Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aivan karmeaa että mies aloittaa vuoden mittaisen kiusaamiskampanjan, että saisi naisen alistettua takaisin palvelijaksi. Naiseen kohdistetaan vuoden ajan henkistä väkivaltaa omassa kodissaan, että hänet saataisiin ruotuun. Ja tasa-arvo muka on toteutunut..."
Ja tätä oli yläpeukutettu sillä, että näin se on, ihan normaalia. Vaimokin suhtautui asiaan niin, että ihan tavallista on, että mies aloittaa vuoden mittaisen henkisen väkivaltakampanjan, jos tätä pyytää pesemään pyykkiä. Ihan normaalia parisuhdearkea. Koettakaa vaan jaksaa reippaasti ja sisukkaasti, siskot!
Ovea noille "miehille" pitää näyttää.
Jos kaikille naisen niskaan kotityöt kaataville miehille näytetään ovea, tähän maahan ei jää kovin montaa pariskuntaa.
Eli jatketaan samaan malliin, kun ei se kuitenkaan mitään
Tarkoitin että ongelma ei ratkea "näyttämällä ovea" koska suurin osa miehistä teettää kotityöt naisella. Ainakin suurimmaksi osaksi, jos ei onnistu kaikkea teettämään.
Tämä asia ei ole naisista kiinni siinä mielessä, että huolellisempi puolison valinta tai nykyisen vaihtaminen ei auta. Kun tasaveroisesti osallistuvia miehiä on aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aivan karmeaa että mies aloittaa vuoden mittaisen kiusaamiskampanjan, että saisi naisen alistettua takaisin palvelijaksi. Naiseen kohdistetaan vuoden ajan henkistä väkivaltaa omassa kodissaan, että hänet saataisiin ruotuun. Ja tasa-arvo muka on toteutunut..."
Ja tätä oli yläpeukutettu sillä, että näin se on, ihan normaalia. Vaimokin suhtautui asiaan niin, että ihan tavallista on, että mies aloittaa vuoden mittaisen henkisen väkivaltakampanjan, jos tätä pyytää pesemään pyykkiä. Ihan normaalia parisuhdearkea. Koettakaa vaan jaksaa reippaasti ja sisukkaasti, siskot!
Jos kaikille naisen niskaan kotityöt kaataville miehille näytetään ovea, tähän maahan ei jää kovin montaa pariskuntaa.
Eli jatk
Nimenomaan oven näyttäminen kaikilla laiskimusmiehille auttaa ja opettaa miehiä. Jos suhteen saa säilymään vain olemalla tasaveroinen kumppani, motivaatio olla sellainen kasvaa. Mitä iloa naisille on laiskimuskiviriipasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikille naisen niskaan kotityöt kaataville miehille näytetään ovea, tähän maahan ei jää kovin m
Eroja tulee aika paljon tämän asian takia. Eli kyllä moni mies mieluummin lopettaa parisuhteen kuin laiskottelun.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei todellakaan suhtautunut asiaan "niin, että tavallista on". Kyse oli täysin henkisestä väkivallasta ja manipuloinnista. Lopetin tarinani sarkasmiin, koska samaa henkistä väkivaltaa ja manipulointia Ap:n mies harrastaa parhaillaan. Ehkä yläpeukuttajat tajusivat tämän?
Kaiken kaikkiaan meillä meni useampi vuosi lasten syntymän jälkeen siihen, että mies (joka oli suhteen alussa ollut ihan normaali kykenevä aikuinen ihminen) vihdoin ymmärsi, ettei lasten syntymä tuonut hänelle äitiä taloon. Hänen oma edesmennyt äitinsä oli ollut sitä tyyppiä, joka kirjaimellisesti kuori perunat lautaselle ja samaan rooliin hän yritti minua väkisin laittaa.
Joku mainitsi viestissään, että kumpikin osapuoli kokee toimintansa oikeutetuksi. Olen siitä asiasta samaa mieltä. Meillä mies koki toimintansa oikeutetuksi, koska se oli hänen (minun mielestäni kieroutuneessa) mielessään perheen äidin / naisen malli. Edelleen joudun olemaan aika ajoin tarkka siitä, etten ystävällisyyttäni vahingossa ns. palvele miestä liikaa. Hänen silmissään jokainen etu muuttuu helposti saavutetuksi eduksi, jonka menettämisestä syntyy meteli. Näin on kuitenkin toimittava, koska luontainen vastavuoroisuus ei miehen kanssa toimi ja lapsille tärkein oppimisen muoto on mallioppiminen. T. Se, jota ei mies ei saanut koulutettua pyykkäriksi
Ottaako päähän kun kukaan ei edes huomaa ja täytyy netistä etsiä sympatiaa?
Tässäkin olisi hyvä muistaa, että onhan niillä lapsilla edelleen olemassa se isä, joka aivan hyvin pystyy käydä siellä ruokakaupassa ja kaiken lisäksi jopa valmistamaan sen ruoan koko perheelle.
Ei ole pelkästään naisen tehtävä holhota lapsiaan, saatikka sitten vielä aikuista työssä käyvää miestään! Yhtälailla miehillä on sama vastuu perheistään, kuin äideillä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei meillä viitsinyt pahemmin pyykkiä pestä. Ja jos harvoin pesi, niin vain omia vaatteitaan. Muutama vuosi sitten kyllästyin siihen, että mies kuitenkin kehtasi raivota minulle, mikäli hänellä ei ollut puhtaita vaatteita. Sanoin hänelle, että minun tehtävä ei ole hänen pyykkiensä pesu ja mikäli kerran vielä raivoaa minulle omien vaatteidensa pesemisestä, lopetan täysin hänen vaatteiden pesemisen.
Kului pari viikkoa ja hän raivosi taas samasta aiheesta. Lopetin hänen vaatteiden pesemisen kokonaan, pesin vain omat ja lasten vaatteet. Hän kiukutteli ja vi**uili minulle tästä asiasta varmaan vuoden ajan. Olin kuulemma Ap:n lailla "lapsellinen kiukuttelija", kun en voinut samalla pestä hänen vaatteitaan. Totesin, että voin alkaa pesemään jälleen myös hänen pyykkejään, mikäli hän pesee myös minun vaatteita. Mutta kerrankin raivoaa asiasta, lopetan.
No, mies ei pessyt yhtään pyykkiä, mutta raivosi minulle vaatteistaan j
Ei saatana. Mistä te näitä helmiä oikein löydätte? Huh.
Olin lapseni totaali-yh-äiti ensimmäiset 10 vuotta, enkä koskaan kokenut kotitöitä raskaiksi. En ikinä. Oikeastaan en edes muista ajatelleeni niistä mitään ihmeempää, vaikka tein kaiken yksin.
Sitten tapasin miehen ja olemme nyt asuneet yhdesdä 10 vuotta. Melkein joka päivä harmittaa ja ärsyttää, että joudun tekemään kaikki kotityöt, eikä mies tee mitään. Olen siitä monesti sanonut, mutta mikään ei muutu. Koen sen hyvin epäreiluksi. Mies on vieläpä nykyään työtön, muttei silti tee kotitöitä. Kun tulen kotiin töistä, niin ensimmäiseksi pitää alkaa siivota sotkuja. Tänään meni taas hermot. Yritän välillä miettiä, että olisiko parempi erota, asuntokin on minun.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapseni totaali-yh-äiti ensimmäiset 10 vuotta, enkä koskaan kokenut kotitöitä raskaiksi. En ikinä. Oikeastaan en edes muista ajatelleeni niistä mitään ihmeempää, vaikka tein kaiken yksin.
Sitten tapasin miehen ja olemme nyt asuneet yhdesdä 10 vuotta. Melkein joka päivä harmittaa ja ärsyttää, että joudun tekemään kaikki kotityöt, eikä mies tee mitään. Olen siitä monesti sanonut, mutta mikään ei muutu. Koen sen hyvin epäreiluksi. Mies on vieläpä nykyään työtön, muttei silti tee kotitöitä. Kun tulen kotiin töistä, niin ensimmäiseksi pitää alkaa siivota sotkuja. Tänään meni taas hermot. Yritän välillä miettiä, että olisiko parempi erota, asuntokin on minun.
Näinhän se menee. Kyse ei aina ole tekemisen määrästä, vaan epäoikeudenmukaisuuden tunne syö sielua ja sydäntä. Lasta voi kasvattaa, aikuista ihmistä ei.
Miehet ja lapset oppivat kyllä pesemään pyykit, kokkaamaan ym eivätkä ole enää vaimosta tai äidistä riippuvaisia kuten ennen. Sitten ihmetellään, kun mies lähteekin toisen matkaan, eikä lapsetkaan tule käymään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja lapset oppivat kyllä pesemään pyykit, kokkaamaan ym eivätkä ole enää vaimosta tai äidistä riippuvaisia kuten ennen. Sitten ihmetellään, kun mies lähteekin toisen matkaan, eikä lapsetkaan tule käymään.
Riippuvuussuhdeko se sitten on hyvä suhde? Tuollainen mies tuskin on mikään sellainen, josta kannattaa pitää kiinni ja lapset ovat viisaita, ymmärtävät kyllä äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa mä just luin?! Perustuuko yhteiselo siis siihen, että toinen tai jompikumpi on riippuvainen toisesta? Aika outoa, vaikka toisaalta en ihmettele. Juteltiin juuri viikonloppuna miesystävän kanssa meidän suhteesta ja mies kysyi, että miksi olen hänen kanssaan. Sanoin, että koska haluan ja kerroin miehen hyvistä puolista. Sanoin, että en tarvitse häntä mihinkään, mutta saan häneltä asioita, jotka parantavat elämänlaatuani. Mies loukkaantui: "Etkö sä siis tarvitse mua mihinkään?" No, en tarvitse, mutta musta suhde on silloin terveellä pohjalla, kun yhteiselämä ei ole pakon sanelemaa, vaan täysin vapaaehtoista.
En tiedä, ehkä miehellä on ollut edellisissä suhteissa takertuvia naisia, ainakin ex oli taloudellisesti riippuvainen miehestä ja käytti miestä hyväkseen. Minä en ole riippuvainen kenestäkään, en tiedä pitäisikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, yksinhuoltajat ja eläjät. Kertokaas nyt tyhmälle, miten teidän saranat rasvottuu ja salaojat kaivuuntuu? Tai miespuolisilla yksinhuoltajilla, käykö äitinne hoitamassa taloustyöt?
Mietin tässä, pitäiskö mies laittaa vaihtoon, kun ei ole koskaan noihin saranoihin koskenu. Miten ihmiskunta on voinu selvitä tähän asti hengissä, kun puolet on koko ajan kyvyttömiä tekemään puolia hoidettavista asioista??
Olen saanut saranat rasvattua, ovenkahvat kiristettyä ja seinän maalattua. Sekä fillarin renkaat vaihdettua, vaihteet ja satulan korkeudet säädettyä. Renkaat olen autooni vaihtanut itse, kun isä aikanaan opetti. Tankatakin osaan autoni. Auton öljyt sen sijaan vaihtaa lähellä oleva huoltoliike. Salaojia en ole tohtinut tuohon kerrostalon pihalle ruveta kaivelemaan, siitä voisi tulla sanomista. N53
Niin, mut jos et kaiva salaojia, vaikka ihan salaa, et voi sanoa tehneeks mitään. Kyllä ne salaojat on se ratkaiseva juttu, joka tekee kunkusta kunkun.
Vierailija kirjoitti:
Joku kaltaisesi valopää on jo sanonut tämän ketjussa, keksi jotain uutta
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei tule kyllä mieleen yhtäkään miesten työtä mitä nainen ei voisi tehdä. Olen asunut kotoa muutettuani aina yksin, ja kyllä hoituu kaikki hajulukon puhdistuksesta taulun ripustukseen ja huonekalujen kokoamiseen. Ja sen mitä ei osaa, voi opetella. Äitini asuu yksin lapsuudenkodissaan maaseudulla, siellä riittää vielä enemmän hommaa kuin kerrostaloasunnossa, eikä hänkään mistään miesten töistä puhu. Kesällä ajaa ison pihan päältäajettavalla leikkurilla ja talvella tekee lumityöt samaan leikkuriin kiinnitettävällä auralla. Kahdestaan ollaan muutossa saatu kannettua sängyt ja sohvat, ikinä ei ole tarvittu kiveksiä siihen. Äiti on opettanut minulle autolla ajamisen ja kaiken muun autoihin liittyvän.
Tietysti voi olla että sitten kun täytyy kaivaa salaoja ja rasvata saranat niin täytyy soittaa jollekin miehelle.
😁Onneksi on niitä varten miehiä! Ja ne on kuulemma parempipalkkaisia, kuin sinä😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jatketaan samaan malliin, kun ei se kuitenkaan mitään
Niin, mut hei se mieslapsi kaivaa salaojia ja ansaitsee enemmän, kuin sinä. En vielä tiedä, miten noi liittyy kuvioon, mut jotenkin täytyy. Onhan niillä useampaan kertaan joku täällä perustellu mieslapsena elämisensä.
"Nimenomaan oven näyttäminen kaikilla laiskimusmiehille auttaa ja opettaa miehiä. Jos suhteen saa säilymään vain olemalla tasaveroinen kumppani, motivaatio olla sellainen kasvaa. Mitä iloa naisille on laiskimuskiviriipasta?"
Juuri näin. Jos käännetään tälle vaan toinenkin poski, niin sama kaavahan jatkuu iät ja ajat. Ei miesten "en voi tehdä kotitöitä"-juttu ole mikään luonnonlaki, jolle ei voi mitään, kuten tornado tai vuodenaikojen vaihtuminen.
Jos miehet pääsevät parisuhteisiin laiskottelemaan, kun joku nainen ne ottaa parisuhteeseen sillä ajatuksella, että ei se mies kuitenkaan muutu ja siivoa, niin eihän se mitään hyödytä.
Sama jos sanoisi, että miksipä opetan koiraani olemaan haukkumatta sisätiloissa, kun se koira haukkuu kuitenkin. Turhaa opettaa koiraa olemaan jahtaamatta autoja ja kaikkea mikä liikkuu, kun se on sellaiseksi jahdiksi jalostettu. Jos yritämme opettaa koiria tavoille, niin kohta loppuvat koirataloudet, kun koirat eivät saa perzzeillä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos se mies ja ne lapset eivät edes ymmärrä/tiedosta, mitä kaikkea se äiti heidän eteensä tekee, miten he sit sen takia huomiois äitiään myöhemmin??
Mies saa mennäkin, jos on mennäkseen. Yks sotkija vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyysin kans vaimoa vaihtamaan autonrenkaat ja tienaamaan yhtä paljo, ei onnistunu.
Täytyypä ilmoittaa miehelle, että tästä eteenpäin mä hoidan vain renkaiden vaihdon, koska tienaan enemmän. Jos kotityöt nyt joku palkka-asia on. Siihenkö miehet oikeasti vetoaa?! Tienaan enemmän ja vaihdan renkaat, sen täytyy riittää??
Olinkohan mä liian kauan sinkkuna ennen mieheni löytymistä, kun hallitsen myös "miesten" työt. Mutta todellakaan en kehtaisi vedota mun palkaan, että saan käyttää toista kotiorjana.
Kysehän ei ole siitä että nainen ei osaisi. Miehet haluavat pitää tilanteen niin että he vaihtavat auton renkaat kaksi kertaa vuodessa ja siitä hyvästä nainen siivoaa, kokkaa ja pyykkää joka päivä.