Työkkärin koulutukset
Onko kellään kokemuksia työkkärin järjestämistä koulutuksista? Itse olen tällä hetkellä tämmösessä ja opiskeluja 1,5kk takana, nyt olisi 3kk työharjoittelu edessä. Koulutuksessa piti valita 2 yksilöllistä aihetta, joita itseopiskeluna suorittaa. Itse _päivässä_ kävin tämän toisen aiheen läpi ja nyt pitäisi tältä pohjalta lähteä harjoitteluun ja en tiedä, kun alkeellisimmat asiat. Hävettää edes hakea mitään harjoittelupaikkaa, kun ei ole edes valmiuksia suoriutua, ellen sitten saat tehdä kaikista kivointa ja helpointa asiaa ja jättää ammattilaisen tekemään loput. :) Olin ihan innoissani tästä ensin, mutta nyt mennyt motivaatio ihan täysin, kun tässä ei edes kunnolla opetella käymään kokonaisuutta läpi.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut. Harjoittelu tai oikeammin ilmainen työssäoppimispaikka oli todella vaikea löytää, käytännössä mahdoton tehtävä. Käymältäni kurssilta loppujen lopuksi kaksi sai työssäoppimispaikan. Kouluttava taho tietenkin toivoi useamman löytävän paikan ja jopa työllistyvän suoraan mutta yksikään ei töitä koulutuksen avulla löytänyt. Suurin osa on edelleen työttömänä. En kerro alaa tässä mutta sanotaan että ikäsyrjintä on tunnettu fakta alalla.
It-ala?
On kokemusta. Kaikki toimi kaikin puolin ja sain jo töitä koulutuksen aikana joten suoritin opinnot loppuun oppisopimuksella.
Olin työvoimakoulutuksessa ja työllistyin sen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala ja koulutuksen kesto?
Lupasivat kemistit biotalouteen fec, hain, eivät koskaan vastanneet. Monet koulutukset ovat jo alalla olleille ammattilaisille...
Nyt kun katsoo noita te-koulutuksia, koulutukset on tarkoitettu jo valmiiksi korkeakoulutetuille työttömille. Kysyin te-virkailijalta, että missäs on koulutukset meille, joilla ei ole minkäänlaista tutkintoa, mutta kuitenkin työuraa vuosia takana. Hänen ehdotus oli, että voisin hakea "amikseen", jonka jälkeen te-virkailija katsoo/päättää voisinko olla oikeutettu omaehtoiseen opiskeluun työttömyystuella, jos saisin paikan. Ja yleensä vastaukseksi tulee kielteinen, koska kunnilta on jo työttömien tukemiseen tarkoitetut rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut. Harjoittelu tai oikeammin ilmainen työssäoppimispaikka oli todella vaikea löytää, käytännössä mahdoton tehtävä. Käymältäni kurssilta loppujen lopuksi kaksi sai työssäoppimispaikan. Kouluttava taho tietenkin toivoi useamman löytävän paikan ja jopa työllistyvän suoraan mutta yksikään ei töitä koulutuksen avulla löytänyt. Suurin osa on edelleen työttömänä. En kerro alaa tässä mutta sanotaan että ikäsyrjintä on tunnettu fakta alalla.
It-ala?
BINGO!
FEC koulutukset on kunnon kusetusta. Eihän koulutukseen edes pääse jollei onnistu hankkimaan itselleen työpaikkaa ennen koulutuksen alkua. Miten se onnistuu jos tarkoitus on oppia uutta ja työllistyä uudelle alalle? Jos joku työpaikan saa ilman lisäkoulutusta niin silloin ei ole mitään tarvetta kouluttaa. Paukut pitäs laittaa niihin joiden työllistyminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala ja koulutuksen kesto?
Tämän haluaisin minäkin kuulla. Veikkaan että lähäri tms.
Meistä ei vaan kaikista voi lähäriä kouluttaa eikä kaikkien oma terveydentila kestä alalle.