jauhelihaan kuten sinä teet. Siitä tehdään pastakastike.
Nyt saa toki K-sovelluksella Ristoranten pakastepitsan 2,50€ niin ajattelin niitä käydä 2kpl hakemassa pakkaseen pahan päivän varalle. Mutta yli 5€ en pitsasta ikinä maksaisi.