Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18607)

Vierailija
4761/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja onhan täällä ihmisiä, jotka kuulemma eivät syö joka päivä mitään. Ei sekään ole terveellistä. Kyllä suositeltavaa on syödä muutaman kerran päivässä lyhyemmillä väleillä kuin pitää liian pitkiä välejä ruokailussa. Diabetes esimerkiksi tai muutenkin kun verensokeri laskee niin vaatii useita ruokailuita päivän mittaan. Monelle tulee fyysisesti huono olo jos on liian niukka tai harvaan tapahtuva ruokailu. 

Toisille ei tule mitään oireita ja ei haittaa niukka ruokailu, mutta on otettava huomioon että kaikille ei sovi sama ruokabudjetti erilaisten elintapojen vuoksi. Joku pärjää alle satasen, erilaisista syistä, toiset eivät, erilaisista syistä. Kumpikaan ei ole sen parempi tai huonompi ihminen. 

Vierailija
4762/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö ravintorikkaita aterioita kolmesti päivässä, ei todellakaan tarvitse puputtaa välipaloja välissä. 

Työssä kahvitauko on kahvitauko, itse saatan napata hedelmän kaveriksi mutta en kyllä muuta tarvitse.

Syömistottumuksia voi myös muuttaa ja tarkastella mitä oikeasti tuleekaan syötyä päivän mittaan. Mutta täällä palstalla on turha puhua järkeä, kun osa ei tajua mistään mitään :(

Välipalat on myös usein korkea hiilihydraattisia, jotka nostavat verensokeria nopeasti ja kohta on taas entistä kovempi nälkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syö ravintorikkaita aterioita kolmesti päivässä, ei todellakaan tarvitse puputtaa välipaloja välissä. 

Työssä kahvitauko on kahvitauko, itse saatan napata hedelmän kaveriksi mutta en kyllä muuta tarvitse.

Eli et itse syö ravintorikkaita aterioita, kun syöt kahvitauolla välipalana hedelmän?

Vierailija
4764/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et itse syö ravintorikkaita aterioita, kun syöt kahvitauolla välipalana hedelmän?

Tässä tämä äly näkyy. Mä luovutan tämän ketjun osalta :D

Vierailija
4765/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tunnusta omia välipalojasi välipaloiksi, kun omat välipalasi ei sovi oletukseesi mitä ihmiset syövät välipalana? Onhan tuo huvittavaa, että ensimmäisessä lauseessa mianostetaan miten ei tarvitse välipaloja. Seuraavassa lauseessa kerrotaan omista välipaloista, joita toki kutsutaan kaveriksi välipalan sijaan.

Vierailija
4766/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelijoille vinkki: Citymarketissa lohi on 11,95€/kg. Ite aion graavata siitä 1/4-osan, pakastaa osan 100g annospaloiksi n. 1,3€ ja lopuista teen kalakeiton.

Ystävä hyvä, kerrothan missä Cittarissa ja onko kokonainen vai filee, ja jos filee, onko A- vai C-leikattu.

Laadulla on suuri ero ja kaikki K-ryhmän kauppojen kauppiaat yksityisyrittäjä. Ei ole samat hinnat kaikkialla.

Noin muuten, vinkit hyvistä kala-apajista on aina tervetulleita!

Olen eri, mutta ainakin Kirkkonummen Citymarketissa tätä on tarjolla ma-ke. Käytännössä kyllä joka toinen viikko. Ja siis kokonainen lohi, kai sinä nyt osaat siitä päättää mitä sille teet. Jos et muka osaa fileeroida kalaa, niin Youtubessa miljoona ohjetta :)

No heissan. Ei ollut kyse siitä, ettenkö osaisi kalaa perata ja vähiten siitä, ettenkö osaisi päättää mitä sille tekisin.

Kyse oli hinnasta (mun lähimmässä Cittarissa kokonainen lohi maksaa nyt 8.5.2024 18,95 euroa kilo).

Kokonaisesta lohesta on perkuujätteen osuus noin 35% eli saat kilosta kokonaista lohta syötävää kalaa 650 grammaa josta olet maksanut 11,95 euroa.

Ja kas, näin tuleekin kilohinnaksi 18,38 euroa.

Joo, voi niistä perkuujätteistä keitellä kalalientä mutta helkutin kallista lientä siitä tulee etenkin näillä sähkön hinnoilla.

Vinkiksi vaan, että tällä viikolla on tarjouksessa ruodoton C-leikattu lohifilee 16,90 euroa kilo.

Vierailija
4767/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tunnusta omia välipalojasi välipaloiksi, kun omat välipalasi ei sovi oletukseesi mitä ihmiset syövät välipalana? Onhan tuo huvittavaa, että ensimmäisessä lauseessa mianostetaan miten ei tarvitse välipaloja. Seuraavassa lauseessa kerrotaan omista välipaloista, joita toki kutsutaan kaveriksi välipalan sijaan.

Juu, mutta kun se ei ole hänen mukaansa se syntinen välipala kun sitä kutsutaan kaveriksi. Saa taas syyllistettyä muutamaa ihmistä ja itsensä tuntumaan erinomaiseksi ihmiseksi. 

Minustakin oli huvittavaa ja hurskastelua. Välipala kuin välipala. 

Vierailija
4768/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee noin 300€/kk ruokaan. Syön mielestäni edullisia ruokia.

Vierailija
4769/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi vaan, että tällä viikolla on tarjouksessa ruodoton C-leikattu lohifilee 16,90 euroa kilo.

Jäi kauppa pois, tämä tarjous siis Lidlissä alkaen tästä keskiviikosta 8.5.2024.

Vierailija
4770/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut, että pullukoilla kotihiirillä menee moninkertainen raha ruokaan, kuin että liikkuisi ja olisi muutenkin aktiivinen elämässään esim. Vapaaehtoistyö (jossa myös usein saa ilmaista ruokaa) jne. Liikkuessa ei edes ole ruoka mielessä, monet kun syövät vain tylsyyteen tai kun joku on jossain kirjoittanut, että pitäisi syödä kolme tai viisi kertaa päivässä. Itse ostan kotiin ainoastaan kasviksia, kaurahiutaleita, margariinia, pikakahvia ja kauramaitoa (aamuisin otan 1-2 kuppia kahvia ja puuron ja iltaisin syön maittavaa kasvisruokaa, jota otan joskus myös evääksi töihin vaikka pärjäisin ilmankin). Toki mulla kotivara, joka sisältää trangian, patterilla toimivan radion, kynttilöiden jne. lisäksi pullotettua vettä ja ruokaa 5 päiväksi. Näitä joutuu välillä käyttämään ja ostaa tilalle uusia, mutta ei nyt sentään joka kuukausi. Olen päättänyt, että lihaa tai kalaa ja herkkuja syön vain harvoin ja silloinkin ainoastaan kodin ulkopuolella jos tarjotaan. Kesällä toki kalastan mökillä ja syksyisin kerään marjat ja sienet talteen, joista riittää koko vuodeksi.

Vierailija
4771/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kylässä miljonäärin luona (ite tienaan perus 4000€/kk) ja sieltä jääkaapista löytyi samat halpis tuotteet mitä itse käytän, esimerkiksi X-Tran margariini, juusto ja hillosipulit. Tunnistin myös Lidlin halpistuotteita kuten alle euron maksavan tuorejuuston ja 1,5€:n kalkkunaleikkelepaketin. Tuli hyvä mieli, että näköjään ökyrikkaatkin ostaa halpista. Vaikka kämppä oli kuin linna ja selkeesti kalliit kodinkoneet yms. :D

Vierailija
4772/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa syöt hurjia määriä. Eli kiinnitä huomiota edullisuuden lisäksi myös annoskokoihin. Ja juomaan. Hanavesi on parasta.

Vierailija
4773/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa syöt hurjia määriä. Eli kiinnitä huomiota edullisuuden lisäksi myös annoskokoihin. Ja juomaan. Hanavesi on parasta.

Millä tavalla? Jos tuon jakaa 30 päivällä niin se tekee kymbin. Miten kymbillä voi syödä hirveitä määriä? Eihän sillä kymbillä saa edes lounasta lounasruokalasta. Sitten kehotat juomaan hanavettä ?

Vierailija
4774/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kylässä miljonäärin luona (ite tienaan perus 4000€/kk) ja sieltä jääkaapista löytyi samat halpis tuotteet mitä itse käytän, esimerkiksi X-Tran margariini, juusto ja hillosipulit. Tunnistin myös Lidlin halpistuotteita kuten alle euron maksavan tuorejuuston ja 1,5€:n kalkkunaleikkelepaketin. Tuli hyvä mieli, että näköjään ökyrikkaatkin ostaa halpista. Vaikka kämppä oli kuin linna ja selkeesti kalliit kodinkoneet yms. :D

Ihme kyylä. Mutta kerro vielä mitä siellä vessankaapeissa oli

Vierailija
4775/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan laske mitään satunnaista hedelmää ruokavalioon! Sitä paitsi se omena olis pitänyt ehkä olla normaalisti pilkottuna siinä lounas-wokissa, mut söi tällä kertaa kevyemmän lounaan ja jätti sen omenan myöhemmäksi, koska ajatteli sen maistuvan paremmalta erillään reseptistä. Kyllä ne annoskoot ja raaka-aine vaikuttaa paljon enemmän, kuin ruokakertojen määrä.

-eri

Vierailija
4776/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Jos tuon jakaa 30 päivällä niin se tekee kymbin. Miten kymbillä voi syödä hirveitä määriä? Eihän sillä kymbillä saa edes lounasta lounasruokalasta. Sitten kehotat juomaan hanavettä ?

Kuka syö jossain työpaikan lounasruokalassa :D Jos ei ole varaa kunnon ravintolaan niin tee itse hyvää ruokaa ja ota evääksi. Täyteliäs ja iso salaatti maksaa 0,60-2,60€. Pestopasta kasviksilla maksaa 0,40€.

Vierailija
4777/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyylä. Mutta kerro vielä mitä siellä vessankaapeissa oli

Mitä kyylää siinä on, jos talon omistaja avaa jääkaapin oven ja huikkaa että tule tänne mun kanssa päättämään, mitä otettais viinin kanssa. Ja siinä päätettiin sitten tehdä tapas-lautanen, mihin tuli vähän kaikkea pientä.

Vierailija
4778/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö jossain työpaikan lounasruokalassa :D Jos ei ole varaa kunnon ravintolaan niin tee itse hyvää ruokaa ja ota evääksi. Täyteliäs ja iso salaatti maksaa 0,60-2,60€. Pestopasta kasviksilla maksaa 0,40€.

Noilla 60 sentin salaateilla ei kukaan normaali ihminen pärjää koko työpäivää. Puputa sinä niitä poppareitasi, vai onko suoli jo tukossa?

Vierailija
4779/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole niin köyhä tai pihi että tarttis xtra margariinia leivän päälle laittaa. Vaikka säästäväinen olenkin.

Vierailija
4780/18607 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla 60 sentin salaat

Olen eri, mutta täällä kun taas mollataan toisia, niin itse pärjäsin mainiosti eilen omalla 0,40€:n salaatilla. Olin paistanut kotona öljyssä, jossa oli valkosipuli ja chilirouhetta niin 200g kaalia 0.20€. Keitin kans pastaa 100g joukkoon 0.10€ ja heitin joukkoon puolikkaan munan 0.10€ ja suolaa. Ei ollut nälkä kyllä moneen tuntiin. En ymmärrä miksi pitäisi ahmia puolikas pitsa lounaalla, että jaksais töistä kotiin.