Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii avioehtoa 9 avioliittovuoden jälkeen

Vierailija
21.09.2023 |

Taustaa sen verran, että naimisiin mentäessä kummallakaan ei ole ollut omaisuutta (jotain pieniä säästöjä lukuunottamatta) ja suhteemme alussa mies sanoi kannattavansa ns. perinteisiä arvoja sekä haluavansa yhdistää taloutemme, näin olemme tehneetkin tähän asti. Meillä ei ole avioehtoa ja taloudesta on aina pysynyt käymään avoimia keskusteluja, riitaa rahasta ei oikeastaan koskaan ollut ensimmäiseen 7 vuoteen. Molemmista tuntui luontevalta yhdistää talous ja aloittaa omaisuuden kerryttäminen yhdessä, aina on yhdessä säästetty esim omistusasuntoon, matkoihin jne. Minä sain joitain vuosia sitten suhteemme aikana pienen perinnön (kyse muutamasta kymmenestä tuhannesta, ei suuri siis), jonka niin ikään laitoin yhteiselle sijoitustilillemme. Miehen puolelta ei ole tulossa perintöä eikä minullekaan myöhemmin enää lisää. Tulemme molemmat hyvin vähävaraisista perheistä siis.

Kun aloimme perustaa perhettä, yhteisenä sopimuksena on ollut, että mies keskittyy enemmän uraansa ja minä puolestaan hoidan enemmän perhettä ja lapsia. Olen ollutkin molempien lasten kanssa hoitovapaalla lähes 3-vuotiaaksi saakka. Silloin tämä tuntui hyvin sopivalta ratkaisulta, esikoinen oli äärimmäisen huono nukkumaan pitkään, eikä työnteko olisi edes onnistunut siinä univelassa, mies kävi töissä ja sai nukkua eri huoneessa. Tottakai mieskin on osallistunut lasten hoitoon, en sitä sano, mutta kyllä hänen on aina ollut helppo luoda uraa, käydä työmatkoilla jne, minun hoitaessa aina perheen. Mies on tähän saakka aina painottanut, että mikä on hänen on myös minun, kaikki on yhteistä. Olen kai ollut naiivi sitten, kun olen jättänyt oman urani luomisen ns. kesken, luottaen liikaa tähän meidän yhteiseen sopimukseen. Mutta mies sitä etunenässä minulle on myös toistellut. Minulla on korkeakoulututkinto, mutten ole yhtään panostanut uralla etenemiseen, vaan priorisoinut perheen ja lapset.

Muutama vuosi sitten mies alkoi enenevissä määrin alkanut ottaa riidoissa myös tavalla tai toisella esiin raha-asioita. Tuntuu, että mitä enemmän hänen palkkansa on noussut, sitä enemmän raha on alkanut olla ongelma. Alussa tienasimme suunnilleen saman verran. Nyt hän tienaa nettona hieman yli tuplat minuun verrattuna. Viikko sitten hän esitti minulle, että haluaisi tehdä avioehdon sekä eriyttää myös raha-asiat. Hänen tulonsa ovat kuulema hänen ja minun tuloni minun, hän on kuin aivan eri ihminen tämän suhteen yhtäkkiä. Hän sanoo, että sillä tavalla rahasta ei tule riitaa. Täytyy sanoa, että tämä yllätti minut täysin. Yritin selittää omaa kantaani asiaan, että jos olisimme jo heti alussa näin sopineet, tuskin olisin ollut kotona niin pitkään lasten kanssa tai ottanut niin rennosti oman työurani suhteen. Olisin todellakin tehnyt erilaisia valintoja ja ollut kunnianhimoisempi itsekin. Mies ei ymmärrä ollenkaan, tuntuu ettei hän nyt näin jälkikäteen arvosta ollenkaan minun panostani perheen hyväksi tai näe, että olen osaltani mahdollistanut hänen urallaan kehityksen, ollut aina tukena kun hän ollut jopa työuupumuksen alla jne. Tottakai mies itse on uransa luonut, mutta silti tunnen hänen ehdotuksensa epäreiluna minua kohtaan. Tunnen itseni jollain tapaa jopa petetyksi. En tiedä yhtään miten pitäisi toimia. Onkohan kellään ajatuksia, kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

Ja vielä sen verran, että omistusasunto ja muutama muu sijoitus on toki molempien nimissä. Avioehtoon laitettaisiin kuulema siten, että tähän astinen omaisuus jakautuisi eron sattuessa puoliksi, mutta tästä eteenpäin mies voisi kerryttää ilmeisesti hyvillä tuloillaan rahaa itselleen. Toki itsekin voin alkaa vielä uraa luoda ja saada parempia tuloja jne, mutta eniten tässä harmittaa miehen yhtäkkinen muutos sekä se, että itseltäni on mennyt monta hyvää työvuotta ollessani kotona. Mielipiteitä?

Kommentit (2071)

Vierailija
101/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣Ai, et yhtään tiedä miten toimia... Sano miehelle, että halut ne on hiirelläkin

Vierailija
102/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Mies sai sinut kodinhoitajakseen lapsen ollessa pieni. Nyt kun olet palannut työelämään takaisin ja lapsi mennyt päiväkotiin, eikä "kodinhoitajaa" tarvita aikoo mies tehdä avioehtosopimuksen.

Vasta argumenttina voit käyttää:

Minä olen mahdollistanut urasi. Olen joustanut työurastani jäämällä kotiin ja hoitanut perheen ja kodin, jotta sinä saat panostaa kaikkesi uraasi ja kerryttää palkkapussia. Samalla minun palkkapussini on laskenut ja sinun noussut.

Ymmärrät kai, että minä olen tämän sinulle mahdollistanut.

Ja tässäkö kiitos seisoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on nyt sanoutunut irti teidän perheestä yksikkönä ja ajaa omaa etuaan sinun etusi kustannuksella.

Kova paikka ja maton vetäisy alta. On ihan hirveää huomata, että mikään, mihin on luottanut kuin kallioon, ei enää pädekään. Tunnen myötätuntoa ja tiedän, mitä se on. Olen itse kokenut saman.

Vedä nyt hetki rauhassa henkeä. Uskon, että haluaisit tehdä niin kuin olisi reilua ja oikeudenmukaista molempia kohtaan. Haluaisit ennen kaikkea ajatella lasten parasta ja välttää riidat.

Hetki menee tajutessa, että mikään reilu ratkaisu ei ole mahdollinen, koska miehesi ei halua eikä priorisoi sitä. Hänelle tärkeintä on ajaa omaa etua. Paradoksaalisesti todennäköisin tapa päästä reiluun ratkaisuun on se, että sinä teet samoin.

Minun neuvoni on ottaa nyt asianajajaan yhteyttä. Selvittele kaikessa rauhassa, millainen osituksenne olisi nyt, jos eroaisitte tänään ilman avioehtoa. Sen jälkeen asianajaja laatii avioehdon, joka on sinulle edullisempi kuin ositus tänään ilman avioehtoa, ja jossa otetaan huomioon eläkkeen menetys ja tulojen menetys koko työuran ajalta yhteisten lapsien vuoksi. Tätä avioehtoa voitte ehdottaa miehellesi. Kysy myös asianajajalta neuvoja siihen, miten voit varautua etukäteen miehen mahdolliseen aikeeseen alkaa kätkemään varoja.

Kuulostaa tosi kovalta, ja ymmärrän hyvin, jos et pysty. Tämä on silti neuvoni sinulle.

Vierailija
104/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli romaani!

Vierailija
105/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisesta perheestä sait kymmeniä tuhansia perintöä?

Vierailija
106/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mies sai sinut kodinhoitajakseen lapsen ollessa pieni. Nyt kun olet palannut työelämään takaisin ja lapsi mennyt päiväkotiin, eikä "kodinhoitajaa" tarvita aikoo mies tehdä avioehtosopimuksen.

Vasta argumenttina voit käyttää:

Minä olen mahdollistanut urasi. Olen joustanut työurastani jäämällä kotiin ja hoitanut perheen ja kodin, jotta sinä saat panostaa kaikkesi uraasi ja kerryttää palkkapussia. Samalla minun palkkapussini on laskenut ja sinun noussut.

Ymmärrät kai, että minä olen tämän sinulle mahdollistanut.

Ja tässäkö kiitos seisoo.

Sitähän siinä tarjoaa ehdottamalla omaisuutensa puolittamista, vai pitäisikö antaa enemmän kuin puolet, ap todennäköisesti köyhempi osapuoli kuitenkin. 

Vierailija
107/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos varaisit ajan lakimiehelle ja teettäisit sellaisen avioehdon, jossa on otettu huomioon sinun osuus miehen uran mahdollistajana? Sitten viet sen miehelle allekirjoitettavaksi.

Sehän on otettu huomioon. Mies on ehdottanut että tämän hetkinen omaisuus jaetaan puoliksi.

Ei ole otettu huomioon.

Miten niin ei ole? Ajattelitko että ap:n pitäisi saada yli puolet yhteisestä omaisuudesta koska on hoitanut kotona lapsia?

Puuttunut palkka ja pienempi eläkekertymä, ne pitää ottaa huomioon. Jos mies olisi pitänyt yhtä pitkät vanhempain- ja hoitovapaat kuin vaimo, niin sitten omaisuus puoliksi olisi reilua.

Mies on elättänyt vaimon ja lapset noina aikoina. Se pitää myös ottaa huomioon.

Joo, sekä aviopuolisosta että alaikäisistä lapsista on huoltovelvollisuus. Ihan lain mukaan. 

Tottakai on, mutta jos aletaan puhumaan puuttuneesta palkasta ja pienemmästä eläkekertymästä niin käytännössä se työssäkäyvä osapuoli kompensoi noita elättämällä perheen sen aikaa kun toinen ei ole töissä.

Vierailija
108/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja vie sen rahat!

Vierailija
109/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm. Luetun perusteella ap voisi olla 35-45 ikäinen.

Eli ehtii vielä tienata ja luoda uraa.

Avioehto jälkikäteen on mahdollista vain kummankin suostumuksella.

Eli riitatilanne johtaa eroon, jolloin miehen esittämä jako toteutuisi.

Omaisuuden kannalta varsin selkeä tilanne.

Suhteen kannalta surullinen.

Suurin osa nykyihmisistä ovat itsekkäitä paskiaisia. Koskee kumpaakin sukupuolta.

Miehestä tosiaan yhtäkkiä tullut ahneempi, en ollenkaan ymmärrä. Meillä on kaikkea ja tarpeeksi. Silti mies ei näytä olevan tyytyväinen :( Mutta tosiaan sanoi, että tämä on ehdoton hänelle. Muuten ei jatka suhdetta. En ikinä olisi hänestä uskonut tätä, vielä pari vuotta sittrn kritisoi mm. muutamaa tuttava perhettä jossa kaikki on hyvin tarkasti eroteltuna. Nyt sitten itse tekee kuitenkin niin. Itsekästä mielestäni, eikä hän ajattele lapsia. Itse en haluaisi rikkoa lasten kotia rahan takia. Kun se raha ei edes oikeesti ole ongelma, tai ei pitäisi olla :(

Ap

Mulla on hyvin samalainen tarina kuin ap:lla. Miehellä alkoi tämä kausi kun täytti 40v ja lapsemme olivat alakouluiässä. Raivosi kuinka häneltä on jäänyt saamatta sitä ja tätä kun on pitänyt lapsiin laittaa rahaa. Ja että on muka elättänyt minua ja lapsia kun hoidin lapsia 2-vuotiaaksi kotona yhteisestä sopimuksesta. Mies ei suostunut jäämään hoitovapaalle vaikka tarjosin sitäkin mahdollisuutta.

Nyt sitten on erottu. Erottiin kun mies oli 45 v eli noin 5 vuotta katselin tuota asennetta. Jatkuvia riitoja ja sitten paljastui miehen salasuhde. Perhe hajosi ja lapset ovat katkeria isälleen erosta ja perheen rikkomisesta. Nykyään mies matkustaa ympäri maailmaa lomamatkoilla uuden naisensa kanssa ja lapset puhuvat kuinka isänsä käy erilaisissa bileissä nyt viisikymppisenä juhlimassa eli ihan uusi vaihde päällä entisellä ns kunnon isukilla.  Lapsiaan ei ole vienyt eron jälkeen ulkomaan lomille. Eikä kyllä ole ostanutkaan lapsille mitään.

Mä luulen, että ap:n mies on jo päässään suunnitellut eron henkisesti ja on vain ajan kysymys että se toteutuu. Miehellä saattaa olla jo uusi nainen kiikarissa. Miehet on oikeasti varsin putkiaivoisia eikä ne kieputtele näitä asioita päässään sen enempää kuten naiset.

Eli älä ap missään nimessä allekirjoita mitään avioehtoja. Sanot, että sinä olet menettänyt eläkekertymiä kun olet hoitanut lapsia ja mahdollistanut miehen urakehityksen etkä tule tästä asiasta enempää keskustelemaan etkä kirjoittamaan avioehtoja. Ja sano suoraan, että jos tämä ei sovi niin erotaan. Ei se mies muutu, usko pois. Ei minunkaan mies saanut mitään valaistumista että lapsiin ja perheeseen on kiva panostaa taloudellisesti. Miehet on putkiaivoja, usko pois. 

Nyt vaan alat henkisesti valmistautumaan kaiken varalta eroon ja miettimään käytännön asioita. Voin vakuuttaa että elämä ilman kärttyilevää äijää on lähes taivas! 

Hoida ero juristin kautta ja vaadi, että mies ja sinä kummatkin toimitatte listaamistasi pankeista (S-pankki, OP, Nordea jne) varallisuustodistukset omaisuuden ositusta varten. Se on valmis varallisuusluettelo minkä saa pankeilta (pankkitilien saldot, rahastot, pörssiosakkeet, velat). Näin sinulta ei jää pimentoon jos mies on jo nyt piilottanut rahaa mahdollisen osituksen ulkopuolle.

Vierailija
110/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan samankaltainen tilanne. Mies halusi että jään lapsien kanssa kotiin ja itse hän oli töissä. Meillä oli myös tosi vaativia lapsia ja kahdella heistä oli vauva-aikana paha koliikki, ja nukkuminen itsellä oli päin peffaa. Mies nukkui toisessa päätä taloa jotta jaksaisi olla töissä. Ja mies muuttui todella paljon (esim alkoi määritellä jääkaappiin mikä on hänen ja mikä muiden. Esim hänen juustot olivat hänen, niihin tai muuhun hänen ei saanut koskea) No, suostuin avioehtoon (olin tyhmä) ja mies otti pian eron sillä oli jo vuotta aiemmin löytänyt uuden naisen. Kun ero oli valmis, mies muutti tämän naisensa kanssa yhteen ja minä muutin kolmen lapsemme kanssa vanhaan omakotitaloon vuokralle. Aika huonoon aikaan mies otti avioehdon (omalta kantiltaan) sillä karma tuli ja hän sai töistään kenkää (ja hänellä ei ollut säästössä rahaa) itse olin tuona aikana päättänyt että kotiin en enään jää vaan takaisin töihin menin ja sain tosi hyvää palkkaa ylennyttyäni. Sain myös tuona aikana päävoiton eurojackpotissa. Oli jotenkin hauskaa kun roolit vaihtuivat ja mies joutui muuttamaan kunnan yksiöön kun itse ostin Helsingistä minulle ja lapsille ison omakotitalon. Nykyään meillä on hyvät välit ja molemmat uusissa naimisissa tahoillaan.

Vierailija
111/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos varaisit ajan lakimiehelle ja teettäisit sellaisen avioehdon, jossa on otettu huomioon sinun osuus miehen uran mahdollistajana? Sitten viet sen miehelle allekirjoitettavaksi.

Sehän on otettu huomioon. Mies on ehdottanut että tämän hetkinen omaisuus jaetaan puoliksi.

Ei ole otettu huomioon.

Miten niin ei ole? Ajattelitko että ap:n pitäisi saada yli puolet yhteisestä omaisuudesta koska on hoitanut kotona lapsia?

Puuttunut palkka ja pienempi eläkekertymä, ne pitää ottaa huomioon. Jos mies olisi pitänyt yhtä pitkät vanhempain- ja hoitovapaat kuin vaimo, niin sitten omaisuus puoliksi olisi reilua.

Joo, sekä aviopuolisosta että alaikäisistä lapsista on huoltovelvollisuus. Ihan lain mukaan. 

Tottakai on, mutta jos aletaan puhumaan puuttuneesta palkasta ja pienemmästä eläkekertymästä niin käytännössä se työssäkäyvä osapuoli kompensoi noita elättämällä perheen sen aikaa kun toinen ei ole töissä.

Eiköhän ap ole saanut suurimman osan ajasta palkkaa tai jotain tukea, että mies ei ole yksin elättänyt perhettä. Lasten kotihoito säästää myös kuluja esimerkiksi päivähoidon osalta.

Vierailija
112/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoita vaan heti avioehto, jos et kerran pysty tiivistämään edes nain yksinkertaista asiaa palstalle. En minä ainakaan koskaan lue noin pitkää vuodatusta.

Sinulla on ilmeisesti ADHD tai muu keskittymishäiriö.

Anna kun arvaan: et koskaan lue kirjoja, selaat hermostuneena puhelintasi koko ajan ja leffatkin katsot mieluiten pikakelauksella?

Vierailija
113/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa nykyihmisistä ovat itsekkäitä paskiaisia. Koskee kumpaakin sukupuolta.

Miehestä tosiaan yhtäkkiä tullut ahneempi, en ollenkaan ymmärrä. Meillä on kaikkea ja tarpeeksi. Silti mies ei näytä olevan tyytyväinen :( Mutta tosiaan sanoi, että tämä on ehdoton hänelle. Muuten ei jatka suhdetta. En ikinä olisi hänestä uskonut tätä, vielä pari vuotta sittrn kritisoi mm. muutamaa tuttava perhettä jossa kaikki on hyvin tarkasti eroteltuna. Nyt sitten itse tekee kuitenkin niin. Itsekästä mielestäni, eikä hän ajattele lapsia. Itse en haluaisi rikkoa lasten kotia rahan takia. Kun se raha ei edes oikeesti ole ongelma, tai ei pitäisi olla :(

Ap

Muistuta häntä noista kritisoimistaan perheistä ja kysy, miksi hänen mielensä ja luonteensa ovat noin muuttuneet. Kerro, että sinulle ehdotonta on se, ettei avioerolla missään tilanteessa kiristetä. Että et aio allekirjoittaa avioehtoa. Kerro myös, että mies saa huoltajuuden ja sinusta tulee etä-äiti, koska jatkossa joudut panostamaan aikasi urakehitykseesi ja ansaitsemiseen. Ja pidä tuossa asiassa pokka.

Voi olla pariterapian paikka. Miehelläsi pukkaa vissiin keski-iän kriisi pahasti.

Ap täällä. Kiitos kaikista viesteistä! En kovin ehdi vastailla juuri nyt, vaikka tekisi mieli. Kysyin häneltä kyllä juurikin, miten on näin yhtäkkiä muuttunut mieli tämän asian suhteen, kun on tosiaan itse etunenässä ollut tätä yhdessä sopimassa. Mutta hän suuttui, että nytkö sinulla on automaattisesti oikeus hänen kaikkeen tienaamaan rahaan tulevaisuudessa vain sen vuoksi että ollut kotiäitinä 6 vuotta. Pahoin pelkään, etten saa häneltä mitään kunnon vastausta. Miehellä ollut mielestäni tämä keski-iän alkava kriisi jo tässä päällä muutaman vuoden ja tosi paljon uusia puolia tullit hänestä esiin.

Ap

Vierailija
114/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole otettu huomioon.

No eikä kompensoi. Hän tekee töitä kodin ulkopuolella, puoliso hoitaa kotona hänen lapsiaan. Jos ei puoliso hoitaisi niitä lapsia, hän ei voisi käydä töissä, koska hän on omista lapsistaan vastuussa tietenkin. Vain toiselle kertyy eläkettä, vaikka molemmilla on täyspäiväinen homma siinä.

Vierailija
115/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole otettu huomioon.

Eiköhän ap ole saanut suurimman osan ajasta palkkaa tai jotain tukea, että mies ei ole yksin elättänyt perhettä. Lasten kotihoito säästää myös kuluja esimerkiksi päivähoidon osalta.

Call his bluff!

Ilmoita hänelle, että on varmasti parempi, että te nyt eroatte ja olet varannut ajan avioerojuristille Xx tuolloin ja tuolloin.

Molemmilta omaisuustodistukset kaikista mahdollisista pankeista (hänellä voi hyvin olla joku talletus jossain luonaissuomen saastöpankissa) sekä verotustodistus (todellinen palkka, mahdolliset osakkeet ja omistukset ja ulkomaiset sijoitukset)

Lapset viikko viikko ja ilmoitat että asut nykyisessä kodissa niin kauan että löydät itsellesi sopivan vuokra-asunnon.

Tulet huomaamaan, että SINÄ kyllä pärjäät. Mies tuskin kovin hyvin.

Mutta hän ei opi arvostamaan sinun panostasi ennen kuin hän on sitä ilman.

Vierailija
116/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 sivua jo vastauksia täysin ilmiselvään provoon. Nice trolling work 👍

Voi oliskin provo! :( tilanne on niin ahdistava etten saa syödyksi tai nukutuksi.

Ap

Vierailija
117/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies luultavasti harkitsee eroa. Älä allekirjoita mitään. Rupea panostamaan enemmän itseesi ja tulevaisuuteesi.

Onko mies ruvennut myös treenaamaan tai harrastamaan enemmän? Kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä? Onko miehellä realistisia saumoja saada 10 - 20 vuotta nuorempi nainen?

Jos mies harkitsisi eroa, hänelle ei olisi mitään hyötyä sellaisesta avioehdosta jota hän aloittajan mukaan esittää. Pariskunta on nyt ilmeisesti sellaisessa tilanteessa että lapset on tehty ja molemmat työelämässä. Ennemminkin epäilen sitä että mies haluaa lopettaa rahasta riitelemisen ja keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä.

Vierailija
118/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muistuta häntä noista kritisoimistaan perheistä ja kysy, miksi hänen mielensä ja luonteensa ovat noin muuttuneet. Kerro, että sinulle ehdotonta on se, ettei avioerolla missään tilanteessa kiristetä. Että et aio allekirjoittaa avioehtoa. Kerro myös, että mies saa huoltajuuden ja sinusta tulee etä-äiti, koska jatkossa joudut panostamaan aikasi urakehitykseesi ja ansaitsemiseen. Ja pidä tuossa asiassa pokka.

Voi olla pariterapian paikka. Miehelläsi pukkaa vissiin keski-iän kriisi pahasti.

Ap täällä. Kiitos kaikista viesteistä! En kovin ehdi vastailla juuri nyt, vaikka tekisi mieli. Kysyin häneltä kyllä juurikin, miten on näin yhtäkkiä muuttunut mieli tämän asian suhteen, kun on tosiaan itse etunenässä ollut tätä yhdessä sopimassa. Mutta hän suuttui, että nytkö sinulla on automaattisesti oikeus hänen kaikkeen tienaamaan rahaan tulevaisuudessa vain sen vuoksi että ollut kotiäitinä 6 vuotta. Pahoin pelkään, etten saa häneltä mitään kunnon vastausta. Miehellä ollut mielestäni tämä keski-iän alkava kriisi jo tässä päällä muutaman vuoden ja tosi paljon uusia puolia tullit hänestä esiin.

Ap

No siihen sinä vastaat, että juuri näin. Ja että nyt miehen kannattaakin ottaa kodinhoitovastuut itselleen, jotta sinäkin saat hyvän palkan, josta mies hyötyy ihan vastaavalla tavalla.

Vierailija
119/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ihan vakuuttunut, että miehellä on rahaa jo nyt jossain jemmassa. Koita vaivihkaa selvittää mitä kaikkia tilejä voisi olla. 

Itse laittaisin tuossa tilanteessa itse ne eropaperit menemään ja vaatisin omaisuuden osittamista. 

Vierailija
120/2071 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole otettu huomioon.

Call his bluff!

Ilmoita hänelle, että on varmasti parempi, että te nyt eroatte ja olet varannut ajan avioerojuristille Xx tuolloin ja tuolloin.

Molemmilta omaisuustodistukset kaikista mahdollisista pankeista (hänellä voi hyvin olla joku talletus jossain luonaissuomen saastöpankissa) sekä verotustodistus (todellinen palkka, mahdolliset osakkeet ja omistukset ja ulkomaiset sijoitukset)

Lapset viikko viikko ja ilmoitat että asut nykyisessä kodissa niin kauan että löydät itsellesi sopivan vuokra-asunnon.

Tulet huomaamaan, että SINÄ kyllä pärjäät. Mies tuskin kovin hyvin.

Mutta hän ei opi arvostamaan sinun panostasi ennen kuin hän on sitä ilman.

Ja tee tämä ennen kuin hän ehtii suuremmin kepuloida.

Js tämän lisäksi toki sitten aika lastenvalvojalle - samat paperit mukaan ja virallinen päätös käräjäoikeuteen häneltä edellytettävästä elatusmaksusta alaikäisistä / lukio/amis olevista lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä