Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18607)

Vierailija
4901/18607 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku satasen menemään kuussa ruokaostoksiin :-O vaikka paljon on halpuutettu, kahvikin taas entisissä hinnoissaan..

Vierailija
4902/18607 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina yhtä huvittavaa kun ihmiset kertovat konditionaalissa "Kyllä mä voisin" tai sit "kerran kokeilin".

Tehkääpä se oikeasti vuoden tai parin ajan. Sitten kun kaikki kuivakaapin tomaattimurskat, kaurahiutaleet, jauhot, sokerit, suolat ja mausteetkin loppuvat ja ihan kaikki on ostettava kaupasta voi ääni kellossa muuttua.

On ihan eri asia kokeilla kuukauden verran satasella elämistä kun kaapeissa on kaikki perustarvikkeet kuin vetää vuosi, pari samalla budjetilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4903/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee varmaan 100e/vk... Tosin suosin suomalaista, vapaata lehmää/kanaa ja joudun syömään gluteenittomia ja laktoosittomia tuotteita. Lisäksi muutenkin kiinnitän huomioita ruuan ravintoarvoihin jo kaupassa.

Sipulia, hernettä ja soijaa en voi syödä, kun joku tulee kohta sanomaan että osta niitä, niin säästät.

Vierailija
4904/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs onnistuu kolmen euron päiväbudjetilla tänään äitienpäivätarjottavat?

Vierailija
4905/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia lähimmäisille nämä tyypit, jotka syövät pääasiassa sipulia, hernettä ja soijaa. Hajuhaitan luulisi olevan melkoisen. Ja maha möyrii. 

Vierailija
4906/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka on soijalle pahasti allerginen. Oikein hirvittää, miten sitä suositellaan tungettavaksi joka ruokaan. Pitäkää huolta, että ette tarjoa sitä automaattisesti ainakaan vieraille. 

Vierailija
4907/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Its kävin ainakin hakemassa k-kaupasta keksipaketteja sovelluksella 0,25€. rasia. Kahvia ja maitoa on riittämiin moneksi kuukaudeksi ja teetä. Valkbovuokot löytyy pöydälle koristeeksi ihan lähimetsästä. En mä ajatellut mitään kakkua alkaa väkertämään itselleni kun ei muutenkaan tee hyvää linjoille. Jos joku haluaa tulla kylään niin todennäköisesti tuo jotain evästä mukanaan. Niin minäkin teen jos menen kylään. Jos ei ole rahaa ostaa mitään voi pysyä kotona ja tehdä ilmaisia asioita.

Vierailija
4908/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla tänään kolmen euron budjetti, jos on joinakin päivinä ollut parin euron budjetti!

Meillä taitaa tänään olla noin vitosen ruuat, KAUPAN pakastepizzaa tuunattuna ( lisää juustoa), ostettu jostain plussatarjouksesta alle 3€ per pizza. Aamupalaksi leipää+teetä, paahtoleipää+kaakaota, banaania, jukurttia tms. mitä itse kukin haluaa syödä. Iltapalaksi pannukakkua terästettynä vuohenputkenversosilpulla ( jos viitsin kerätä). Ja itsekeitettyä hilloa.

Anopille vien valkovuokkoja ja käyn kahvilla (tarjolla keksejä ja kaupan viinereitä), monena vuonna olen vain jonkun lapsen kanssa vienyt valkovuokkoja, kun mies ei halua lähteä äitiään katsomaan, ei tänäkään vuonna. Omalle äidille vein kukkia jo aamulenkin yhteydessä.(Koira sai puruluun.)

Ske

Vierailija
4909/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy ja litra maitoa sekä teetä ja pussikeitto. Hyvin on elossa pysytty joskus nakkipaketti viikossa.Älä ajattele ruokaa tee muuta. Osta kirppikseltä  uimapuku ja tennarit.

Vierailija
4910/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään nuorena syöty ! Pikakäynti grillillä lihapiirakka. 

Vierailija
4911/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai keksipaketti 1€ kaupasta ja mehupurkki 1€ siinä on lapsille välipala. Ja vielä eurolla hernekeitto purkki.

Vierailija
4912/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän toi aloittaja poraa valittaa kadehtii sillä on iso maha syömishäiriö selvästi. Elämässä on muutakin kuin syöminen. Sulkapallo mailat setti maksaa kaupassa 5-20€ hyvä sijoitus liikuntaan. Työpaikalla kun tehdään työtä eikä syödä. Euron pitsoja on kaupat täynnä se on 30€ kuukaudessa. 

Vierailija
4913/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai keksipaketti 1€ kaupasta ja mehupurkki 1€ siinä on lapsille välipala. Ja vielä eurolla hernekeitto purkki.

Ja koko päivän näillä pärjäätte. 

Vierailija
4914/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Its kävin ainakin hakemassa k-kaupasta keksipaketteja sovelluksella 0,25€. rasia. Kahvia ja maitoa on riittämiin moneksi kuukaudeksi ja teetä. Valkbovuokot löytyy pöydälle koristeeksi ihan lähimetsästä. En mä ajatellut mitään kakkua alkaa väkertämään itselleni kun ei muutenkaan tee hyvää linjoille. Jos joku haluaa tulla kylään niin todennäköisesti tuo jotain evästä mukanaan. Niin minäkin teen jos menen kylään. Jos ei ole rahaa ostaa mitään voi pysyä kotona ja tehdä ilmaisia asioita.

Mistä saa maitoa, joka säilyy kuukausia? Puhutko maitojauheesta?

Vierailija
4915/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvää, että moni kertoilee näitä juttuja huvikseen. Ei tosissaan näillä eväillä itse elä. Miten ihmeessä te ehdittekin löytää nämä kaikkein halvimmat tuotteet ja jatkuvasti kun kysyy on joku ihmehalpuutus jota syödään tai tarjotaan. Eihän kenelläkään työssäkäyvällä ole aikaa ja viitseliäisyyttä koko vapaa-aikaansa koluta kauppojen kaikkein halvimpia tuotteita. Eikä niidenkään hermo riitä jotka eivät ole töissä.

Nauretaan ihmisille, että eihän syöminen ja ruoka ole elämän päätarkoitus. Sitten toisessa kohtaa kerrotaan juuri miten koko ajan onnistutaan käyttämään omassa elämässään vain niitä halvimpia halpisjuttuja ja käytetään vaikka mitä vippaskonsteja, ettei ruokaan menisi yhtään tippaa muuta kuin mitä on pakko. Onhan sekin silloin joillekin elämän päätarkoitus ja täyttää elämästä suuren osan. Että onnistuu syömään mahdollisimman niukasti ja mahdollisimman halpaa/pahaa. Ja tuntuu, että sydän ihan vuotaa verta jos ei aina onnistu. 

Kumpi sitten autuaaksi kenenkin tekee. Rennompi elämä ja hiukan parempi ruoka vai joku muu. 

Vierailija
4916/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään mahdollisimman hyvää ruokaa. Ihan kaikkeen ei oo varaa, poron kuivaliha on tosi harvinaista herkkua. Jos on normiälykkyydellä, muistilla ja lukutaidolla varustettu, niin hintojen vertaamiseen menee muutama minuutti kerran-pari viikossa (tähän ketjuun kirjoittaminen on aikaavievempää, mutta harrastushan tämäkin on).

Toiset näkee vaivaa ollakseen muodikas/meikattu/trendikäs/pysyäkseen perässä ties mistä hilavitkuttimista. Mä nään vaivaa ruokkiakaeni perheen. Jännä että se ärsyttää tiettyjä ihmisiä aivan suunnattomasti.

Ske

Vierailija
4917/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään mahdollisimman hyvää ruokaa. Ihan kaikkeen ei oo varaa, poron kuivaliha on tosi harvinaista herkkua. Jos on normiälykkyydellä, muistilla ja lukutaidolla varustettu, niin hintojen vertaamiseen menee muutama minuutti kerran-pari viikossa (tähän ketjuun kirjoittaminen on aikaavievempää, mutta harrastushan tämäkin on).

Toiset näkee vaivaa ollakseen muodikas/meikattu/trendikäs/pysyäkseen perässä ties mistä hilavitkuttimista. Mä nään vaivaa ruokkiakaeni perheen. Jännä että se ärsyttää tiettyjä ihmisiä aivan suunnattomasti.

Ske

Minulla on aikaa ja selailenkin hintoja. Tietenkin. En meikkaa enkä ole muodikas, olen jo eläkkeellä enkä oikein käy missään. Elän muutenkin vaatimattomasti. Mutta siitä huolimatta en löydä tuonkaltaisia hintoja mitä täällä mainitaan. Siis kun kysyy mitä tahansa täällä, niin aina jokaikinen tuote on joku muutama sentti tai euron. Ja ruokaan menee 1-3 euroa päivässä. Käsittääkseni jutuista päätellen kaapit ovat täynnä ainoastaan näitä minumaalisen halpoja tuotteita tai sitten iitse jotenkin hankittuja. Käsityskykyni mukaan, siinä ei ole vielä paljon häikkää, onneksi, silloin täytyy koluta todella paljon kauppoja ja kikkailla kaikin tavoin sekä nähdä vaivaa ja aikaa. Ei se muuksi selittämällä muutu. 

Onko kiinni sitten paikkakunnasta. Ruokajonoissa en käy ja monissa kaupoissa en kulje päivittäin kun olen jalan liikkeellä. Enkä jaksakaan, siis henkisesti en vaan halua käyttää päivääni kaupoissa käymiseen. Ei ole minun hommiani. Maksan sitten hiukan enemmän, mutta se ei minulle ole vaikeus kestää kun on kuitenkin kohtuuden rajoissa. Rahaa on minullakin rajoitetusti, mutta rajansa nuukuudellakin. Se on ihmistyyppikysymys. Joillekin tuottaa suurta tyydytysta 5 sentinkin säästö. Vaikka rahallisesti sillä ei ole todellisuudessa ole hänelle merkitystä, mutta joku sen ihmisen luonteessa tekee sen 5 sentin hyvin tärkeäksi asiaksi säästää. Vaikka sitten maussa, ajassa tms. jotain menetetäänkin. Mutta tätähän he eivät itse tunnusta tai tajua. 

Olen huomannut tämän elämää nähneenä vanhempana ihmisenä. 

Vierailija
4918/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ske

Eikö sun pitäisi olla jo keräämässä niitä vihanneksia sieltä tienpientareelta (ja koiralle puruluu).

Vierailija
4919/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentäviisi eeriksonia viikossa riittää hyvin. Tai on pakko riittää, kun ei enempää ole. Kyllähän viidellä egulla päivässä saa jo pari roiskeläppää tai sitten vähän riisiä ja purkin tonnikalaa. 

t. Parta Laine

Vierailija
4920/18607 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko toi leipä juttu esiin. Elikkä montako viipaletta palaa on yhdessä paketissa.Se jaetaan niin että enintään 2 viipaletta päivässä per henkilö. Sitten Oivariini levite.Siinä on laskeminen mutta yhden ihmisen viikon ateria plus spagetti ja jauheliha joku perunapussi ja puuro tekee noin 10€ viikoksi.Se on 40€ kuukausi. Apteekista saa matokuureja ostettua jos tuntuu että suolistossa on parasiitteja.Kaupan vitamiini pötkö 2€ täällä normaalissa ei huume elämässä.Eväsleipä paketissa on 6 viipaletta eli yksi per päivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi