Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18593)

Vierailija
4061/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suoleni sanoo trolololilooo liiasta eläinrasvasta. Rasvainen lohi tai rasvainen possu... Ei hyvä.

Harmi, pidän pekonista, lohesta, rapeaksi paahdetusta kamarasta tai kanannahasta... Mutta minkäs teet. Pavuista ei tule ongelmia. Onneksi pidän niistäkin.

Vierailija
4062/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipalapatukat tai smoothiet tai rahkat tai kaupan vadelmat (kerätkää ite metsämansikat ja vadelmat ja mustikat ja lakat ja pakastakaa) tai vastaava maksaa. Jos syö aamulla ja illalla puuroa tai halpis/itsetehtyä leipää ja kaksi lämmintä ruokaa (tai salaattia) lounaaksi ja päivälliseksi niin pärjää 100€/kk. Todettu on. Mutta kiinnittäkää huomiota niihin turhiin juomisiin ja välipaloihin! Jos haluaa herkutella niin jäätelöä saa litran alle 2€:lla ja itsetehdyt popparit maksaa kulhollinen 0,20€. Voi myös tehdä letut vaikka niin, että jos siihen reseptin mukaan tuli 6dl maitoa, niin korvaa siitä puolet ihan vedellä. Ei lihotakkaan niin paljoa ja säästää. Samaa kaavaa voi noudattaa melkein kaikessa ruoanlaitossa, eli korvaa puolet siitä kalliista ainesosasta halvemmalla. Ei vaikuta makuun ollenkaan.

Ostan noista välipaloista vain maustamatonta halvinta maitorahkaa/jogur

No ihan miten sen vatsan haluaa opettaa! Itse en ole tunkenut suuhun paljoakaan, eikä siksi vatsa kerjää ja mongerra että kun pitäisi saada kallista proteiinia. Ihan riittää että syö kerran päivässä salaattia niin vatsa on täynnä! Paino ei nouse eikä laske eli vissiin ketoosilla oon koko ajan. Ei haittaa. Terve ja hoikka olen ja rahaa säästyy ihan muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suoleni sanoo trolololilooo liiasta eläinrasvasta. Rasvainen lohi tai rasvainen possu... Ei hyvä.

Harmi, pidän pekonista, lohesta, rapeaksi paahdetusta kamarasta tai kanannahasta... Mutta minkäs teet. Pavuista ei tule ongelmia. Onneksi pidän niistäkin.

Sen sijaan, että heittäisit perunan ja porkkanan kuoret biojätteeseen, niin säästä roskamaksuissa ja tee niistä sipsejä! On paljon parempaa kuin kaupan esanssin makuiset viritelmät. Eli öljyä ja vähän suolaa ja uuniin, samalla kun teet sen illallisen

Vierailija
4064/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä menee nelihenkiselle perheelle n 100€ kun syödään terveellisesti mm. Smoothiet, lohet, marjat yms

Vierailija
4065/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole tainnut kukaan ottaa kantaan ikään. No minäpä otan. Eli vauvana, työttömänä sohvakalana ja vanhuksena on helppo syödä vaikka 80€/kk. On täysin eri asia jos olet kasvava teini tai kilpaurheilija 25v. Toki on hämmentävää, että somessakin ammattiurheilija-aikuiset laittaa kuvia annoksista, jossa puol desiä riisiä ja pari kuivaa kanan palasta. Mutta uskon, että silläkin energialla jaksaa sit hiihtää tai uida sen 30km. Ihmisillä monesti vääristynyt kuva syömisensä määristä, ja monesti olen kyllä järkyttyneenä katsonut kun työkaveri halee kinkkibuffasta 3 lautasellista ruokaa Itselle riittää ihan se 4 sushi makia, vähän salaattia ja jotain lämmintä kanasettiä. Ruokajuomaks vettä ja jälkkäriks kahvi.

Vierailija
4066/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yksin eläjä ja ruokaan menee noin 1000 kuussa. Olen huomannut että tuolla hinnalla voi jättää sian lihat sekä norjan lohet kauppaan ja ostaa parempia raaka-aineita. Tosin lihat sekä kalat tulee isolta osin itse metsästettynä ja kalastettuna sekä poroa saa ilmaiseksi joten tämä alentaa varmasti paljon ruokaan rahan menoa kuukaudessa.

Vierailija
4067/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yksin eläjä ja ruokaan menee noin 1000 kuussa. Olen huomannut että tuolla hinnalla voi jättää sian lihat sekä norjan lohet kauppaan ja ostaa parempia raaka-aineita. Tosin lihat sekä kalat tulee isolta osin itse metsästettynä ja kalastettuna sekä poroa saa ilmaiseksi joten tämä alentaa varmasti paljon ruokaan rahan menoa kuukaudessa.

Jep! Itsekin säästän kun tädin mies on metsästäjä, niin saan vuoden lihat aina kerralla kerran vuodessa! Ihan huippua! Joku hirven liha vielä sairaan kallista kaupassa

Vierailija
4068/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis syöt? Itse en keksi parempaa ruokaa kuin lohi. Mihinkään ulkomailta pyydystettiin etanoihin tai tonnikalaan tai vastaavaan en kyllä koske. Kasvisruoasta tykkään itse, eli ihan perus voikukan lehtiä ja nokkosia ja porkkanaa jne. Mutta jos juhlapäivänä haluaa jotain vaihtelua niin lohi on suosikki. Toki kalastelen myös itse, mutta en joka viikko.

Vierailija
4069/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se syöminen oikein on ?   Ai niin, sitä kun maahantulijat käyvät ravintoloissa KELAn tukia käyttämässä

Vierailija
4070/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kokeeksi sellaisen purkissa olevan linssikeiton, joku Happy...nyt sitten laitoin sen kattilaan ja kuumensin. Voi veljet ja siskot, olipas aika makuelämys. Ei siis minun makuuni. Nälkääni söin siitä puolet ja ehkä toisenkin illemmalla nuukana ihmisenä. Mutta saa sitten olla siinä se kokeilu. Lisänä oli leipää ja maitoa, siten meni jotenkin. 

Nyt voin aivan rauhassa ohittaa omalta kohdaltani nämä linssit, kikherneet yms. Mieluummin ostan maukasta hiukan kallimmaalla, eikä välttämättä kalliimmallakaan, kuin syön noita juttuja. Saas nähdä mitä maha sanoo. 

Vierailija
4071/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmönen ketju pyörii täällä, jokainen syököön vaikka paskkkaaa

Vierailija
4072/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonni kuussa vaikka lihat on itse metsästettyjä, kalat itse kalastettuja ja porotkin ilmaisia. Jep-jep.

Vierailija
4073/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran kokeeksi sellaisen purkissa olevan linssikeiton, joku Happy...nyt sitten laitoin sen kattilaan ja kuumensin. Voi veljet ja siskot, olipas aika makuelämys. Ei siis minun makuuni. Nälkääni söin siitä puolet ja ehkä toisenkin illemmalla nuukana ihmisenä. Mutta saa sitten olla siinä se kokeilu. Lisänä oli leipää ja maitoa, siten meni jotenkin. 

Nyt voin aivan rauhassa ohittaa omalta kohdaltani nämä linssit, kikherneet yms. Mieluummin ostan maukasta hiukan kallimmaalla, eikä välttämättä kalliimmallakaan, kuin syön noita juttuja. Saas nähdä mitä maha sanoo. 

Hä. Ootko sä se tyyppi, joka syö hernekeitotkin purkitettua? :D Sehän on kauheeta kuraa. Kannattaa kyllä itse liottaa herneet ja ostaa kunnon lihaa. Kasvisruoka on hyvää kun itse tekee. Oma suosikki on soijasuikaleet kookosmaidossa chilin kera.

Vierailija
4074/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni kuussa vaikka lihat on itse metsästettyjä, kalat itse kalastettuja ja porotkin ilmaisia. Jep-jep.

Eihän tuo kirjoittaja sanonut, että kaikki liha ja kala on ilmaista. (Ja maksaahan ne välineet, vaatteet ja luvat myös). Sanoi, että isolta osin. Kyllä myös itsellä menee melkein tonni ruokaan, kun lasken siihen mukaan vessapaperit, alkoholin ja tupakan. Ihmisiltä puuttuu selkeästi luetun ymmärtäminen täällä. Keksitään itse päästä iso osa ja muokataan toisten kirjoituksia ja kommentteja vielä miten huvittaa. Se on väärin ja jotain päiväkotitasoista kommunikointia.

Vierailija
4075/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä. Ootko sä se tyyppi, joka syö hernekeitotkin purkitettua? :D Sehän on kauheeta kuraa. Kannattaa kyllä itse liottaa herneet ja ostaa kunnon lihaa. Kasvisruoka on hyvää kun itse tekee. Oma suosikki on soijasuikaleet kookosmaidossa chilin kera.

Oli sitten purkki- tai mitä tahansa, kyllähän sen linssin maun siitä maistoi. Syötäväksi se oli tarkoitettu sekin on kaupassa myydään. Ei sitäpaitsi purkkihernekeitossa ole mitään vikaa. En ole siitä täällä kirjoittanut, mutta silloin tällöin kyllä syön, maha ei kestä usein. Tuunaan sitä miten sattuu. 

Kuten sanoin, linssin maku on sellainen, etten sen kansssa pelaile, en purkissa enkä itse valmistettuna. Sama on soijan kanssa. Joku maku siinä vaan tökkii. On sitäpaitsi ulkoa tuotua. Samalla rahalla saan maukkaampaa omaan makuuni. 

Toki ne saavat linssejä ja soijaansa syödä kenelle se maittaa.  

Vierailija
4076/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan söisi mitään valmisruokaa, ilman että on muokannut sitä mieleiseksi? Itse yleensä lisään aina tuoretta chiliä ja raastan juustoa päälle. 

Vierailija
4077/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kirjoittaja sanonut, että kaikki liha ja kala on ilmaista. (Ja maksaahan ne välineet, vaatteet ja luvat myös). Sanoi, että isolta osin. Kyllä myös itsellä menee melkein tonni ruokaan, kun lasken siihen mukaan vessapaperit, alkoholin ja tupakan. Ihmisiltä puuttuu selkeästi luetun ymmärtäminen täällä. Keksitään itse päästä iso osa ja muokataan toisten kir

Miksi sä syöt vessapaperia??? Pica-oireyhtymä?

Vierailija
4078/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en syö myöskään maitopurkin pahveja tai röökin tumppeja. Viinapullon lasista puhumattakaan.

Vierailija
4079/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran kokeeksi sellaisia muovipaketissa olevia lihapullia, joku HK... Nyt sitten laitoin pannulle ja kuumensin. Voi siskoja veljet, olipas aika makuelämys. Ei siis minun makuuni. Nälkääni söin siitä puolet ja loput yritän antaa illemmalla koiralle nuukana ihmisenä. Mutta saa sitten olla siinä se kokeilu. Lisänä oli perunamuusia ja leipää, siten meni jotenkin.

Nyt voin aivan rauhassa ohittaa omalta kohdaltani nämä lihat, kanat yms. Mieluummin ostan maukasta hieman kalliimmalla, eikä välttämättä kalliimmallakaan, kuin noita juttuja. Saas nähdä mitä maha sanoo.

Vierailija
4080/18593 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä. Ootko sä se tyyppi, joka syö hernekeitotkin purkitettua? :D Sehän on kauheeta kuraa. Kannattaa kyllä itse liottaa herneet ja ostaa kunnon lihaa. Kasvisruoka on hyvää kun itse tekee. Oma suosikki on soijasuikaleet kookosmaido

Itsekään en pidä linsseistä, soijasta tai mistään äyriäisistä tai lihasta jne. Käytännössä ainoa ruoka mikä uppoaa on salaatti tai pasta ketsupilla. So i feel you bro!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän