Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
8181/19052 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tomaattimurska ole pastakastike. 

Ei, mutta tomaattimurskasta voi tehdä pastakastikkeen. Myös pestoa voi käyttää pastakastikkeena, ja kermastakin voi sellaisen keitellä. Italialaisilla löytyy kastike joka lähtöön, raaka-aineitakin on lukuisia. Ja kaikkea voi yhdistää pastaan ja sille annetaan nimi. Keitetään perunoita pastan seassa: Pasta e patate!

No korjataan. EI tomaattimurskaa tungeta sellaisenaan jauhelihaan kuten sinä teet. Siitä tehdään pastakastike.

Miksi ei tungeta? 

Eri

Vierailija
8182/19052 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä hain porkkanaa 1kg 0,89€. Tuoreen ananaksen 1€/kg. Kariniemen kanan koipipaloja 3,95€/kg. Isokarin lohipyörykät 250g 2,49€. 1kg spaghettia 0,75€. Viinirypäleitä 500g 1,29€. Luumukirsikkatomaatteja 500g 1,29€. Annabelle perunoita 1kg 0,89€. 

Ennestään on vielä kotona edullisesti ostettuja maitoa, ketsuppia, margariinia, kaurahiutaleita, jäävuorisalaattia, kesäkurpitsaa, kurkkua, juustoa, itsekerättyjä mustikoita ja sieniä, pakastimessa ruisleipää ja paahtoleipää. Pakastimessa myös kasviksia. Lisäksi on mm. parjattua soijarouhetta ja tomaattimurskaa. Toki myös suolaa, sokeria, vehnäjauhoja ja mausteita.

Ihan hyvin pärjään pärjään taas viikon tai kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8183/19052 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohtu kirjoittaa että pikakahvia on myös jäljellä kun juon vain 1-2 kuppia päivässä. Myös teetä on. Ja rypsiöljyä lähes täysi pullo. Lisäksi on balsamico kastiketta iso pullo. Kananmunia jäljellä muutama, mutta niitä ei minulla paljoa menekään. Myös väkiviinaetikkaa on yli puolet isosta pullosta jäljellä. Joskus kun teen itse myös majoneesia ja käytän etikkaa myös pyykinpesussa ja siivouksessa sekä säilymisessä esim. Etikkakurkkuja tai etikkaporkkanoita tehdessä.

Ja olen hyvätuloinen mutta rahoistaan tarkka kolmekymppinen. Voisin ostaa kalliitakin juttua, mutta en halua ostaa mitään turhaa tai käyttää rahaa turhaan. On suuremmat suunnitelmat tulevaisuuteen niin säästän vähän kaikessa sitä varten. Pienetkin säästöt merkkaa kun haluaa saada suuret säästöt.

Vierailija
8184/19052 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winner, et saa ikinä laihdutettua kun syöt niin paljon suolaisia einesjuttuja, jotka keräävät ne rasvat ja muut kehoon. Ja ikävä kyllä kasvispakasteet ei ole ikinä -60% kun säilyvät vuosikausia. Osta joskus ihan normaalihinnalla vaikka 300g 0,99€ nopea wok-pakastepussi ja tee kevyttä pikawokkia. Lisäät vaan mausteita joukkoon ja halutessasi soijasuikaleita tai kanaa tai riisiä. Tai vaan ne kasvikset ja sweet chili kastiketta. Menee tehdä yhtä kauan kun lämmittäisi sen einesaterian mikrossa eli ei voi laittaa laiskuuden piikkiin. Voit kans lämmittää kasvikset mikrossa jos sulla ei ole hellaa tai pannua.

Joo, wokkia oon tehnytkin, pakkasessa on varmaan pari pussia. Kanaa oon laittanut siinä samalla pannulla. Kaveri suositteli 10 viikon kasviruokailua, kaikki sokeri ja vaalea leipä ja limut pois, oli tehonnut hänelle, mutta nyt kun näin niin oli tullut painoa taas takaisin keskikrop

SInäkin vanha deeku. Häpeä!

Vierailija
8185/19052 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, unohtu kirjoittaa että pikakahvia on myös jäljellä kun juon vain 1-2 kuppia päivässä. Myös teetä on. Ja rypsiöljyä lähes täysi pullo. Lisäksi on balsamico kastiketta iso pullo. Kananmunia jäljellä muutama, mutta niitä ei minulla paljoa menekään. Myös väkiviinaetikkaa on yli puolet isosta pullosta jäljellä. Joskus kun teen itse myös majoneesia ja käytän etikkaa myös pyykinpesussa ja siivouksessa sekä säilymisessä esim. Etikkakurkkuja tai etikkaporkkanoita tehdessä.

Ja olen hyvätuloinen mutta rahoistaan tarkka kolmekymppinen. Voisin ostaa kalliitakin juttua, mutta en halua ostaa mitään turhaa tai käyttää rahaa turhaan. On suuremmat suunnitelmat tulevaisuuteen niin säästän vähän kaikessa sitä varten. Pienetkin säästöt merkkaa kun haluaa saada suuret säästöt.

Yksi sulta kuitenkin puuttuu ja se mukana kaikki.Nimittäin terveen ihmisen mieli.

Vierailija
8186/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winner, et saa ikinä laihdutettua kun syöt niin paljon suolaisia einesjuttuja, jotka keräävät ne rasvat ja muut kehoon. Ja ikävä kyllä kasvispakasteet ei ole ikinä -60% kun säilyvät vuosikausia. Osta joskus ihan normaalihinnalla vaikka 300g 0,99€ nopea wok-pakastepussi ja tee kevyttä pikawokkia. Lisäät vaan mausteita joukkoon ja halutessasi soijasuikaleita tai kanaa tai riisiä. Tai vaan ne kasvikset ja sweet chili kastiketta. Menee tehdä yhtä kauan kun lämmittäisi sen einesaterian mikrossa eli ei voi laittaa laiskuuden piikkiin. Voit kans lämmittää kasvikset mikrossa jos sulla ei ole hellaa tai pannua.

Joo, wokkia oon tehnytkin, pakkasessa on varmaan pari pussia. Kanaa oon laittanut siinä samalla pannulla. Kaveri suositteli 10 viikon kasviruokailua, kaikki sokeri ja vaalea leipä ja limut pois, oli tehonnut hänelle, mutta nyt kun

Kai asunnossa hella on aina.

Mikroa kukaan terve ihminen ei tarvitse.

Vierailija
8187/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sulta kuitenkin puuttuu ja se mukana kaikki.Nimittäin terveen ihmisen mieli.

Tästä kommentista paistaa läpi kateus :D On todennäköisesti itse haaskannut rahat turhuuteen ja kenties viinaan ja röökiin, ja todennäköisesti ei ole hyväpalkkaisessa duunissakana eikä säästöjäkään ole. Varmaan vielä ylipainoa kun syö suunnittelemattomasti mitä sattuu - ja siksi yrittää mollata toista kun itsellä ei mene yhtä hyvin. Kateellisuus se vasta epäseksikäs luonteenpiirre onkin :) - eri

Vierailija
8188/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sulta kuitenkin puuttuu ja se mu

Kirjottele vaan rohkeasti omalla nimimerkilläsi kun sen rekisteröit :)

Vierailija
8189/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua se on, että ei osta mitään turhaa tai kallista ruokaa. Ei se tarkoita että pitäisi elää mistään paitsi tai ettei siitä joka-aamuisesta kahvistakin voisi nauttia vaikka sen hinta olisi 0,05€ kuppi. Tai ettei ne itsekerätyt kantarellit olisi herkkua koska niiden hinta oli 0€. Ei mieliteot ole mitenkään hienoa asia, jos tekee kaupassa mieli arkipäivänä karkkia ja sille lankeaa ja menee päivän ruokarahat siihen. Mutta itselle tuli siitä hetkellisesti hyvä fiilis kun sai sitä mitä sillä hetkellä näki ja halusi.

Vierailija
8190/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiviä, jolloin yritän pihistellä, syödä järkevästi ja metsästää aletuotteita. Sitten tulee päivä, jolloin ostelen herkkuja ja kaikkea, mitä mieleen pälkähtää. Siihen ne säästetyt rahat sitten hupeni. Ei vain riitä itsekuri tehdä ruokaa koko ajan itse ja syödä puuroa herkkujen sijaan.

Vierailija
8191/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, wokkia oon tehnytkin, pakkasessa on varmaan pari pussia. Kanaa oon laittanut siinä samalla pannulla. Kaveri suositteli 10 viikon kasviruokailua, kaikki sokeri ja vaalea leipä ja limut pois, oli tehonnut hänelle, mutta nyt kun

SInäkin vanha deeku. Häpeä!

Hmmm. Nyt meni ohi, kun en käytä lainkaan alkoholia. Mutta voit tuoda mulle omat tyhjät pullosi ja tölkkisi, vien ne kyllä kauppaan ja ostan niillä sitten wokkia ;D

-winner-

Vierailija
8192/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, wokkia oon tehnytkin, pakkasessa on varmaan pari pussia. Kanaa oon laittanut siinä samalla pannulla. Kaveri suositteli 10 viikon kasviruokailua, kaikki sokeri ja vaalea leipä

Kai asunnossa hella on aina.

Mikroa kukaan terve ihminen ei tarvitse.

Oon mä pannu mun asunnossa, eikun siis mulla on pannu asunnossa. Ja hella ja mikro ja miniuuni ja pizzauuni ja airfryer ja tehosekoitin ja vakuumilaite ja jääpalakone ja... ja.. ja...

EIkä mitään näistä ole Temusta tilattua!

Kun on katsos varaa ostaa silloin kun säästää aina sen -60% siitä ruuasta ;D

-winner-

8193/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän ruuat (tähän asti): aamupala sämpylä, paprikalevitettä ja kesäkurpitsaa, tomaatti, teetä. Lounas viimeinen pala focacciaa+lahjaksi saatua tryffelituorejuustoa, tomaatti, hieman paistettuja sieniä. Päiväruoka keitettyjä perunoita ja possupihvi+makkara; nämä ilmaiseksi saadusta grillikombosta (niitä oli viisi laatikkoa). Teen huomiseksi juustopiirakan ja sen seuraksi salaatin, toimistopäivä, niin pitää olla eväät mukana. Tänään iltapalaksi joko sitä piirakkaa tai sitten popkornia.

Tähänastiset ruuat maksaneet maksimissaan 1,5€, todennäköisesti alle euron. Hintaa nostaa tomaatit, joiden kilohinta on 1,99€.

Nyt lähden sienestämään, huomiseksi on luvattu sadetta, niin ei viitsi säästellä sinne asti.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
8194/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päiviä, jolloin yritän pihistellä, syödä järkevästi ja metsästää aletuotteita. Sitten tulee päivä, jolloin ostelen herkkuja ja kaikkea, mitä mieleen pälkähtää. Siihen ne säästetyt rahat sitten hupeni. Ei vain riitä itsekuri tehdä ruokaa koko ajan itse ja syödä puuroa herkkujen sijaan.

Ruokavaliosta puuttuu jotain olennaista tai ruokavalio on liian yksipuolinen, jos näitä repsahduksia tulee. Ei kannata arkena yrittää tehdä liian vaikeita ruokia, jos se tuntuu työläältä, tekee isomman satsin aina useammaksi päiväksi jotain helppoa ruokaa. Päivittäin voi sallia itsellensä jonkun pienen ja halvan herkun, niin ei tee mieli ahmia isoja määriä herkkuja. Esim. kahvin kanssa pieni keksi tai suklaalevyn pala.

Vierailija
8195/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mediassa ollut juttua, että uudet ravintosuositukset julkaistaan marraskuussa, kasviksia pitäisi syödä jatkossa 800 g päivässä. Taipuuko sadan euron ruokavalio tähän, jos jatkossa kasviksiin menee päivässä vähintään 2 euroa? Vai syödäänkö halvinta kaalta lähes kilo päivässä?

8196/19052 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ovat halvin osa ruokavaliota, joten halvempi se on 800g kasviksia saada päivittäiseen ruokavalioon kuin vaikkapa 200g juustoa tai kalaa? Talvisin porkkanaa, kaalia, punajuurta, omenoita, pakkasesta itsekerättyjä marjoja, raparperia, sieniä (ne lasketaan suosituksissa kasviksiksi kuten pavutkin tiettyyn rajaan asti), herneitä ja kasvimaalta kerättyjä kasviksia, ja muita edullisia vihanneksia ja hedelmiä. Syksyllä kurpitsaa! Joulun alla lantut tulevat tarjoukseen euron kilo, tai 50 senttiä kilo. Ai niin, tavallisesti ihmiset syövät myös sipulia.

Ja tietenkin sitä tomaattimurskaa!!!

Ei tuo suositus mikään yllätys ole, samanlaisia suosituksia on annettu ympäri Eurooppaa jo jonkin aikaa. Tottakai se aiheuttaa haasteita, koska nykyisiä suosituksiakaan ei edelleenkään noudateta. Harva saa kasaan sen puoli kiloa päivässä, toisille tekee tiukkaa 100g päivässä.

Tuo tekee noin 1500kg kasviksia vuodessa viiden hengen perheelle. Hirveä määrä raahattavaksi kaupasta, kasvimaalta ja metsästä edes viiteen pekkaan. Neljä kiloa päivässä... Hus nuoriso kouluun salaattipöytään! Euroopassa muuten povataan kasvispulaa ja hintojen nousua ensi talveksi. Kyllä se tänne Suomeenkin tulee, hintojen nousu siis.

(puoli kiloa oli vielä helppo nakki: yksi hedelmä tai marja-annos, tomaatti, pari isoa porkkanaa tikkuina ja parsakaalia höyrytettynä ja sieniä tai tomaattikastiketta).

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
8197/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ovat ehkä halpoja mutta kun niistä ei juuri saa energiaa. Jos on tosi köyhä eikä voi ostaa paljon, kannattaa ehkä ensisijaisesti panostaa ruoan energiatiheyteen.

Vierailija
8198/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ovat ehkä halpoja mutta kun niistä ei juuri saa energiaa. Jos on tosi köyhä eikä voi ostaa paljon, kannattaa ehkä ensisijaisesti panostaa ruoan energiatiheyteen.

Tässä kun katsoo peiliin, niin ihan ekana ei tuu mieleen, että pitäis panostaa ruuan energiatiheyteen 🤣

Vierailija
8199/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, mutta haluan ainakin olla hoikka ja nätti eli todellakin syön kasviksia :) Hiilareita tai lihaa välttelen muutenkin :) Ps. Ottajia löytyy eli mielummin syön halvasti ja terveellisesti luonnollisin lihava sohvaperuna :D

Vierailija
8200/19052 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä menestynyt elämässäsi? Kuulostaa aika heikolta luonteenpiirteeltä, jos ei pysty edes kaupassa käydä sortumatta herkkuihin. Menestynyt yrittäjä et ainakaan ole.