Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
21/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huomaavainen mies, suomalainen. Yhdessä 18 vuotta.

Samoin. Yhdessä 21 vuotta.

Vierailija
22/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minä haluan!! Tuo on vastaus tämän päivän narsistisessa yhteiskunnassa kaikkeen. Ei ihmiset sukupuoleen katsomatta ajattele kun itseään.

Yhteiskunta muuttui narsistiseksi minä minä -yhteiskunnaksi tasan sillä hetkellä kun naiset alkoivat vaatia edes pientä osaa itselleen. Yhteiskuntaa ei kukaan pitänyt narsistisena minäminä -tyylisenä sillon kun miehet saivat perseillä miten lysti ja naiset sieti kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa nainen, joka edes itse olisi selvillä tunteistaan ja tarpeistaan? Silti sitä odotetaan kumppanilta.

Vierailija
24/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut elämäni aikana tasan kaksi parisuhdetta, joista jälkimmäinen jatkuu edelleen. En tunnista kummastakaan kumppanistani mitään tuollaista mitä aloittaja kirjoittaa, vaan aivan päinvastoin.

Olen ollut aina äärimmäisen ronkeli miehen suhteen ja valinnut aina mielummin yksinolon kuin tyytymisen. Naisia syytetään nirsoudesta, mutta todellisuudessa naisen on pakko olla nirso jotta hänen elämänlaatunsa säilyisi parisuhteessa yhtä hyvänä kuin sinkkuna ollessa.

Johtuu varmasti vertailukohteiden puutteesta.

Niin, että täytyisi ottaa huono ihan vain sen takia, että hyvät osaisi tunnistaa vielä paremmin :D

Vierailija
25/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä naisten vapaaehtoinen sinkkuus on kasvamaan päin. Tarjoa itsellesi hulppea illallinen,osta tyyris kihlasormus ja järkkää hintava pitopalvelu luomaan puitteet itsekihlaukselle. Soita Iltalehteen tai Ylelle.

Kyllä. Et saa parisuhteesta mitään, ja mies on vain riippakivi.

Vierailija
26/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huomaavainen mies, suomalainen. Yhdessä 18 vuotta.

Samoin. Yhdessä 21 vuotta.

Miten miehet ei ota näistä koppia. Suhde toimii kun antaa jotakuinkin saman minkä ottaa. Mutku yhyyy ei. Nykynaiset ovat niin nirsoja kun eivät suostu kynnysmatoksi ja loputtomaksi antajaksi suhteeseen. Miehiltä puuttuu ymmärrys ettei pajatsosta voi ottaa ulos yhtään enempää kuin sinne on laitettu.

Vierailija
27/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

Kosketusaddktio on voimakkaassa yhteydessä pettämiseen ja salasuhteiluun ainakin miehillä.

Vierailija
28/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu siitä, ettei hyviä miehiä kiinnosta osallistua naisten koti- ja parisuhdeleikkeihin. Tuo "keskimäärin" on siis keskimäärin niistä miehistä jotka ovat saatavillanne.

Teetkö miehelle kuinka usein niitä voileipiä kuten 50-luvun kotirouvat vai pidätkö vanhoista tavoista kiinni vain niiltä osin kun itse hyödyt?

Vierailija
29/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltti nainen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

Eli ap, älä yleistä! On niitä sellaisiakin naisia joille kosketus eri tavoin on erittäin tärkeää parisuhteessa!

Missä minä olen sanonut ettei kosketus ole tärkeää? 🙄 Esim viimeisessä suhteessa oli kaikenlaista koskettelua ja seksiäkin jopa päivittäin. Mutta silti ne hikiset vaatteet heitettiin aina siihen keittiön pöydän tuolille, minun pesemät vaatteet ei löytäneet kaappiin, minä sain aina hoitaa kokkaamisen, kun kerran pyysin että mies toisi joskus kukkia kun tykkään niistä ja ostan usein itse niitä, niin vastaus oli että hän ei sellaiseen höpöhöpötouhuun lähde. Että jotain muuta hän voi ostaa mutta ei kukkia.

Kosketuksen tarve ei ole kenenkään ainoa tarve parisuhteessa tai sitten ei kaipaa parisuhdetta vaan pelkkää seksi tms suhdetta.

Outoa. Ehkä mies ei sitten kunnioittanut sinua, kun ei ostanut kukkia pyynnöistäsi huolimatta. Tuo nyt on sellainen pikkujuttu, mitä en ymmärrä miksi ei voi tehdä.

Sama

Vierailija
30/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP olet mahdollistanut sen, että mies käyttäytyy noin. Todella moni mies on tuollainen. Ainoa keino tosiaan on vetää tarkat rajat siitä, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Jos mies ei käyttäydy kohteliaasti ja huomaavaisesti, niin samantien on aika jättää hänet. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän ehkä muuttuisi. Kyllä, vielä joskus tulee vastaan hyväkin mies.

Valitettavasti on näin, että jos ihmisellä ei ole sitä kykyä ottaa toista huomioon, niin ei sitä voi aikuisena toinen ihminen hänelle opettaa. Eli jos nainen haluat kohteliaan, hyväkäytöksisen miehen, niin ainoa keino on rankata pois sellaiset, jotka eivät halutulla tavalla käyttäydy. 

Toki voi sitten jäädä ilman, koska kulttuurissamme ei vaadita miehiltä hyvää käytöstä. Kannattaisi kyllä vaatia. 

Ja varma olla saamatta hyvää miestä on jäädä suhteeseen huonon miehen kanssa.

Vierailija
31/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten tarpeet ja tunteet on keskimäärin niin älyttömiä.

T. Mies

Miesten tarpeet näkyvät sotivissa maissa: raiskaaminen, tap--paminen, ryöstäminen, tuho.

ohis

Vierailija
32/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Olen nainen ja huomannut että tunteet voi halutessaan kytkeä kokonaan pois päältä. En ole enää lainkaan kiinnostunut muitten hyvinvoinnista, tarpeista tai mieti, olisiko nyt jonkun toisen vuoro. Menen itse ensin, otan ensin, ajattelen omat tarpeet ensin. Kuuntelen muiden ihmisten mielipiteitä hyvin rajallisesti. On hauskaa seurata ihmisten reaktioita asioihin, jotka nyt jäävät kokonaan tekemättä.

Mäkin olen huomannut tuon asian. Pojille ja miehille se opetetaan, tytöt taas opetetaan miellyttämään. Mutta nainenkin voi opetella kytkemään tunteet pois päältä. Muutun tavallaan hetkellisesti mieheksi. Miksi olisin naisellinen herkkä ja huomionkipeä, kun voin vain ottaa rusinat pullasta ja tehdä mitä lystää, kuten miehet tekee? Ja on hauska huomata, että tällä tavalla saan enemmän arvostusta kuin olemalla se särkyvä enkeli. Tässäkin keskustelussa sen näkee, että naisellisuutta miehet pilkkaa. Kaikilla pirttihirmuilla muijilla menee parisuhteissa ihan hyvin, eikä tarvitse erota.

Ne on ne särkyvät enkelit jotka eroaa ja sen jälkeen juostaan traumaterapiassa.

Vierailija
33/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Miesten tarpeet näkyvät sotivissa maissa: raiskaaminen, tap--paminen, ryöstäminen, tuho.

ohis

Onko ne suomalaisia miehiä?

Vierailija
34/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Naiset olettavat että mies on kone jonka tehtävänä on suorittaa, ja sen jälkeen lisäominaisuutena huomioida naista. Miestä nainen huomioi vain tavoilla jotka tuottavat naiselle itselleen nautintoa, ei tavoilla jotka olisivat mieluisimpia miehelle.

Omissa parisuhteissa naiset tykkäsivät herkutella, joten miehen huomioiminen oli herkuttelua. Mikä totta kai lisää ylipainoa, mikä on yksi pahimmista seksintappajista parisuhteissa. Vaihtoehtoisesti miehen huomioiminen oli suhteessa pariskunnan tuloihin paljon rahaa maksavia yhteisiä mukavuuselämyksiä, jotka olivat naisen mieleen.

Missä tekeminen jossa mukavuudet ja ostetut palvelut eivät ole ykkösprioriteetti? Entäs villit seksisessiot jossa pukeudut mustaan nahkaan ja kerrankin miehen ei tarvitse hoitaa viemistä? Asiasta puhuen, miten olisi mukava yllätys miehelle treenatumman kropan muodossa (ei kun niin, mies on sika jos haluaa sellaista, vain naisen tarpeet ovat perusteltuja)?

Yksi vastaus sinulle, ap, on että te naiset katsotte eri asioita miehessä eri elämänvaiheissa. +-30v kun pitää rakentaa perhettä, aika moni teistä kiinnostuu vähän juroista miehistä jotka kylläkin ovat jämeriä ja suorituskykyisiä (ennen tätä kiinnostivat eri tyyppiset miehet, menevät ja itsevarmat, sopivan hankalasti sitoutettavat). Sitten aletaankin kaivata tunnepuhetta, johon mies ei ole kykeneväinen eikä koskaan ollutkaan, koska te koitte tunnepuhemiehet liian pehmeiksi ja epämiehekkäiksi.

ps. korkeakoulutus ei ole mikään tae "tunnetaidoista".

Vierailija
35/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Totta, esim. yhteisistä lapsista ja kodista välittäminen.

Kunnon nainen olisi "ylitöissä" lähikapakassa, metsästäisi viikonloppuisin eläimiä kännikavereittensa seurassa ja pettäisi kaikilla työmatkoilla - parhaassa tapauksessa vielä tartuttaisi uskollisen miehenkin. 

Vierailija
36/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu siitä, ettei hyviä miehiä kiinnosta osallistua naisten koti- ja parisuhdeleikkeihin. Tuo "keskimäärin" on siis keskimäärin niistä miehistä jotka ovat saatavillanne.

Teetkö miehelle kuinka usein niitä voileipiä kuten 50-luvun kotirouvat vai pidätkö vanhoista tavoista kiinni vain niiltä osin kun itse hyödyt?

Retoriikka kertoo paljon: koti- ja parisuhdeLEIKKI. Siis mit vit? Mitä mies niinkuin oikein haluaa? Ilmaisen kotiorjan ja seksinuken. Sitten ihmetellään miksi "naiset ovat niin nirsoja".

En tiedä minkä sortin autisti pitää olla jos kuvittelee että kukaan nainen lähtis tuollaiseen saamatta itse mitään. Jos kaikki naisen tarpeet ovat leikkiä. Kuten esileikki. Että mua kuvottaa.

Vierailija
37/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset olettavat että mies on kone jonka tehtävänä on suorittaa, ja sen jälkeen lisäominaisuutena huomioida naista. Miestä nainen huomioi vain tavoilla jotka tuottavat naiselle itselleen nautintoa, ei tavoilla jotka olisivat mieluisimpia miehelle.

Omissa parisuhteissa naiset tykkäsivät herkutella, joten miehen huomioiminen oli herkuttelua. Mikä totta kai lisää ylipainoa, mikä on yksi pahimmista seksintappajista parisuhteissa. Vaihtoehtoisesti miehen huomioiminen oli suhteessa pariskunnan tuloihin paljon rahaa maksavia yhteisiä mukavuuselämyksiä, jotka olivat naisen mieleen.

Missä tekeminen jossa mukavuudet ja ostetut palvelut eivät ole ykkösprioriteetti? Entäs villit seksisessiot jossa pukeudut mustaan nahkaan ja kerrankin miehen ei tarvitse hoitaa viemistä? Asiasta puhuen, miten olisi mukava yllätys miehelle treenatumman kropan muodossa (ei kun niin, mies on sika jos haluaa sellaista, vain naisen tarpeet ovat perusteltuja)?

Yksi vastaus sinulle, ap, on että te naiset katsotte eri asioita miehessä eri elämänvaiheissa. +-30v kun pitää rakentaa perhettä, aika moni teistä kiinnostuu vähän juroista miehistä jotka kylläkin ovat jämeriä ja suorituskykyisiä (ennen tätä kiinnostivat eri tyyppiset miehet, menevät ja itsevarmat, sopivan hankalasti sitoutettavat). Sitten aletaankin kaivata tunnepuhetta, johon mies ei ole kykeneväinen eikä koskaan ollutkaan, koska te koitte tunnepuhemiehet liian pehmeiksi ja epämiehekkäiksi.

ps. korkeakoulutus ei ole mikään tae "tunnetaidoista".

Miehistä vaivaiset 70 prosenttia on lihavia. 

Vierailija
38/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Olen nainen ja huomannut että tunteet voi halutessaan kytkeä kokonaan pois päältä. En ole enää lainkaan kiinnostunut muitten hyvinvoinnista, tarpeista tai mieti, olisiko nyt jonkun toisen vuoro. Menen itse ensin, otan ensin, ajattelen omat tarpeet ensin. Kuuntelen muiden ihmisten mielipiteitä hyvin rajallisesti. On hauskaa seurata ihmisten reaktioita asioihin, jotka nyt jäävät kokonaan tekemättä.

Mäkin olen huomannut tuon asian. Pojille ja miehille se opetetaan, tytöt taas opetetaan miellyttämään. Mutta nainenkin voi opetella kytkemään tunteet pois päältä. Muutun tavallaan hetkellisesti mieheksi. Miksi olisin naisellinen herkkä ja huomionkipeä, kun voin vain ottaa rusinat pullasta ja tehdä mitä lystää, kuten miehet tekee? Ja on hauska huomata, että tällä tavalla saan enemmän arvostusta kuin olemalla se särkyvä enkeli. Tässäkin keskustelussa sen näkee, että naisellisuutta miehet pilkkaa. Kaikilla pirttihirmuilla muijilla menee parisuhteissa ihan hyvin, eikä tarvitse erota.

Ne on ne särkyvät enkelit jotka eroaa ja sen jälkeen juostaan traumaterapiassa.

Siksi koska särkyvät enkelit haluavat erittäin maskuliinisia miehiä, jotta miehet hoitaisivat miehekkäät asiat. Mutta sitten unohtuukin, etteivät nämä maskuliiniset urokset osaa tai halua jauhaa tunteista tai käsitellä toista kuin haurasta kukkaa kämmenellä.

Miehet joilta tämä onnistuisi, eivät näille naisille kelpaa, koska naisten mukaan kaksi pehmeää ei sovi yhteen vaan pitää olla ne vastakohdat (vahvalle naiselle toki vahva mies, koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä).

Vierailija
39/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi itse mennä töihin. :) Turha kinuta mieheltä rahaa. Joten loppuu se miesten hyväksikäyttö!

Vierailija
40/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistävä tekijä näissä elämäsi miehissä olet sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä