Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8326)
Muinoin naiset taistelivat miesten hyväksikäyttöä vastaan = eivät kaikki naiset. Oma isäni ja oma isänsä ovat olleet kunnollisia, rakastavia miehiä jo vuosikymmeniä, lähemmäs 100 vuotta yhteens.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tuo kotiin vaimolleen joka kuu koko palkkansa ja vaimo päättää rahoista, on ok, että vaimo hoitaa kodin, ruuat ja lapset. Jos taas nainen käy tasavertaisesti töissä ja yhdessä maksetaan elämää ja kuluja, osallistuu kaikki kodin töihin. Ei yksin äiti.
Toki on ok, että vaimo hoitaa kodin. Silti voi olettaa, että miehen ei tarvitse kotona käyttäytyä, kuin minkäkin vähälahjaisen vatipään.
Esimerkki ihan omasta elämästä:
Minä lapsen kanssa kotona. Tein kaiken. Mies heitteli vaatteet lattialle, käveli kuraisilla kengillä sisälle, otti maitoa, veti suoraan purkista ja jätti tölkin pöydälle. Vessaan jä komeat jarrutusjäljet ja parransänki ja räkämällit lavuaariin. Astiat jäivät pitkin pöytiä ja kun sipsiä/karkkia teki mieli, niin sakset laatikosta, suikale pöydälle, sakset johonkin lähelle viskaten ja sohvalle makaamaan. Tyhjä pussi jäi sinne. Kahviroiskeita oli kaikkialla ja muutenkin sikaili kuin mikäkin porho. Ja tässä on vain se jäävuoren huippu.
Yritin muutaman kerran rakentavasti puhua, mutta toinen totesi, että näinhän sovittiin, että minä tienaan, sinä hoidat lapsen ja kodin.
No, tuli se aika, että vuoro vaihtui. Arvaatteko, kilahtiko mies totaalisesti, kun ekaa kertaa marssin kengät jalassa sisälle? Raivosi ja huusi, miten ei onnistu. HÄN ei ketään passaa. Ja se lapsen- ja kodinhoito oli siihen saakka ollut niin helppoa, että "oikein hävetti puolestani". Siihen loppui hänen kotijaksonsa, töissä oli helpompaa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos vaimolle lasketaan myös 8h työpäivä, kuten työssäkäyvälle puolisolle, niin ei siinä ajassa toisten sotkuja enää siivota. Siinä ajassa voi hoitaa lapsen/lapset (oikeasti hoitaa, eli ulkoilut, vuorovaikutus, hyvä ravinto, pottaopettelu pienestä jne.), ruoka ym. ostokset, laittaa ruuat, leipoa, hoitaa pyykin ja tehdä perussiivouksen.
Kaikki muu jää ns. työajan ulkopuolelle. Eli suursiivoukset, vaatteiden läpikäynnit jne. kaappien siivoukset, ikkunanpesut, lastenvaatehankinnat, saunanpesut ja moni muu asia. Ihan samoin, kuin miehen työn ulkopuolella on esim. se renkaiden kanssa uurastaminen ja kuuden neliön nurmikon ajo.
Nämä kaikki ylimääräiset pitää siis jakaa työajan ulkopuolelle, joko iltoihin tai viikonloppuihin tähdäten ja silloin huolehditaan lapsesta, kodista, ruuista ja tarpeellisesta muusta siivouksesta tasapuolisesti, koska kummallakin on työtä viitenä päivänä viikossa.
Pikkujoulut, illanistujaiset ja harrastukset kuuluvat molemmille tietysti tasapuolisesti.
Jos joku kotona sotkee ylimääräistä, ei se kuulu ns. kotityöaikaan. Sen siivoamisesta kuuluu jokin "ylityökorvaus" tai sitten vain kaikki oppivat ihan omin kätösin laittamaan pyykit pyykkikoriin, takit naulaan ja astiat koneeseen, sekä muutenkin elämään ihmisten tavoin.
Molempien käydessä töissä ja vielä teinien ollessa kotona, kuten ap:llä, kaikki osallistuvat tasaveroisesti kotitöihin. Ja jokainen oppii olemaan sotkematta, jos vielä ei osaa. Hyvä sääntö on, että kuuden jälkeen kaikki ovat kotona ja niin kauan siivotaan illat, että on siistiä. Tarvittaessa aina uusitaan homma. Nopsasti varsinkin teinit kehittyy!
Ja miehet voivat huvikseen kokeilla, että kuinka kauan kodin ikkunoita pesee ja vielä niin, että jälki on puhdasta. Kun sitä siihen renkaiden vaihteluun niin vertaillaan. Voi olla, että menee muutaman vuoden renkaiden vaihdot siihen yhden kevään ikkunanpesuun...
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että murrut ennen muita, kun et vaan kestä kodin sotkua. T. Toinen samassa tilanteessa
Eikä murru, sitten jos sotku tai joku muu alkaa vit..n niin lähtee tyttöjen kanssa illanviettoon ja on pari päivää sillä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se helppoa sanoa että ei kannata sietää. Mutta voi yhdellä sun toisella voimat loppua, kun kumppani haukkuu ja huutaa vuoden. Kuinka helppoa olisikaan heittää ne pyykit koneeseen, niin ei tarvitsisi olla enää huudon ja haukkumisen kohteena.
Kyllä edellisten sukupolvien naiset ovat taistelleet, kuten tämä nykyinenkin. Mutta miehet taistelevat ihan yhtä lujasti vastaan."
Tällaisista miehistä erotaan. Piste. Henkinen väkivalta ei ole oikeitettua missään muodossa, eikä sitä pidä sietää keneltäkään. Vai kehottaisitko omia tyttäriäsi olemaan tällaisen miehen kanssa, kun se on niin vaikeaa ja mies taistelee vastaan kuitenkin?
Omat rajat, hyvät naiset! Ei mitään ovimattoilua enää. Naisiaan rakastavat miehet tahtovat heille hyvää, eivät pahaa. Ei kannata jäädä parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei arvosta, ei rakasta ja on siinä kanssasi vain, koska hyötyy siitä esim. siivouspalveluina ja alkaa uikuttaa, uh
On tosi helppoa olla noin armoton ja vaatia muita tuollaiseen taisteluun. Et kuitenkaan tiedosta, miten yleistä on että miehet teettävät kotitöitä naisella. Ja sysäävät lastenhoidon naiselle. Tilastoista näet todellisuuden. Et myöskään ymmärrä tai välitä siitä, miten paljon yhteiskunta painostaa naisia hoivaajan rooliin. Luulet että asia on sillä selvä, kun joku sanoo että jätä se sika.
Tämä on yhteiskunnan rakenteissa. Se kannattaa jokaisen tiedostaa. Ja väitänpä että useimpia kommenttiasi kompanneita naisia väheksytään kotonaan tavalla tai toisella. Sitä ei vain tunnista, koska siihen on niin tottunut. Kuten ap:lla kävi.
Hitto, just eilen kaivoin kaikki salaojat ja nyt ne pitäis taas kaivaa uudestaan ja huomenna sama juttu! Onko muilla tällaista?
Ja joulukin tulossa. Pitäis koristella salaojat, tehdä salaojille ruokaa ja lähetellä salaojille kortit. Vai pitäisköhän ottaa rennosti ja viedä salaojat kylpylään aatoksi? Valintoja, valintoja.
Sehän on jo vuosikymmeniä sitten ollut ja on edelleen että "akka" palvelee miestä ja mies tekköö mitä haluaa. Oli miesten työt ja naisten työt ja jos olet kasvanut siihen aikakauteen niin sinäkin jatkat sitä perinnettä. Hei haloo eikö meillä NAISILLA ole mitään järkeä päässä ja osaa itse päättää omista asioistaan ja lopettaa miesten passaaminen. Pittääkö tehdä kuten äiti tai anoppi on opettanut naisen paikka on sängyn ja hellan välissä. Mies tekee omat työt ja tulee kurakengin sisälle komentaa akkaa siivoamaan jälkensä ja ei itse tee MITÄÄN HUUSHOLLI TÖITÄ NE ON AKKOJEN HOMMIA. Näin on kasvatettu miehet ja tänä päivänä myös on paljon tuttuja ketkä näin tekee. On niitä jotka eivät uskalla sanoa mitään ja sitten kiukuttelevat valittavat muille mut annas olla kun isäntä soittaa että kahvi ei ole keitetty tms niin äkkiä lähdetään passaamaan isäntää. Naisten alistaminen on vielä tätä päivää, mutta minusta se on oma vika jos tähän on suostunut ja kärsii. Ei pidä valittaa että joutuu passaamaan ja samalla kasvattaa lapsensa siihen jotka eivät äitiään arvosta yhtään ja oppivat passuttaa myös heitä. Minä nään punaista. Minulla käynyt " tuuri" kun pitkässä aviosuhteessa ( yli 50vuotta) meillä tehdään yhdessä kaikki ei luokitella kuka mitäkin tekee tai osaa. Jopa silloin kun lapset oli pieniä mies teki kotitöitä siinä missä minäkin ja hän arvosti että 7/24 lasten kanssa ja kotityöt eivät yksin ole yhden hoidettava vaan yhdessä. Lapset olemme kasvattaneet samoin, mutta jostain kummasta syystä tytär on ollut laiska tekemään mitään ja kaaos välillä kun tulimme töistä. Silloin menin lakkoon ( tein kolmivuorotyötä) ja kotiin tullessa pyykit pesemättä monen päivän tiskit pöydällä jne. Oli paikalla pitää palaveri yhdessä ketä kuka hoitaa kotityöt ja tämä koskee kaikkia. Kyllähän siinä ovet paukkui ja protestia yritettiin kasvaville lapsille kertoa että niin kauan kuin yhdessä asutaan ja eletään jokainen tekee oman osuutensa kotona eikä kaadeta jonkun niskaan. Meidät mieheni kanssa oli kasvatettu että niin mies kuin nainenkin tekee yhdessä kotityöt vaikka olevat muulla töissä. Keskustelu kannatti, koska tytär oli saanut koulu kavereilta monilta käsityksen että "nainen" on se joka huushollissa hoitaa kaikki eivät muut perheenjäsenet. No murrosiässä on hyvä viimeistään nämä oikoa. Eli meillä tekee kaikki ja jos joku haluaa ja tykkää tehdä esim imuroida, pyykätä niin hälle se suokoon, mutta että niistä aletaan määrätä tai pakottaa ei onnistu. Voi niitä naisia " akkoja" kuten miehet sanoo, jotka vielä tänä päivänä ovat antaneet alistaa itseään huushollissa palvelemaan perhettään. Tekee pahaa kun heistä puhutaan niin alentavasti että sitä vartenhan he ovat ei yhtään omaa elämää/ tahtoa. Naiset herätkää elämme -2000 lukua ja olemme ylpeitä itsestämme saaneet kehittyä omana itsenään. Ja tämän päivän miehille arvosta vaimoa, naistasi hän on korvaamaton sillä ilman häntä tai äitiäsi et olisi mitään, siksi on paljon " maajusseja, peräkammarin poikia yksin, kun naiset oppineet itsenäistymään, hyvä me naiset 👍. Yhdessä hyvää tulee 👏, arvostus, kunnioitusta meillä jokaisella on omat kyvyt ja kun ne tehdään toinen toistaan kunnioittaen niin elämä on arvokasta kaikille tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se helppoa sanoa että ei kannata sietää. Mutta voi yhdellä sun toisella voimat loppua, kun kumppani haukkuu ja huutaa vuoden. Kuinka helppoa olisikaan heittää ne pyykit koneeseen, niin ei tarvitsisi olla enää huudon ja haukkumisen kohteena.
Kyllä edellisten sukupolvien naiset ovat taistelleet, kuten tämä nykyinenkin. Mutta miehet taistelevat ihan yhtä lujasti vastaan."
Tällaisista miehistä erotaan. Piste. Henkinen väkivalta ei ole oikeitettua missään muodossa, eikä sitä pidä sietää keneltäkään. Vai kehottaisitko omia tyttäriäsi olemaan tällaisen miehen kanssa, kun se on niin vaikeaa ja mies taistelee vastaan kuitenkin?
Omat rajat, hyvät naiset! Ei mitään ovimattoilua enää. Naisiaan rakastavat miehet tahtovat heille hyvää, eivät pahaa. Ei kannata jäädä parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei arvosta, ei rakasta ja on siinä kanssasi vain, koska hyötyy
Näin se menee. Itsekin olen aikoinani suostunut rooliini monissa kohdin. Mieheni tulee hyvin vanhakantaisesta kodista. Nuorempana en ollut niin hyvä pitämään puoliani. Ollessani lasten kanssa kotona, mieheni ei halunnut, että nousen ylös, ennenkuin hän on lähtenyt töihin. Ei tykännyt, että kukaan (minä) olin lukenut lehden ennen häntä jne.
Vuosien varrella tilanne on muuttunut. Hän osallistui kohtuullisesti lastenhoitoon. Kun sairastuin, hän on ottanut paljosta vastuuta. Olen myös oppinut sen puolenpitämisen. Nämä eivät ole olleet syitä itselle avioeron ottamiseen.
Nyt lasten muutettua pois on yhteiselo muutenkin tasaantunut, eikä siivoaminen ym. aiheuta riitoja. Edelleen teen yksin ruuan, mutta hän käy töissä ja kaupoissa. Se, mikä vielä kiukuttaa, on etten isojen juhlien alla voi edelleenkään luottaa, että hän tekee osansa. Silloin, kun itse eniten tarvitaisin muiden osallistumista. Hän osallistuu, tai sitten ei. Mutta edelleenkään ei ole vielä eron paikka se.
Voisiko joku kertoa, miltä sivulta löytyy helmi nimeltä salaoja? Pääsin sinne saranoiden rasvaamiseen saakka ja tulin tänne loppupäähän.
Eli onko miehillä näitä raskaita hommia enemmänkin? Siis ovenkahvojen ruuvien kiristystä ja renkaiden kanssa kahdesti vuodessa tapahtuvaa jäätävää draamaa unohtamatta?
Jäin muuten miettimään noita renkaita. Siis oikeastiko joku mies pitää sankarina itseään, jos vaihtaa renkaat? Minä, silloin joskus pieni 16v tyttö, vaihdoin renkaita jo tyylillä aikoinani. Se oli sellainen vähäpätöinen juttu. Miehet kun tekivät siihen aikaan ihan muuta, jos rankoista hommista puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yksin asuvana naisena tuntuu hassulta tuo "miesten töiden" luettelointi. Osaan huollattaa itse autoni ja lukea tarvittaessa vikakoodit, osaan rasvata ne saranat, tyhjentää hajulukon, vaihtaa sulakkeet, koota Ikean huonekalut, rasvata pyörän ketjut, tehdä kaikki sellaiset remontit mitä voi tehdä omin päin ilman taloyhtiön lupaa. Jos jotain en osaa, otan selvää ja opettelen. Osaan käyttää myös moottorisahaa, puusorvia, sirkkeliä, klapikonetta ja lumilinkoa.
N38
Kysehän ei ole siitä että nainen ei osaisi. Miehet haluavat pitää tilanteen niin että he vaihtavat auton renkaat kaksi kertaa vuodessa ja siitä hyvästä nainen siivoaa, kokkaa ja pyykkää joka päivä.
Osittain on kyse myös siitä, että jos mies tajuaisi, ettei nuo työt tuota naiselle ongelmia, miehet jättäisivät nekin tekemättä. Nyt tekevät edes jotain.
niin siis onko ap itse töissä? jos ei, niin akka pihalle, jos on, niin akka pihalle. perustelut: jos kotiäiti ei jaksa pitää huushollista huolta, on se täysin turha taloudellinen rasite miehelle, joka tuo rahan taloon. jos taas on työssä käyvä äiti, niin selkeästi ei ole sopiva äidiksi. kodinhoito ei ole työtä. vain femisnistiset ajatukset omaava nainen kuvittelee, ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta, kuin olla taakkana siinä yhteisessä liitossa, ja vaatia siltä mies paralta enemmän ja enemmän. tällaiset toksiset naiset kuuluu kadulle. äiti on sellainen henkilö, joka asettaa lapsensa ja perheensä itsensä edelle pyyteettömästi. mies tämän huomaa, ja tarjoutuu aina auttamaan, tuo vaimolle kukkia ja lahjoja, on kannustava ja rakastava. te kitisijät, jotka ette suo miehelle hetken rauhaa kotona, niin teidät minä laittaisin miesten töihin vuodeksi. saattaisi karista ne feministiset ja toksiset ajatukset sieltä tyhjäpäästä. hyvää syksyä kunnollisille vaimoille ja kotiäideille. ei turhasta ulisijoille.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miltä sivulta löytyy helmi nimeltä salaoja? Pääsin sinne saranoiden rasvaamiseen saakka ja tulin tänne loppupäähän.
Eli onko miehillä näitä raskaita hommia enemmänkin? Siis ovenkahvojen ruuvien kiristystä ja renkaiden kanssa kahdesti vuodessa tapahtuvaa jäätävää draamaa unohtamatta?
Jäin muuten miettimään noita renkaita. Siis oikeastiko joku mies pitää sankarina itseään, jos vaihtaa renkaat? Minä, silloin joskus pieni 16v tyttö, vaihdoin renkaita jo tyylillä aikoinani. Se oli sellainen vähäpätöinen juttu. Miehet kun tekivät siihen aikaan ihan muuta, jos rankoista hommista puhuttiin.
Sivua en osaa sanoa, mutta samoilla vaiheilla taitaa olla sekin että mies tankkaa perheen autot.
Vierailija kirjoitti:
niin siis onko ap itse töissä? jos ei, niin akka pihalle, jos on, niin akka pihalle. perustelut: jos kotiäiti ei jaksa pitää huushollista huolta, on se täysin turha taloudellinen rasite miehelle, joka tuo rahan taloon. jos taas on työssä käyvä äiti, niin selkeästi ei ole sopiva äidiksi. kodinhoito ei ole työtä. vain femisnistiset ajatukset omaava nainen kuvittelee, ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta, kuin olla taakkana siinä yhteisessä liitossa, ja vaatia siltä mies paralta enemmän ja enemmän. tällaiset toksiset naiset kuuluu kadulle. äiti on sellainen henkilö, joka asettaa lapsensa ja perheensä itsensä edelle pyyteettömästi. mies tämän huomaa, ja tarjoutuu aina auttamaan, tuo vaimolle kukkia ja lahjoja, on kannustava ja rakastava. te kitisijät, jotka ette suo miehelle hetken rauhaa kotona, niin teidät minä laittaisin miesten töihin vuodeksi. saattaisi karista ne feministiset ja toksiset ajatukset sieltä tyhjäpäästä. hyvää syksyä kunno
Hohhoijaa. Minä olen töissä ja ansaitsen 8000 euroa kuussa, mies on työtön. Asunto on minun. Silti mies ei tee kotitöitä. Tosiaan harkitsen eroa.
Juuri niin ja vieläkin naurattaa? Itse olen kokenut saman , mutta ainoana tyttönä perheessä myös 3 poikaa. Siitä on kauan kun asuin kotona ja yksi velikin jo poistunut maan pätä. Kun on kuvitelma, että tyttö vain toimii ja veljet laiskottelee tulee joskus totuus vastaan. Muutin alle 20 v pois kotoa kauas!!! Miten kävikään viikkko siivoaja ja viikolla toisten jälkien korjaaja poistui paikalta.
Kyllä vain! Vaan kuinkas sitten kävikään. Pikkuveli sitten kerran tokaisi puhelismessa etten tullut auttamaan. Miten sitä tuli kun oli töissä ja kävi iltaisin opiskelemassa. Näin se totuus lopulta valkeni siinäkin huushollissa. Ei ole omatunto kolkuttanut jos ei perheessä osata myös poikia kouluttaa elämään. Sanoinkin, että kunhan menette naimisiin saatte vaimon niin tahti muuttuu. Ennustus kävi toteen.
En tiedä miten itse olen onnistunut jälkikasvun kanssa. En ole kysellyt kotitöiden teosta. Toki kotona osasivat siivota huoneensa ja molemmat oppivat ruokaakin tekemään vaikka enimmäkseen me teimme miehen kanssa. Saavat hoitaa itse oman tonttinsa maailmalla.
nimim. Äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivua en osaa sanoa, mutta samoilla vaiheilla taitaa olla sekin että mies tankkaa perheen autot.
Ahaa. Siellä samoilla kohdilla oli mielestäni ne rännien putsauksetkin, joita joku arjen suurista sankareista piti hommana, joka ei naiselta onnistu millään.
Ja tietenkin vertasi sitä omien sotkujensa siivoamiseen, joka kuuluu toki vaimon hommiin. Vähän jäi auki, että saako vaimo sitten käydä tukkimassa kuinka usein niitä rännejä...
Salaojien kaivu on siis oletettavasti saman sankarin tuotosta. Kyllä nyt ymmärrän, kuinka vaativaa ja raskasta miesten elämä on. Ei ihme, että on maattava sohvalla illat koura boksereissa rapsutellen. Miespolot.
Vierailija kirjoitti:
Hitto, just eilen kaivoin kaikki salaojat ja nyt ne pitäis taas kaivaa uudestaan ja huomenna sama juttu! Onko muilla tällaista?
Ja joulukin tulossa. Pitäis koristella salaojat, tehdä salaojille ruokaa ja lähetellä salaojille kortit. Vai pitäisköhän ottaa rennosti ja viedä salaojat kylpylään aatoksi? Valintoja, valintoja.
Ja ikkunat pitäisi pestä juuri nyt ja huomenna uudestaan. Ylihuomenna pesen todennäköisesti ikkunat ja luulenpa viikonloppuna peseväni ikkunat. Kaikki vaatteetkin pitäisi käydä läpi ikkunoiden pesun jälkeen ja huomenna sama homma.
Vuoden vaihduttua ajattelin ryhtyä ikkunanpesu-urakkaan. On siinä hommaa.
Jaa, miten se on niin vaikeaa sopia, miten halutaa yhteistä elämää ja arkea elää. Meillä jo muinoin lapsena tehtiin kotitöitä kullekin ikäkaudelle sopivasti. Vanhemmat sanoivat, että kaikki teemme kotitöitä yhteisessä kodissa, jotta siellä on mukava olla. Ei mitään draamaa. Samaa tyyliä olen noudattanut omassakin kodissani.
SAK on sinusta ylpeä kun menit lakkoon
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Minä olen töissä ja ansaitsen 8000 euroa kuussa, mies on työtön. Asunto on minun. Silti mies ei tee kotitöitä. Tosiaan harkitsen eroa.
Harkitset? Ei voi olla minkälaisia yliajettavia olette...
Vierailija kirjoitti:
niin siis onko ap itse töissä? jos ei, niin akka pihalle, jos on, niin akka pihalle. perustelut: jos kotiäiti ei jaksa pitää huushollista huolta, on se täysin turha taloudellinen rasite miehelle, joka tuo rahan taloon. jos taas on työssä käyvä äiti, niin selkeästi ei ole sopiva äidiksi. kodinhoito ei ole työtä. vain femisnistiset ajatukset omaava nainen kuvittelee, ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta, kuin olla taakkana siinä yhteisessä liitossa, ja vaatia siltä mies paralta enemmän ja enemmän. tällaiset toksiset naiset kuuluu kadulle. äiti on sellainen henkilö, joka asettaa lapsensa ja perheensä itsensä edelle pyyteettömästi. mies tämän huomaa, ja tarjoutuu aina auttamaan, tuo vaimolle kukkia ja lahjoja, on kannustava ja rakastava. te kitisijät, jotka ette suo miehelle hetken rauhaa kotona, niin teidät minä laittaisin miesten töihin vuodeksi. saattaisi karista ne feministiset ja toksiset ajatukset sieltä tyhjäpäästä. hyvää syksyä kunnollisille vaimoille ja kotiäideille. ei turhasta ulisijoille.
Naisilla on vain yksi opittava asia: Eivät lisäänny kaltaistesi, eivätkä jälkeläistesi kanssa.
Omat rajat, hyvät naiset! Ei mitään ovimattoilua enää. Naisiaan rakastavat miehet tahtovat heille hyvää, eivät pahaa. Ei kannata jäädä parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei arvosta, ei rakasta ja on siinä kanssasi vain, koska hyötyy siitä esim. siivouspalveluina ja alkaa uikuttaa, uhkailla ja vittuilla jos ne jäävät pois.
Jos TUO on normaalia rakkkaan ihmisen käyttäytymistä, millaisia vihamiehiä teillä on?
On oltava kova. Kovempi. Pidettävä rajat ja itsekunnioitus - ja jos niitä ei ole, opeteltava. Kierrettävä pazkat miehet kaukaa ja pistettävä kova kovaa vasten. Joko kohtelu on kuin rakastavan kumppanin tai ero.
Vai tekisittekö itse samalla tavalla perzeillen miehillenne henkistä väkivaltaa?
Huutaminen, riehuminen, vittuilu jne. on aina valinta. Se, ettei kunnioita kumppaniaan, on aina valinta. Se, ettei halua pistää tikkua ristiin on aina valinta. Puhdas, harkittu valinta.