Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19057)

Vierailija
7041/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pussikeitto ja patonki sekä mehupurkki.Peruna ja munapaketti.Ei maksa mitään sipuli.Pari kolme euroa päivä.Hk lihapullat ja eurolla.

Vierailija
7042/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin paahto leipä monta viipaletta kestää viikon 2€ ja voimargar 3€.Viipale päivässä ja välillä pussi pakaste ranskalaisia 2-3€.Siinä 8-10€ viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7043/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hernekeitto purkki 1,50 ja sinappi 2€.Eväsleipä.

Vierailija
7044/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kalapuikko porkkanaraaste 3€ päivä MITÄ LUULETTE.

Vierailija
7045/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut syötyä muikkuja, perunaa, varhaiskaalia, suppilovahvero-vihannesnuudeleita, kidneypapuja, linssejä, vesimelonia, omenaa, puolukoita, banaania, taateleita ja kaura-chia-siemennäkkileipää.

Vierailija
7046/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalapuuro margariinilla, pikakahvi kauramaidolla 0,20€. Aina itsetehty lounaskeitto 0,50€ annos. Välipala leipä juustolla 0,10€. Illallispasta tai vastaava 0,80€. Iltapalaksi leipä tai puuro 0,10€. Tai vaikka porkkana tai munakas. Tai mitä sattuu olemaan tai menossa vanhaksi. Juomana vettä. Alle 2€ maksaa päivän ruoat. En käy ravintoloissa.

Vierailija
7047/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppiksen kaa tehdään vuorotellen ruokaa. Mä teen yleensä pastaa, keittoja, riisiä ja soijaa ja sellasta perus edullista ruokaa. Kämppiksen bravuuri on laittaa 2 pakastepitsaa uuniin :D Kämppiksellä menee 3 kertaa enemmän rahaa ruokaan kuin minulla. Kämppistä ei haittaa, kun saa minun tekemää hyvää ruokaa joka toinen päivä. Ja mulle kelpaa kans valmissafka toisinaan, mitä en ikinä itse raaskisi ostaa :D

Vierailija
7048/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalapuuro margariinilla, pikakahvi kauramaidolla 0,20€. Aina itsetehty lounaskeitto 0,50€ annos. Välipala leipä juustolla 0,10€. Illallispasta tai vastaava 0,80€. Iltapalaksi leipä tai puuro 0,10€. Tai vaikka porkkana tai munakas. Tai mitä sattuu olemaan tai menossa vanhaksi. Juomana vettä. Alle 2€ maksaa päivän ruoat. En käy ravintoloissa.

Miksi tätä on alapeukutettu? Itsetehty hernekeitto, linssikeitto, kaalikeitto, kasviskeitto, soijarouhekeitto, jauhelihakeitto, nakkikeitto jne. On tosi hyviä, ja kattioallisesta saa kahdelle 3 päivän lounaat. Ei tartte olla joka päivä kokaamassa ja aina on lounas valmiina. Tehdään puolison kanssa kotoa töitä niin tietyt rutiinit sopii meille. Ihan halpoja ruokia tehdään, juhlapyhät on erikseen, muta ei perunat ja sillikään paljoa maksa tai itsetehdyt munkit tms. Riippuen juhlapyhästä. Rapujuhlia ei harrasteta kyllä. Mutta sienestämään paljon! Kantarellia syödään tänään.

Vierailija
7049/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei teinit kyllä mitään keittoja suostu syömään. Pari kertaa viikolla tilataan ruokaa, usein nepalilaista tai intialaista ja niistä syö sitten pari kertaa. Kasvikset myös nahistuu aina jääkaappiin niin ei niitä enää osteta. Leipää ja muroja kyllä menee. Ja kananmunia. Ei urheilla niin ei tarvitse kiinnittää ravintoon sen enempää huomiota. Itse syön aamupalan ja lounaan töissä ja illalla menee lähinnä jotain sipsiä tai pientä naposteltavaa sohvalla. Meillä ei harrasteta mitään illallisia kun kaikilla omat menot.

Vierailija
7050/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahdotonta laskea meidän perheen ruokakuluja per naama. Kaikki ostavat omilla rahoilla ruokaa kotiin ja syövät mitä kaapeista löytyy. Miten näitä voi edes laskea? Lapset ostavat omilla rahoillaan myös herkkunsa ja muutakin kaupasta, samoin kuin vanhemmat. Joskus mulla on mennyt rahaa 4€ kuukaudessa kauppaan ja jouluna meni Prismaan 400€. Käytetään myös kaikkia eri kauppoja eli ei keskittyä mihinkään, mistä voisi jostain bonuksiaan katsoa menot.

Vierailija
7051/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sek, mitwn teillä on jaettu perheen rahat? Ymmärsin että sinulla ihan aikuisia lapsiakin asuu kotona. Entäs mies? Maksaako lapset ja mies sinulle rahaa ja sinä teet kaikkien ruokaostokset herkkuineen, vai miten tiedät aina tarkalleen, että paljon rahaa on mennyt aikuisten lastenkin ruokaan jne.?

Vierailija
7052/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahdotonta laskea meidän perheen ruokakuluja per naama. Kaikki ostavat omilla rahoilla ruokaa kotiin ja syövät mitä kaapeista löytyy. Miten näitä voi edes laskea? Lapset ostavat omilla rahoillaan myös herkkunsa ja muutakin kaupasta, samoin kuin vanhemmat. Joskus mulla on mennyt rahaa 4€ kuukaudessa kauppaan ja jouluna meni Prismaan 400€. Käytetään myös kaikkia eri kauppoja eli ei keskittyä mihinkään, mistä voisi jostain bonuksiaan katsoa menot.

Minkä ikäiset lapset ostaa omat ruokansa?

Vierailija
7053/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija kalapuikko porkkanaraaste 3€ päivä MITÄ LUULETTE.

Kallista syödä kesällä porkkanaa kun kilohinta melkein 2€/kg. Pakastekasviksiakin saa halvemmalla. Kaali myös hyvää. Itsetehty hernekeitto hyvää ja halpaa. Ja sienikastike. Kannattaa kans itse käydä onkimassa ja tehdä omat kalapullat. Tai vaikka kasvispihvit. Paistettu riisi jämäkasviksilla tai he-ma-pa kourallisella kans oma suosikki. Ja toki munakas. Itsetehdyt pinaattiletut kans halpaa ja hyvää. Nyt syön makaroni-soijarouhemössöä itsetehdyllä chilimajoneesilla T. Toinen opiskelija

Vierailija
7054/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset ostaa omat ruokansa?

14, 16 ja 18v. Kaikilla on osa-aika töitä ja saavat kuukausirahaa 50€. Saattavat ostaa itselleen esim. pakastepitsan ja keksipaketin vaikka heppatallilta kotiin tullessa omilla rahoillaan. Tai koulun jälkeen jotain tulisia nuudeleita tai vastaavaa

Vierailija
7055/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän syön 100e päivä. Katson nenänvartta pitkin teitä köyheleitä ja pistän vähän kaviaariadipissä uinutta tuna del carpandeloa poskeen. Turhaa katsotte reseptiä netistä, se on tarkoittu meille rikkaille ihmisille.

Vierailija
7056/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vajaa 300 euroa, mutta voisin uskoa että saisin runnottua 100 euroon, jos söisin pelkästään kananmunia, pekonia ja puuroja. Makeiset ja sipsit pois, jäätelöt pois, kahvi pois, leivät ja levitteet pois.

Vierailija
7057/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän syön 100e päivä. Katson nenänvartta pitkin teitä köyheleitä ja pistän vähän kaviaariadipissä uinutta tuna del carpandeloa poskeen. Turhaa katsotte reseptiä netistä, se on tarkoittu meille rikkaille ihmisille.

Jos olisit oikeasti rikas niin olisit jahdilla nauttimassa samppanjaa kuninkaallisten kanssa. Et kirjoittelisi mihinkään vauva-keskustelupalstalle ja kaivaisit jonkun vanhan ruokakeskustelun. Tai sitten olet hyvin yksinäinen. Surullista.

Vierailija
7058/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vajaa 300 euroa, mutta voisin uskoa että saisin runnottua 100 euroon, jos söisin pelkästään kananmunia, pekonia ja puuroja. Makeiset ja sipsit pois, jäätelöt pois, kahvi pois, leivät ja levitteet pois.

1€ maksava euisleipäpussi kestää minulla 3 viikkoa samoin kuin 1€ maksava tuorejuusto Lidlistä. Ei ole kallista syödä leipää. Myös kalkkunaleikkele 300g maksaa 1,5€ ja esim kurkun kilohinta oli Lidlissä 1,29€. Ei ole kallista syödä leipää.

Vierailija
7059/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat selvitä vähällä, niin pakastevihanneksia + -juureksia, itse kasvatettuja yrttejä, hieman pippuria ja tai tuoretta chiliä ja sopiva kasvisliemikuutio, keitetään 20 minuuttia. 

Punalaputettuna sopiva proteiini kuten jauheliha, kana, makkara, kala = keitto, josta syö useamman kerran. 

Tai samat kasvikset soseutettuna kasvissosekeitoksi, lisätä voi vähän ruokakermaa. Jos pelkkä kasvis ei maistu, tuon päälle voi laittaa vaikka paistettua jauhelihaa. 

Leivät maksaa paljon, mutta itse leipoen suuri sämpylämäärä vähän. Ei pelkkää vehnää, vaan mukaan vähän kaurahiutaleita, muita viljoja, leseitä, yrttejä, siemeniä. 

Keiton kanssa hyvää! 

Keitto säilyy kolmisen päivää jääkaapissa kun kuumentaa vain mitä tarvitsee, sämpylät päiväntuoreina, loput pakkaseen. 

Vierailija
7060/19057 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä menee 200€, itselläni 100€ vaikka ostan kalliita juustoja ja siemeniä. Mies syö lihaa, itse hyvin harvoin. Siksi meillä on omat ruoat ja ruokabudjetit. Teen enemmän myös salaatteja ja keittoja, ja hiilareita syön mahdollisimman vähän, vaikka halpaa ne onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme