Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20728)

Vierailija
20641/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu 151,40e!!

Katsotaan tasoittuuko muina kuukausina. Tämä on kallein kuukausi koska voisi olla ulkonasyömisiä ( nyt ei kyllä ollut) ja sitten nuo mansikat..tyytyväinen olen.

Lauantaina: -

- kasviscurrya ja raejuustoa

- vadelmia ulkona

- mansikoita ( sain tuliaisina)

- perunoita, silliä, ruisleipää, piimää, rakuunaporkkanoita

Olen keitellyt kirsikkahilloa useampana päivänä.

Pakastimesta kun löytyi kuusi siivua paahtoleipää, niin olen kokeillut hillopaahtoleipiä! Kaksi on vielä jäljellä tänään sunnuntaiherkuksi. En hirveästi välitä hilloista, mutta tykkään tehdä niitä. Tämä oli kyllä hyvää hilloa. Ensimmäinen purkki lähti jo matkaan!

-tarinankertoja-

Ps. Hillosokerit  ovat viimevuotisia.

Vierailija
20642/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Elokuu! Siinä kesä meni kolisten... ja pää kolmantena jalkana. Olen kyllä mielenkiinnolla hieman epäsäännöllisesti seurannut ketjua, kiitos kirjoittajille.

Välillä on tullut mieleeni jotain mutta olen jättänyt kirjoittamatta koska en tosiaankaan ole voinut kantaa korteani kekoon. 

Kirjanpito on kyllä ajan tasalla ja varmaan vielä suomin itseäni (taas kerran) rankasti. Ulkona on syöty, valmisruokia ostettu ja pari viikkoa vielä lasaretin ruokinnassa 🤦‍ Siellä tulikin sitten kertausharjoitusta järkevästä säännöllisestä syömisestä ja annoskoosta.

Kai se vaan on tässä taas pakko ottaa puurolusikka kauniiseen käteen ja kiristää vyötä. Ylöspäin on suunta - ja kuluissa alaspäin!

Vaan hauskaa on ollut 😊

Elokuu on kesäkuukausi! Mulla kesät edessä ja parhaat kelit luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20643/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä! Pelkästään eilisen päivän ravintolalaskut olivat 2 hengeltä n.1500€ ja siihen kotona syöty sampanja-aamiainen päälle.

Vierailija
20644/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstain kauppareisusta tuli sen verran hinnakas, etten edes kehtaa sitä tänne kirjoittaa, hävettää ittiäkin, Toisaalta laskeskelin ostosten ateriahinnaksi jotain kolmisen euroa, ja lisäksi töihin poikkeuksellisesti välipalat lounaan lisäksi. Ensi viikolla pitää olla töissä normaalia myöhempään, jonkun pitää olla laitehuoltajille lapsenvahtina, bruuuh....Onneksi ensi viikon jälkeen alkaa kesäloma!

Vierailija
20645/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän kysytään, mitä syöt päivän aikana ( jos syöt halvalla). Voisit kirjoittaa KOKO päivän syömiset.

Ai minultako kysyt? Itse et ole tähän asti vastannut kysymyksiin sitä että mitä itse ostat ja syöt. Varmaan kikherneitä ja hummusta, ja jälkiruuaksi soijarouhetta ja tofua.  Minun ei tarvitse laskea päivittäistä budjettiani, koska tiedän että budjettini kuukaudessa yleensä toimii. Nyt inflaation vuoksi ei enää 100 € /kk riitä itselleni, siinä menee yleensä pari kymppiä vielä päälle, mutta halpaa on silti syömiseni.

T. Lidl-mies

Hieman taas asenteellista kirjoittelua, mutta kikherneet, hummus, soijarouhe ja tofu on hyvää ja edullista. Mutta en ehkä jälkiruuaksi söisi. Tosin kikherneistä tai tofusta voisi jotain jälkkäriä (vegaanista "juustokakkua ehkä? Ja aquafaba,siitä saisi "marenkia") 

Se että löytää lidlistä 10 suklaalevyä 10€:lla tai savulohta -60% ei kerro mitään siitä mitä muuta ostaa ja paljonko siihen ruokaan oikeasti menee viikko/kuukausi tasolla.

Joten ihan aiheellista pyytää avaamaan tarkemmin omia syömisiään ja ostoksia. Jos ei koko viikon syömisiä viitsi kirjoitella, ja kuka normaali ihminen perjantaina enää edes muistaa mitä kaikkea maanantaina söi?

Tämä on myös ketjun alkuperäinen aihe, listaa tarkasti mitä syöt päivän aikana. Ainakin minä, ske, ja tarinan kertoja olemme näitä päivä/viikko ja jopa kuukausi kohtaisia esimerkki ostoksia ja syömisiä listattu.

Luulen että syömiseni ei kiinnosta palstalaisia niin paljon. Kun en löydä mitään halpaa kaupoista, tyydyn usein voileipiin, paistettuun kananmunaan perunoilla, jauhelihapihveihin, maitoon, jotain halpoja keksejä jne. Kurkkua ja tomaattia syön silloin kuin se on halpaa. Muuten en viitsi maksaa ylihintaa noista. Kannattaisiko tähän ehkä lisätä kaurapuuroa ja corn flakeseja? Olen vähän huono syömään näitä jostakin syystä. Tai paistaa lettuja? Ehdotuksia otetaan vastaan. Käytän muuten vitamiineja, ettei synny puutteita. Niitä onkin koko rivi, ostan niitäkin välillä tarjouksista 😅.

T. Lidl-mies

Vierailija
20646/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän kysytään, mitä syöt päivän aikana ( jos syöt halvalla). Voisit kirjoittaa KOKO päivän syömiset.

Ai minultako kysyt? Itse et ole tähän asti vastannut kysymyksiin sitä että mitä itse ostat ja syöt. Varmaan kikherneitä ja hummusta, ja jälkiruuaksi soijarouhetta ja tofua.  Minun ei tarvitse laskea päivittäistä budjettiani, koska tiedän että budjettini kuukaudessa yleensä toimii. Nyt inflaation vuoksi ei enää 100 € /kk riitä itselleni, siinä menee yleensä pari kymppiä vielä päälle, mutta halpaa on silti syömiseni.

T. Lidl-mies

Hieman taas asenteellista kirjoittelua, mutta kikherneet, hummus, soijarouhe ja tofu on hyvää ja edullista. Mutta en ehkä jälkiruuaksi söisi. Tosin kikherneistä tai tofusta voisi jotain jälkkäriä (vegaanista "juustokakkua ehkä? Ja aquafaba,siitä saisi "marenkia") 

Se että löytää lidlistä 10 suklaalevyä 10€:lla tai savulohta -60% ei kerro mitään siitä mitä muuta ostaa ja paljonko siihen ruokaan oikeasti menee viikko/kuukausi tasolla.

Joten ihan aiheellista pyytää avaamaan tarkemmin omia syömisiään ja ostoksia. Jos ei koko viikon syömisiä viitsi kirjoitella, ja kuka normaali ihminen perjantaina enää edes muistaa mitä kaikkea maanantaina söi?

Tämä on myös ketjun alkuperäinen aihe, listaa tarkasti mitä syöt päivän aikana. Ainakin minä, ske, ja tarinan kertoja olemme näitä päivä/viikko ja jopa kuukausi kohtaisia esimerkki ostoksia ja syömisiä listattu.

Luulen että syömiseni ei kiinnosta palstalaisia niin paljon. Kun en löydä mitään halpaa kaupoista, tyydyn usein voileipiin, paistettuun kananmunaan perunoilla, jauhelihapihveihin, maitoon, jotain halpoja keksejä jne. Kurkkua ja tomaattia syön silloin kuin se on halpaa. Muuten en viitsi maksaa ylihintaa noista. Kannattaisiko tähän ehkä lisätä kaurapuuroa ja corn flakeseja? Olen vähän huono syömään näitä jostakin syystä. Tai paistaa lettuja? Ehdotuksia otetaan vastaan. Käytän muuten vitamiineja, ettei synny puutteita. Niitä onkin koko rivi, ostan niitäkin välillä tarjouksista 😅.

T. Lidl-mies

Minä syön kyllä halpaa ja edullista, mutta todella harvoin mitään tarjouksista tai alennettuun hintaan löydä. Siksipä niitä ei viesteistä listattuna löydykään. Mutta silti harmittaa yli hintaa maksaa, lähes aina valitsen sen edullisemman rinnakkaistuotteen.

Vierailija
20647/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä, koska en usko että tällainen syöminen tulee vitamiineineen ja terveyskuluineen kovinkaan halvaksi.

20648/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Elokuu! Siinä kesä meni kolisten... ja pää kolmantena jalkana. Olen kyllä mielenkiinnolla hieman epäsäännöllisesti seurannut ketjua, kiitos kirjoittajille.

Välillä on tullut mieleeni jotain mutta olen jättänyt kirjoittamatta koska en tosiaankaan ole voinut kantaa korteani kekoon. 

Kirjanpito on kyllä ajan tasalla ja varmaan vielä suomin itseäni (taas kerran) rankasti. Ulkona on syöty, valmisruokia ostettu ja pari viikkoa vielä lasaretin ruokinnassa 🤦‍ Siellä tulikin sitten kertausharjoitusta järkevästä säännöllisestä syömisestä ja annoskoosta.

Kai se vaan on tässä taas pakko ottaa puurolusikka kauniiseen käteen ja kiristää vyötä. Ylöspäin on suunta - ja kuluissa alaspäin!

Vaan hauskaa on ollut 😊

Hui kauhia, kaksi viikkoa lasareetissa! Toivottavasti nyt on taas meillä entistä ehompi Pimu!

Sen takiahan (moni meistä) kiristetään vyötä, että sitä rahaa käytetään johonkin muuhun. Jos se joku muu on ystävien kanssa kesän vietto, niin sitten siihen!

Kiusa se on pienikin kiusa

20649/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

T. Lidl-mies

Kaurahan on terveellistä, joten sitä kannattaisi käyttää enemmänkin. Helppoahan on tietenkin puuro, mutta kaurahiutaleitahan voi laittaa hyvin moneen paikkaan. Itse laitan kaurahiutaleita jukurtin sekaan, lettutaikinaan ja lihamureketaikinaan (eli lihapulliin, jauhelihapihveihin ja sitten tietty lihamurekkeeseen). Ja kauralastuihin, ne ovat varmaan halvimpia keksejä mitä voi tehdä. Corn flakesit (eli maissihiutaleet) ei välttämättä ole mitenkään tarpeellista, niissä on usein (yllättävästi) paljon suolaa. Mitenkään erityisen hyödyllisiä ne eivät ole, parempi vaihtoehto voisi olla erilaiset kauramurot.

Voileivät ovat norjalaisten peruslounas, niissä ei sinänsä ole mitään "puutteellista", jos väliin laittaa kasviksia.

Niin, ne kasvikset - olisi ehkä hyvä Lidl-mies, että lisäisit ruokavalioon kasviksia. Kun siellä Lidlissä käyt, niin osta samalla aina pussi tai pari pakastekasviksia, niitä voi laittaa pyttipannun sekaan tai lisäkkeeksi lihapullien kanssa... Lidlin kanta-asiakkaille on myös aika usein hedelmä- ja vihannestarjouksia (tuoreita, ei pakasteita tai säilykkeitä).

Vierailija
20650/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatte te minimisummasyöjät läyhätä. Teillä on kuitenkin a) Lidlit, Sittarit ja Prismat käytössä b) näköjään kaikilla talo maaseudulla, joten metsässä käydään liihoittelemassa hakemassa sienet, marjat, kaikki (joillakin vielä vedet mistä ottaa kalat c) kyljessä kumppani, joka maksaa asumista ja elämistä ja te voitte keskittyä elämään.....halvalla, ruokien suhteen ja d) käytössä tietty auto, jolla ajella marja-apajien ja halpojen kauppojen lähelle.

Tulkaapa pohjoiseen pikkukaupunkiin, jossa asutaan sinkkuna, autottomana, työmarkkinakorvauksen varassa vaikka  niska sinisenä haetaan töitä, ja jossa kaupat ovat K-market ja S-market. That's it. Joten, hinnat pysyvät tapissa. Katsoin viimeksi että se halvin spagetti oli nyt kilohinnaltaan euron, kun se pari kuukautta sitten oli ollut 50 senttiä. 

No, sitä myöten mitä on saatavilla. Elin viikon näin: 2-3 ateriaa päivässä; puuroa yks ruoka ja vegaanista hernekeittoa toinen. Aamulla kahvit maidon kanssa (luksusta). Hintahaarukkaa: Xtra puurohiutale 500 g = 45 senttiä, kuivatut herneet 500 g = 1.09 senttiä, maito 1-2 euroa, ja joo vaan kahviin. Kaapissa suolaa ja sokeria ja lihaliemikuutioita. 

20651/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisi edellinen kirjoittaja hieman turhan paljon kärjistää. Jos asut Pohjois-Suomessa pikkukaupungissa, niin siellä on oikeasti metsät ihan kävelymatkan päässä. Enkä usko, että Kampin Pimu kauheasti harrastaa marjastamaan ajamista autolla. Yksinasuvalla on muuten helpompaa tietyissä asioissa: ei tarvitse ottaa huomioon muita, voi syödä juuri niin kuin haluaa. Ja käsittääkseni minä olen ainoa "perheellinen" aktivisti, useampi kirjoittaja on selkeästi yksin asuva.

Kyllä, meillä kaikilla on erilainen tilanne, ja toisilla on paremmat mahdollisuudet. Etenkin pienillä paikkakunnilla kaupat ovat kalliita, joukkoliikennettä ei ole ja työpaikat ovat kiven alla. Suurilla paikkakunnilla ongelmana ovat ainakin suuremmat asuinkustannukset, ja niihin työpaikkoihin ei pääse kävellenkään, vaan pitää ajaa autolla (joka maksaa) tai mennä joukkoliikenteellä (joka maksaa ja jonka aikatauluihin olet sidottu, poislukien Helsinki koska siellä se kulkee "aina" vaikkei oikeasti kuljekaan).

Mutta tottahan se on, että elämä toimeentulon äärirajoilla rasittaa, selviäminen päivästä toiseen vie toimintakykyä ja aivokapasiteettia, ja mikä kuvitteellisena ajatusleikkilaskelmana on helppoa hyvin toimeentulevalle, on jokapäiväisenä todellisuutena haastavaa, ahdistavaa ja kuluttavaa. Etenkin jos kuvioon tulee mukaan vielä toimintakykyä rajoittavia tekijöitä, kuten sairaudet.

Vierailija
20652/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Lidl, S-market alle 2km päässä, Prismaan 3km. K-supermarkettejakin löytyy kaksinkappalein 2km päästä molemmat (mutta ne pirskatin kalliita vaikka valikoima onkin parempi kuin muualla).  b) Asun suurehkossa pohjoisen kaupungissa, 3km keskustasta, lähimpään "metsään" on matkaa pari km, joen rannalle (pari kilometriä) voisi varmaan mennä onkimaan jos sitä harrastaisi, mutta en harrasta. c) Asun yksin kolmiossa, ite pitää kaikki kulut maksaa,asuntolainat,vastikkeet sähköt ja kaikki muut. d) Autoa ei ole käytössä, eikä edes ajokorttia, mutta onneksi kaikki tarvittava on kävely tai fillari matkan varrella.

Oliko sulla muuta?

P.S. Lisäksi SKEn kanssa samaa mieltä pohjoisen pikkukaupungin asukilla on paremmat mahdollisuudet marjametsään ja onkimaan kuin vaikka kampin pimulla.

Vierailija
20653/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ske kirjoitti:
Mutta tottahan se on, että elämä toimeentulon äärirajoilla rasittaa, selviäminen päivästä toiseen vie toimintakykyä ja aivokapasiteettia, ja mikä kuvitteellisena ajatusleikkilaskelmana on helppoa hyvin toimeentulevalle, on jokapäiväisenä todellisuutena haastavaa, ahdistavaa ja kuluttavaa. Etenkin jos kuvioon tulee mukaan vielä toimintakykyä rajoittavia tekijöitä, kuten sairaudet.

Köyhyyden larppaaminen on paljon "hauskempaa" kuin köyhänä eläminen (Nousukausi elokuva).

Kun rasitteena on oikeasti pitkäaikainen työttömyys, pitkäaikaissairaudet, toimeentulo- ja kela-asiakkuus, käy köyhäily oikeasti työstä ja on äärimmäisen kuormittavaa kaikilla mahdollisilla mittareilla.

Helppoahan se on heittää eduskunnan puhujan pöntöstä kuinka 5 henkinen perhe hankkii viikon ruuata 20€:lla

Vierailija
20654/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Lidl, S-market alle 2km päässä, Prismaan 3km. K-supermarkettejakin löytyy kaksinkappalein 2km päästä molemmat (mutta ne pirskatin kalliita vaikka valikoima onkin parempi kuin muualla).  b) Asun suurehkossa pohjoisen kaupungissa, 3km keskustasta, lähimpään "metsään" on matkaa pari km, joen rannalle (pari kilometriä) voisi varmaan mennä onkimaan jos sitä harrastaisi, mutta en harrasta. c) Asun yksin kolmiossa, ite pitää kaikki kulut maksaa,asuntolainat,vastikkeet sähköt ja kaikki muut. d) Autoa ei ole käytössä, eikä edes ajokorttia, mutta onneksi kaikki tarvittava on kävely tai fillari matkan varrella.

Oliko sulla muuta?

P.S. Lisäksi SKEn kanssa samaa mieltä pohjoisen pikkukaupungin asukilla on paremmat mahdollisuudet marjametsään ja onkimaan kuin vaikka kampin pimulla.

No, sittenhän sulla on runsaasti vaihtoehtoja. Kävellen vaan, niinkuin muutkin joilla ei autoa. Sulla sentää on nuo Lidlit ja Prismat. Ja pari kilsaa? Anna mun nyt nauraa. Eihän se oo matka eikä mikään. Toki, jos olet työelämässä, niin ei kai sitä aina voi olla pers pystyssä marjametsässä. Ja mitä tulee kolmioon - hei haloo. Aika iso tila yhdelle. Mahtaisitko pärjätä pienessä kaksiossa, mitä luulet? 

Vierailija
20655/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittanut, Vaikka on fyysisiä pitkäaikaissairauksia ja muita elämää haittaavia haasteita, niin mulla on oikeasti helppo elämä (kunhan vain muistaisi tätä useammin arvostaa, etenkin silloin kun elämä vtuttaa)

Joo, tää kolmio on aivan liian iso yhdelle (vaikka tuo vierashuone, pikku makkari, onkin varsin kätevä pari-kolme kertaa vuodessa kylässä käyville pitkänmatkan yövieraille). Ostin asunnon sijainnin (kts.edellinen viesti, kaikki on lähellä) hinnan (~100 000€), edullisen vastikkeen(~3,2€/m2) ja tutun hyvin hoidetun taloyhtiön vuoksi.

Vierailija
20656/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valittanut, Vaikka on fyysisiä pitkäaikaissairauksia ja muita elämää haittaavia haasteita, niin mulla on oikeasti helppo elämä (kunhan vain muistaisi tätä useammin arvostaa, etenkin silloin kun elämä vtuttaa)

Joo, tää kolmio on aivan liian iso yhdelle (vaikka tuo vierashuone, pikku makkari, onkin varsin kätevä pari-kolme kertaa vuodessa kylässä käyville pitkänmatkan yövieraille). Ostin asunnon sijainnin (kts.edellinen viesti, kaikki on lähellä) hinnan (~100 000€), edullisen vastikkeen(~3,2€/m2) ja tutun hyvin hoidetun taloyhtiön vuoksi.

Unohdin vähentää vesimaksun(kulutuksen mukaan) ja mediavastikkeen. Vastikkeelle jää 2,9€/m2. Naurettavan edellusta asumista!

20657/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt Tokmannin savulohitarjoukseen, mutta -50% tuotteita oli reippaasti. Sunnuntai on ilmeisesti Tokmannin tyhjennyspäivä.

Kuusi pakettia kuskusta à 0,79€, possun suikaleet ja palapaisti molemmat 1,99€, kylkiviipaleita 5,45€/kg (nyt kun vihdoin osaan tehdä niistä hyvää wokkia), kevytmaito 0,64€, keittokinkkua 2x 2,64€, kanan fileesuikaleita 2x 1,44€, broilerin minuuttipihvejä 2x 4,49€, broilerin koipia 1,44€, kylmäsavulohta 2,74€/pkt, perunoita 0,49€/kg ja jukurtteja 0,29€/purkki. Sekä gifflareita eurolla. Maitoja olisi ollut vaikka kuinka, ja lihakylmiössä oli myös noin kilon kimpale alatoopia -50%. Jätin sinne, kun olen ainoa, joka meillä sitä syö... En muista koskaan nähneeni tuollaista kilon pakkausta.

Nyt on pakastimissa riittävästi proteiinia pitkäksi aikaa.

Jääkaapissa oli vielä kilon verran vanhempia pottuja, niin otin ne ja laitoin sinne kilon uudempia perunoita. Tein siis 2kg lohkoperunoita ja niiden kanssa possun palapaistista+suikaleista ruskean kastikkeen. Lisäkkeenä 0,99€/kg avomaankurkkuja ja 1,49€/kg kukkakaalia, sekä pakastimesta ruisleipää*. Lämpimän ruuan osuus 5€ ja kasvisten noin 1€. Eli euron per nenä, kun oli paikalla 6 syöjää. Uunipannulle ei mahdu enempää lohkoperunoita, niitä kyllä olisi varmaan mennyt vielä lisää. Lihakastiketta jäi hieman, täytyy miettiä, mitä sen kanssa tekisi ensi viikolla.

Aamupala leipää*, paistettuja sieniä ja teetä+sokeria. Noin 0,20€.

Välipala kourallinen sipsejä sekä 0,29€ jukurtti, avomaankurkkua. Noin 0,50€.

Olen syönyt myös mustikoita, herneitä ja pari suolaheinän lehteä.

Noin 2€ päivä.

Huomenna pitää alkaa työstää niitä kesäkurpitsoita.

Vierailija
20658/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina:

-kaurapuuroa, jogurttia, mansikoita

-ruisleipää, mätitahnaa ( saatu)

- rakuunaporkkanoita, ruisleipää, levite

- mansikoita

- kirsikkahilloa, paahtoleipää

Vanhanakin oppii; ennen perkasin mansikat jääkaappiin. Tänä kesänä laitan suoraan kantoineen, ja säilyvät kyllä kauan!

-tarinankertoja-

Vierailija
20659/20728 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tämän aikaisemmin sanonut, mutta sanon sen uudestaan. LIDL on kakka kauppa.

Kävin hakemassa, tai siis yritin hakea, täydennyksiä hieman alkuviikkoon klo 18:30 ja puolet hyllyistä tyhyjinä! (no ei oikeasti ollut, mutta niistä tuotteista joita menin hakemaan oli) Vit....ärsytti niin paljon etten ostanut mitään.

Vierailija
20660/20728 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

T. Lidl-mies

Kaurahan on terveellistä, joten sitä kannattaisi käyttää enemmänkin. Helppoahan on tietenkin puuro, mutta kaurahiutaleitahan voi laittaa hyvin moneen paikkaan. Itse laitan kaurahiutaleita jukurtin sekaan, lettutaikinaan ja lihamureketaikinaan (eli lihapulliin, jauhelihapihveihin ja sitten tietty lihamurekkeeseen). Ja kauralastuihin, ne ovat varmaan halvimpia keksejä mitä voi tehdä. Corn flakesit (eli maissihiutaleet) ei välttämättä ole mitenkään tarpeellista, niissä on usein (yllättävästi) paljon suolaa. Mitenkään erityisen hyödyllisiä ne eivät ole, parempi vaihtoehto voisi olla erilaiset kauramurot.

Voileivät ovat norjalaisten peruslounas, niissä ei sinänsä ole mitään "puutteellista", jos väliin laittaa kasviksia.

Niin, ne kasvikset - olisi ehkä hyvä Lidl-mies, että lisäisit ruokavalioon kasviksia. Kun siellä Lidlissä käyt, niin osta samalla aina pussi tai pari pakastekasviksia, niitä voi laittaa pyttipannun sekaan tai lisäkkeeksi lihapullien kanssa... Lidlin kanta-asiakkaille on myös aika usein hedelmä- ja vihannestarjouksia (tuoreita, ei pakasteita tai säilykkeitä).

Ai niin, unohdin että välillä tulee tietysti jauhelihakeittoa ja siskonmakkarakeittoa syöytyä, mutta nyt ei siskonmakkaratarjouksia ole löytynyt pitkään aikaan. Tiedän nämä Lidlin pakastejuurekset, ne ovat noin 70 senttiä, käytän niitä usein keittoihin. Aikaisemmin ostin myös pakastepyttipannua 2€/1kg Lidlistä, mutta se pyttipannu on muuttunut jotenkin karvaan makuiseksi, en osta enää. En tiedä oliko tilapäinen laatuvirhe, mutta en viitsi enää ostaa sitä merkkiä.

T. Lidl-mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi