Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
1/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan ex jaksoi lasten saantiin asti käyttäytyä kuta kuinkin asiallisesti. Lasten synnyttyä kotitöiden ja rahanmenon määrä lisääntyi ja alkoi yhtäkkiä epämääräinen naljailu ja vitt uilu. Exän vanhemmat asuivat kaukana enkä tutustunut heihin kuin vasta lasten syntymän myötä. Kun aloimme viettää aikaa enemmän appivanhempien luona niin tuli aika selväksi mistä exän ikävä vuorovaikutustyyli oli lähtöisin. Mitä enemmän tutustuin hänen sukuunsa, sitä selvemmäksi kävi, että tämä on heidän suvussaan ihan normaali vuorovaikutustyyli.

Vierailija
2/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä naisten vapaaehtoinen sinkkuus on kasvamaan päin. Tarjoa itsellesi hulppea illallinen,osta tyyris kihlasormus ja järkkää hintava pitopalvelu luomaan puitteet itsekihlaukselle. Soita Iltalehteen tai Ylelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huomaavainen mies, suomalainen. Yhdessä 18 vuotta.

Vierailija
4/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naista pitää kannatella ja miksi nainen ripustautuu mieheensä?

Vierailija
5/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on takiainen kirjoitti:

Miksi naista pitää kannatella ja miksi nainen ripustautuu mieheensä?

Pysytään tahoillamme yksin. Saan ostaa hyvällä omalla tunnolla 80-400e skumppaa ja pistää rahaa haisemaan tuoksukynttilöihin tai käsintehtyihin suklaisiin. Sä voit jatkaa miespodcastin pitämistä.

Vierailija
6/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali

Vierailija
7/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on asiat hyvin niin miehen ymmärryksessä se tarkoittaa, että myös naisen asiat on hyvin, koska miehen maailmassa hänen hyvinvointinsa on naisen hyvinvointi. Miehet ei ota huomioon että naisella on erillaiset tarpeet kuin miehellä joissakin asioissa. Ja koska mies ei koe näitä tarpeita mitä naisella on, niin niitä ei ole lainkaan olemassa tässä todellisuudessa ja siksi niitä ei pidä ottaa huomioon. Ne on ns. turhia tarpeita miehelle, jos jokin saa miehen niiden tarpeiden olemassaolosta tietoiseksi. 

Koska miehen ajatusmaailma rakentuu näin niin ne erotkin tulee puskista vaikka hänellä kaikki oli hyvin.

Vierailija
8/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä tarpeita ja tunteita on koko ajan niin jumalattoman paljon ja ne ailahtelevat minuutin välein. Jokaiseen tunteeseen ja tarpeeseen ei jaksa, eikä ole mahdollisuutta reagoida.

Vierailija
9/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

Vierailija
10/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Nainen yli 40 v

Eli ap, älä yleistä! On niitä sellaisiakin naisia joille kosketus eri tavoin on erittäin tärkeää parisuhteessa!

Vierailija
11/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska miehet ovat keskimäärin erittäin itsekkäitä, myös ne kilteimmät ja alruistisimmat.

Vierailija
12/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan!! Tuo on vastaus tämän päivän narsistisessa yhteiskunnassa kaikkeen. Ei ihmiset sukupuoleen katsomatta ajattele kun itseään.

Vierailija
13/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vai niin, ok!

Vierailija
14/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Vierailija
15/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on asiat hyvin niin miehen ymmärryksessä se tarkoittaa, että myös naisen asiat on hyvin, koska miehen maailmassa hänen hyvinvointinsa on naisen hyvinvointi. Miehet ei ota huomioon että naisella on erillaiset tarpeet kuin miehellä joissakin asioissa. Ja koska mies ei koe näitä tarpeita mitä naisella on, niin niitä ei ole lainkaan olemassa tässä todellisuudessa ja siksi niitä ei pidä ottaa huomioon. Ne on ns. turhia tarpeita miehelle, jos jokin saa miehen niiden tarpeiden olemassaolosta tietoiseksi. 

Koska miehen ajatusmaailma rakentuu näin niin ne erotkin tulee puskista vaikka hänellä kaikki oli hyvin.

Tämä rakentuu niin, että pojilta ei lapsuudessa vaadita muiden huomioimista vastaavasti kuin tytöiltä yleensä vaaditaan. 

Vierailija
16/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut elämäni aikana tasan kaksi parisuhdetta, joista jälkimmäinen jatkuu edelleen. En tunnista kummastakaan kumppanistani mitään tuollaista mitä aloittaja kirjoittaa, vaan aivan päinvastoin.

Olen ollut aina äärimmäisen ronkeli miehen suhteen ja valinnut aina mielummin yksinolon kuin tyytymisen. Naisia syytetään nirsoudesta, mutta todellisuudessa naisen on pakko olla nirso jotta hänen elämänlaatunsa säilyisi parisuhteessa yhtä hyvänä kuin sinkkuna ollessa.

Vierailija
17/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen yli 40 v

Eli ap, älä yleistä! On niitä sellaisiakin naisia joille kosketus eri tavoin on erittäin tärkeää parisuhteessa!

Missä minä olen sanonut ettei kosketus ole tärkeää? 🙄 Esim viimeisessä suhteessa oli kaikenlaista koskettelua ja seksiäkin jopa päivittäin. Mutta silti ne hikiset vaatteet heitettiin aina siihen keittiön pöydän tuolille, minun pesemät vaatteet ei löytäneet kaappiin, minä sain aina hoitaa kokkaamisen, kun kerran pyysin että mies toisi joskus kukkia kun tykkään niistä ja ostan usein itse niitä, niin vastaus oli että hän ei sellaiseen höpöhöpötouhuun lähde. Että jotain muuta hän voi ostaa mutta ei kukkia.

Kosketuksen tarve ei ole kenenkään ainoa tarve parisuhteessa tai sitten ei kaipaa parisuhdetta vaan pelkkää seksi tms suhdetta.

Vierailija
18/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Olen nainen ja huomannut että tunteet voi halutessaan kytkeä kokonaan pois päältä. En ole enää lainkaan kiinnostunut muitten hyvinvoinnista, tarpeista tai mieti, olisiko nyt jonkun toisen vuoro. Menen itse ensin, otan ensin, ajattelen omat tarpeet ensin. Kuuntelen muiden ihmisten mielipiteitä hyvin rajallisesti. On hauskaa seurata ihmisten reaktioita asioihin, jotka nyt jäävät kokonaan tekemättä.

Vierailija
19/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Valitettavasti on näin, että jos ihmisellä ei ole sitä kykyä ottaa toista huomioon, niin ei sitä voi aikuisena toinen ihminen hänelle opettaa. Eli jos nainen haluat kohteliaan, hyväkäytöksisen miehen, niin ainoa keino on rankata pois sellaiset, jotka eivät halutulla tavalla käyttäydy. 

Toki voi sitten jäädä ilman, koska kulttuurissamme ei vaadita miehiltä hyvää käytöstä. Kannattaisi kyllä vaatia. 

Vierailija
20/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut elämäni aikana tasan kaksi parisuhdetta, joista jälkimmäinen jatkuu edelleen. En tunnista kummastakaan kumppanistani mitään tuollaista mitä aloittaja kirjoittaa, vaan aivan päinvastoin.

Olen ollut aina äärimmäisen ronkeli miehen suhteen ja valinnut aina mielummin yksinolon kuin tyytymisen. Naisia syytetään nirsoudesta, mutta todellisuudessa naisen on pakko olla nirso jotta hänen elämänlaatunsa säilyisi parisuhteessa yhtä hyvänä kuin sinkkuna ollessa.

Johtuu varmasti vertailukohteiden puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi