Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
8321/8326 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja valmistan ruuat. Hoidan tiskit ja pesukoneen ja muutoinkin talon asiat.

Eipä ole vaimo valittanut.

Vierailija
8322/8326 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako mies ulkotyöt, auton huollon ,käykö kaupassa. Eräs leski sanoi , ettei hän ole ymmärtänyt, miten paljon mies teki töitä ,näytti vain siltä , että mies kuljeskeli vain pihalla. Heillä oli omakotitalo ,puilla lämpiävä. Antakaa arvo puolisollenne, niin ei tarvitse katua sitten ,jos hänet ensin täältä pois korjataan. Oma mieheni kokosi 30m2polttopuita joka vuosi, auto oli lämmitettynä minulle käynnissä rapun edessä, kun lähdin töihin. Minä siivosin, pesin pyykit ja olin raivaussahan kanssa myös metsätöissä. Onnellinen elämä muodostuu myös pikkuasioista arjessa, suuret sanat eivät merkitse mitään, jos teot puhuvat toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8323/8326 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaako mies ulkotyöt, auton huollon ,käykö kaupassa. Eräs leski sanoi , ettei hän ole ymmärtänyt, miten paljon mies teki töitä ,näytti vain siltä , että mies kuljeskeli vain pihalla. Heillä oli omakotitalo ,puilla lämpiävä. Antakaa arvo puolisollenne, niin ei tarvitse katua sitten ,jos hänet ensin täältä pois korjataan. Oma mieheni kokosi 30m2polttopuita joka vuosi, auto oli lämmitettynä minulle käynnissä rapun edessä, kun lähdin töihin. Minä siivosin, pesin pyykit ja olin raivaussahan kanssa myös metsätöissä. Onnellinen elämä muodostuu myös pikkuasioista arjessa, suuret sanat eivät merkitse mitään, jos teot puhuvat toista.

Kun luin tekstisi, jostain syystä sait minut itkemään. Arvostakaa rakkaitanne. Hienosti kirjoitit ja nostit asiaa esiin.

Vierailija
8324/8326 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan naimattomat miehet tekevät nykyisin keskimäärin 8 h kotitöitä viikossa, kun taas naimattomat naiset noin 10 h. Mies on kotitöissä siis objektiivisesti arvioiden 20% tehokkaampi. Naimisissa olevat naiset puolestaan tekevät enemmän kotitöitä ja naimisissa olevalla miehellä kotityön määrä viikossa vähenee keskimäärin tunnilla. Tämä oli kyllä yllättävää, koska omasta kokemuksestani naimisiin meno lisäsi oman kotityöni määrää - vaimolla tuntuu olevan sellaisen tekemiseen ja teettämiseen huomattavasti minua enemmän tarvetta, lähestulkoon päivittäin. Ilmeisesti kovemmat "standardit", kun lattioita pitää olla yhtämittaa hankaamassa.

Ei miehet ole tehokkaampia vaan heidän keskiarvoa laskee se vähemmistö, joka ei tee ollenkaan mitään ja elää täydessä sikolätissä pizzalaatikoiden ja tölkkien keskellä.

Vierailija
8325/8326 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan voinut ymmärtää miten jotkut pitävät itsestään selvyytenä, että kumppani siivoaa ja korjaa toisen  jäljet. Miten voikaan olla niin ylipääsemätön paikka viedä likaiset astiansa koneeseen tai pyykit likapyykkikoriin? 

Miten jotkut voi heitellä vaatteensa ja sukkansa pitkin lattioita ja jättää kaiken kuin koira paskansa tienvarteen?

Riidat kotihommista vähenisivät 80%, jos jokainen omalta kohdaltaan tekisi ihan ne tavalliset arjen asiat ja osa jaettaisiin. Ja kyllä, vaikka sitten niihin "miesten ja naisten töihin" siten, että kummallekin taitojensa mukaan. Valinta vapaa.

Ei ihme että on kolea ilmapiiri, kun aamulla on vastassa jarrujäljet pytyssä ja astut ensimmäiseksi kusilammikkoon, ennen kuin pääset päiväsi aloittamaan.

Vierailija
8326/8326 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina  voinut ymmärtää miten jotkut pitävät itsestään selvyytenä, että kumppani siivoaa ja korjaa toisen  jäljet. Miten voikaan olla niin ylipääsemätön paikka akalle viedä likaiset astiansa koneeseen tai pyykit likapyykkikoriin? 

Miehet voi heitellä vaatteensa ja sukkansa pitkin lattioita ja jättää kaiken kuin koira paskansa tienvarteen!

Riidat kotihommista vähenisivät 100%, jos jokainen akka kohdaltaan tekisi ihan ne tavalliset arjen asiat ja tekisi mukisematta ja urputusta ne työt johon hänet on valittu. Ja kyllä, vaikka sitten niihin " naisten töihin" siten, että  miehellekkin jäisi vapaa aikaa mukavasti. Valinta vapaa.

Ei ihme että on kolea ilmapiiri, kun aamulla on vastassa jarrujäljet pytyssä ja astut ensimmäiseksi kusilammikkoon, ennen kuin pääset päiväsi aloittamaan.

- Voiko ihanammin aamun enään alkaa......

Vierailija
8327/8326 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö anna äijälle pilluakaan? Sanot, että tehköön sen itse.