Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
1/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaan hiertymään alapäässä suositeltiin avuksi synnytystä, löystyisi paikat ja seksi ei sattuisi jatkossa. (Mitä jos tulisikin sektio? Pitäisi koettaa tehdä toinen ja toivoa parasta? :D )

Vierailija
2/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 1250/kk lisää palkkaa näille :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Vierailija
4/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi oli stressivatsa, astma normaalia lapsella, kilpirauhastulehdus alkoholismia, murtunut selkänikama lihasvenähdys...

Vierailija
5/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa on järkeä. Kaikki lääkkeet ei toimi kaikilla tasan samoin, joki voi olla parempi kuin toinen.

Vierailija
6/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin näyttämään puristuksiin jäänyttä sormea. Pikkupakkanen ja kiire aiheuttivat sen, että niiskutin ettei nenän tuotokset tippuisi näkyville vastaanotolla (olin siis oikeasti niin kiireissäni etten ehtinyt nenäliinaa kaivaa esille).

"Joo, toi allergia on aika pahana sulla. Laitan sulle antihistamiinia, ja voisin kirjoittaa myös kortisonisuihkeen varalle jos limakalvot turpoaa."

"Ei mulla ole allergiaa, kun tämä sormi..."

"Kyllä nuo allergiat voi oireilla talvellakin, mutta sama hoito niihin sopii ympäri vuoden."

"Tulin tämän sormen takia..."

"Allergia voi aiheuttaa turvotusta. Jos iho kutisee, kannattaa käyttää kortisoni..."

"Mulla rusentui tämä sormi noin tunti sitten. Voisiko sen tarkistaa ettei se ole murtunut?"

"...sulla ei siis ole allergiaa?"

Vierailija
7/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lääkärin diagnoosi oli ruusu, mutta oli rasitusvamma jalassa.

Vierailija
8/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasreuma oli "iän mukanaan tuomaa kremppaa". Vaikka ihminen ei saanut vaatteita kivuiltaan puettua/riisuttua, niin tähän "kremppaan" annettiin ohjeeksi jatkaa buranan syöntiä (jota ihminen oli syönyt jo kuukausitolkulla ilman merkittävämpää apua).

Vierailija
9/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

Vierailija
10/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhempi diagnoosi: alimmat välilevyt revenneet ja kolme välilevynpullistumaa: Tk-lääkärin diagnoosi potilaan alentunut kipukynnys, ei mitään fyysistä vammaa

Vierailija
11/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut edes lääkäriaikaa, hoitaja ilmoitti puhelimessa että "perusflunssa" ja suositteli höyryhengitystä. Pari tuntia ja yksityisen kautta sairaalaan, viikko osastolla keuhkokuumeessa. En käytä enää tk-"palveluja", työterveys on onneksi nyt ja yksityinen tarvittaessa.

Vierailija
12/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimauksen diagnoosi, masennus.

Korvalääkärin diagnoosi, asentohuimaus.

Kyllä, korvalääkäri arvasi oikein! 😊

Vierailija
13/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

No vaikka sellainen, jolla on vastustuskyky heikentynyt esim jonkin perussairauden tai lääkityksen johdosta.

Vierailija
14/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hyväkuntoinen ihoni alkoi kukkia kasvoissa leuassa ja suun ympärillä. Menin näyttämään ja nuori lääkäri vaan sanoi, että nuo ihottumat nyt voi olla mitä vaan, kokeile vaikka kortisonia.

Näin tein ja kuukauden päästä ihoni oli entistä pahemmassa kunnossa. Menin uudelleen terveysasemalle. Nyt sattui vanhempi lääkäri, joka vain vilkaisi naamaani ja sanoi, että kyseessä on suunympärysihottuma (perioraalidermatiitti), johon tarvitsen kahden kuukauden antibioottikuurin. Lopuksi sanoi, että älä laita siihen ainakaan kortisonia.

Ymmärrän kyllä, että ihottumat voivat olla vaikeita diagnosoitavia jos ei ole paljon kokemusta. Mutta olisin arvostanut sitä jos tämä ensimmäinen lääkäri olisi konsultoinut kokeneempaa kun ei ollut mitään hajua mistä oli kyse. Sitä hän ei kuitenkaan halunnut tehdä. Eihän tuossa mistään vakavasta ollut kyse, mutta aika huonoon kuntoon iho pääsi kun en saanut oikeaa hoitoa heti.

Vierailija
15/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauspahoinvointiin hoito-ohjeeksi kahvin juomisen ja rasvaisten ruokien syömisen välttämistä. Piti oikein vinkua sitä pahoinvointilääkettä, ei olisi halunnut määrätä.

Vierailija
16/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hyväkuntoinen ihoni alkoi kukkia kasvoissa leuassa ja suun ympärillä. Menin näyttämään ja nuori lääkäri vaan sanoi, että nuo ihottumat nyt voi olla mitä vaan, kokeile vaikka kortisonia.

Näin tein ja kuukauden päästä ihoni oli entistä pahemmassa kunnossa. Menin uudelleen terveysasemalle. Nyt sattui vanhempi lääkäri, joka vain vilkaisi naamaani ja sanoi, että kyseessä on suunympärysihottuma (perioraalidermatiitti), johon tarvitsen kahden kuukauden antibioottikuurin. Lopuksi sanoi, että älä laita siihen ainakaan kortisonia.

Ymmärrän kyllä, että ihottumat voivat olla vaikeita diagnosoitavia jos ei ole paljon kokemusta. Mutta olisin arvostanut sitä jos tämä ensimmäinen lääkäri olisi konsultoinut kokeneempaa kun ei ollut mitään hajua mistä oli kyse. Sitä hän ei kuitenkaan halunnut tehdä. Eihän tuossa mistään vakavasta ollut kyse, mutta aika huonoon kuntoon iho pääsi kun en saanut oikeaa hoitoa heti.

Itse kärsin tästä ongelmasta myös. Joillakin auttaa kortisoni, joillakin antibiootti joillakin ei kumpikaan. Molemmilla on ikävät sivuvaikutukset.

Vierailija
17/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito nousi rintoihin vasta 3vko synnytyksen jälkeen. Luulin kipua rintatulehdukseksi ja lääkäri päivystyksessä oli "samoilla linjoilla". Sain antibioottikuurin. Onneksi en ehtinyt aloittaa kun neuvolassa osasivat neuvoa.

Maha-oireet+korkeat maksa-arvot, b12 vitaamin imeytymisongelma ja anemia. Kysyin itse voisiko olla keliakiaa. Joo ei voi olla. Tein sitten itse apteekin testin ja niinpäs olikin. Pääsin verikokeisiin ja selvä keliakia.

Lapsella mahakipua. 4 eri lääkäriä ja 4 eri diagnoosia. Kyse oli tytöstä, jota itse ehdotimme jokaiselle.

Vierailija
18/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohkeen veritulppaa hoidettiin ruusuna jonkin aikaa.

Vierailija
19/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito nousi rintoihin vasta 3vko synnytyksen jälkeen. Luulin kipua rintatulehdukseksi ja lääkäri päivystyksessä oli "samoilla linjoilla". Sain antibioottikuurin. Onneksi en ehtinyt aloittaa kun neuvolassa osasivat neuvoa.

Maha-oireet+korkeat maksa-arvot, b12 vitaamin imeytymisongelma ja anemia. Kysyin itse voisiko olla keliakiaa. Joo ei voi olla. Tein sitten itse apteekin testin ja niinpäs olikin. Pääsin verikokeisiin ja selvä keliakia.

Lapsella mahakipua. 4 eri lääkäriä ja 4 eri diagnoosia. Kyse oli tytöstä, jota itse ehdotimme jokaiselle.

Kyse siis tyrästä

Vierailija
20/2561 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestiin viitaten, mulle nuori lääkäri sanoi etten saa missään tapauksessa vetää Buranaa koska mulla on refluksi ja vatsakatarri. Ei ollut kukaan vanhempi lääkäri näistä maininnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän