Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
61/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluaisin että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä),.

Kuinka monta kertaa olet itse tuonut miehellesi kukkia ja vienyt hänet kivaan paikkaan syömään?

Onko kyseessä klassinen "älä tee niin kuin minä teen, vaan mitä mitä minä sanon" tyylinen tilanne?

Vierailija
62/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se naisen passiivisuus ja aloitekyvyttömyys. Nainen miettii miestä vain resurssina, mitä kaikkea voi siitä saa irti itsekkäästi. Lisäksi toiveet on ovat ristiriitaisia, vaihtelevia ja täysin ylimitoitettuja.

Harva mies jaksaa olla parisuhteessa, josta ei itse saa mitään. 

Tuollaisia naista jalustalle nostavia miehiä on todella. Jalustalle pitäisi naista nostaa vain sukupuolenvuoksi, ei mistään naisen omista teoista tai ansioista. 

Kun pitää miehen pussit tyhjänä ja mahan täynnä, niin se riittää jo hyvin pitkälle. 

Jos nainen huolehtii, että tekee vähintään puolet kaikista osa-alueista ruuasta, sijoittustuottojen hankkimisesta, rempoista, rankentamisesta, aloitteista seksissä, älykkäistä keskustelun aiheista, mukavista yllätyksistä, hyvän tunnelman ylläpitämisestä,  niin ei ole mitään ongelmaa kukkapuskien eikä muiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi itse mennä töihin. :) Turha kinuta mieheltä rahaa. Joten loppuu se miesten hyväksikäyttö!

Suomessa naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten.

Joo. Mistä ihmeestä tulee tämä perusoletus että mies muka tarjoaa naiselle yhtään mitään nykypäivänä. Joka asian yhteydessä aina esitetään tää että nainen on suhteen lokki. Tykkien avioerossakin jatkuvasti joku jankuttaa miten mies mahdollisti jne vaikka faktat naisen huomattavasti suuremmista tuloista on kiistattomat.

Tilastot kertovat totuuden.

Naiset eivät ota parisuhteeseen pienituloisia miehiä, ja suuri osa isotuloisista naisista jättää pariutumatta.

Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat reippaasti enemmän kuin naiset. Kun saadaan lapsia, ero toki kasvaa entisestään.

Tilastokeskuksen graafit on linkattu palstalle ties kuinka monta kertaa. Voin laittaa ne taas jos niin haluat.

Vierailija
64/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se naisen passiivisuus ja aloitekyvyttömyys. Nainen miettii miestä vain resurssina, mitä kaikkea voi siitä saa irti itsekkäästi. Lisäksi toiveet on ovat ristiriitaisia, vaihtelevia ja täysin ylimitoitettuja.

Tuollaisia naista jalustalle nostavia miehiä on todella. Jalustalle pitäisi naista nostaa vain sukupuolenvuoksi, ei mistään naisen omista teoista tai ansioista. 

Kun pitää miehen pussit tyhjänä ja mahan täynnä, niin se riittää jo hyvin pitkälle. 

Jos nainen huolehtii, että tekee vähintään puolet kaikista osa-alueista ruuasta, sijoittustuottojen hankkimisesta, rempoista, rankentamisesta, aloitteista seksissä, älykkäistä keskustelun aiheista, mukavista yllätyksistä, hyvän tunnelman ylläpitämisestä,  niin ei ole mitään ongelmaa kukkapuskien eikä muiden suhteen.

Alkoi naurattamaan. Kuin omasta - näppuksestäni mutta kaikkiin "nainen" -kohtiin vaihtaisin "mies". Eiks oo jännä.

Vierailija
65/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluaisin että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä),.

Kuinka monta kertaa olet itse tuonut miehellesi kukkia ja vienyt hänet kivaan paikkaan syömään?

Onko kyseessä klassinen "älä tee niin kuin minä teen, vaan mitä mitä minä sanon" tyylinen tilanne?

Esimerkki on huono, koska tuossa nainen yllättää miehen jollain mitä itse haluaa.

Onko kukkapuska ja herkuttelu mitä mies eniten haluaa?

Väitän että useimmille se olisi enemmänkin tieto siitä, että vaimo on aloittanut salilla käymisen ja on kiinnostunut aloitteellisemmasta roolista seksissä.

Vierailija
66/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälle sanoin aikanaan, että olisi kiva saada kukkia edes syntymäpäivänä. 15 yhteisen vuoden aikana taisin saada alle viisi kertaa kukkia. Kerran sain yksittäisen kukkakaupasta ostetun ruusun ja loput kerrat oli marketista ostettu nuupahtanut kimppu -30%-alennustarralla. Totesin, että antaa olla. Nyt eron jälkeen huomaa, ettei ex halua edes omia lapsiaan miellyttää. Teini-ikäiselle ostetaan ravintolassa lasten annos, koska exän mielestä on turha aikuisten annosta ostaa. Teini kyllä jaksaa vetää aikuisen annoksen, mutta ovathan ne lasten annokset halvempia. Muutenkin ex ei halua koskaan tehdä mitään sellaista mikä ilahduttaisi lapsia.

Akkoja on vaikea miellyttää.

Vierailija
67/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi itse mennä töihin. :) Turha kinuta mieheltä rahaa. Joten loppuu se miesten hyväksikäyttö!

Joo. Mistä ihmeestä tulee tämä perusoletus että mies muka tarjoaa naiselle yhtään mitään nykypäivänä. Joka asian yhteydessä aina esitetään tää että nainen on suhteen lokki. Tykkien avioerossakin jatkuvasti joku jankuttaa miten mies mahdollisti jne vaikka faktat naisen huomattavasti suuremmista tuloista on kiistattomat.

Naiset eivät ota parisuhteeseen pienituloisia miehiä, ja suuri osa isotuloisista naisista jättää pariutumatta.

Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat reippaasti enemmän kuin naiset. Kun saadaan lapsia, ero toki kasvaa entisestään.

Tilastokeskuksen graafit on linkattu palstalle ties kuinka monta kertaa. Voin laittaa ne taas jos niin haluat.

Joo, laitapas.

Vierailija
68/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti, on harvinaisen ristiriitainen teksti. Naiset ovat passiivisia ja miettivät vain miestä resursseina, mutta mies makaa vaan sohvalla odottamassa, että ruoka kävelee nenän eteen ja pussitkin tyhjennetään puolesta. Siis ihan oikeasti? Kuulostaa unelmien parisuhteelta, NOT!

Vierailija
69/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin oikein, että mitä olen tehnyt miellyttääkseni miesystävääni ja mitä mies, vaikka nyt viikon sisällä. Joku päivä valmistin miehen poimimat sienet, kun mies tuli myöhään metsästä ja seuraavana päivänä hänellä aikainen herätys. Olen järjestänyt hänelle vaatteita hautajaisiin, kysellyt mm. mustaa kravattia lainaan ja lupasin pestä ja silittää paidan. Leikkasin miehen hiukset. Eilen kutsuin hänet syömään. Hain kaupasta erään tuotteen hänelle. Olen kuunnellut miehen työmurheita ja osallistunut miehen sukulaisen synttäreille, vaikka ei kiinnostanut kyllä tippaakaan.

Mies ei ole tehnyt mitään hyväkseni. Kiittänyt sentään on näkemästäni vaivasta. Eihän nuo nyt mitään ylipääsemättömiä asioita ole tai raskaita ja olen hyödyksi ihan mielelläni, mutta aika yksipuolista on. Eniten ehkä harmittaa se, että mulla on ollut terveyshuolia itselläni ja olin tutkimuksissa. Mies ei sanallakaan edes kysynyt mitä selvisi. Ihan kuin minulla ei olisi mitään väliä. Tuskin edes muisti.

Vierailija
70/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huomaavainen mies, suomalainen. Yhdessä 18 vuotta.

Samoin. Yhdessä 21 vuotta.

Miten miehet ei ota näistä koppia. Suhde toimii kun antaa jotakuinkin saman minkä ottaa. Mutku yhyyy ei. Nykynaiset ovat niin nirsoja kun eivät suostu kynnysmatoksi ja loputtomaksi antajaksi suhteeseen. Miehiltä puuttuu ymmärrys ettei pajatsosta voi ottaa ulos yhtään enempää kuin sinne on laitettu.

Mies tunkee rahaa pajatsoon (naiseen) ja jää yleensä aina tappiolle.

Kuvaavaa tosiaan.

Miksi miehet pelaisivat enää tuota pajatsoa?

Vierailija
71/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, laitapas.

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…

Miehet vs naiset, lapsettomat pariskunnat

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Miehet vs naiset, yksinasuvat

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Huomaatko eron kun vertaat noita kahta graafia?

Vierailija
72/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikein, että mitä olen tehnyt miellyttääkseni miesystävääni ja mitä mies, vaikka nyt viikon sisällä. Joku päivä valmistin miehen poimimat sienet, kun mies tuli myöhään metsästä ja seuraavana päivänä hänellä aikainen herätys. Olen järjestänyt hänelle vaatteita hautajaisiin, kysellyt mm. mustaa kravattia lainaan ja lupasin pestä ja silittää paidan. Leikkasin miehen hiukset. Eilen kutsuin hänet syömään. Hain kaupasta erään tuotteen hänelle. Olen kuunnellut miehen työmurheita ja osallistunut miehen sukulaisen synttäreille, vaikka ei kiinnostanut kyllä tippaakaan.

Mies ei ole tehnyt mitään hyväkseni. Kiittänyt sentään on näkemästäni vaivasta. Eihän nuo nyt mitään ylipääsemättömiä asioita ole tai raskaita ja olen hyödyksi ihan mielelläni, mutta aika yksipuolista on. Eniten ehkä harmittaa se, että mulla on ollut terveyshuolia itselläni ja olin tutkimuksissa. Mies ei sanallakaan edes kysynyt mitä selvisi. Ihan kuin minulla ei olisi mitään väliä. Tuskin edes muisti.

Hassusti tässäkin unohtuu mm. se että mies poimi ne sienet.

Vierailija
73/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, laitapas.

eri mutta tuolta löytyy:

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…

Ei tarvitse kiittää, se tuntuu olevan teille kovin vaikeaa.

Vierailija
74/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten tarpeet ja tunteet on keskimäärin niin älyttömiä.

T. Mies

Aivan. Tässä kiteytyykin mainiosti koko problematiikka. Mies tuli oikein allekirjoittamaan, miten asia hänen mielestään on.

Ja mitenkäs naiset huomioivat miesten tarpeet ja tunteet? 

Vierailija
75/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.

Vierailija
76/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI naisten työllisyysaste on suurempi? 

20–64-vuotiaiden miesten työllisyysaste nousi edellisen vuoden tammikuusta 0,4 prosenttiyksikköä 77,2 %:iin ja naisten työllisyysaste laski 0,2 prosenttiyksikköä 75,9 %:iin

Lisäksi tänne onkin linkattu tilastokeskuksen tiedot tuloluokkakuvasta. 

Kannattaa tarkastaa ne faktat.

Vierailija
77/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän miehet on tilastot aiheuttanut. Naisilla on ollut niin lyhyen aikaa edes lähelle samat mahdollisuudeet kuin miehillä, lainsäädännöllisistä syistä ja sen jälkeen totutuista käsityksistä johtuen. Edes nykypäivänä lainsäädäntö ei ole tasa-arvoinen, koska tilanne edelleen ohjaa perheet jättämään naisen kotiin perhevapaiden ajaksi. Tilanne ei voi korjautua ennen kuin ne on 50/50.

Sikäli on melko pissapäistä kitistä rahasta, kun itse miehet tilanteen on aiheuttanut.

Ja siitä huolimatta, jos katsoo esim. mun tilannetta. Tienaan itse huomattavasti enemmän kuin mieheni, olemme molemmat korkeasti koulutettuja, töissä käyviä, lapsettomia ja naimisissa.

Syy, miksi mieheni on palkkakuopassa: ei huolinut nuorena muuta kuin unelmatyö olisi ihan heti pitänyt saada. No ei tietenkään saanut, joten loikoili vuosia lokkina meikäläisen lompakolla. Samaan aikaan itse paiskin duuneja, parhaita, joita oli tarjolla siihen nähden, mihin työhön haluan edetä. Itse otin jopa palkattomia trainee-soppareita päästäkseni eteenpäin uralla. Samaan aikaan mies kuorsaa ja pelaa pleikkaria työttömänä.

Jossin kohdin kyllästyin ja laitoin ehdon, joko alkaa ottamaan vastuuta tai ero. No onnistui sitten menemään töihin, mutta silti vielä joskus tulee nurinaa esim. kotitöistä.

Muttamutta, turha kuvitella minun niitä enemmän tekevän. En tosiaankaan. Ja mies on vielä kehdannut kitistä jotain lapsen hankintaa. Ei tule kuuloonkaan minun kanssa. Saa puolestani lähteä etsimään kotiorjan porsimaan itselleen muksuja ja elättäjäksi.

Myös ystäväni ovat melko samanlaisessa tilanteessa. Sikäli tilastot tuntuisi olevan eri planeetalta ja mulle niitä on ainakaan turha perusteluna esittää, ei päde.

Vierailija
78/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu siitä, ettei hyviä miehiä kiinnosta osallistua naisten koti- ja parisuhdeleikkeihin. Tuo "keskimäärin" on siis keskimäärin niistä miehistä jotka ovat saatavillanne.

Teetkö miehelle kuinka usein niitä voileipiä kuten 50-luvun kotirouvat vai pidätkö vanhoista tavoista kiinni vain niiltä osin kun itse hyödyt?

Siinä taas naiseton mies ottaa osaa keskusteluun, josta ei mitään ymmärrä.

Siitä koti- ja parisuhdeleikistä tulee yhteinen sillä hetkellä, kun kahdesta erillisestä elämästä muodostuu yksi yhteinen elämä tai talous. Koti ja parisuhde ei pysy pystyssä vain yhden ihmisen voimin, jos siinä on kaksi ihmistä. Jompikumpi tai kummatkin kärsivät, hyvin usein se kärsijä on nainen. Hyvin usein naisen unelma on yksikkö. Yksikkö, jossa nainen kokee olevansa turvassa, rakastettu, tuettu ja tasavertaisesti arvostettu

Tiedostan naisena, että naisten tunteet usein ovat ailahtelevaisemmat ja joiltain osin nainen tuntee niitä tunteitaan hyvin syvällisesti, intensiivisesti. Näiden asioiden uskoisin olevan kummankin sukupuolen sukuhormonien aikaansaannosta.

Yksittäisenä esimerkkinä voisin tuoda esiin tubettaja detransitioituvan Samettiorkidean kuvauksen testosteronin vaikutuksesta häneen. Hän kertoi ihmetelleensä sitä miten tunteet latistuivat ja yrityksestään huolimatta tämä ei pystynyt itkemään; tuntemaan jotain tunnetta ehkä empatiaa niin vahvasti, että se olisi itkettänyt. En sano, etteikö mies tiukan paikan tullen itke, kerroin vain eräästä ihmisestä ja tämän kipuilusta asian kanssa.

Ai niin, minä teen ne voileivät miehelle tämän tarpeiden mukaan ja valmistan tälle ruoat, pesen pyykit ja siivoan. Siinä sitä 50-luvun elämää. Minun hyväkseni mies on vaihtanut renkaat (jos ei vaihtaisi, vaihdattaisin muualla) ja vaihtoi 15cm komposiittiputkea kellarin vuotavan vastaavan tilalle (jos ei olisi vaihtanut, olisin ostanut palvelun muualta). Niin, talo on siis minun ja jonka ylläpidosta vastaan yksin minä.

Tämä jää elämäni viimeiseksi parisuhteeksi; tarpeeksi/riittävästi miehen maailmaa omaan elämääni.

Vierailija
79/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle suhteen päättyminen tai avioero tulee aina yllätyksenä. Paitsi siinä tapauksessa, että mies juoksee koko ajan vieraissa, niin silloin kiinni jääminen tulee miehelle yllätyksenä. Jos taas käykin niin, että mies löytää toisen naisen, ja hyppää vauhdissa tämän kelkkaan, niin se ei tule miehelle yllätyksenä. Eikä naiselle.

terveisin: Mies

Vierailija
80/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vaikeaa, mutta se on täysin turhaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä