Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18607)

Vierailija
4741/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeileppa sitä ruokalistaasi ja tule sitten kertomaan onko vatsa koko ajan täynnä.

Vierailija
4742/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kokeileppa sitä ruokalistaasi ja tule sitten kertomaan onko vatsa koko ajan täynnä.

Niin, tästä tuli kolme annosta ruokaa päivässä, ei ollenkaan iltapalaa tai välipaloja. Alkaako taas selittely, että kirjoittajalle se riittää, ei sitä istumatyössä tarvitse enempää ruokaa kun painoakin on vain 50 kg ja on kilpirauhassairaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästä tuli kolme annosta ruokaa päivässä, ei ollenkaan iltapalaa tai välipaloja. Alkaako taas selittely, että kirjoittajalle se riittää, ei sitä istumatyössä tarvitse enempää ruokaa kun painoakin on vain 50 kg ja on kilpirauhassairaus?

Omaan korvaan vähän erikoisia kommentteja. Ei kai vatsan pidä olla koko ajan täynnä. Kivempihan se on syödä jos on edes vähän nälkä. Mulla on varmaan omituinen syöntirytmi, mutta aika usein syön aamupalan vasta 10 aikoihin, lounaan kahden kieppeillä ja sitten iltaruuan 19-20.

-eri- 

Vierailija
4744/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä mitään välipaloja syö, iltapalaksi käy puuro tai ruisleipä teellä tms!

Nyt oli puhe siitä miten pienellä voisin tulla toimeen ja tulisinkin aivan hyvin.

Huomioi se, että kun keität vaikka perunoita puoli kiloa ja teet esim jauhelihakastikkeen 400g:sta lihaa niin siitä pelkästään syö yksi ihminen kaksi päivää.

Mutta jos syö kuin hevonen ja on siihen itsensä opettanut niin kait se menee kerralla.

Itse panostan hyviin rasvoihin ruokavaliossa ja proteiineihin sekä täysjyvään.

Jos haluaa vielä tiukentaa budjettia niin ruis-ja täysjyvävehnästä saa leivottua itse leivätkin.

Meillä menee ruokaan paljon vähemmän kuin muilla, koska osaan säästää kaikesta ja osaan tehdä kaikki ruoat itse. Jos ei osaa niin kannattaa opetella, varsinkin jos rahat on vähissä.

Vierailija
4745/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta tuli tänään 2 pak broilerinkoipia, 2 kalaleiketta, 6 prk tonnikalaa, 2 savulenkkiä.  1pss katkarapuja. 1pak siskonmakkaraa, 3 pak kinkkua, 3 juustoa. 6 leipää, voi ,2 pak, kahvia 2kg puikulapeunoita 6 ruokakermaa, 4 kermaviiliä, 2l mustikkakeittoa, 2 pak. riisipiirakoita, munia, spaghettia, tomaattia. kurkkua. ketsuppi ,sinappi. 2 pak, jauhelihaa.

siinä on mulla kuukauden ruuat 100e prismasta

hiivat, jauhot, öljyt ja ryynit porkkanat lantut ja sipulit oli valmiina kotona

Vierailija
4746/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelijoille vinkki: Citymarketissa lohi on 11,95€/kg. Ite aion graavata siitä 1/4-osan, pakastaa osan 100g annospaloiksi n. 1,3€ ja lopuista teen kalakeiton.

Ystävä hyvä, kerrothan missä Cittarissa ja onko kokonainen vai filee, ja jos filee, onko A- vai C-leikattu.

Laadulla on suuri ero ja kaikki K-ryhmän kauppojen kauppiaat yksityisyrittäjä. Ei ole samat hinnat kaikkialla.

Noin muuten, vinkit hyvistä kala-apajista on aina tervetulleita!

Vierailija
4747/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö joka päivä yhtäön mitään.  Syön vain, jos tuntuu nälkä.

Vierailija
4748/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama, en syö huvikseni tai muuten vaan. Mutta joka päivä syön kyllä jotain ja juon vettä. Tänään olen syönyt pari päivää sit tehtyä jauheliha-kaalikeittoa ja myöhemmin ajattelin juoda viiniä ja syödä vähän sipsiä kun katon euroviisuja. Eilen taisin syödä parit leivät ja puuroa. Huomenna syön keiton jämät ja katotaan sitten et mitä. Ehkä teen pitsaa tai jotain aasialaistyyppistä kasvis-riisi-juttua pariks päiväks. En tiedä vielä et mitä tekee mieli.

Vierailija
4749/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama, en syö huvikseni tai muuten vaan. Mutta joka päivä syön kyllä jotain ja juon vettä. Tänään olen syönyt pari päivää sit tehtyä jauheliha-kaalikeittoa ja myöhemmin ajattelin juoda viiniä ja syödä vähän sipsiä kun katon euroviisuja. Eilen taisin syödä parit leivät ja puuroa. Huomenna syön keiton jämät ja katotaan sitten et mitä. Ehkä teen pitsaa tai jotain aasialaistyyppistä kasvis-riisi-juttua pariks päiväks. En tiedä vielä et mitä tekee mieli.

SÄ oot hirmusyömäri. Itse asiassa viemäri.

Vierailija
4750/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SÄ oot hirmusyömäri. Itse asiassa viemäri.

Saatan olla. Mutta se ei ole mitään sinulta pois.

Vierailija
4751/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelijoille vinkki: Citymarketissa lohi on 11,95€/kg. Ite aion graavata siitä 1/4-osan, pakastaa osan 100g annospaloiksi n. 1,3€ ja lopuista teen kalakeiton.

Ystävä hyvä, kerrothan missä Cittarissa ja onko kokonainen vai filee, ja jos filee, onko A- vai C-leikattu.

Laadulla on suuri ero ja kaikki K-ryhmän kauppojen kauppiaat yksityisyrittäjä. Ei ole samat hinnat kaikkialla.

Noin muuten, vinkit hyvistä kala-apajista on aina tervetulleita!

Olen eri, mutta ainakin Kirkkonummen Citymarketissa tätä on tarjolla ma-ke. Käytännössä kyllä joka toinen viikko. Ja siis kokonainen lohi, kai sinä nyt osaat siitä päättää mitä sille teet. Jos et muka osaa fileeroida kalaa, niin Youtubessa miljoona ohjetta :)

Vierailija
4752/18607 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähituoretiskillä (Prisma) makso 12,90€/kg. Vois toki alkaa vähän vertailemaankin hintoja eri kaupoissa. Mutta kala ei mulle ole niin tärkeää. Syön kesäisin jos onkimasaalista saa. Ja jouluisin on kalabuffaa. Muuten niin satunnaisesti kalapuikkoja/tonnikalaa/muikkuja tms. Mieluummin kasvistuotteita. Meillä myös perheenjäsenenä eläin, enkä suostuisi syömään häntäkään :D

Vierailija
4753/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmeellisiä oletuksia täällä, että joku syö huvikseen tai syö kuin hevonen jos kolme ruokailua päivässä ei riitä. Ei se riitä monelle, jos on yhtään aktiivisempi ihminen ja osalle tulee syömättömyydestä yksinkertaisesti huono olo. Ateriaväliksi suositellaan yleisesti 3-4 tuntia päivän mittaan ja tällöin ei tarvitse syödä raskaita aterioita, kun ruokaa saa säännöllisesti päivän mittaan ja olo pysyy kevyenä. Sadan euron ruokavalio riittää tosiaan, jos jättää puolet päivän aterioista kokonaan syömättä.

Vierailija
4754/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni syö tyytyväisenä kerran päivässä vadillisen ruokaa. Itse syön mieluummin 3-4 tunnin välein pienehköjä annoksia. Ihan vapaasti saa arvata, kumpi on ylipainoinen, kärsii korkeasta verenpaineesta ja on kakkostyypin diabeteksen rajoilla. Ja kumman ruokailuun menee enemmän rahaa...

Vierailija
4755/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmeellisiä oletuksia täällä, että joku syö huvikseen tai syö kuin hevonen jos kolme ruokailua päivässä ei riitä. Ei se riitä monelle, jos on yhtään aktiivisempi ihminen ja osalle tulee syömättömyydestä yksinkertaisesti huono olo. Ateriaväliksi suositellaan yleisesti 3-4 tuntia päivän mittaan ja tällöin ei tarvitse syödä raskaita aterioita, kun ruokaa saa säännöllisesti päivän mittaan ja olo pysyy kevyenä. Sadan euron ruokavalio riittää tosiaan, jos jättää puolet päivän aterioista kokonaan syömättä.

Kertoisitteko te 6 kertaa päivässä syövät millainen se teidän ateriarytminne on. Oikeasti hankala hahmottaa, jos pitää ateriavälinä vähintään 3 tuntia - tunnit päivässä loppuvat kesken.

Vierailija
4756/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitteko te 6 kertaa päivässä syövät millainen se teidän ateriarytminne on. Oikeasti hankala hahmottaa, jos pitää ateriavälinä vähintään 3 tuntia - tunnit päivässä loppuvat kesken.

Ainakin työssäkäyvänä onnistuu helposti, kotona aamiainen, töissä 2x15 min kahvitauko ja 30 min ruokatunti, töiden jälkeen päivällinen ja iltapala myöhemmin illalla.

Vierailija
4757/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 5, klo 8, klo 11, klo 14, klo 17, klo 20, (klo 23)

Vierailija
4758/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pärjää satasella kuussa ja voi hyvin kun jättää viljat ja turhat sokerit pois sekä on pätkäpaastolla.

Kanaa, kasviksia, juureksia, tonnikalaa ja kananmunaa. Ja proteiinijauhetta ilman mitään makeutusaineita. 

Vierailija
4759/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€/kk on mulla maksimi varattu ruokaan. Onnistuin thaimaassakin tolla kun söin kerran päivässä ravintolassa sen thai riisi-kana annoksen ja päivällä ostin rannalla makoilun jälkeen vesimeloni tai mango smoothien. Sipsiäkim söin ja pari olutta ostin 7-elevenistä. Suomessakin skippaan aamupalan tai syön pari sipsiä tms. jos osuu naaman eteen. Illalliseksi teen jotain itse esim. Keitän riisit 0,1€ ja heitän wok-pussin 1€ sekaan. Tosta nyt syö kaks päivää helposti. Puuroa ja kananmunia varalla jos muka tulis nälkä mutta eipä oo näläntunnetta ja terve ja hoikka olen. Tämä sopii minulle. Painoni pysynyt aina samana eli syön just mulle sopivasti.

Vierailija
4760/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työssäkäyvänä onnistuu helposti, kotona aamiainen, töissä 2x15 min kahvi

En ole tarkoitus jankata mutta laittaisitko kellonajat. Jos nyt yrittäisin itse tuota hahmottaa, niin aamupala kuudelta, kahvitauko 9, lounas 12 kahvitauko 15, iltaruoka 18, iltapala 21 - kaikki ruokavälit ovat alle kolmen tunnin kun huomioidaan syömiseen käytetty aika. Miten tuon voi suorittaa vähintään 3 tunnin ateriavälillä, saati neljän tunnin?