Yle: Orpo lupasi 500 kesätyöpaikkaa - virastot: "Yhtäkään nuorta ei ole palkattu koska rahoja ei kuulu"
Kommentit (37)
Kansanedustajan mökkitiehen osoitetut rahat kyllä tulevat urakoitsijan tilille sekunnilleen oikeaan aikaan tai etuajassa.
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Yllättäen meni nekin rahat viranomaisten perseeseen.
Miksi julkiselle puolelle palkattaisiin ketään kesätöihin kun sieltä pitäisi irtisanoa satoja tuhansia ihmisiä vielä? Eiköhän se ole yritysten hommaa palkata jos joku palkkaa... Eikä palkkaa kuten on nähty!
Voiko kesätyöksi sanoa jos ne alkavat lokakuussa ja päättyvät joulu-tammikuun aikana. Käyttöön "talvityöt"
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkiselle puolelle palkattaisiin ketään kesätöihin kun sieltä pitäisi irtisanoa satoja tuhansia ihmisiä vielä? Eiköhän se ole yritysten hommaa palkata jos joku palkkaa... Eikä palkkaa kuten on nähty!
Orpo yritti jo. Hänen paimenkirjeensä ei kovin innostunutta vastaanottoa saanut.
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.
No mut onneksi saadaan ampumaratoja ja golfaajien etujärjestölle puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.
Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite?
Ne ovat niitä tilastollisia kesätyöpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.
Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite?
Ihmettelen, jos ei jo ole. Ilman muuta yritys- ym. tukien ehtona pitäisi olla työllistämisvaikutus: nuorten työllistäminen mutta myös ikäsyrjinnän kitkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen meni nekin rahat viranomaisten perseeseen.
Ei, vaan Meri, Rantanen ja Purra tilasivat sillä viinaa ministeriöihinsä = kotiinsa
Orpo lupasi 100 000 uutta työllistä/ työpaikkaa eikä saanut aikaiseksi kuin paskaa. Sitten se päätti laskea rimaa ja lupasi 500 työpaikkaa ja vtuiks meni sekin. Ei se pysty oikeesti saamaan aikaan edes YHTÄ työpaikkaa.
Ja kokkareet äänestää tätä selkärangatonta lapamatoa? Jiisus...
Orpo ja Purra eivät osaa muuta kuin valehdella.
Orpolla on liian kiire politikoida persuja vastaan tai nuoleskella vasemmistopuolueita että se kerkiäisi tehdä jotain lupaustensa suhteen.
Orpo oli jo kauan sitten eduskunnan sisällä suosikkipuoluejohtaja koska tuo nuoleskelee nimenomaan kaikkia kollegoitaan eikä piittaa kansasta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.
Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite?
Tässä on menty metsään. Valtion pitäisi luoda hyvät ja ennustettavat lähtökohdat yritystoiminnalle eikä tukea yksittäisiä yrityksiä tai toimialoja kuin poikkeustilanteissa. Kun lähtökohdat on kunnossa, yritysten on siitä hyvä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse.
Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.
Päätä särkee kun joku poliitikko tai julkisen sektorin suojatyöläinen isoine palkkoineen rupeaa öyhöttämään siitä miten hänkin maksaa omalta osaltaan verot valtion kassaan ja siten pitää yhteiskuntaa pystyssä. Argh.
Tämäkin on rakennettu tarkoituksella vain näennäiseksi asiaksi, että mukamas jotain on yritetty, mutta sillä tavalla että se käytännössä ei toimi erinäisistä taktisista byrokraattisista ja ajoituksellisista syistä. Tyypillistä halveksittavaa valtion paskamaista toimintaa!!
Ne rahat menee järjestörälssille. Sieltä ei voinut leikata vaikka Ryydman yritti.
"Pääministeri Orpo houkutteli myös yrityksiä palkkaamaan lisää nuoria kesäksi. Hän lähetti yrittäjille asiasta jopa kirjeen. Yrittäjät eivät lämmenneet"