Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
8221/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ovat ehkä halpoja mutta kun niistä ei juuri saa energiaa. Jos on tosi köyhä eikä voi ostaa paljon, kannattaa ehkä ensisijaisesti panostaa ruoan energiatiheyteen.

Olen köyhä, mutta haluan ainakin olla hoikka ja nätti eli todellakin syön kasviksia :) Hiilareita tai lihaa välttelen muutenkin :) Ps. Ottajia löytyy eli mielummin syön halvasti ja terveellisesti luonnollisin lihava sohvaperuna :D

Jos on niin paljon niitä ottajia niin miksi olet köyhä? Vai ovatko ottajat yhtä köyhiä. Kyllähän kannattaisi napata joku niistä varakkaammista jakamaan kuluja. 

Ottajia löytyy ehkä ulkonäön perusteella, mutta jo

He uudesti kuluttaa olis vaan möklöttää Suomen räntäkoskassa jossain sohvalla saman ukon kanssa ja riidellä et kumman vuoro siivota ja kuka maksaa laskut ja käy kaupassa.

Vierailija
8222/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nauttinut elämästä ja huomiosta Australiassa tai jossain vuosikausia niin en usko että Suomen möllöttävät ihmiset enää kiinnostaa ja niin kutsuttu tavallinen arki ja parisuhdeongelmat tai mahdolliset rahariiidat. Varsinkin jos puoliso on joku punkero sohvaperuna niin harva valitsee sellaisiakaan tylsää elämää jos mahdollisuuksia on muuhunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8223/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit naiset on kautta aikain osannut kietoa miehet pikkusormensa ympärille ja saamaan kaiken haluamansa vain kauniilla hymyllään ja ystävällisellä luonteella. Tottakai mies tekee mitä vaan sellaisen naisen eteen.

Vierailija
8224/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo meidän ruokarahat (ei lapsia) eikä käy edes töissä toisin kuin minä. Ei kuuntele vaan sanoo että puolet rahoista on hänen (meillä ei avioehtoa). Ei tässä auta muu kuin avioero? Ja taidan silloinkin joutua maksunaiseksi kaikessa? Älkää hyvät ihmiset menkö naimisiin.

Vierailija
8225/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ onnistuu ihan tavallisella ruoalla ja isoilla annoksilla. Mutta herkkuihin menee sitten +50€ eli sipsit, karkit, jäätelö, pullat, erikoisjuustot ja saunajuomat.

Vierailija
8226/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja minulla myös omat rahat koska ostetaan kovin erilaisia tuotteita kaupasta. Eli hön ostaa Rummo pastaa (2,65€/500g) kun minä ostan sitä X-Tean spaghettia 0,75€/1kg. Näin saa haluamaansa ja jos haluaa kalliimpaaa niin se pitää omista rahoista maksaa.

Tehdään kuitenkin ruokaa vuorotellen ja syödään yhdessä illallinen. Mies ostaa myös paljon enemmän eineksiä ja lihatuotteita kun itse ostan usein myös tofua tai teen itse kasvispihvejä. Eli miehellä kyllä menee enemmän rahaa ruokaan varmasti. Enpä usko että itselläni menee paljoa yli 100€/kk kun kerran viikossa menee suunnilleen 20€ ruokakauppaan mutta tupakkaan menee jokaisella ostosreissua sitten samaan kauppaan niin 40€ eli viikossa menee noin 60€ per kauppareissu.

Vierailija
8227/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies juo meidän ruokarahat (ei lapsia) eikä käy edes töissä toisin kuin minä. Ei kuuntele vaan sanoo että puolet rahoista on hänen (meillä ei avioehtoa). Ei tässä auta muu kuin avioero? Ja taidan silloinkin joutua maksunaiseksi kaikessa? Älkää hyvät ihmiset menkö naimisiin.

Itsehän olet sikasi... anteeksi, miehesi valinnut. Naimisiin menossa taas sinänsä ei ole mitään vikaa tai haittaa.

Vierailija
8228/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100€ onnistuu ihan tavallisella ruoalla ja isoilla annoksilla. Mutta herkkuihin menee sitten +50€ eli sipsit, karkit, jäätelö, pullat, erikoisjuustot ja saunajuomat.

Annatko esimerkkejä näistä isoista annoksista, montako kertaa päivässä syöt ja mikä on ruokien sisältö? Mihin näitä herkkuja tarvitsee 50 e edestä jos 100 e/kk pärjää? Jos et liho herkuilla niin kehosi tarvitsee tuon 150+ e/kk edestä ruokaa, eikä 100 e /kk sillloin riitä.

Vierailija
8229/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Onko muuten päärautatieaseman metroasema edelleen suljettu? Ensi viikolla pitäisi taas suunnistaa pääkaupungissa. Täytynee sitten kävellä ihan maan pinnalla seuraavalle asemalle. Jos ehdin/joudun kiertelemään ruokakauppoja, niin voin katsoa, näkyykö kylttejä aletunneista. Eikö ne aika näkyvillä ole? Mut siihen menee vielä viikko.

Jaa-a, ensi viikon on vielä kiinni rautatieaseman metropysäkki. Alkuperäisen aikataulun mukaan se avattaisiin vasta seuraavan viikon maanantaina 2.9. mutta noi remonttiaikataulut nyt on mitä on.

Mä muuten en itse ole nähnyt missään ilmoituksia aletunneista, ehkä kaupat ei halua profiloitua sen mukaan. Siis että tule klo 21 niin saat halvemmalla. Mutta kiva, juu, raportoi jos näet.

8230/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Onko muuten päärautatieaseman metroasema edelleen suljettu? Ensi viikolla pitäisi taas suunnistaa pääkaupungissa. Täytynee sitten kävellä ihan maan pinnalla seuraavalle asemalle. Jos ehdin/joudun kiertelemään ruokakauppoja, niin voin katsoa, näkyykö kylttejä aletunneista. Eikö ne aika näkyvillä ole? Mut siihen menee vielä viikko.

Jaa-a, ensi viikon on vielä kiinni rautatieaseman metropysäkki. Alkuperäisen aikataulun mukaan se avattaisiin vasta seuraavan viikon maanantaina 2.9. mutta noi remonttiaikataulut nyt on mitä on.

Mä muuten en itse ole nähnyt missään ilmoituksia aletunneista, ehkä kaupat ei halua profiloitua sen mukaan. Siis että tule klo 21 niin saat halvemmalla. Mutta kiva, juu, raportoi jos näet.

Tämä oli siis Kampin pimun sepustus. 

Kampin Pimu

8231/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Tomaattimurskan hinta on hyvä indikaattori kaupan hintatasosta. Jos kaupan halvin oma merkki on törkyhintainen, siellä tuskin muutkaan artikkelit ovat edullisia.

En mä sentään koskaan niin persaukinen ole, että tuote jäisi ostamatta 60 sentin takia, ei, vaan tämä on mulle periaatekysymys. Ja kuten Ske kirjoitti, pienistä puroista tulee iso virta.

Tomaattimurska on myös hyvin säilyvä tuote, joten mulla on sitä aina kuivakaapissa ainakin neljä purkkia. Ei sitä tarvitse varta vasten mennä ostamaan päivän ruokaa varten. Pienet säilytystilat mulla mutta ainakin hyvin kiertää varasto ja täydennän aina kun hyvä hetki on eli repussa tilaa.

On muuten ruokia joita ei ilman tomaattimurskaa voi valmistaa. Ei vaan voi :) Ragu, eli ihan vaan tuttavallisemmin bolognese-kastike. Toinen mitä teen tomaattimurskasta on tietysti tomaattikeitto. Kesällä jääkaappikylmä gazpacho on ihan lyömätön lounas leivän kanssa. Kyllä jäisi tekemättä.

Sinä asut Helsingissä jossa on valikoimaa vaikka mitä ja monenlaista halpakauppaa myös vähätuloisille ja silti vertailet jotain kauppojen tomaattimurskan hintaa netistä? Ihmeellisiä peseudoja täällä kirjottelee. Ja tuo mainitsemasi kylmäkeitto tehdään tuoreista tomaateista. Kesällähän ne on halpoja. Eikä mistään tomaattimurskasta.

Ja taas. On tää Helsinki sellainen eldorado, että täällä sitä on oikein köyhäinkaupat erikseen ja yötä myöten kaikki 60% alennuksessa! Not...

Tajusitko muuten mitä tarkoitin kaupan halvimman oman tomaattimurskan hintavertailulla? No et mutta sitä nyt lienee turha odottamaan.

Suomalaiset ja Suomeen ulkomailta tuodut tomaatit on suurimman osan vuotta, myös kesällä, aivan liian raakoja gazpachoon. Ja ei, ne ei kauppiaiden aivopesusta huolimatta kypsy keittiön pöydällä. Kun vihannes irroitetaan varrestaan, se ei saa ravinteita mistään eikä siis kypsy, se alkaa pilaantua. Pehmenee se siinä prosessissa, vaan ei kypsy. Siksikin tomaattimurska on parempi vaihtoehto. Myös mitä hintaan ja vaivannäköön tulee.

Kampin Pimu

Vierailija
8232/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olet sikasi... anteeksi, miehesi valinnut. Naimisiin menossa taas sinänsä ei ole mitään vikaa tai haittaa.

Kyllähän naimisiinmenoon maksaa. Ei kait kukaan halua vaan jotain paperia käydä maistraatista hakemassa vaan järkätä ihan kunnon juhlat edes niille 70 lähimmälle henkilölle. Onkohan mies edes hääjuhlia maksanut, vai maksattanut nekin naisellaan? Tosin ehkö silloin oli vielä töissä mutta nykyisin kiinnostaa kaljaa ja sohva enemmän kun vainon voi laittaa töihin.

Vierailija
8233/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään keräsin purosta simpukoita ja grillasin niitä kävyillä 

Vierailija
8234/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko esimerkkejä näistä isoista annoksista, montako kertaa päivässä syöt ja mikä on ruokien sisältö? Mihin näitä herkkuja tarvitsee 50 e edestä jos 100 e/kk pärjää? Jos et liho herkuilla niin kehosi tarvitsee tuon 150+ e/kk edestä ruokaa, eikä 100 e /kk sillloin riitä.

En syö herkkuja nälkääni vaan ostan ja tarjoan niitä siis vieraille myös. Meillä käy lähes päivittäin vieraita ja lasten kavereita kylässä. Ruokina oli toissa päivänä ja eilen kasvissosekeittoa ja leipää, tänään tehtiin makaronilaatikkoa, josta syödään vielä huomenna. Lisäksi kurkkua ja leipää. Siis ihan tavallista noin 0,50€ annosruokia syödään kotona muuten. Ei olla nirsoja. En mittaile mitään annoskokoja tai punnitse syömisiäni tai laske kaloreitasi, eli mitä sellainen lautasellinen nyt sitte on tai kulhollinen? Ja leipä lisukkeeks. Huomenna ajattelin tehdä paistettua riisiä ja kasviksia munalla. Sunnuntaina hernekeittoa ja lettuja.

Vierailija
8235/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja että käykö kerran kuukaudessa baarissa ja sinne meni koko kuukauden juoma ja ruokabudjetti ja sitten kuolee nälkään kun on syömättä koko 30 päivää. Tai käykö kerran kk ostamassa pitsan ja cokiksen 15€ ja se on puolestaan koko viikon ruoka/ ja juomabudjetti. Tai voi tehdä ison kattilallisen hernekeittoa tai pastaa soijarouheella ja kasviksilla tai millä nyt haluaa ketsupilla ja saa 1 eurolla kahden päivän ruoat ja juomaksi kraanavettä.

Vierailija
8236/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän järjestin hääni alle 100€:lla. Mökillä bileet, ohjelmassa karaokea + valmis soittolista, uimista, saunomista, onkimista ja grillausta. Ruokana oli tekemiäni suolaisia piirakoita, pakaste riisipiirakoita ja munavoita, makkaraa sekä lettuja, kermavaahtoa ja hilloa. Lisäksi vaahtokarkkeja.

Juomat kävi anoppi hakemassa häälahjaksi Tallinnasta eli niiden hintoja en tiedä.

Vierailija
8237/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe syö lauantaina vain paistettua riisiä ja kasviksia munalla?

Meillä syödään paellaa ja toisena ruokana itse tehtyä pizzaa. On katkaravut ja chorizot. Pizzaan ilmakuivattua kinkkua ja rucolaa. Toiseen pizzaan kylmäsavulohi.

Vierailija
8238/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt nyt 25 tuntiin vielä mitään. Pari lasia vettä olen juonut.

En ylernsäkään syö joka päivä. Syön vain näläntunteeseen. En ymmärrä mättöä. En pysty. Tehköön kukin haluamallaan tavalla ruoan suhteen.

Vierailija
8239/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt nyt 25 tuntiin vielä mitään. Pari lasia vettä olen juonut.

En ylernsäkään syö joka päivä. Syön vain näläntunteeseen. En ymmärrä mättöä. En pysty. Tehköön kukin haluamallaan tavalla ruoan suhteen.

Se että syö joka päivä, ei ole mättöä.

Vierailija
8240/19052 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe syö lauantaina vain paistettua riisiä ja kasviksia munalla?

Meillä syödään paellaa ja toisena ruokana itse tehtyä pizzaa. On katkaravut ja chorizot. Pizzaan ilmakuivattua kinkkua ja rucolaa. Toiseen pizzaan kylmäsavulohi.

Lisään, että syödään toki aamupuuro ja siis lounaaksi-päivälliseksi on paistettu riisi, kasvikset+muna hässäkkä (indonesialainen herkkuruoka) ja illalla lauantaisin tehdään yleensä aina iltaleffan kanssa lämpimät mikrovoileivät. On täyttäviä ja edullisia tehdä myös. Ja kiva syödä sohvalla iltapalaksi. Jos on jäljellä Nasi Gorengia niin sitäkin saa toki lämmittää illalliseksi tai jos jää tältä päivältä yli makaroonilaatikkoa. Toki vielä jotain lauantaiherkkua kylkeen kuten sitä jäätelöä tai popcornia ja kasvistikkuja jogurttidipillä.