Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
381/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen kuulu maksaa toisen ravintolalaskua

Mene naisen kanssa yhteen ja kokeile samaa, oletatko että samaa sukupuolta oleva maksaa ravintolareissusi?

Vierailija
382/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Tämä juuri, jos naiset alkaisivat asettamaan korkeampia vaatimuksia miehille niin ehkä ne miehetkin viimeinkin tajuaisivat muuttaa tapojaan paremmiksi kun huomaisivat, että yksikään nainen ei hyväksy huonoa käytöstä. Onneksi kyllä niitä ihan fiksujakin miehiä vielä on, jotka osaavat ottaa kanssaihmiset huomioon ja kunnioittavat kumppaniaan ja osoittavat tälle hellyyttä.

Toivottavasti naiset löytävät rehellisen miehen, joka oikeasti kunnioittaa ja huomioi kumppaniaan. Ajattelen, että osa saattaa velvollisuudestaan käyttäytyä hyvin alkuaikoina, mutta sisimmässään ei haluaisi jatkuvasti olla sellainen ja siksi alkaa venyttää rajoja josko voisikin käyttäytyä itsekkäämmin tai olla huomioimatta naistaan.

Mies

Komppaan näitä. Liian moni nainen hyväksyy mieheltään huonoa käytöstä, ei vain itseään kohtaan vaan myös muita ihmisiä kohtaan.

Jos ihminen käyttäytyy huonosti tai kokonaan sivuttaa omat läheisensä, puolison läheiset, työkaverit, naapurit, myyjät/tarjoilijat jne. niin turha kuvitella että mitään sen kummempaa ei ole luvassa kumppanillekaan pitkässä juoksussa. Ihan peruskäytöstavatkin on monella (miehellä) hakusessa. Jos vielä suhteen alussa kuulee esim. että mies haukkuu muita naisia oli ne sitten exiä tai julkkiksia niin juoskaa ja lujaa.

Taas kerran miesten huono käytös on naisten vastuulla. Ongelma on kun nainen hyväksyy miesten huonoa käytöstä, ei miesten huono käytös itsessään. Sinähän oikein annat luvan miehille perseillä miten ikinä huvittaa. Miehet itse eivät ole vastuussa eikä heitä voi vaatia muuttumaan. Vaan naisten pitää hoitaa homma. Jos nainen ei siihen kykene, oma moka. Mitäs läksit.

Joo aina se vika on kummasti naisissa, oli sitten miehen kumppani, äiti, tai vaikka naapurin Tiina... Miehillä itsellään ei ole mitään vastuuta, rassukoita joita täytyy kädestä pitäen opastaa miten ajatellaan muitakin kuin vain itseään. :D Ja silloinkin jatkavat samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä miten tässä meidän aika tuoreessa suhteessa pitäisi suhtautua. Itse asunut yksin jo vuosia ihan tyytyväisenä. Joitakin kuukausia olen nyt tapaillut uutta miestä. Hän alkanut syyllistämän minua yhteen muuttamisesta, koska en halua näin nopeasti. Haluan tutustua hitaasti.

Seksi mahtavaa hänen kanssaan ja saankin muutaman orgasmin joka kerta.

Siitäkin alkanut syyllistäminen, koska kostun liikaa ja lakanassa usein märkä tahra seksin jälkeen. Eli jos olen hänen luonaan, alkaa ärtyneenä vaihtamaan lakanoita heti seksin jälkeen.

Aloitin kuntosalilla käynnin töiden jälkeen (pari tuntia), mutta nyt minulla ei kuulemma ole sitten enään aikaa hänelle. Tästäkin sain syyllistämistä.

Mitä tämä on? Kaikki mitä teen on väärin.

Kai nyt ymmärrät jo itsekin, että sinun on jätettävä tuo mies. Jos jo alussa on noin selkeät alistamisen ja kontrolloimiseen merkit niin mitä tuleekaan olemaan vuosien päästä.

Mies ei edes halua että nautit seksissä. Ihan sairas tapaus. Naisvihaaja.

Voiko tähän vihaan vaikuttaa se, että mies joutui lomautetuksi? Elelee tällä hetkellä Kelan rahoilla ja on velkoja perinnässä. Itselläni kuitenkin on asiat hyvin. Työpaikka, omistusasunto, velaton auto. Häntä kuitenkin kuskailen ja ruuatkin hän saa minun luona syödäkseen. Voiko olla vain katkera? Mutta kuitenkin ehkä rakastaa, koska niin sanoo.

Ei helvetti. Tuossa ei ole punaisia lippuja vaan punaisia lakanoita. Ei ihme, että ukolla on kiire muuttaa yhteen. Unohda koko juttu, ei tuo ole rakkautta. Rakastaessa haluaa toiselle hyvää.

Näitä varoitus merkkejä olen itsekin huomannut. Olen kuitenkin ehkä liian kiltti luonteeltani, ja haluan mielummin uskoa ihmisten hyviin aikeisiin. En halua suoraan tuomita toista vain sen takia, että joutui lomautetuksi. Veloista hän sanoi, että kaikilla on perinnässä niitä. En vain ymmärrä.

Tunnen kyllä koko ajan pientä painostusta hänen suunnalta, ja se minut onkin saanut varovaiseksi yhteen muuttamisen suhteen. Pelkään myös kaiken elämiskustannuksien valuvan minun vastuulle.

Se varmaan on totta, ettei pelkän seksin takia yksipuoliseen suhteeseen kannata jäädä.

Vierailija
384/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän nuo muut, mutta noita kukkia en. En siis näe varsinaisesti ongelmaa missään ylimääräisten lahjojen tms ostamisessa, mutta sehän riippuu ihan yksilöstä, että onko se niiden tapa osoittaa kiintymystä/välittämistä vai ei.

Toiset tykkää ostella jotain lahjoja tms vähän väliä, kun taas toiset ei osaa nähdä sitä merkityksellisenä tapana osoittaa välittämistä. Mutta ei se suoraan mitään kerro tunteista. Ihan samalla tavalla se menee positiivisten tunteiden kuin negatiivistenkin kanssa, toiset haluaa avata sydämensä koko maailmalle, kun taas toiset ei halua sanoa mitään yhtään kenellekään.

Ja tietenkin se, että osoitatko itse lahjuksilla välittämistäsi? Siinä tulee hyvin nopeasti sellainen gold digger - viba, jos toinen kaipailee lahjoja yms, mutta itse tarjoaa "vain" itsensä.

Etkö ymmärrä, että sillä ei ole väliä onko se asia jolla haluat ilahduttaa rakkaimpaasi kukkia tai vaikka jakoavain, vaan idea on se, että annat jotain josta tiedät toisen ilahtuvan? Eikä se juttu ole edes se ostaminen, vaan ajatus ja pieni teko, kyllä ne kukat voi itse noukkia ulkoakin jos jotain sen päälle ymmärtää, kyllä pikkulapsetkin kerää muutaman nuupahtaneen voikukan nyrkkiinsä ja vie äidilleen, ja äidin sydän sulaa siitä, että hänen lapsensa on ajatellut äitiä ja halunnut osoittaa rakkauttaa jollain jonka ajattelee ilahduttavan äitiä.

Siitä on tehnyt aikoinaan Irvinkin laulun nimeltään rentunruusu. Saat multa horsman, se rentun ruusu on, sen poimin tuolta maantien ojasta. Horsmakin on oikein kaunis kukka kukkiessaan kun oikein lähempää katsoo, ja niistäkin saa komean kimpun, ottaa vaikka koiranputkea siihen mukaan harsokukaksi. Ajatus on tärkein. Kaunista kauniille ja rakkaalle.

Ja mistä tulee ajatus, että nainen tarjoaa vain itsensä??? Tottakai nainen tekee myös paljon asioita ilahduttaakseen miestään. Myös ostaa.

Rentun Ruusu on fantasiaa.

Oikeasti Irwin oli töysi juntti ja rasisti, joka pröystäili rahalla ja suosiolla minkä ehti.

Otti Vexin sarkasmiksi tarkoitetut tekstitkin tosissaan.

Joo. Eihän rentun ruusu ole mitään naisen huomioimista vaan ihan päinvastoin. Laulun naista kohdellaan aivan hirveällä tavalla ja sitä vielä romantisoidaan.

"

Tämän lahjan annan silti sydämestä

Niin kuin anteekspyynnön katumuksenkin

Pian se kuihtuu ei se maljakossa kestä

Niin käy joka lupauksenkin

"

Kyllähän tuo sarkasmilta kuulostaa, eikä miltään ihannesuhteelta. (loppulyriikoita Rentun ruususta)

Vierailija
385/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kotona perinteinen työnjako, mies käy töissä ja minä hoidan kodin ja lapset. Meillä ei ole vaikeuksia mallin kanssa, ja se on toiminut hyvin jo vuosia.

Miehen kavereiden kommentit sen sijaan ovat jääneet mieleeni. "Emmä rupeis toista aikuista elättään", sanoi eräs kolmekymppinen- joka halusi kuitenkin lapsia, ja oli itse esimiesasemassa, eli hyvin tod.näk. ei olisi jäänyt jälkikasvun kanssa kotiin. Logiikka?

Oma kokemukseni on, että osaa miehistä suorastaan ärsyttää naisellisuus, varsinkin jos suusta ei pääse raksaäijäjuttuja

Miksi olet päättänyt ottaa perinteisen mallin omaan elämääsi juuri jenkkilän 50-luvun kotirouvakulttuurista? Tiesitkö muuten että moni silloinen kotirouva veti lääkärin määräämiä huumaavia lääkkeitä, kun oli niin turhautunut surkeaan elämäänsä?

Jos ottaisit mallin suomalaisesta kulttuurista, raataisit miehesi rinnalla pelloilla ja metsissä. Luepa kuule Minna Canthia. Saat vähän perspektiiviä.

Luuletko että miesten asema oli herkkua? Jos olit perheenisä 50-luvulla, suurella todennäköisyydellä katselit sodissa kun kaveriesi sisälmykset ammuttiin ympäri juoksuhautaa silmiesi edessä. Sitten teit raskasta työtä kulttuurissa jossa miehelle ei sallita minkäänlaista heikkoutta, vailla toivoa ylennyksistä tai urapolusta.

Täytyypä kuule nyt sanoa että ei kiinnosta hittojakaan miesten ongelmat. Te ette ole milloinkaan tehneet mitään naisten hyväksi. Yritätte vain alistaa ja pomottaa. Yhteiskunnassa ja parisuhteessa. Ei kiinnosta teidän juoksuhautanne eikä ahdas miehen mallinne. Kiehukaa omissa liemissänne. Turhaan tulet minulle itkemään.

Nämä sotiin vetoamiset muutenkin ihan huttua. Ihan kuin sodissa kärsisi pelkästään miehet, ei ollenkaan naiset ja lapset, sairaat ja vanhukset. Taas miehet näkevät vain oman tuskansa. Muut muka pelkästään porskuttaa iloisena. Ja muutenkin sodista ja armeijoista turha syyttää naisia kun miehet nekin ovat keksineet.

Vastapuolen naisia ja lapsia raiskataan aina sodissa. Joskus yhtä uhria ihan porukalla.

Vierailija
386/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Antsku?

Vierailija
387/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Tämä juuri, jos naiset alkaisivat asettamaan korkeampia vaatimuksia miehille niin ehkä ne miehetkin viimeinkin tajuaisivat muuttaa tapojaan paremmiksi kun huomaisivat, että yksikään nainen ei hyväksy huonoa käytöstä. Onneksi kyllä niitä ihan fiksujakin miehiä vielä on, jotka osaavat ottaa kanssaihmiset huomioon ja kunnioittavat kumppaniaan ja osoittavat tälle hellyyttä.

Toivottavasti naiset löytävät rehellisen miehen, joka oikeasti kunnioittaa ja huomioi kumppaniaan. Ajattelen, että osa saattaa velvollisuudestaan käyttäytyä hyvin alkuaikoina, mutta sisimmässään ei haluaisi jatkuvasti olla sellainen ja siksi alkaa venyttää rajoja josko voisikin käyttäytyä itsekkäämmin tai olla huomioimatta naistaan.

Mies

Komppaan näitä. Liian moni nainen hyväksyy mieheltään huonoa käytöstä, ei vain itseään kohtaan vaan myös muita ihmisiä kohtaan.

Jos ihminen käyttäytyy huonosti tai kokonaan sivuttaa omat läheisensä, puolison läheiset, työkaverit, naapurit, myyjät/tarjoilijat jne. niin turha kuvitella että mitään sen kummempaa ei ole luvassa kumppanillekaan pitkässä juoksussa. Ihan peruskäytöstavatkin on monella (miehellä) hakusessa. Jos vielä suhteen alussa kuulee esim. että mies haukkuu muita naisia oli ne sitten exiä tai julkkiksia niin juoskaa ja lujaa.

Taas kerran miesten huono käytös on naisten vastuulla. Ongelma on kun nainen hyväksyy miesten huonoa käytöstä, ei miesten huono käytös itsessään. Sinähän oikein annat luvan miehille perseillä miten ikinä huvittaa. Miehet itse eivät ole vastuussa eikä heitä voi vaatia muuttumaan. Vaan naisten pitää hoitaa homma. Jos nainen ei siihen kykene, oma moka. Mitäs läksit.

Joo aina se vika on kummasti naisissa, oli sitten miehen kumppani, äiti, tai vaikka naapurin Tiina... Miehillä itsellään ei ole mitään vastuuta, rassukoita joita täytyy kädestä pitäen opastaa miten ajatellaan muitakin kuin vain itseään. :D Ja silloinkin jatkavat samaan malliin.

No kyllä siinä vaiheessa katsoisin, että vikaa on naisessakin kun ties kuin monetta kertaa antaa sikamiehelle mahdollisuuden yllättyen taas lopputuloksesta.

Vierailija
388/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä miten tässä meidän aika tuoreessa suhteessa pitäisi suhtautua. Itse asunut yksin jo vuosia ihan tyytyväisenä. Joitakin kuukausia olen nyt tapaillut uutta miestä. Hän alkanut syyllistämän minua yhteen muuttamisesta, koska en halua näin nopeasti. Haluan tutustua hitaasti.

Seksi mahtavaa hänen kanssaan ja saankin muutaman orgasmin joka kerta.

Siitäkin alkanut syyllistäminen, koska kostun liikaa ja lakanassa usein märkä tahra seksin jälkeen. Eli jos olen hänen luonaan, alkaa ärtyneenä vaihtamaan lakanoita heti seksin jälkeen.

Aloitin kuntosalilla käynnin töiden jälkeen (pari tuntia), mutta nyt minulla ei kuulemma ole sitten enään aikaa hänelle. Tästäkin sain syyllistämistä.

Mitä tämä on? Kaikki mitä teen on väärin.

Kai nyt ymmärrät jo itsekin, että sinun on jätettävä tuo mies. Jos jo alussa on noin selkeät alistamisen ja kontrolloimiseen merkit niin mitä tuleekaan olemaan vuosien päästä.

Mies ei edes halua että nautit seksissä. Ihan sairas tapaus. Naisvihaaja.

Voiko tähän vihaan vaikuttaa se, että mies joutui lomautetuksi? Elelee tällä hetkellä Kelan rahoilla ja on velkoja perinnässä. Itselläni kuitenkin on asiat hyvin. Työpaikka, omistusasunto, velaton auto. Häntä kuitenkin kuskailen ja ruuatkin hän saa minun luona syödäkseen. Voiko olla vain katkera? Mutta kuitenkin ehkä rakastaa, koska niin sanoo.

Ei helvetti. Tuossa ei ole punaisia lippuja vaan punaisia lakanoita. Ei ihme, että ukolla on kiire muuttaa yhteen. Unohda koko juttu, ei tuo ole rakkautta. Rakastaessa haluaa toiselle hyvää.

Näitä varoitus merkkejä olen itsekin huomannut. Olen kuitenkin ehkä liian kiltti luonteeltani, ja haluan mielummin uskoa ihmisten hyviin aikeisiin. En halua suoraan tuomita toista vain sen takia, että joutui lomautetuksi. Veloista hän sanoi, että kaikilla on perinnässä niitä. En vain ymmärrä.

Tunnen kyllä koko ajan pientä painostusta hänen suunnalta, ja se minut onkin saanut varovaiseksi yhteen muuttamisen suhteen. Pelkään myös kaiken elämiskustannuksien valuvan minun vastuulle.

Se varmaan on totta, ettei pelkän seksin takia yksipuoliseen suhteeseen kannata jäädä.

Hyvä ihminen, ei todellakaan kannata! Jos et yhtään osaa arvostaa itseäsi, niin nyt on korkea aika opetella. Parisuhde kannattaa vain, kun molemmat arvostavat toisiaan ja kohtelevat toisiaan sen mukaisesti. Tuskin toivoisit tuollaista suhdetta parhaalle ystävällesi, äidillesi, tyttärellesi. Niin ja ihmisellä, jolla on normaali elämänhallinta, ei ole velkoja perinnässä.

Vierailija
389/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on takiainen kirjoitti:

Miksi naista pitää kannatella ja miksi nainen ripustautuu mieheensä?

Miksi olla suhteesa, jos siitä ei saa edes hyvää mieltä? Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
390/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa huomioimisessa on se ongelma että vaikka huomioitaisiin tasapuolisesti, naiset määrittävät sen millaista huomioimisen kuuluu olla.

= sellaista, joka on tärkeämpää naisille kuin miehille.

Eli lahjojen ostamista, herkuttelua ja hemmottelua.

Miehiä taas ei huomioida, paitsi jos mies haluaa että häntä huomioidaan samalla tavalla, mikä tosin on epämiehekästä naisen silmissä.

Minua ei kiinnosta saada lahjoja. En koe syömistä isona elämyksenä, enkä välitä hemmottelusta. Se kelpaisijos pukisit dominatrix-asun päällesi ja harrastettaisiin koko ilta seksileikkejä, unohtaen se onko kotona sotkuista vai ei.

Käytännössä se menee niin, että seuraavana päivänä työpäivän jälkeen nainen siivoaa yksin nekin sotkut ja mies tekee mitä lystää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi