Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20728)
Onneksi ei osunut mun kohdalle raekuuro, olisi sateenvarjo varmaan hajonnut, kun se vesisadekin oli aika reipasta.
Eilinen oli koulunaloituspäivä. Koulussa oli "pahaa ruokaa" joten kotiin tullessa oli kuulemma nälkä...
Tein tämänhetkistä lempparia, eli possu-kaali-paistosta. Sen kanssa riisiä (ja jääkaapissa oli vielä makaroonia ja kuskusta, jos riisi ei innostanut). 600g possua 4,10€, saman verran kaalia noin 0,60€, mausteet... 0,20€? Vitosen satsi, siihen 0,50€ riisit. Coleslaw'ille en enää laske hintaa, ja sienetkin oli toissapäiväisiä vai sitä edellisiä.
Mutta oman päiväni kustannukset:
Aamupala leipää*, kinkkua, salaattia, teetä+sokeria, noin 0,50€.
Lounas jukurttia+mysliä+kaurahiutaleita, sekä omenpiirakka vaniljakastikkeella, noin 0,80€.
Päiväruoka possupataa, 1€ annos+ 0,10€ riisiä ja 0,70€ kokis (hinta nousee...)
Iltapala omenapiirakkaa+vaniljakastiketta, noin 0,40€ (isompi pala kuin päivällä).
2,50€.
Halvemmalla pääsisi, jos jättäisi kokiksen pois. Se vaan on nykyään anoa pahe, joten olkoon nyt vielä.
Kiusa se on pienikin kiusa
"Halvemmalla pääsisi, jos jättäisi kokiksen pois. Se vaan on nykyään anoa pahe, joten olkoon nyt vielä."
Kokis on minunkin pahe, mutta äskeiset hinnankorotukset sokerilimuihin sai itseni lopettamaan sen juonnin lähes kokonaan. Mutta se maistuu edelleen niin hyvältä pitkänkin tauon jälkeen, että tekee taas mieli! Tokmannissa myydään 3 kpl Mysodan makuaineita 10€ hintaan, sitruuna-lime on saman makuinen kuin Lidlin sitruunalimonadi, ja kola aika hyvää myös. Tosin näitä molempia pitää ostaa sokerillisina versioina, sokerittomat ovat kyllä kauheaa kuraa. Mutta nämä sokerilliset versiot ovat usein loppu, eli kyllä se menekki kertoo siitä että ihmiset edelleen haluavat sokerillisen version.
T. Lidl-mies
Mistäköhän tuohesta mun suuni on tehty 🤔
Maistoin sokerillista kolaa enkä tykännyt. Lidlin tekomakeutettu yhä 75 senttiä maksava kola, puolitoista litraa (sisältäen pantin 40 senttiä) on mielestäni paljon parempaa. Jossain pääsen sentään siis halvemmalla. Laiha lohtu mutta sentään jotain.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Maistoin sokerillista kolaa enkä tykännyt. Lidlin tekomakeutettu yhä 75 senttiä maksava kola, puolitoista litraa (sisältäen pantin 40 senttiä) on mielestäni paljon parempaa. Jossain pääsen sentään siis halvemmalla. Laiha lohtu mutta sentään jotain.
Siinä Lidlin "sokerittomassa" kolassa on myös vähän sokeria, siksi se ei maistu niin pahalle kuin nuo muut. Mutta halpahan tuo on 75 sentin hintaan, se maksaa 1,15€ omassa Lidlissäni. Kalliimpi sokerillinen versio on jo 2,25 €.
T. Lidl-mies
Kampin Pimu kirjoitti:
Keinomakeutetuista menee maha sekaisin. Ne olisi paljon halvempia, mut no can do.
Tänään olen syönyt aamupalaksi leipää*, kinkkuleikettä ja kurkkua, teetä ja sokeria. Edelleen sitkeästi väitän, että noin 0,50€.
Lounas oli man tar vad man har eli salaattia parvekelaatikosta, vajaa puolikas omena, retiisejä ja chilipähkinöitä, sekä kukkakaalia pieneksi pilkottuna. Päälle ensimmäistä salaattikastiketta, mitä jääkaapista löytyi. Mun piti paahtaa leipää lisäkkeeksi, mutta sitten työkaveri soitti ja unohdin ja sit olikin jo lounastauko lopuillaan. Ensi kerralla ehkä.
Noin ... en usko, että olisi ollut edes euroa, mutta laitetaan nyt sitten se. 1€.
Päiväruoka oli muulle perheelle kanan minuuttipihvejä, paistoin itselleni munakokkelia; lisäke oli paistettu riisi (koulua käyvän nuorison pyynnöstä), johon pilkoin mahdollisimman paljon kasviksia (kesäkurpitsaa, paprikaa, kaalia, kasvilaatikon ensimmäinen papu (keitin sen ensin) ja pakastimen muinaisjäännöksinä herneitä ja maissia. Minuuttipihvien hinta oli 4,49€ (tiedän, että ostin ne tokmannilta, koska niissä on -50% lappu), ne olivat osa sitä mahtavaa alesaalista pari-kolme viikkoa sitten.
Riisi oli laskettu jo eiliselle, kasviksiin meni ehkä... 0,75€? mausteet 0,20€. Sanotaan, että 5,50€ plus kananmunat 0,15€/kpl.
Oma annokseni oli siis 0,15€ riisiin ja 0,30€ kananmuniin; 0,45€.
Käyn kohta naapurinmummolla digitutoroimassa ja sen jälkeen syön ehkä vielä omenapiirakkaa, 0,20-0,30€.
Noin 2,50€ päivä, lasken yläkanttiin, kun napostelin kaalia ja kukkakaalia samalla kun pilkoin niitä. Noi kesäkaalit on vaan niiiiiiiin hyviä (ja sivuvaikutuksena niiden raakana syönnin jälkeen ei voi juoda hiilihapollisia juomia, koska suuta alkaa kirvellä).
Kiusa se on pienikin kiusa
Tokmannilta ostin viikko sitten 24 pientä pulloa sokeritonta Pepsiä 10,95 ja kyllä ne menevät saunan jälkeen terassilla ihan sujuvasti alas. Siellä on nyt vissyvedet tarjouksessa vielä halvemmalla.
Wokkilinja jatkuu, 1 kg wokkipussi 1,99 K-kaupassa, siihen kaveriksi 0,99 Poprillia Lidlistä, pari kananmunaa ja pari-kolme päivää pannullisesta syö. Sit kun totuttelee ennen joulua vielä jättämään nuo makkarat pois ja ehkä sitten jotain kanalle tai makkaralle maistuvaa kasvi-muuta siihen tilalle, niin eiköhän painonvartijatkin tykkää.
-winner-
Ai hups, ne olikin Lidlissä ne alevissyt!
-winner-
Lidlissä on tarjouksessa jääsalaatti 69 senttiä/pussi, banaaneja 1,29€/kg, ja paistopisteestä ostin myös berliininmunkkeja ja lihapiirakoita puoleen hintaan 😋. Kaakaon tai maidon kanssa herkullista. Syön nykyään leipää ilman turhia lisäyksiä, salaattia ja kurkkua, ja jotain lihaisaa leivän päälle, niin ei tarvitse edes voita tai rasvaa käyttää. Kokeilkaa tekin, vaihtelu virkistää.
T. Lidl-mies
Ske, sellaista se joskus on 😖 Mä jouduin eilen rankan raekuuron yllättämäksi!
Olen nyt onnistunut himmailemaan ulkona syömisten kanssa mutta tänään tapasin kavereita ketjukahvilassa. On se vaan kallista, pieni kahvi 3,40 ja tomaatti-avokadoleipä 4,90, yhteensä 8,30!
Kampin Pimu