Miksi naisia ohjeistetaan pukeutumaan mekkoon tai jakkupukuun hautajaisiin?
Olin taannoin hautajaisissa, joka oli hieno ja arvokas tilaisuus. Mekkoja ja hameita oli tasan kahdella viidestäkymmenestä hautajaisvieraasta. Muilla oli kauniita ja juhlavia housupukuja, myös itselläni. Minusta se oli kaunista ja tyylikästä. Ihmettelen kovasti tuota mekko-ohjeistusta. Elämme vuotta 2024. Olin tyytyväinen nähdessäni, että myös vanhemmat naiset eivät välittäneet tästä vanhanaikaisesta pukeutumiskoodista vähääkään.
Kommentit (13)
Niin just, missä ohjeistus, aloittaja? Kyllähän sä varmaan vastauksia luet, joten vastaa nyt jotain.
Voit sä miehistellä ja pukeutua jakkupukuun. Muista ajaa parta ennen tilaisuutta.
Minkä ikäinen olet, kun tuollainen ohjeistus on sinulla mielessä? Itse olen 60+, mutta minulle on ollut aivan itsestään selvää, että varsinkin talvihautajaisissa ollaan lämpimissä tamineissa eikä mekossa .
Se pukeutumiskoodi ei ole enää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet nähnyt sellaisen ohjeistuksen? Tummassa housupuvussa ei ollut mitään järisyttävää myöskään 2000-luvun vaihteessa.
Lukemattomissa artikkeleissa olen nähnyt vaikkapa hyvät hautajaiset -sivustolla.
Tuo "ohjeistus" sanotaan niille jotka kysyy miten hautajaisiin tulisi pukeutua, eli niille, joilla ei ole hajuakaan mitä sinne pitäisi laittaa. Mekko ja jakku on yksinkertaisimmasta päästä jonka pukeutumistaidotonkin ymmärtää. Kaikki muut sen sijaan osaa laittaa tummaa päälle, oli ne mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet nähnyt sellaisen ohjeistuksen? Tummassa housupuvussa ei ollut mitään järisyttävää myöskään 2000-luvun vaihteessa.
Lukemattomissa artikkeleissa olen nähnyt vaikkapa hyvät hautajaiset -sivustolla.
Oho, jopa YKSI sivu koko internetissä mainitsee jakun ja mekon esimerkkinä. Vauuuuuuuu, kauheaa tuputusta ooo maa gaaaadd!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun pitää lukea jostain mikä on ok hautajaisiin niin mekko ja jakku on turvallisia vaihtoehtoja. Jos on etiketti hallussa niin sitten voi "revitellä".
Olen kolmekymppinen ja aion itse pukeutua tuleviin hautajaisiin mekkoon. En käytä arjessa mekkoja/hameita juuri koskaan, housut sen sijaan koen liian arkisiksi juhlapukeutumiseen. Harva ostaa hautajaisia varten uusia vaatteita, yleensä pukeudutaan siihen mitä kaapissa on.
Mikä sairaus saa ihmisen jatkuvasti jauhamaan hautajaisvaatteista? Onko se sukua sille sairaudelle, joka pakottaa jauhamaan kuravaatteista?