Vierailija
Poiminta

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

• ylös 930
  • alas 40

Sivut

Kommentit (1272)

Vierailija

Pahaan hiertymään alapäässä suositeltiin avuksi synnytystä, löystyisi paikat ja seksi ei sattuisi jatkossa. (Mitä jos tulisikin sektio? Pitäisi koettaa tehdä toinen ja toivoa parasta? :D )

• ylös 1.2k
  • alas 32
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

• ylös 107
  • alas 821
Vierailija

Endometrioosi oli stressivatsa, astma normaalia lapsella, kilpirauhastulehdus alkoholismia, murtunut selkänikama lihasvenähdys...

• ylös 828
  • alas 31
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tossa on järkeä. Kaikki lääkkeet ei toimi kaikilla tasan samoin, joki voi olla parempi kuin toinen.

• ylös 1.3k
  • alas 25
Vierailija

Menin näyttämään puristuksiin jäänyttä sormea. Pikkupakkanen ja kiire aiheuttivat sen, että niiskutin ettei nenän tuotokset tippuisi näkyville vastaanotolla (olin siis oikeasti niin kiireissäni etten ehtinyt nenäliinaa kaivaa esille).

"Joo, toi allergia on aika pahana sulla. Laitan sulle antihistamiinia, ja voisin kirjoittaa myös kortisonisuihkeen varalle jos limakalvot turpoaa."

"Ei mulla ole allergiaa, kun tämä sormi..."

"Kyllä nuo allergiat voi oireilla talvellakin, mutta sama hoito niihin sopii ympäri vuoden."

"Tulin tämän sormen takia..."

"Allergia voi aiheuttaa turvotusta. Jos iho kutisee, kannattaa käyttää kortisoni..."

"Mulla rusentui tämä sormi noin tunti sitten. Voisiko sen tarkistaa ettei se ole murtunut?"

"...sulla ei siis ole allergiaa?"

• ylös 1.4k
  • alas 26
Vierailija

Lihasreuma oli "iän mukanaan tuomaa kremppaa". Vaikka ihminen ei saanut vaatteita kivuiltaan puettua/riisuttua, niin tähän "kremppaan" annettiin ohjeeksi jatkaa buranan syöntiä (jota ihminen oli syönyt jo kuukausitolkulla ilman merkittävämpää apua).

• ylös 673
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

• ylös 807
  • alas 234
Vierailija

Myöhempi diagnoosi: alimmat välilevyt revenneet ja kolme välilevynpullistumaa: Tk-lääkärin diagnoosi potilaan alentunut kipukynnys, ei mitään fyysistä vammaa

• ylös 838
  • alas 21
Vierailija

En saanut edes lääkäriaikaa, hoitaja ilmoitti puhelimessa että "perusflunssa" ja suositteli höyryhengitystä. Pari tuntia ja yksityisen kautta sairaalaan, viikko osastolla keuhkokuumeessa. En käytä enää tk-"palveluja", työterveys on onneksi nyt ja yksityinen tarvittaessa.

• ylös 881
  • alas 44
Vierailija

Huimauksen diagnoosi, masennus.
Korvalääkärin diagnoosi, asentohuimaus.
Kyllä, korvalääkäri arvasi oikein! 😊

• ylös 627
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain. 

• ylös 178
  • alas 756
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No vaikka sellainen, jolla on vastustuskyky heikentynyt esim jonkin perussairauden tai lääkityksen johdosta.

• ylös 808
  • alas 37
Vierailija

Yleensä hyväkuntoinen ihoni alkoi kukkia kasvoissa leuassa ja suun ympärillä. Menin näyttämään ja nuori lääkäri vaan sanoi, että nuo ihottumat nyt voi olla mitä vaan, kokeile vaikka kortisonia.

Näin tein ja kuukauden päästä ihoni oli entistä pahemmassa kunnossa. Menin uudelleen terveysasemalle. Nyt sattui vanhempi lääkäri, joka vain vilkaisi naamaani ja sanoi, että kyseessä on suunympärysihottuma (perioraalidermatiitti), johon tarvitsen kahden kuukauden antibioottikuurin. Lopuksi sanoi, että älä laita siihen ainakaan kortisonia.

Ymmärrän kyllä, että ihottumat voivat olla vaikeita diagnosoitavia jos ei ole paljon kokemusta. Mutta olisin arvostanut sitä jos tämä ensimmäinen lääkäri olisi konsultoinut kokeneempaa kun ei ollut mitään hajua mistä oli kyse. Sitä hän ei kuitenkaan halunnut tehdä. Eihän tuossa mistään vakavasta ollut kyse, mutta aika huonoon kuntoon iho pääsi kun en saanut oikeaa hoitoa heti.

• ylös 872
  • alas 29
Vierailija

Raskauspahoinvointiin hoito-ohjeeksi kahvin juomisen ja rasvaisten ruokien syömisen välttämistä. Piti oikein vinkua sitä pahoinvointilääkettä, ei olisi halunnut määrätä.

• ylös 109
  • alas 396
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä hyväkuntoinen ihoni alkoi kukkia kasvoissa leuassa ja suun ympärillä. Menin näyttämään ja nuori lääkäri vaan sanoi, että nuo ihottumat nyt voi olla mitä vaan, kokeile vaikka kortisonia.

Näin tein ja kuukauden päästä ihoni oli entistä pahemmassa kunnossa. Menin uudelleen terveysasemalle. Nyt sattui vanhempi lääkäri, joka vain vilkaisi naamaani ja sanoi, että kyseessä on suunympärysihottuma (perioraalidermatiitti), johon tarvitsen kahden kuukauden antibioottikuurin. Lopuksi sanoi, että älä laita siihen ainakaan kortisonia.

Ymmärrän kyllä, että ihottumat voivat olla vaikeita diagnosoitavia jos ei ole paljon kokemusta. Mutta olisin arvostanut sitä jos tämä ensimmäinen lääkäri olisi konsultoinut kokeneempaa kun ei ollut mitään hajua mistä oli kyse. Sitä hän ei kuitenkaan halunnut tehdä. Eihän tuossa mistään vakavasta ollut kyse, mutta aika huonoon kuntoon iho pääsi kun en saanut oikeaa hoitoa heti.

Itse kärsin tästä ongelmasta myös. Joillakin auttaa kortisoni, joillakin antibiootti joillakin ei kumpikaan. Molemmilla on ikävät sivuvaikutukset.

• ylös 167
  • alas 35
Vierailija

Maito nousi rintoihin vasta 3vko synnytyksen jälkeen. Luulin kipua rintatulehdukseksi ja lääkäri päivystyksessä oli "samoilla linjoilla". Sain antibioottikuurin. Onneksi en ehtinyt aloittaa kun neuvolassa osasivat neuvoa.

Maha-oireet+korkeat maksa-arvot, b12 vitaamin imeytymisongelma ja anemia. Kysyin itse voisiko olla keliakiaa. Joo ei voi olla. Tein sitten itse apteekin testin ja niinpäs olikin. Pääsin verikokeisiin ja selvä keliakia.

Lapsella mahakipua. 4 eri lääkäriä ja 4 eri diagnoosia. Kyse oli tytöstä, jota itse ehdotimme jokaiselle.

• ylös 307
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maito nousi rintoihin vasta 3vko synnytyksen jälkeen. Luulin kipua rintatulehdukseksi ja lääkäri päivystyksessä oli "samoilla linjoilla". Sain antibioottikuurin. Onneksi en ehtinyt aloittaa kun neuvolassa osasivat neuvoa.

Maha-oireet+korkeat maksa-arvot, b12 vitaamin imeytymisongelma ja anemia. Kysyin itse voisiko olla keliakiaa. Joo ei voi olla. Tein sitten itse apteekin testin ja niinpäs olikin. Pääsin verikokeisiin ja selvä keliakia.

Lapsella mahakipua. 4 eri lääkäriä ja 4 eri diagnoosia. Kyse oli tytöstä, jota itse ehdotimme jokaiselle.

Kyse siis tyrästä

• ylös 156
  • alas 16

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat