Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten on keskimäärin niin vaikeaa ottaa huomioon naisen tarpeita ja tunteita?

Liian kiltti nainen.
08.10.2023 |

Minä naisena tykkäisin jos minulle puhuttaisiin nätisti eikä aina vitsikkäästi naljaillen. Että mies toisi joskus vaikka kukkia tai veisi syömään kivaan paikkaan (ei tarvitse olla kalleinta ja hienointa eikä joka päivä), että joskus mies oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä tai ainakin huomioisi sen että minä olen ne tehnyt (eli ei jättäisi likaisia treenivaatteita keittiön tuolille juuri kun olen siivonnut).

Tuossa nyt jotain. Jos sanoo, nätistikin, niin mies pitää sitä turhana tai nipotuksena. Tai vedetään keskusteluun esiin se viime vuosi kun mies osti minulle (meille) uuden kodinkoneen että eikö hän muka mitään ikinä anna???!! Usein miehen huomion annostelu on myös kytköksissä seksin määrään minkä saa. Eli jos ei aina jaksa petitouhuja niin voi olla varma ettei mieheltä mitään tukea tai muutakaan huomiota silloin tipu.

Minulla on ollut muutamia suhteita ja kaikissa sama juttu. Joukossa myös korkeakoulutettuja miehiä, ettei ole älystäkään kiinni, paitsi ehkä tunneälystä. Nyt taas sinkkuna ja on helpompaa, kun ei tarvitse pettyä ja tuntea oloansa aina vaan itsestäänselvyydeksi suhteessa.

Kommentit (390)

Vierailija
301/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on asiat hyvin niin miehen ymmärryksessä se tarkoittaa, että myös naisen asiat on hyvin, koska miehen maailmassa hänen hyvinvointinsa on naisen hyvinvointi. Miehet ei ota huomioon että naisella on erillaiset tarpeet kuin miehellä joissakin asioissa. Ja koska mies ei koe näitä tarpeita mitä naisella on, niin niitä ei ole lainkaan olemassa tässä todellisuudessa ja siksi niitä ei pidä ottaa huomioon. Ne on ns. turhia tarpeita miehelle, jos jokin saa miehen niiden tarpeiden olemassaolosta tietoiseksi. 

Koska miehen ajatusmaailma rakentuu näin niin ne erotkin tulee puskista vaikka hänellä kaikki oli hyvin.

Se on kyllä jännä muuten miten moni mies on tälläinen.

Ja kaikenlaisissa suhteissa : sukulais-, kaveri-, kaikenlaisissa suhteissa.

En ole elämäni aikana tavannut kuin yhden naisen jota voi kuvailla samalla tavalla. Ja se on äitini, valitettavasti.

Tämä hämmensi minuakin ensimmäisessä parisuhteessa. Valitin tosi usein kun talo oli kylmä ja halusin lämmittää enemmän. Mies vastasi että ei hänellä ole kylmä. Joka kerta. Ja kulki sammuttamassa pattereita, jotka olin laittanut päälle. Istuin sohvalla toppatakki päällä. Lopulta siitä tuli iso riita.

Miesten ajattelutapa on jotenkin tosi pahasti vinksallaan.

Ja odotahan kun tulee tarpeeksi ikää ja naiselle kuumia aaltoja. Siinä kohtaa se kääntyykin niin päin, että nainen haluaa viileämpää kämppää ja nukkua ikkuna auki. Mikä ei tietenkään sovi! Koska siinä vaiheessa mies on se vilukissa.

Vali vali ja kitinä kitinä. Sä oot ainakin Rö äiti rasittava asuinkumppani. Todennäköisesti sinkku

Vierailija
302/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun rakkaudenkieli on kosketukset ja tietenkin rakastelu. Jos mieheni ei tee näitä tarpeeksi, se on minulle että hän ei huomioi! Sinun rakkaudenkieli näyttää taas olevan teot. Avioliitossani en saanut tarpeeksi kosketusta enkä seksiä ja siihenhän se kariutui.

Ei vois vähempää kiinnostaa joku hikinen paita! Laittaa sen pois...

Nainen yli 40 v

On kyllä outoa, ettei aikuinen mies ihan itse tajua laittaa sitä haisevaa paitaansa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu siitä, ettei hyviä miehiä kiinnosta osallistua naisten koti- ja parisuhdeleikkeihin. Tuo "keskimäärin" on siis keskimäärin niistä miehistä jotka ovat saatavillanne.

Teetkö miehelle kuinka usein niitä voileipiä kuten 50-luvun kotirouvat vai pidätkö vanhoista tavoista kiinni vain niiltä osin kun itse hyödyt?

Retoriikka kertoo paljon: koti- ja parisuhdeLEIKKI. Siis mit vit? Mitä mies niinkuin oikein haluaa? Ilmaisen kotiorjan ja seksinuken. Sitten ihmetellään miksi "naiset ovat niin nirsoja".

En tiedä minkä sortin autisti pitää olla jos kuvittelee että kukaan nainen lähtis tuollaiseen saamatta itse mitään. Jos kaikki naisen tarpeet ovat leikkiä. Kuten esileikki. Että mua kuvottaa.

Eikö se tule selväksi? Mies ei halua olla naisen hyväksikäytettävänä.

Minkä sortin autisteja naiset ovat kun kuvittelevat että miehet lähtevät tuohon edelleen, saamatta itse mitään vastinetta naisilta?

Vierailija
304/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.

Terve suhde = mies saa olla kaikesta kitisevä aikuislapsi ja nainen on pyytettömästi rakastava äidinkorvike 🤔 ainakin tämän ketjun miehen mukaan

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
305/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on asiat hyvin niin miehen ymmärryksessä se tarkoittaa, että myös naisen asiat on hyvin, koska miehen maailmassa hänen hyvinvointinsa on naisen hyvinvointi. Miehet ei ota huomioon että naisella on erillaiset tarpeet kuin miehellä joissakin asioissa. Ja koska mies ei koe näitä tarpeita mitä naisella on, niin niitä ei ole lainkaan olemassa tässä todellisuudessa ja siksi niitä ei pidä ottaa huomioon. Ne on ns. turhia tarpeita miehelle, jos jokin saa miehen niiden tarpeiden olemassaolosta tietoiseksi. 

Koska miehen ajatusmaailma rakentuu näin niin ne erotkin tulee puskista vaikka hänellä kaikki oli hyvin.

Se on kyllä jännä muuten miten moni mies on tälläinen.

Ja kaikenlaisissa suhteissa : sukulais-, kaveri-, kaikenlaisissa suhteissa.

En ole elämäni aikana tavannut kuin yhden naisen jota voi kuvailla samalla tavalla. Ja se on äitini, valitettavasti.

Kyllä. Se näkyy muussakin kuin parisuhteissa. Miehet vaan on itsekkäämpiä. Eivätkä jotenkin hyväksy sitä, että ihmissuhteet ovat antamista ja saamista.

Mutta siinä kohtaa kun kyseessä on kaupankäyntiä ja ihmisoikeuksien riistämistä, se on yhtäkkiä heille täysin järkeen käypää.

Ja sen takia maailma on sellainen kuin on.

Vierailija
306/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset eivät edes kuuntele miehiä kun miehet kertovat mitä he haluaisivat. Jos miehet haluavat jotain, ne tarpeet lytätään.

Te itse haluatte miehistä ahkeria käveleviä työkalupakkeja. Sitten ihmettelette minne se hauska ja naista huomioiva mies katosi, kun teitä on kiinnostanut vuosikausia enemmän keittiön kaappien väri kuin se jos mies lihoo ja väsyy kun elämän mahtuu vain työ-remppaaminen-mässyruoka ja saunakalja.

Kun kaikki panostus on kotipesään ja naisen haluamiin mukavuuksiin, muu jää taka-alalle. Seksi, huumori, yhteiset seikkailut, tunteista puhuminen, you name it.

Kwerrotko lisää, mitä nuo "yhteiset seikkailut" ovat? Matkustamista ei ainakaan, kun kaikki miehet vihaavat matkustelua.

Onneksi palstan mällíämpärít eivät yleistä...

Vierailija
307/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee, että terve suhde pyörii ilman säännöllistä ylimääräistä lahjontaa (merkkipäivät oma lukunsa), ja että terveessä suhteessa saat olla oma itsesi ilman, että tarvitsee koko ajan miettiä mitä voi sanoa.

Huomioiko joku mies vaimoa merkkipäivänä? Ihmeellistä. Olen ollut viranomaistyössä ja kokemukseni mukaan moni mies ei kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää, kun sitä kysyy puhelimessa.

Ja tällaiset miesvihaa tihkuvat väitteet saa kymmenet palstamammat tykkäämään väitteestä, luultavasti runqqaavat samalla itseään tainnuksiin.

Eikä palstalla ole miesvihaa.

Vierailija
308/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minua vi*uttaa tämä naisten ainainen kitinä

Minua v'tuttaa miesten seksivikinä, heti kun täällä puhutaan rakkaudesta, huomioimisesta tai kotitöistä, alkaa kysely "annatko kakkosta". Seksiä ei kannata sotkea joka asiaan mukaan.

Eikä varsinkaan "kakkosta". Naiselle on jo ihan tarpeeksi siinä ykkösen antamisessa ja sen aiheuttamien vaivojen kanssa, kun naiset joutuvat sen ehkäisypuolenkin parisuhteissa hoitamaan. Puhumattakaan lapsien tekemisestä aiheutuvista tuhoista sinne. Vielä pitäisi antaa peräröörikin tuhota jonkun juntin takia, jolle kukkapuskakin on turhuutta.

Onneksi niitä on fiksumpiakin miehiä.

Vierailija
309/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin huomioiminen ei ole lahjontaa. Eikä sen aina tarvitse olla jotain mikä maksaa. Mitä järkeä olla suhteessa missä ei huomiointia tapahdu molemminpuolisesti? Samalla voi muuttaa jonkun toisen kanssa kämppis suhteeseen, jossa laskut maksetaan puokkiin, mutta ei tarvitse olla sen enempää tekemisissä.

Aivan, tämän vuoksi miehiä ei kiinnosta nykyään olla suhteissa.

Mitä nainen tuo pöytään? Vaatimuksia miehelle, ei muuta.

Ne vaatimukset mies täyttää yksinkin.

Vierailija
310/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioiko joku mies vaimoa merkkipäivänä? Ihmeellistä. Olen ollut viranomaistyössä ja kokemukseni mukaan moni mies ei kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää, kun sitä kysyy puhelimessa.

Ja tällaiset miesvihaa tihkuvat väitteet saa kymmenet palstamammat tykkäämään väitteestä, luultavasti runqqaavat samalla itseään tainnuksiin.

Ei olekaan. Se ei ole miesvihaa, että nainen haluaa tulla kohdatuksi ihmisenä. Mitään miesvihaa ei ole olemassakaan, naiset eivät ole miehille mikään uhka.

Naiselle miehen huoliminen elämäänsä on AINA uhka.

Miehillä ainoa uhka on tyyliin naisen lihominen, vanheneminen.

Ne ovat niitä asioita mistä te aina jankkaatte, vaikka itsekin olette suurin osa läskejä ja rumia. Mikä ei sekään edes haittaa suurinta osaa naisista, vaan se SISÄINEN rumuus, joka on tämän keskustelun aihe.

Vierailija
311/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Naiset menivät sinne metsään myös ja toivat saalista pöytään. Luonnonkansojen keskuudessa naiset metsästävät tänä päivänäkin, ihan samoin kuin miehet. Tuo metsästäjäsankarimyytti on vain miesten paskapuhetta.

On muuten huomattu että naisten metsästystaktiikka perustuu yhteistyölle. Miesten taktiikka perustuu sooloilulle.

Ei satu lähdettä löytymään?

Ei tietenkään, vaan sanot "etsi itse"

;)

Vierailija
312/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Se ei ole miesvihaa, että nainen haluaa tulla kohdatuksi ihmisenä. Mitään miesvihaa ei ole olemassakaan, naiset eivät ole miehille mikään uhka.

Ne ovat niitä asioita mistä te aina jankkaatte, vaikka itsekin olette suurin osa läskejä ja rumia. Mikä ei sekään edes haittaa suurinta osaa naisista, vaan se SISÄINEN rumuus, joka on tämän keskustelun aihe.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
313/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmissuhde muka on sellainen, että saa sanoa ihan mitä huvittaa? No sellainen, missä toinen on niin alistettu että hyväksyy kaiken. Sehän sinun haaveesi on.

Tämähän se on. Lopulta tilanne on siinä pisteessä, että mies haluaa olla *rento itsensä*; perseenhajuinen moporassari autotallissa, syö enemmän kuin tienaa. Koska Oma Itse! Naiselta sen sijaan vaaditaan itsestä huolehtimista.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
314/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🐷🐖-jättöaika! Miksi ihmeessä pitää olla huonon miehen kanssa??!! Kukaan ei pakota olemaan sian kanssa.....

Tämä yhteiskunta pakottaa. Enemmistö miehistä näkee naisen palvelijana, ja tämä mielipide tulee esiin lukuisin eri tavoin. Vaikka miehet eivät tietenkään sitä ääneen sano. Sitä ei pysty muuttamaan valinnoilla, kun kunnon miestä ei riitä jokaiselle naiselle.

Vielä 90-luvulla oli voimassa miesten kirjoittama laki, joka salli vaimon raiskaamisen. Ei siitä niin kovin kauaa ole. Ja ennen metoota miehet pitivät oikeutenaan kouria ja ahdistella vieraita naisia missä huvittaa. Metoo tuli vuonna 2017. Tämä on se yhteiskunta missä elämme.

Mielenkiintoista tekstiä

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
315/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Sen minäkin haluaisin nähdä. Näytä se.

Vierailija
316/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehellä oli tapana mennä metsään ja hakea sieltä saalista pöytään. Nykyään ei tarvitse eikä miehen aivot ole kehittyneet naisten vastaavaksi tunnehärdellipalloksi.

Naiset menivät sinne metsään myös ja toivat saalista pöytään. Luonnonkansojen keskuudessa naiset metsästävät tänä päivänäkin, ihan samoin kuin miehet. Tuo metsästäjäsankarimyytti on vain miesten paskapuhetta.

Sitä paitsi luonnonkansojen keskuudessa suurin osa ravinnosta koostuu kerätystä ravinnosta, ei niinkään lihasta.

Kohta miehet alkavat väittää että miehet hoitivat sen keräämisen ja elättivät perheen. Ja että se keräily on oikeasti paljon vaarallisempaa kuin metsästys.

Vai niin.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
317/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Sen minäkin haluaisin nähdä. Näytä se.

Väite ettei monikaan mies kykene kertomaan vaimon syntymäpäivää on sitä.

Vierailija
318/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat luonteeltaan paljon itsekeskeisempiä ja tuntevat vähemmän kuin naiset. Varmaan joku evoluution tulos. Noilla ominaisuuksilla on pysynyt paremmin hengissä.

Ai? No mikäs selittää että naiset ovat hengissä, vaikka me emme käyttäydy kuin kusipäät? Anna kun arvaan. Miehet suojelivat?

Kyllä se on niin päin että ihmiskunta selvisi tänne asti naisten ominaisuuksien ansiosta. Yhteistyö, heikommista huolehtiminen, henkinen kehitys. Miesten hinku sotia ja kilpailla yhteistyön sijaan on aiheuttanut vain ongelmia.

Luulisin, että molempien sukupuolten ominaisuudet ovat olleet selviytymisessä tarpeen.

Minun on vaikeaa nähdä mitä hyötyä on rikollisesta käytöksestä. Ja lähes kaikki rikolliset ovat miehiä.

Mielenkiintoista tekstiä

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
319/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin huomioiminen ei ole lahjontaa. Eikä sen aina tarvitse olla jotain mikä maksaa. Mitä järkeä olla suhteessa missä ei huomiointia tapahdu molemminpuolisesti? Samalla voi muuttaa jonkun toisen kanssa kämppis suhteeseen, jossa laskut maksetaan puokkiin, mutta ei tarvitse olla sen enempää tekemisissä.

Aivan, tämän vuoksi miehiä ei kiinnosta nykyään olla suhteissa.

Mitä nainen tuo pöytään? Vaatimuksia miehelle, ei muuta.

Ne vaatimukset mies täyttää yksinkin.

Miksi te miehet pykäätte pystyyn naisia mollaavia podcasteja? Nimenomaan miehiä näyttää syövän naisten sinkkuus.

Vierailija
320/390 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kotona perinteinen työnjako, mies käy töissä ja minä hoidan kodin ja lapset. Meillä ei ole vaikeuksia mallin kanssa, ja se on toiminut hyvin jo vuosia.

Miehen kavereiden kommentit sen sijaan ovat jääneet mieleeni. "Emmä rupeis toista aikuista elättään", sanoi eräs kolmekymppinen- joka halusi kuitenkin lapsia, ja oli itse esimiesasemassa, eli hyvin tod.näk. ei olisi jäänyt jälkikasvun kanssa kotiin. Logiikka?

Oma kokemukseni on, että osaa miehistä suorastaan ärsyttää naisellisuus, varsinkin jos suusta ei pääse raksaäijäjuttuja

Miksi olet päättänyt ottaa perinteisen mallin omaan elämääsi juuri jenkkilän 50-luvun kotirouvakulttuurista? Tiesitkö muuten että moni silloinen kotirouva veti lääkärin määräämiä huumaavia lääkkeitä, kun oli niin turhautunut surkeaan elämäänsä?

Jos ottaisit mallin suomalaisesta kulttuurista, raataisit miehesi rinnalla pelloilla ja metsissä. Luepa kuule Minna Canthia. Saat vähän perspektiiviä.

Luuletko että miesten asema oli herkkua? Jos olit perheenisä 50-luvulla, suurella todennäköisyydellä katselit sodissa kun kaveriesi sisälmykset ammuttiin ympäri juoksuhautaa silmiesi edessä. Sitten teit raskasta työtä kulttuurissa jossa miehelle ei sallita minkäänlaista heikkoutta, vailla toivoa ylennyksistä tai urapolusta.

Täytyypä kuule nyt sanoa että ei kiinnosta hittojakaan miesten ongelmat. Te ette ole milloinkaan tehneet mitään naisten hyväksi. Yritätte vain alistaa ja pomottaa. Yhteiskunnassa ja parisuhteessa. Ei kiinnosta teidän juoksuhautanne eikä ahdas miehen mallinne. Kiehukaa omissa liemissänne. Turhaan tulet minulle itkemään.

Nämä sotiin vetoamiset muutenkin ihan huttua. Ihan kuin sodissa kärsisi pelkästään miehet, ei ollenkaan naiset ja lapset, sairaat ja vanhukset. Taas miehet näkevät vain oman tuskansa. Muut muka pelkästään porskuttaa iloisena. Ja muutenkin sodista ja armeijoista turha syyttää naisia kun miehet nekin ovat keksineet.

Jälkimmäinen argumentti on puhdasta idiotismia. Mitä väliä sillä on aloittiko sodan miesjohtaja vai naisjohtaja, siinä vaiheessa kun pääsi ammutaan tuusan nuuskaksi? Ja muuten, tutkitusti naisjohtajat ovat olleet miesjohtajiakin sotaisampia.

Naisilla on tuo ihme ryhmäajattelu. Kuvitellaan että miehet olisivat joku joukko, että kaikesta päättävä diktaattori ja joku maanviljelijä Siperian perukoilta olisivat samaa miesjoukkoa.

Sodissa kuolleita oli:

95 000 sotilasta, käytännössä kaikki miehiä

2 000 siviiliä, nämä olivat miehiä ja naisia, vanhuksia ja lapsia

Ja sinä väität että molemmat kärsivät yhtä lailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä