Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisia ohjeistetaan pukeutumaan mekkoon tai jakkupukuun hautajaisiin?

Vierailija
24.02.2024 |

Olin taannoin hautajaisissa, joka oli hieno ja arvokas tilaisuus. Mekkoja ja hameita oli tasan kahdella viidestäkymmenestä hautajaisvieraasta. Muilla oli kauniita ja juhlavia housupukuja, myös itselläni. Minusta se oli kaunista ja tyylikästä. Ihmettelen kovasti tuota mekko-ohjeistusta. Elämme vuotta 2024. Olin tyytyväinen nähdessäni, että myös vanhemmat naiset eivät välittäneet tästä vanhanaikaisesta pukeutumiskoodista vähääkään. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet nähnyt sellaisen ohjeistuksen? Tummassa housupuvussa ei ollut mitään järisyttävää myöskään 2000-luvun vaihteessa.

Vierailija
2/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ohjeistetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se vainajan toive?

Vierailija
4/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just, missä ohjeistus, aloittaja? Kyllähän sä varmaan vastauksia luet, joten vastaa nyt jotain.

Vierailija
5/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sä miehistellä ja pukeutua jakkupukuun. Muista ajaa parta ennen tilaisuutta. 

Vierailija
6/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, kun tuollainen ohjeistus on sinulla mielessä? Itse olen 60+, mutta minulle on ollut aivan itsestään selvää, että varsinkin talvihautajaisissa ollaan lämpimissä tamineissa eikä mekossa .

Vierailija
7/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pukeutumiskoodi ei ole enää voimassa.

Vierailija
8/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olet nähnyt sellaisen ohjeistuksen? Tummassa housupuvussa ei ollut mitään järisyttävää myöskään 2000-luvun vaihteessa.

Lukemattomissa artikkeleissa olen nähnyt  vaikkapa hyvät hautajaiset -sivustolla. 

Vierailija
9/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "ohjeistus" sanotaan niille jotka kysyy miten hautajaisiin tulisi pukeutua, eli niille, joilla ei ole hajuakaan mitä sinne pitäisi laittaa. Mekko ja jakku on yksinkertaisimmasta päästä jonka pukeutumistaidotonkin ymmärtää. Kaikki muut sen sijaan osaa laittaa tummaa päälle, oli ne mitä tahansa.

Vierailija
10/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemattomissa artikkeleissa olen nähnyt  vaikkapa hyvät hautajaiset -sivustolla.

Oho, jopa YKSI sivu koko internetissä mainitsee jakun ja mekon esimerkkinä. Vauuuuuuuu, kauheaa tuputusta ooo maa gaaaadd!!!!

Vierailija
11/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun pitää lukea jostain mikä on ok hautajaisiin niin mekko ja jakku on turvallisia vaihtoehtoja. Jos on etiketti hallussa niin sitten voi "revitellä".

Vierailija
12/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja aion itse pukeutua tuleviin hautajaisiin mekkoon. En käytä arjessa mekkoja/hameita juuri koskaan, housut sen sijaan koen liian arkisiksi juhlapukeutumiseen. Harva ostaa hautajaisia varten uusia vaatteita, yleensä pukeudutaan siihen mitä kaapissa on. 

Vierailija
13/13 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus saa ihmisen jatkuvasti jauhamaan hautajaisvaatteista? Onko se sukua sille sairaudelle, joka pakottaa jauhamaan kuravaatteista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme