Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18615)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs onnistuu kolmen euron päiväbudjetilla tänään äitienpäivätarjottavat?
Its kävin ainakin hakemassa k-kaupasta keksipaketteja sovelluksella 0,25€. rasia. Kahvia ja maitoa on riittämiin moneksi kuukaudeksi ja teetä. Valkbovuokot löytyy pöydälle koristeeksi ihan lähimetsästä. En mä ajatellut mitään kakkua alkaa väkertämään itselleni kun ei muutenkaan tee hyvää linjoille. Jos joku haluaa tulla kylään niin todennäköisesti tuo jotain evästä mukanaan. Niin minäkin teen jos menen kylään. Jos ei ole rahaa ostaa mitään voi pysyä kotona ja tehdä ilmaisia asioita.
Mistä saa maitoa, joka säilyy kuukausia? Puhutko maitojauheesta?
Meillä käytetään myös iskukuumennettua maitoa tai samanlaista kauramaitoa. Ostetaan tarjouksesta kerralla 10 litran purkkia mutta vain 1 avattuna kerrallaan jääkaapissa. Coffee creamer kans hyvä hätävara kyllä. Maksanut aikoinaan 1,50€ ja hyvin säilynyt vuosia vaikka siitä käytetty myös lettutaikinaan eikö vain juomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs onnistuu kolmen euron päiväbudjetilla tänään äitienpäivätarjottavat?
Its kävin ainakin hakemassa k-kaupasta keksipaketteja sovelluksella 0,25€. rasia. Kahvia ja maitoa on riittämiin moneksi kuukaudeksi ja teetä. Valkbovuokot löytyy pöydälle koristeeksi ihan lähimetsästä. En mä ajatellut mitään kakkua alkaa väkertämään itselleni kun ei muutenkaan tee hyvää linjoille. Jos joku haluaa tulla kylään niin todennäköisesti tuo jotain evästä mukanaan. Niin minäkin teen jos menen kylään. Jos ei ole rahaa ostaa mitään voi pysyä kotona ja tehdä ilmaisia asioita.
Mistä saa maitoa, joka säilyy kuukausia? Puhutko maitojauheesta?
Tässä taas näkee ihmisten älykkyyden. Että kaikki maailmat maidot säilytetään kylmässä, siellä kaupassakin? Suosittelen kiertämään kaupan käytävillä ja tutkimaan ja vertailemaan niitä tuotteita ja hintoja, jos taso on tätä luokkaa. Monissa tuotteissa säilyvyys on avaamattomana vuosikausia. Ja joissain avattunakin kuten vaikka jauhoissa.
Minulla ja kumppanilla menee eri summa. Työvuorojenkin takia meillä systeemi, että vuoroviikoin toinen hoitaa perheen muonituksen eli myös lapselle ruokaa. Ostetaan aika samoja juttuja esim. Perunaa ja jauhelihaa ja vihanneksia ja mausteita ja mitä nyt sille viikolle tarvitseekaan. Usein grillaillaan, tehdään pitsaa tai vaikka kanacurrya. Ero siinä että puoliso ostaa aina kalleimpia brändejä ja myös paljon turhia juttuja kuten vaikka yksittäispakattuja suklaapatukoita kassan vierestä (vaikka viikonloppuherkut olisi jo ostettu). Lisäksi hän ei suunnittele mitä ruokaa tekisi vaan ostaa sitten nälissään kaupasta vain isot kasat lihaa ja unohtaa kaikki kasvikset. Eli hänen viikollaan ei meillä tuoretta salaattia syödä. Laskettiin että samoihin ruokiin mulla menee 200€/kk kun hänellä menee 700€/kk. Viimeksi pari päivää sitten hämmästelin, kun hän oli ostanut 5€ maksavan 100g:n graavilohipalan, jonka söi itsekseen kauppakassia purkaessaan. Itse ostin viikko sitten kokonaisen kirjolohen 15€, josta tein monta sataa grammaa graavilohta kaikille + isot lohifileet kaikille keitettyjen perunoiden ja salaatin kanssa. Puolikas lohi vielä pakkasessa, ja siitä ajattelin tehdä ensi viikolla kalakeittoa. Meillä onneksi omat rahat niin en nalkuta puolisolle. Hän tosin valittaa minulle että rahat on koko ajan loppu, eikä kuulemma ole varaa ostaa Pleikka vitosta että voisinko ostaa hänelle sellaisen. No en aio ostaa, talousvinkkejä ei suostu kuuntelemaan mutta ehkä joskus oppii tekemään järkevämpiä valintoja ja säästämään, että saisi sen pleikkarinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai keksipaketti 1€ kaupasta ja mehupurkki 1€ siinä on lapsille välipala. Ja vielä eurolla hernekeitto purkki.
Ja koko päivän näillä pärjäätte.
Tietysti. Monta päivää varmaan lisääkin sattuneesta syystä, jos ei ole purkinavaajaa ;D
Mun päivän annos on 4 kabanossin, 8 kananmunan ja yhden herne-maissi-paprika pussin uunipaistos. Kallein osa kabanossit, jotka oli 99 c/paketti, munat oli 1,60/15 kpl ja hernepussi oli 20 c. Voi mennä osa hiukopaloina huomiseenkin.
-winner-
No ruokaan ei mene paljoakaan rahaa kun olen pienikokoinen ja en syö lihaa enkä kalaa enkä myöskään urheile. Syön Pastaa, perunaa, puuroa, edullisia kasviksia kuten kaalia ja kesäkurpitsaa ja soijarouhetta. Max. 2€ päivä. Mutta Pepsi Maxiin, energiajuomiin, jääkahveihin ja viiniin ja kossuun menee rahaa päivittäin ja tupakkaan. Ruokaan siis päivässä 1-2€ ja juomiin 10-30€ per päivä. Tupakkaan 15-25€. En jaksa laskea mitä se tekee kuulaudessa. Kela maksaa.
No totta puhuen en ole pahemmin ajatellut asiaa. Olen ollut todella pitkään (yli 15 vuotta) ruokavaliolla, joka ei sisällä oikeastaan ollenkaan maitotuotteita voita lukuun ottamatta. Joskus hyvin harvoin käytän kermaa tai jotain juustoa ruoanlaitossa, ehkä muutaman kerran vuodessa. Siksi en ole kiinnostunut erilaisista maitotuotteista tai niihin verrattavista valmisteista.
En myöskään pidä ruokakaupassa käymisestä, joten en huvikseni siellä kiertele. Teen suunnittelemani ostokset nopeasti ja hilpaisen pois paikalta. Näin vältyn myös heräteostoksilta, joihin minulla ei olisi varaa.
Ehkä pitäisi sitten ihan yleissivityksen vuoksi kierrellä katselemassa kauppojen hyllyjä ja kaikkea, mitä sieltä löytyy. No, kenties jonain päivänä. Mutta jos sinä nyt pidät minua tyhmänä vain siksi, etten tiedä hirveästi erilaisista maitotuotteista, niin ok, saat vapaasti ajatella niin, ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
No totta puhuen en ole pahemmin ajatellut asiaa. Olen ollut todella pitkään (yli 15 vuotta) ruokavaliolla, joka ei sisällä oikeastaan ollenkaan maitotuotteita voita lukuun ottamatta. Joskus hyvin harvoin käytän kermaa tai jotain juustoa ruoanlaitossa, ehkä muutaman kerran vuodessa. Siksi en ole kiinnostunut erilaisista maitotuotteista tai niihin verrattavista valmisteista.
En myöskään pidä ruokakaupassa käymisestä, joten en huvikseni siellä kiertele. Teen suunnittelemani ostokset nopeasti ja hilpaisen pois paikalta. Näin vältyn myös heräteostoksilta, joihin minulla ei olisi varaa.
Ehkä pitäisi sitten ihan yleissivityksen vuoksi kierrellä katselemassa kauppojen hyllyjä ja kaikkea, mitä sieltä löytyy. No, kenties jonain päivänä. Mutta jos sinä nyt pidät minua tyhmänä vain siksi, etten tiedä hirveästi erilaisista maitotuotteista, niin ok, saat vapaasti ajatella niin, ei haittaa.
Tämä olisi siis vastaus tähän viestiin.
"Tässä taas näkee ihmisten älykkyyden. Että kaikki maailmat maidot säilytetään kylmässä, siellä kaupassakin? Suosittelen kiertämään kaupan käytävillä ja tutkimaan ja vertailemaan niitä tuotteita ja hintoja, jos taso on tätä luokkaa. Monissa tuotteissa säilyvyys on avaamattomana vuosikausia. Ja joissain avattunakin kuten vaikka jauhoissa."
Sinä, joka et itse maitoa käytä ja siksi et ole ikinä kuullutkaan mistään iskukuumennuksesta tai tuotteiden säilytyksestä niin kyllä se nyt vähän älykkyydestä kertoo. En itsekään käytä lihaa tai juustoja mutta tunnistan kyllä tuotteiden nimet ja käyttötarkoituksen esim. Kanankoivet tai gorgonzola. Kyllä kyseessä on ihan perus yleissivistykseen liittyviä juttuja. Mitenköhän äidinmaitokorvikkeet säilyy? Tai maitotripit? Tarvitseeko kananmunienkin olla jääkaapissa koko ajan? Entäs tomaatit? Entä mehu? Hei haloo, valot päälle. 3-vuotias lapsenikin tietää nämä asiat.
Ostaako joku satasen budjetilla iskukuumennettuja maitoja tai kauramaitoa? Hinta on yleensä tuplasti halvimpiin kylmähyllyn maitoihin verrattuna, tarjouksissakin. 25 euron viikkobudjetissa lähes kahden euron maito on jo aika iso osuus.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku satasen budjetilla iskukuumennettuja maitoja tai kauramaitoa? Hinta on yleensä tuplasti halvimpiin kylmähyllyn maitoihin verrattuna, tarjouksissakin. 25 euron viikkobudjetissa lähes kahden euron maito on jo aika iso osuus.
Tätähän minäkin ihmettelen. Käytän kyllä maitoa itse. Mutta en osta juuri koskaan näitä iskukuumennettuja tuotteita hinnan takia. Ällistyin, kun joku ostaa näitä kun hinta on korkeampi kuin kylmässä pidettävissä tuotteissa. Mikä järki? Jos on tarkoitus säästää ruokakuluissa. Miten kallis maitotuote 10 litraa kerralla ostettuna on halpaa? Tai siis tulee halvemmaksi kuin halvempi maito useammin ostettuna. Ja sitten vielä tämä arvuuttelee muiden järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän IKaffe kauramaitoa pelkästään aamukahvin kanssa eli se kestää mulla 1-2 viikkoa. Ostan niitä aina vaan tarjouksista eli 10€/8kpl jolloin yhden hinnaksi tulee 1.25€. Syön ihan hyvin satasella kuussa mutta olen pienikokoinen. Ruokajuomana aina vettä ja mitään turhia kermoja en käytä.
Kauramaitoa saa UHT-valmistettuna eli iskukuumennettuna ihan omasta K-kaupasta Ainakin Oatlya ja Pirkkaa ihan hintaan 1,40€ litran tötsä eli halvempaa se on ilman tarjouksiakin kuin joku Cokis.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaitoa saa UHT-valmistettuna eli iskukuumennettuna ihan omasta K-kaupasta Ainakin Oatlya ja Pirkkaa ihan hintaan 1,40€ litran tötsä eli halvempaa se on ilman tarjouksiakin kuin joku Cokis.
Tavallinen sininen kevytmaito on 89 senttiä S-marketissa. Sitä minä ostan. On halvempaa kuin 1,40 euron Oatly yms. Cokista ostan todella harvoin, vain silloin tällöin vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen sininen kevytmaito on 89 senttiä S-marketissa. Sitä minä ostan. On halvempaa kuin 1,40 euron Oatly yms. Cokista ostan todella harvoin, vain silloin tällöin vuodessa.
Ostat mitä ostat ja säästät sit jossain muussa. Mä juon kalliimpaa kauramaitoa mutta en syö lihaa enkä kalaa ja ainoastaan pieniä annoksia. Pärjää helposti satasella vaikka mun kauramaito maksais sen euron viikossa sijaan 3 euroa viikossa.
Ymmärrän nämä iskukuumennetut maidot jonnekin mökille hätävaraksi, mutta ei niistä kyllä mitenkään edullisempia saa kuin normaaleista kylmähyllyn maidosta, joita saa alle euron/litra ilman tarjoustakin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän nämä iskukuumennetut maidot jonnekin mökille hätävaraksi, mutta ei niistä kyllä mitenkään edullisempia saa kuin normaaleista kylmähyllyn maidosta, joita saa alle euron/litra ilman tarjoustakin.
Mulla maku ja koostumus ratkaisee siinä kahvimaidossa, jollaisen yhden kupin joka aamu juon sen maitotilkan kera. Oatlyn IKaffe on parasta ja muita en käytä. Eli tottakai ostan sitten 10 purkkia tarjouksesta kun edullisemmin saa. Kaikissa tuotteissa ei ratkaise hinta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä maksaako se Kahvimaito 0,85€ vai 1,40€ viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Se on sulle hyvä jos sellainen alle euron maitopurkki sulle kelpaa aamun herkutteluhetkeen. Laktoosittomana sellaista purkkia ei ainakaa saa alle 1,35€:n kun taas kauramaito on laktoositon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän IKaffe kauramaitoa pelkästään aamukahvin kanssa eli se kestää mulla 1-2 viikkoa. Ostan niitä aina vaan tarjouksista eli 10€/8kpl jolloin yhden hinnaksi tulee 1.25€. Syön ihan hyvin satasella kuussa mutta olen pienikokoinen. Ruokajuomana aina vettä ja mitään turhia kermoja en käytä.
Kerma ei ole mitään turhaa.
Toi on syömishäiriö hysteriaa. Käyt kerran viikossa grillillä 3€ lihapiirakka tai sitäkin halvempaa ostaa pieni pitsa kaupasta eurolla. Viikon pikkupitsat 7€ yksi per päivä.TE OLETTE SAIRAITA SYÖMÄREITÄ.MÄSSÄYS on syntiä. Ahneus myös.