Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18615)

Vierailija
4941/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka et itse maitoa käytä ja siksi et ole ikinä kuullutkaan mistään iskukuumennuksesta tai tuotteiden säilytyksestä niin kyllä se nyt vähän älykkyydestä kertoo. En itsekään käytä lihaa tai juustoja mutta tunnistan kyllä tuotteiden nimet ja käyttötarkoituksen esim. Kanankoivet tai gorgonzola. Kyllä kyseessä on ihan perus yleissivistykseen liittyviä juttuja. Mitenköhän äidinmaitokorvikkeet säilyy? Tai maitotripit? Tarvitseeko kananmunienkin olla jääkaapissa koko ajan? Entäs tomaatit? Entä mehu? Hei haloo, valot päälle. 3-vuotias lapsenikin tietää nämä asiat.

Suksi nyt kuuseen.

Vierailija
4942/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku satasen budjetilla iskukuumennettuja maitoja tai kauramaitoa? Hinta on yleensä tuplasti halvimpiin kylmähyllyn maitoihin verrattuna, tarjouksissakin. 25 euron viikkobudjetissa lähes kahden euron maito on jo aika iso osuus. 

Itse käytän IKaffe kauramaitoa pelkästään aamukahvin kanssa eli se kestää mulla 1-2 viikkoa. Ostan niitä aina vaan tarjouksista eli 10€/8kpl jolloin yhden hinnaksi tulee 1.25€. Syön ihan hyvin satasella kuussa mutta olen pienikokoinen. Ruokajuomana aina vettä ja mitään turhia kermoja en käytä.

Kerma ei ole mitään turhaa.

Ei ole kerma mitenkään pakollista ole ruokailussa ja ruoanlaitossa. En ole ikinä kermoja käyttänyt. Mielestäni turhaa rahanmenoa ja kaloreita. Kastikkeen saa tehtyä ihan suuristamalla tai mihin sitä kermaa nyt olisikaan tunkemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4943/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nämä iskukuumennetut maidot jonnekin mökille hätävaraksi, mutta ei niistä kyllä mitenkään edullisempia saa kuin normaaleista kylmähyllyn maidosta, joita saa alle euron/litra ilman tarjoustakin. 

Se on sulle hyvä jos sellainen alle euron maitopurkki sulle kelpaa aamun herkutteluhetkeen. Laktoosittomana sellaista purkkia ei ainakaa saa alle 1,35€:n kun taas kauramaito on laktoositon.

En pidä aamukahvin maitoa minään herkutteluhetkituotteena, vaan ihan arkisena jokapäiväisenä tuotteena. Toki laktoosittomuus nostaa maitotuotteiden hintaa, mutta halvin kotimaista laktoositon maitojuoma maksaa 1,25 e, mikä sekin on halvempaa kuin monet kauramaidot ja iskukuumennetut maidot.

Vierailija
4944/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ninäkään näe aamukahviin laitettavaa maitoa mitenkään herkutteluna. Laitan maitoa kun musta kahvi ei oikein maistu.  

Vierailija
4945/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos joku syö ruokaa vain koska on pakko. Itselle jokainen kahvikupponen tai tuore salaatti tai riisi ja tulinen kastike on herkuttelua. Itselle ei todella maistu karkki, leivokset tai hampurilaiset tai pitsat. Ehkä vaan oon sit erikoistapaus kun nautin terveellistydestä ja siitä tulee mulle ihana olo ja se ilon hetki.

Vierailija
4946/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi jos joku syö ruokaa vain koska on pakko. Itselle jokainen kahvikupponen tai tuore salaatti tai riisi ja tulinen kastike on herkuttelua. Itselle ei todella maistu karkki, leivokset tai hampurilaiset tai pitsat. Ehkä vaan oon sit erikoistapaus kun nautin terveellistydestä ja siitä tulee mulle ihana olo ja se ilon hetki.

En tiedä kyllä ketään joka pitäisi normaalia arkista ja terveellistä syömistä minään herkutteluna, vaikka ruoka hyvää olisikin, eikai kukaan nyt tahallaan pahaa ruokaa syö. Suurin osa ymmärtää ihan maalaisjärjellä herkuttelun tapahtuvan harvakseltaan ja silloin syödään jotain normaaliruokavaliosta poikkeavaa ja mahdollisesti epäterveellisempää, tai voihan se osalle olla salaattiakin, jos siihen ei normaalisti ole varaa. Terveelliseenkin ruokavalioon mahtuu kyllä satunnaisia epäterveellisiä herkkujakin, ilman että niistä tarvitsee potea syyllisyyttä.

Vierailija
4947/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kyllä ketään joka pitäisi normaalia arkista ja terveellistä syömistä minään herkutteluna, vaikka ruoka hyvää olisikin, eikai kukaan nyt tahallaan pahaa ruokaa syö. Suurin osa ymmärtää ihan maalaisjärjellä herkuttelun tapahtuvan harvakseltaan ja silloin syödään jotain normaaliruokavaliosta poikkeavaa ja mahdollisesti epäterveellisempää, tai voihan se osalle olla salaattiakin, jos siihen ei normaalisti ole varaa. Terveelliseenkin ruokavalioon mahtuu kyllä satunnaisia epäterveellisiä herkkujakin, ilman että niistä tarvitsee potea syyllisyyttä.

Ihan turhaa samaistaa epäterveellisyys ja herkut. Jokaisen oma asia mitä herkkuna pitää. Varmasti paljon ihmisiä joille herkku ei todellakaan tarkoita suolaa, sokeria ja rasvaa.

Vierailija
4948/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ruokaan ei mene paljoakaan rahaa kun olen pienikokoinen ja en syö lihaa enkä kalaa enkä myöskään urheile. Syön Pastaa, perunaa, puuroa, edullisia kasviksia kuten kaalia ja kesäkurpitsaa ja soijarouhetta. Max. 2€ päivä. Mutta Pepsi Maxiin, energiajuomiin, jääkahveihin ja viiniin ja kossuun menee rahaa päivittäin ja tupakkaan. Ruokaan siis päivässä 1-2€ ja juomiin 10-30€ per päivä. Tupakkaan 15-25€. En jaksa laskea mitä se tekee kuulaudessa. Kela maksaa.

Tilaa juomat Alkostore24 (Saksasta) ja Norrlog kuljetus 12 pullolle (tai 6x 3l tonkalle, myös vodka, gin ja konjakki) 26 €. Menee juomiin rahas enää kolmasosa päivässä. Ei ratsaa tulli yksittäisiä laatikoita. 

Vierailija
4949/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nämä iskukuumennetut maidot jonnekin mökille hätävaraksi, mutta ei niistä kyllä mitenkään edullisempia saa kuin normaaleista kylmähyllyn maidosta, joita saa alle euron/litra ilman tarjoustakin. 

Mitä väliä maksaako se Kahvimaito 0,85€ vai 1,40€ viikossa? 

Sillä on väliä sellaiset kolmisen kymppiä vuodessa.

Vierailija
4950/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx venäläinen kävi aina Manna avustaa Espoossa ilmaista ruokaa ja saalemilla kahvilla. Vähän näpisteli. Kodeista jääkaapista. Ei vaan maksanut mitään. Toinen taas mies diakonia ruokailussa.Kunnan asunto sossun huonekalut.

Vierailija
4951/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä maksaako se Kahvimaito 0,85€ vai 1,40€ viikossa? 

Sillä on väliä sellaiset kolmisen kymppiä vuodessa.

Kyllähän täällä lasketaan välillä senttejä hyvinkin tarkkaan. Osa sanoo kokkaavansa tuolla 55 sentillä jo yhden aterian.

Vierailija
4952/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laskettiin että tuhlattu 40€ vuodessa muovikassiin kun naapuri käyttää omaa kassia itse ommellut vielä. 

Vierailija
4953/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella saa ihan mainion setin ruokaa eikä tarvitse edes ostaa halvinta mahdollista. Maksimoi tarjoukset kalleimmissa, itsellä ne on varmaan lihat ja juusto. Puurohiutaleet ja pastat on pikkuhiluja kk-budjetissa. Peruskasviksia ja hedelmiä saa edullisesti ympäri vuoden. 

Vierailija
4954/18615 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan salaatti Hetki nimellä tonnikala salaatti 4€ siinä on puolikas keitetty muna. 

Vierailija
4955/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakaste pitsa päivässä nii on halpaa.

Se ei tule kalliiksi 

Oletko tosissasi? Pakaste_pizzat ovat aivan törkeän kalliita ränä päivänä. Siis helposti 5-6€/kpl ihan halpamerkin pizzasta. Silloin, kun niitä sai parilla eurolla, olisi väitteesi voinut toimiakin, nykyään enää ei.

Vierailija
4956/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ruokaan ei mene paljoakaan rahaa kun olen pienikokoinen ja en syö lihaa enkä kalaa enkä myöskään urheile. Syön Pastaa, perunaa, puuroa, edullisia kasviksia kuten kaalia ja kesäkurpitsaa ja soijarouhetta. Max. 2€ päivä. Mutta Pepsi Maxiin, energiajuomiin, jääkahveihin ja viiniin ja kossuun menee rahaa päivittäin ja tupakkaan. Ruokaan siis päivässä 1-2€ ja juomiin 10-30€ per päivä. Tupakkaan 15-25€. En jaksa laskea mitä se tekee kuulaudessa. Kela maksaa.

Niin varmasti taas. Miksi yrität väkisin mustamaalata kaikkia Kelan asiakkaita? Saatko jotain kiksejä tuosta? Sanotaan, että sulla menisi juomiin 20€ päivässä. Se tekee 600€ kuukaudessa eli enemmän kuin saat Kelasta kuukaudessa, olettaen, että saat joko työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea. Ja sinä väität ostavasi siihen vielä röökiä parilla kympillä _päivässä_ plus ruoat päälle. Ja Kela maksaa kaiken. Juupa juu taas. Vähän yritystä nyt näihin.

Vierailija
4957/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina yhtä huvittavaa kun ihmiset kertovat konditionaalissa "Kyllä mä voisin" tai sit "kerran kokeilin".

Tehkääpä se oikeasti vuoden tai parin ajan. Sitten kun kaikki kuivakaapin tomaattimurskat, kaurahiutaleet, jauhot, sokerit, suolat ja mausteetkin loppuvat ja ihan kaikki on ostettava kaupasta voi ääni kellossa muuttua.

On ihan eri asia kokeilla kuukauden verran satasella elämistä kun kaapeissa on kaikki perustarvikkeet kuin vetää vuosi, pari samalla budjetilla.

Menen jo toista vuotta tällä budjetilla...

Vierailija
4958/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina yhtä huvittavaa kun ihmiset kertovat konditionaalissa "Kyllä mä voisin" tai sit "kerran kokeilin".

Tehkääpä se oikeasti vuoden tai parin ajan. Sitten kun kaikki kuivakaapin tomaattimurskat, kaurahiutaleet, jauhot, sokerit, suolat ja mausteetkin loppuvat ja ihan kaikki on ostettava kaupasta voi ääni kellossa muuttua.

On ihan eri asia kokeilla kuukauden verran satasella elämistä kun kaapeissa on kaikki perustarvikkeet kuin vetää vuosi, pari samalla budjetilla.

Menen jo toista vuotta tällä budjetilla...

Hienoa! Oikeasti. Sitten varmasti osstkin kertoa mitä olet syönyt vuoden aikana.

Vierailija
4959/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joskus tahallaan pahaa ruokaa. Siksi ettei tulisi syötyä liikaa. Hyvää ruokaa saattaa joskus santsatakin joten sitten ollaan seuraavana päivänä huonolla ruoalla ettei kalorimäärät ylity.

Vierailija
4960/18615 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten ihmeessä te ehdittekin löytää nämä kaikkein halvimmat tuotteet ja jatkuvasti kun kysyy on joku ihmehalpuutus jota syödään tai tarjotaan."

Tätä mäkin ihmettelen. Käytän hyväkseni tarjouksia ja vertailen hintoja aktiivisesti mutta en silti löydä mistään tällaisilla hinnoilla mitä täällä kehutaan! Eikä niitä punalappuja vaan riitä kaikille. Miten joku voikin niillä hinnoilla liki kaiken ostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan