Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20912)

Vierailija
20541/20912 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsästi mennään kaurapuuro, ruisleipä, vesimeloni, tomaatti, raejuusto, tonnikala, kananmuna- linjalla. Siirsinkin taas kauppaan menoa...

-tarinankertoja'

Vierailija
20542/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä päivä tulee olemaan toisinto tiistailta:

Töihin lounaaksi Maapähkinä-pinaatti-pasta (Viimeistä annosta viedään!) ~1€ 

kotona päivällinen kinkkukiusaus lisukkeilla ~1,75€ 

Iltapalaksi kaurapuuroa+ raejuustoa+ pakkasesta viimeisiä marjoja (ei maksa mittään, itte poimittuja ja fillarilla mettään), reissumies leipä. ~0,75 €.

Päivän syömiset, lounas, päivällinen ja iltapala ~3,50€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20543/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä päivä tulee olemaan toisinto tiistailta:

Töihin lounaaksi Maapähkinä-pinaatti-pasta (Viimeistä annosta viedään!) ~1€ 

kotona päivällinen kinkkukiusaus lisukkeilla ~1,75€ 

Iltapalaksi kaurapuuroa+ raejuustoa+ pakkasesta viimeisiä marjoja (ei maksa mittään, itte poimittuja ja fillarilla mettään), reissumies leipä. ~0,75 €.

Päivän syömiset, lounas, päivällinen ja iltapala ~3,50€

Tuossahan tulee jo kolme annosta sitä pastaa, niin sen annoshintahan silloin laskee!

Tähän asti on menty jääkaapin tähteillä (no eilen keitin kattilallisen perunoita ja tein makkaramunakkaan, vähän vaihtelua makkarasoppaan...). Tänään pitää tehdä spagettia ja jauhelihakastiketta, sen kunniaksi, että nuoriso palaa kotiin reissustaan. Teen kerralla suuremman satsin, ettei tarvitse heti olla tekemässä lisää ruokaa. Lasken hinnan, kunhan olen sen keitellyt. Jauheliha on poikkeuksellisesti ihan normaalihinnalla ostettua!

Nyt huilaan hetken, olin koiran kanssa 2,5 tunnin lenkillä, kun kerrankin oli kuiva aamu, ei satanut edes tihkua! Nyt sitten onkin taas jo harmaa taivas, kuvittelin, että olisin päässyt kasvimaalle kitkemään...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20544/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske kirjoitti

Tuossahan tulee jo kolme annosta sitä pastaa, niin sen annoshintahan silloin laskee!

No sun määrät ja hinnatkin oli jo lähtökohtaisesti arvottu vähän sinne päin, mutta kokonaisuutena riittävän tarkasti. Sovitaan että annoshinta on jotakuinkin toi 1€. Pysyy ketjun kritisoijat ja sivusta huutelijat (enemmän) tyytyväisenä.

Vierailija
20545/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, löysin Lidlistä Snellmanin sika-nautajauhelihaa 1 kg, -50% alennuksella, maksoi vain noin 3,50€, se on hyvälaatuista jauhelihaa. Ja pullaviipaleita ja leipää myös -50% alennuksella.

T. Lidl-mies

Vierailija
20546/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka joutakuita saattaakin jo vtttaa nämä postaukset (ja etenkin siitä syystä) niin kuitataan tällä viestillä vielä to&pe ruokailut. Lasketaan hinnat reilusti yläkanttiin niin saadaan hyvillä mielin käyttää mausteita ja öljyä paistamiseen. Tämä lienee OK ja me ollaan tähän tyytyväisiä?

Lounas töihin: Maksalaatikko 400g/1,54€. puoli laatikkoa ~0,80€+ broccoli mix (~2€/kg) 250g, ~0,50€. 1,30€ annos

Päivällinen kotiin linssikastike(sipuli 300g (punnittu kuorineen, syönyt kuoria)1,40€/kg=~0,42€,valkosipuli 20g (punnittu kuorineen, en syönyt kuoria)~7€kg = ~0,14€. Tomaattimurska 800g, 400g/0,32€ =0,64€ Linssit 150g, 3€/kg=0,45€. tästä 5 annosta) ~0,35€/annos+riisiä 75g/annos, 1€/kg=~0,1€+broccolimix 250g=~0,50€. Yhteensä ~1€.Kaikkineen 1,35€/annos

Iltapalaksi jo tutuksi tullut kaurapuuro höysteineen+reissumiestä, oliko se 0,75€?

Kaikkineen päivää kohden tekee 3,40€, Hinnat hieman yläkanttiin arvioiden ja laskien. Arkiviikon syömiset taisi näillä laskemmilla kustantaa jotain 16-17€? (en jaksa vanhoja viestejä täsmällisesti tarkistaa, sori siitä)

P.S.En normaalisti näin maanisesti määriä punnitse, mutta punnattiin nyt tälläkertaa. Olkaa niin hyvät.

P.P.S Jos vielä innostun ja jaksan niin laitan sunnuntaina viikonlopun syömiset, jännittää itseäkin pääseekö myyttiseen 25€/vko ruokakuluihin.. 

20547/20912 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: kinkkuvoileipää ja teetä (kinkku, leipä ja salaatti kaikki jämäruokia, levite ostettu, tee+sokeri ostettu, nokkonen itse kerätty ja kuivattu)= 0,25€

Myöhäinen lounas: kourallinen väljähtyneitä sipsejä pussinpohjalta=0,10€

Lämmin ruoka: jauhelihakastike ja spagetti, kukkakaalia ja kaalisalaattia, valkosipulileipää, pieni pullo kokista (jauheliha 5,15, porkkana, palsternakka, munakoiso, kanaliemijauhe jämäruokia, valkosipuli omasta maasta, tomaattimurska 0,33 CM, mausteet 0,10€; kukkakaali 1,41€, voi noin 0,40€, spagetti 0,75€; kokis 0,60) Ruoka 8,20€, noin 8 annosta eli 1,10€/annos, siihen kokis niin 1,70€ ateria.

Saunan jälkeen ilmainen jäätelö pakastimesta ja lisää valkosipulileipää ja pieni kokis.

Koko päivän kustannukset: 0,25€+0,10€+1,70€+0,60€=2,65€

Ja vaikka laittaisin noille jämäruuille jonkun laskennallisen hinnan, niin kolmen euron päivä tänään. Otin pienen riskin tuon kanaliemijauheen kanssa, siinä ei ole sipulia, mutta kanaa tietenkin on. Vielä ei ole maha protestoinut...

Minttua sain kerättyä kuivumaan ja sitten taas satoi. Viikonloppuna pitäisi kerätä oreganot kasvihuoneesta, valkosipulin itusilmut keräsin jo eilen, ne pitäisi käsitellä ja laittaa pakastimeen.

20548/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jihuu, löysin Lidlistä Snellmanin sika-nautajauhelihaa 1 kg, -50% alennuksella, maksoi vain noin 3,50€, se on hyvälaatuista jauhelihaa. Ja pullaviipaleita ja leipää myös -50% alennuksella.

T. Lidl-mies

Aivan mahtava alelöytö, Lidl-mies! Jauhelihaa löytää nykyään tosi harvoin alennettuna.

20549/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka joutakuita saattaakin jo vtttaa nämä postaukset (ja etenkin siitä syystä) niin kuitataan tällä viestillä vielä to&pe ruokailut. Lasketaan hinnat reilusti yläkanttiin niin saadaan hyvillä mielin käyttää mausteita ja öljyä paistamiseen. Tämä lienee OK ja me ollaan tähän tyytyväisiä?

Lounas töihin: Maksalaatikko 400g/1,54€. puoli laatikkoa ~0,80€+ broccoli mix (~2€/kg) 250g, ~0,50€. 1,30€ annos

Päivällinen kotiin linssikastike(sipuli 300g (punnittu kuorineen, syönyt kuoria)1,40€/kg=~0,42€,valkosipuli 20g (punnittu kuorineen, en syönyt kuoria)~7€kg = ~0,14€. Tomaattimurska 800g, 400g/0,32€ =0,64€ Linssit 150g, 3€/kg=0,45€. tästä 5 annosta) ~0,35€/annos+riisiä 75g/annos, 1€/kg=~0,1€+broccolimix 250g=~0,50€. Yhteensä ~1€.Kaikkineen 1,35€/annos

Iltapalaksi jo tutuksi tullut kaurapuuro höysteineen+reissumiestä, oliko se 0,75€?

Kaikkineen päivää kohden tekee 3,40€, Hinnat hieman yläkanttiin arvioiden ja laskien. Arkiviikon syömiset taisi näillä laskemmilla kustantaa jotain 16-17€? (en jaksa vanhoja viestejä täsmällisesti tarkistaa, sori siitä)

P.S.En normaalisti näin maanisesti määriä punnitse, mutta punnattiin nyt tälläkertaa. Olkaa niin hyvät.

P.P.S Jos vielä innostun ja jaksan niin laitan sunnuntaina viikonlopun syömiset, jännittää itseäkin pääseekö myyttiseen 25€/vko ruokakuluihin.. 

Hauskaa (ja mielenkiintoista) nähdä jonkun muunkin punnitut ruuanlaitot 😄

Väänsin äsken tortillataikinan (2,4dl lämmintä vettä, 1,5tl suolaa, 3 cup jauhoja (eli kutakuinkin 7,5dl), näistä desin verran ruisleipäainesta, loput perusvehnäjauhoja) noin 1dl ruokaöljyä. Tavoitteena saada 15-16 tortillalättyä. Nyt tuon pitää vetäytyä vähintään tunnin verran (ihan ohjeen mukaan teen, mitä nyt jauhojen kanssa sovellan).

(360g jauhoja=0,20€, suola 2 senttiä, öljy 26 senttiä, yhteensä pyöristettynä 0,50€)

Vierailija
20550/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee lounaalle, missä on ensin buffet-salaattipöytä, ja sitten pöytään tarjoiltava lämmin annos, voiko siitä ottaa loput mukaan, mikäli ei jaksa syödä?

Vierailija
20551/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Aivan mahtava alelöytö, Lidl-mies! Jauhelihaa löytää nykyään tosi harvoin alennettuna.

Jep, hyvä oli löytö. Parempilaatuista jauhelihaa kuin tämä Lidlin oma Reilu-merkkinen jauheliha. Tein tuosta jauhelihapihvejä, nyt olen syönyt niitä useamman päivän keitettyjen perunoiden kanssa, tulee halvaksi.

T. Lidl-mies

Vierailija
20552/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee lounaalle, missä on ensin buffet-salaattipöytä, ja sitten pöytään tarjoiltava lämmin annos, voiko siitä ottaa loput mukaan, mikäli ei jaksa syödä?

Ei saa dogibäggiin ottaa

Vierailija
20553/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske kirjoitti:

No silti ja edelleen olen sitä mieltä, että todella hölömöä ja tarpeetonta laskea paljonko on maksanut puolikas palanen näkkileipää ja 0,01 grammaa suolaa kaurapuuron sekaan.

Mun kuluseurannan mukaan olen käyttänyt ruokaan tähän mennessä 651,53, se tekee keskimäärin 103,4€/kuukaudessa,  23,27€/viikossa ja 3,43€/päivässä ja tämä on mulle täysin riittävän tarkka tieto ruokakuluihin. En ole woltannut (en koskaan wolttaa), tänä vuonna käynyt kerran ystävien kanssa ravintolassa ravintolakulut huomiotu laskelmissa. Töihin aina omat eväät mukaan.

Tämän viikon ruokauppareissu on vielä tekemättä (ensiviikon ruuat), joten niitä ei ole vielä huomiotu eikä kuluihin laskettu, mutta Nykäsen sanoin, huominen on aina tulevaisuutta.

Olen sitä mieltä että vuoden 2026 hinnoilla ja inflaatio huomioiden 103,4€/kk ruokakulut verrattuna vuoden 2023 "tyyliin 100€/kk", on riittävän lähellä ketjun tavoitetta? Mitä mieltä muut ketjun lukijat ja kirjoittajat on tästä?

Vierailija
20554/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, arvoisat kanssakeskustelijat. Kituviikot edessä ( :D)  onneksi kaapit ei ole ihan tyhjät ja ja olen budjetoinut ruokaan noin 28€/vko. Syön 3 ateriaa päivässä. Varaa on myös pieneen kalorivajeeseen, mutta ei mahdottomaan koska liikun myös aika paljon (+10000 askelta päivässä)

Seuraavan viikon ostoslistallani on (lähiPrisman hinnoilla)

-Banaani x5 n. 1,80€

-Kurkku n. 0,65€

-Miniluumutomaattirasia 250g 1,39€

-Kesäkurpitsa x 2 n. 2,04€

-Irto kukkakaali n. 1,48€

-Xtra Kikherneet 0,87 €

-Paseerattu tomaatti 500g 0,75€

-Coop maapähkinävoi 2,05€

-Coop halloumi 200g 2,36€

-Xtra vehnäjauho 2kg 0,84€

-Kotimaista kananfileesuikale 2,85€

-Xtra margariini 0,37€

-Kasvisjauhis Crispy Chick (pakaste) 2,93€

-sipulikuutiot (pakaste) 0,75€

-Xtra pitkäjyväinen riisi 1kg 0,84€

-Xtra vehnätortillat 8kpl 0,50€

YHTEENSÄ 22,47 €

Kotoa löytyy pari munaa, vähän nuudeleita, riisiä ja makaronia, mausteet, wokkivihanneksia, kaurahiutaleita, öljyjä, kahvia, kauramaitoa, porkkanaa, sulatejuustoa, leivinjauhoa sekä maustamatonta jugurttia. 

Ensi viikon ostoksista jää muille viikoille myös margariinia, riisiä, vehnäjauhoja ja maapähkinävoita.

5 ateriaa tortilloista: kanalla, kasviksilla ja 2 crispy chick pihviä. Ehkä joku kermaviili/smetana pitää lisätä kauppalistaan.

5 ateriaa halloumikikhernesotkulla (:D) riisiä tai makaronia tämän kanssa.

Lisäksi pitäisi keksiä vielä lisäaterioita kun muutamia euroja on budjetissa jäljellä, n. 5€ ja taitaa olla euron edestä pulloja palautettavana. 2 crispy chick pihviä on myös jäljellä.

Aamupalat koostuvat kaurapuurosta, itseleivotusta sämpylästä, niistä parista munasta, banaaneista, jugurtista maapähkinävoin kanssa. Ainiin, jonkun verran marjoja on pakkasessa, joten niitä myös.

20555/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Tortillat/burritot/mitänytolikaan olivat hyviä. Edelleen on vähän hakusessa se, miten saan ne lätyt pysymään pehmeinä paistamisen jälkeen, pitää vissiin paketoida muoviin kostean pyyhkeen kanssa?

Täytteinä oli taco-maustettua jauhelihaa (jauheliha eilisestä bolognesen teosta tarkoituksella sivuun laitettu) tacomaustepussi* talvelta jäänyt jämäruokatuote), jäävuorisalaattia* suikaleina, keitettyä perunaa (koska niitä nyt oli jääkaapissa), juustoraastetta, uunissa rapeaksi paahdettua tofua* (tämä todellakin on loistoidea!!!) ja mitä itse kukin jääkaapista sinne väliin haali. Yleisön pyynnöstä myös pyttipannua hyvin yksinkertaisena versiona:pilkottuja keitettyjä perunoita ja makkaraa*.

Pyttis mausteineen ja paistorasvoineen ehkä 0,50€, tortillat/burritot ehkä 2€? Annoshinta kaikkineen noin 0,50€.

Juusto on Arlan Loputonta kermajuustoa (Prismassa 4,99€/kg), se ei oikein maistu leivän päällä, mutta pitsoissa ja burritoissa menee ihan ok. Raastoin puolikkaan juuston, sekoitin sekaan vähän perunajauhoa* ja laitoin pakastimeen. Sen tärkkelyksen pitäisi pitää se raaste irtonaisena... Saa nähdä.

Ehdittiin koiran kanssa mettään ennen vesisateen alkua, löysin noin 7 sientä. Muutama kanttarelli ja kolme orakasta. Tästä se alkaa!

Vierailija
20556/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Täällä sitä on tosi usein Lidlissä. Ihan pahaa tekee  katsoa niitä ja väkisinkin miettii, että miksi, oi miksi sitä pitää tilata niin paljon. Ennemmin tilaisivat liian vähän kuin jatkuvasti liikaa, koska aina on saatavilla paljon kaikkea muutakin ruokaa. Siinä on moni eläin taas aivan turhaan ja liian "halvalla" joutunut kärsimään ja luopumaan omasta kallisarvoisesta elämästä. Ei näin. Prismassa ja Citymarketissa en oo sellaiseen turhaan haaskaukseen törmännyt. 

20557/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ske kirjoitti:

No silti ja edelleen olen sitä mieltä, että todella hölömöä ja tarpeetonta laskea paljonko on maksanut puolikas palanen näkkileipää ja 0,01 grammaa suolaa kaurapuuron sekaan.

Mun kuluseurannan mukaan olen käyttänyt ruokaan tähän mennessä 651,53, se tekee keskimäärin 103,4€/kuukaudessa,  23,27€/viikossa ja 3,43€/päivässä ja tämä on mulle täysin riittävän tarkka tieto ruokakuluihin. En ole woltannut (en koskaan wolttaa), tänä vuonna käynyt kerran ystävien kanssa ravintolassa ravintolakulut huomiotu laskelmissa. Töihin aina omat eväät mukaan.

Tämän viikon ruokauppareissu on vielä tekemättä (ensiviikon ruuat), joten niitä ei ole vielä huomiotu eikä kuluihin laskettu, mutta Nykäsen sanoin, huominen on aina tulevaisuutta.

Olen sitä mieltä että vuoden 2026 hinnoilla ja inflaatio huomioiden 103,4€/kk ruokakulut verrattuna vuoden 2023 "tyyliin 100€/kk", on riittävän lähellä ketjun tavoitetta? Mitä mieltä muut ketjun lukijat ja kirjoittajat on tästä?

Mielestäni tuo vajaa 105€/kk on aivan loistava suoritus!

Minä laskeskelen omaksi ilokseni noita kustannuksia, on mulla muutakin vikaa korvien välissä, toi on ehkä niistä harmittomimpia. Se sai alkunsa (tässä ketjussa) siitä, kun niin moni sivustahuuteli, että ei oo mahdollista, koska yksittäiseen ruokaakin menee pakosti XX euroa.

(ja joo, olen lomalla, ulkona sataa eikä kasvimaalle kannata mennä)

20558/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, arvoisat kanssakeskustelijat. Kituviikot edessä ( :D)  onneksi kaapit ei ole ihan tyhjät ja ja olen budjetoinut ruokaan noin 28€/vko. Syön 3 ateriaa päivässä. Varaa on myös pieneen kalorivajeeseen, mutta ei mahdottomaan koska liikun myös aika paljon (+10000 askelta päivässä)

Seuraavan viikon ostoslistallani on (lähiPrisman hinnoilla)

-Banaani x5 n. 1,80€

-Kurkku n. 0,65€

-Miniluumutomaattirasia 250g 1,39€

-Kesäkurpitsa x 2 n. 2,04€

-Irto kukkakaali n. 1,48€

-Xtra Kikherneet 0,87 €

-Paseerattu tomaatti 500g 0,75€

-Coop maapähkinävoi 2,05€

-Coop halloumi 200g 2,36€

-Xtra vehnäjauho 2kg 0,84€

-Kotimaista kananfileesuikale 2,85€

-Xtra margariini 0,37€

-Kasvisjauhis Crispy Chick (pakaste) 2,93€

-sipulikuutiot (pakaste) 0,75€

-Xtra pitkäjyväinen riisi 1kg 0,84€

-Xtra vehnätortillat 8kpl 0,50€

YHTEENSÄ 22,47 €

Kotoa löytyy pari munaa, vähän nuudeleita, riisiä ja makaronia, mausteet, wokkivihanneksia, kaurahiutaleita, öljyjä, kahvia, kauramaitoa, porkkanaa, sulatejuustoa, leivinjauhoa sekä maustamatonta jugurttia. 

Ensi viikon ostoksista jää muille viikoille myös margariinia, riisiä, vehnäjauhoja ja maapähkinävoita.

5 ateriaa tortilloista: kanalla, kasviksilla ja 2 crispy chick pihviä. Ehkä joku kermaviili/smetana pitää lisätä kauppalistaan.

5 ateriaa halloumikikhernesotkulla (:D) riisiä tai makaronia tämän kanssa.

Lisäksi pitäisi keksiä vielä lisäaterioita kun muutamia euroja on budjetissa jäljellä, n. 5€ ja taitaa olla euron edestä pulloja palautettavana. 2 crispy chick pihviä on myös jäljellä.

Aamupalat koostuvat kaurapuurosta, itseleivotusta sämpylästä, niistä parista munasta, banaaneista, jugurtista maapähkinävoin kanssa. Ainiin, jonkun verran marjoja on pakkasessa, joten niitä myös.

Tuo ostoslista ei kyllä minun mielestäni vaikuta kituviikolta! Meinasin protestoida, ettei Coopin tortillat oo noin halpoja, mutta onhan ne. Hinta on laskenut siitä kuin olen niitä ostanut.

(mutta koska niitä ei kotona valmiiksi ollut, niin mun on helpompi tehdä niitä itse kuin lähteä tuonne lähikaupungin ostospeltohelvettiin; näillä bensanhinnoilla kannattaa keskittää ostosreissut ja muut asioinnit samaan - ja jos joku jää ostamatta, niin se on sitten voivoi, joko teen itse tai olen ilman)

Vierailija
20559/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske kirjoitti

Minä laskeskelen omaksi ilokseni noita kustannuksia, on mulla muutakin vikaa korvien välissä, toi on ehkä niistä harmittomimpia. Se sai alkunsa (tässä ketjussa) siitä, kun niin moni sivustahuuteli, että ei oo mahdollista, koska yksittäiseen ruokaakin menee pakosti XX euroa.

No kyllä pitää snadisti autisti olla, että tällaista (maanista) kuluseurantaa ja listausta kuin mitä minäkin edes ylipäätään tekee

Vierailija
20560/20912 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,08€ Prisman ostokset maksoi, laskeskelin että näistä ja jo valmiiksi kaapeista löytyvistä aineksista saisi 1,5-2 viikon eväät saisi kasattua. (lounas/päivällisannoksia, iltapalat). Osa toki menee annoksina pakastimeen odottelemaan myöhempää käyttöä ja syömistä, kuukauden sisään kuitenkin kaikki on syödä tarkoitus

kinkkusuikaleet+perunasipuli,ruokerma, 5 annosta kinkkukiusausta, lohta + couscous+ broccoliMix , 5 annosta, maksalaatikko+BroccoliMIX 2 annosta, Jauheliha+pastaa/makaroonia+sipulia(A.K.A nistipata)  5 annosta, keittojuurekset 2 annosta kasvissosekeittoa , pakasteSEI+Riisi+BroccoliMIX 2 annosta. 

Ja tietennin kaurapuuroa+reissumiestä höysteineen.(kananmuna, raejuusto....) Aika monta annosta