Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
881/8326 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin siis onko ap itse töissä? jos ei, niin akka pihalle, jos on, niin akka pihalle. perustelut: jos kotiäiti ei jaksa pitää huushollista huolta, on se täysin turha taloudellinen rasite miehelle, joka tuo rahan taloon. jos taas on työssä käyvä äiti, niin selkeästi ei ole sopiva äidiksi. kodinhoito ei ole työtä. vain femisnistiset ajatukset omaava nainen kuvittelee, ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta, kuin olla taakkana siinä yhteisessä liitossa, ja vaatia siltä mies paralta enemmän ja enemmän. tällaiset toksiset naiset kuuluu kadulle. äiti on sellainen henkilö, joka asettaa lapsensa ja perheensä itsensä edelle pyyteettömästi. mies tämän huomaa, ja tarjoutuu aina auttamaan, tuo vaimolle kukkia ja lahjoja, on kannustava ja rakastava. te kitisijät, jotka ette suo miehelle hetken rauhaa kotona, niin teidät minä laittaisin miesten töihin vuodeksi. saattaisi karista ne feministiset ja toksiset ajatukset sieltä tyhjäpäästä. hyvää syksyä kunno

Tuotatuota, työni on kyllä raskasta. Mutta silti ei kukaan tee kotihommia mun puolesta. Tai ehkä tekis, jos ottaisin maksullisen niitä tekemään...Lasten kanssa elämisestä, kasvatuksesta ja hoivaamisesta en olisi luopunut mistään hinnasta. Olisin menettänyt lasteni lapsuuden kokonaan. Sehän oli ihan parasta aikaa!! Miehelleni myös. Eli siis isänä omille lapsilleen.

Kukkia saan n. kerran vuodessa. Mitä tekemistä sillä on kotitöiden kanssa? Miehelleni ostan aina joskus viskipullon. En siksi, että tekee kotitöitä, vaan siksi, että pidän hänestä ja haluan ilahduttaa. 

Näillä ehdoin eletään, eikä mieheni halua minua pihalle. Ikävä tulis. 

Vierailija
882/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde vielä karkuteille niin kaikki hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtään luuseria elättäisi. Ukko ylös sohvalta ja imuri käteen jos ei kiinnosta niin ylös ulos ja pihalle ulkoruokintaan? 

Vierailija
884/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä mies koskaan tehnyt kotitöitä, kotityöt on 7/24 kun sinä teet ehkä max 8-10 tuntia vrk. Jää joskus kotiin kun lapset on pieniä, siinä sairastaa yksi tai kaksi lasta on ruoanlaitto, siivottava, pyykinpesu jne jne... kaikesta mitä et tiedä tai huomaa. Ei siinä kerkiä sohvalla maata huilata ei itselle aikaa ollenkaan jos mies töiden jälkeen ottaa lasillisen tai käy kaljoilla. Koti pitää olla puhdas ja lapset hoidettu kaikki pitäisi näyttää hyvältä kun tilipäivänä annat ( jos annat) ruokarahaa ja sanot että lapsilisät, ym tuet niillä pitäis pärjätä ja sinä kulutat omiin menoihin oman palkkasi. Mutta valittaa jaksat ja kuvittelet että akan paikka on huolehtia sinusta ja kodista. Millä aikakaudella elät. Minä en päivääkään palvelisi tämmöistä miestä joka ei kunnioita kodintöitä ja vaimoaan. Häpeäksi olet omille lapsille ( jos niitä on) sekä yhteiskunnalle. Nouskaa naiset barrikaadeille ja vaatikaa miesten kunnioitusta kotona ei kenenkään pidä olla " orja" tänä päivänä kotonaan. 

Vierailija
885/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille lämpimästi Caroline Criado Perezin tietokirjaa Näkymättömät naiset. Kirja kertoo satoihin tutkimuksiin ja tilastoihin viitaten siitä, millaista on elää naisena miesten maailmassa. Koko ihmiskunnan historia on miesten historiaa, ja vaikka feminismi ja muut tasa-arvoistavat aatteet pyrkivät tuomaan naista esiin yhteiskunnan tasapuolisena osana, niin silti kaikki lääketieteestä kaupunkisuunnitteluun perustuu sille ajatukselle, että miessukupuoli on standardi. Ja meitä naisia on kuitenkin puolet maailman väestöstä!

Criado Pereziä lainatakseni: "Maailmanlaajuisesti naiset tekevät 75 % palkattomasta työstä ja kuluttavat siihen kolmesta kuuteen tuntia päivässä. Miesten keskimäärin kuluttama aika on puolesta tunnista kahteen." (viitteet tutkimuksiin voi tarkistaa itse kirjasta). Eli vaikka palkkatyöpäivän pituus olisi sama, hoivatyö sekä kodin ylläpito ja sen suunnittelu lankeavat isosti naisen harteille. Kirjan mukaan miehen osallistuessa kodin askareisiin mies yleensä valitsee kivat työt ja leikittää lasta samalla, kun äiti siivoaa, laittaa ruokaa ja on perillä mm. siitä, mitä kaapeista puuttuu ja onko lapsen hammaslääkäriaika tarpeen varata.

AP, toivottavasti lakkosi jatkuu edelleen! Olen ylpeä sinusta.

Vierailija
886/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sotkee, siivoaa. Eli kaikki kodin asukkaat. 

Vierailija
887/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljosta vetoo että jos teini vaikka imuroi niin laatu ei kelpaa ja ukkokin laittaa lasit kaappiin väärin. :D

Tuota se oli meillä. Ymmärsin äitiä, joka pimahti monta kertaa mutta niin pimahdin minäkin kun aina siivouspäivä oli yhtä valitusta. Jos imuroi liian nopeasti, jälkeä ei edes tarkistettu vaan tuomittiin huonoksi pelkän käytetyn ajan perusteella. Tämä vain yksi esimerkki. 

Vierailija
888/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.

ap

Onko puusauna vai sähkösauna?

Ennen lapsetkin osasivat pilkkoa puut ja lämmittää puusaunan. Nykyisin teinit eivät osaa laittaa edes sähkösaunaa päälle. Vai olisiko ihan viitsimisestä kiinni?

Vierailija
889/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuuluuko mitään uutta?

Mies taitaa olla niin jääräpää että uhallaankin laiskottelee entistä enemmän. Häntähän ei määräillä.

Vierailija
890/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljosta vetoo että jos teini vaikka imuroi niin laatu ei kelpaa ja ukkokin laittaa lasit kaappiin väärin. :D

Tuota se oli meillä. Ymmärsin äitiä, joka pimahti monta kertaa mutta niin pimahdin minäkin kun aina siivouspäivä oli yhtä valitusta. Jos imuroi liian nopeasti, jälkeä ei edes tarkistettu vaan tuomittiin huonoksi pelkän käytetyn ajan perusteella. Tämä vain yksi esimerkki. 

Ja aikuisenakaan et ole vielä huomannut, että jos imuroi  viidessä minuutissa sutaisten tai 15 minuutissa rauhassa, niin se jälki on aika erilaista?

Ja kyllä, minäkin tänään teinille keuhkosin, kun hän oli taas niiiiin hyvin siivonnut, ja oikeasti puolet paikoista oli siivoamatta.

Sekin on jännä, että kun kotitöissä ei saisi olla mitään standardeja, niin miten sitten missään muussakaan voi olla? Kai nyt renkaat voi vaihtaa miten sattuu, laittaa puolet kesä ja puolet talvi ja pyörimissuunnat miten sattuu. Ei kai tollasesta nyt voi kukaan valittaa? Tai töissä jos pitää antaa mummolle lääkkeet, niin kai se riittää jos jotain lääkkeitä antaa, pitääkö siinä nyt niin pilkuntarkka olla?

Joku kysyi miten kaupassa voi käydä väärin? No varmaan silleen, että sieltä kaupasta ei tule niitä asioita mitä kotona tarvitaan. Tai jos on tarkoitus ostaa viikon ruokatarpeet, niin sieltä tuodaan joku jauhelihapaketti, ja ollaan ihmeissään miten ei kelpaa, kun onhan sitä nyt kuitenkin kaupassa käyty...

Vierailija
891/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Olet viisas.

Vierailija
892/8326 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja läskiukkoja ei kannata auttaa, yök!

Vierailija
893/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus nainen. Ei osaa puhua vaan koittaa näyttää tekemättömyydellä. Anna kun arvaan. On yhteisiä töitä ja miesten töitä. Teet noin 50% vähemmän töitä/ansioita ja vaadit sanattomasti enemmän.

Opetelkaa naiset puhumaan. Luojan kiitos itse löysin viimein harvinaisuuden joka osaa muodostaa sanoja ja eikä harrasta mitään kummallisia testejä hiljaisuudessa. 

Homma toimii

Vierailija
894/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kokeili samaa, että hän maksaa kakken, joten minä en kunnioita häntä ja hän haluaa tasa-arvoisen parisuhteen. Totesin, että tuon lauseen jälkeen en kunnioita ja ehdotin eroa. nyt saa mies sitten miettiä, että miten saadaan kunnioitus hänen urotekoja kohtaan suuremmaksi ja mitä on tasa-arvoinen parisuhde hänelle. Kyselen tuossa kun seuraavan kerran näemme, että osaan varmasti käyttäytyä hänen mielestään hyvin tulevaisuudessa, jos suostun ehtoihin. 

Hänen mielestään minun pitäisi hoitaa osittain hänen kotisa ja täysin oma kotini. Hän kuitenkin nostaa ruokailun jälkeen astiat tiskialtaaseen ja ruoan laittaa jääkaappiin ja pesee omat pyykit ja maksaa KAIKEN. Mieheltä vain jäi muistamatta, että minä maksan hänen tupakat, maksan reissaamiset kotiemme välillä, maksan toisinaan ruoan, maksan ravintolaillallisia, maksan reissaamiset kun ollaan yhdessä, maksan ihan oman asuntoni kulut ja myös silloin kun hän on luonani käymässä. Olen hänelle ostanut kalusteita, olen ostanut esimerkiksi kaikki pesuaineet, puita, auton osia ja näin päin pois. Mutta hän kuulemma maksaa kaiken niin minun pitäisi siitä hyvästä pitää hänen asuntonsa siistinä, tehdä ruokaa ja harrastaa seksiä silloin kun hän haluaa.

Remontoida ei kuulemma hänen kodissaan tarvitse, koska naiset ei sellaista osaa. Kuitenkin olen täällä korjannut hänen vessan lampun (viallisia sähköjohtoja vaihtanut, koska joku on repinyt väkivallalla lampun irti ja uutta ei saanut asennettua) olen korjannut hänen vessan ovensa, joka oli kuulemma repsottanut pari vuotta, miehellä ei ole ollut aikaa korjata, olen korjannut muutaman hyllyn liukumekanismit kun ei ole kuulemma ollut aikaa sellaiselle. Lisäksi olen ensimmäisenä vuonna vaihtanut hänen auton renkaat, koska hän unohti ne ja itse en halunnut, että lumessa ja pakkasessa liukuu tieltä pois.

itse pyysin omassa asunnossani asentamaan verhotangon sillä välin kun olin töissä. Hän on kuulemma lomalla niin silloin ei tarvitse ja sitä paitsi hän nostaa meidän ruokailun jälkeen tiskit pois. Tiskit, jotka minä sitten tiskaan kun olen ensin tehnyt ruoan ja olemme syöneet. Asensin itse sen verhotangon ja miehen mielestä olisi sen jälkeen pitänyt harrastaa seksiä, kun sain hänelle halut päälle kun siinä ikkunan edessä niin keikistelin. Voin sanoa, että tämä koko asia kirvoitti itselleni niin hirveän vihan, että mietin tosissani eroa. 

Vierailija
895/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus nainen. Ei osaa puhua vaan koittaa näyttää tekemättömyydellä. Anna kun arvaan. On yhteisiä töitä ja miesten töitä. Teet noin 50% vähemmän töitä/ansioita ja vaadit sanattomasti enemmän.

Opetelkaa naiset puhumaan. Luojan kiitos itse löysin viimein harvinaisuuden joka osaa muodostaa sanoja ja eikä harrasta mitään kummallisia testejä hiljaisuudessa. 

Homma toimii

Minä puhuin, puhun ja uhuin, lopussa jopa vaadin, itkin ja huusin, kun mikään ei mennyt perille. Menin lakkoon ja meillä oli siivoton koti vuoden ajan kunnes mies viitsi tehdä mitään asialle. Nyt on onneksi ex.

Vierailija
896/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma toimii

Naiset on yleisesti ottaen parempia kommunikoimaan kuin miehet. Opetelkaa te miehet kuuntelemaan. 

Vierailija
897/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kokeili samaa, että hän maksaa kakken, joten minä en kunnioita häntä ja hän haluaa tasa-arvoisen parisuhteen. Totesin, että tuon lauseen jälkeen en kunnioita ja ehdotin eroa. nyt saa mies sitten miettiä, että miten saadaan kunnioitus hänen urotekoja kohtaan suuremmaksi ja mitä on tasa-arvoinen parisuhde hänelle. Kyselen tuossa kun seuraavan kerran näemme, että osaan varmasti käyttäytyä hänen mielestään hyvin tulevaisuudessa, jos suostun ehtoihin. 

Hänen mielestään minun pitäisi hoitaa osittain hänen kotisa ja täysin oma kotini. Hän kuitenkin nostaa ruokailun jälkeen astiat tiskialtaaseen ja ruoan laittaa jääkaappiin ja pesee omat pyykit ja maksaa KAIKEN. Mieheltä vain jäi muistamatta, että minä maksan hänen tupakat, maksan reissaamiset kotiemme välillä, maksan toisinaan ruoan, maksan ravintolaillallisia, maksan reissaamiset kun ollaan yhdessä, maksan ihan oman asuntoni kulut ja myös silloin kun hän on luo

Hyi mikä mies. Pitää sinua h**rana. Eroon tollasista. 

Vierailija
898/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ollaan jo tyttären kanssa sovittu, että sellasesta perhetaustasta tulevaa kumppania ei oteta, missä äiti on passannut porukat pilalle. 

Miksi syyllistätte vain naisosapuolta, kun perheen isä on tasan yhtä syyllinen? Teillä on vielä pitkä matka tasa-arvoiseen ajatteluun. Sekä sinulla että tyttärelläsi.

Sinäkin syyllistä äitiä ajattelematta jos onkin isä ja tytär sopineet tästä.

Vierailija
899/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin elättämään miestä. Otin eron. Teini tekee itse ruokaa ja siivoaa ilman sanomista. Meillä sujuu paremmin ilman mitään miestä huushollissa. En aio enää saman katon alle mitään ukkoa ottaa🙏

Vierailija
900/8326 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap jakselet paremmin ja lakko tuottaa tulosta. 

Itse näkisin että joudut vielä metatöihin ja kouluttamaan perhettäsi kotitalousasioissa. Voisitko vielä neutraalisti keskustella miehen ja lasten kanssa asiasta? Voisiko lapsilta ja mieheltä kysyä että mitä töitä he mieluiten tekisivät ja miten työt saisi jaettua tasapuolisesti? Jos heidät ottaisi suunnitteluun mukaan niin voisiko se motivoida heitä.

Lapsia ainakin varmaan joutuu vähän opettamaan askareisiin ja siihen mikä on sopiva siisteystaso. Jos teillä on kovin eriävät mielipiteet siisteydestä niin olisi hyvä joustaa asiasta puolin ja toisin. Onko pölyiset listat ok, kuinka kauan tiskit voivat olla pöydällä.. vai hoitaako kukin siivousvuorollaan asiat omalla tyylillään..

Voisitteko suunnitella yhdessä ruokalista viikolle ja miettiä sen pohjalta kauppalistat? Muu perheesi voisi niiden pohjalta käydä kaupassa. Jossain vaiheessa mies ja lapset voisivat itse tehdä koko homman. 

Pääsisitkö lomalle ja perheesi voisi sillä aikaa harjoitella kodinhoitoa? Vierailu ystävän tai sukulaisten luona muutaman päivän ajan esim? 

Tsemppiä!