Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla

Vierailija
27.08.2023 |

Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kommentit (452)

Vierailija
301/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteita ei kyllä ainakaan omalla lähikirpparillani saa myytyä.

Myin todella siistejä ja osittain käyttämättömiä lastenvaatteita, jotka olleet yhden lapsen käytössä kirpparilla. Housuja en myynyt yhtään kappaletta, vaikka hinnat 0,50€/kpl. Paitoja meni muutama eurolla. Ja pari haalaria ja bodyä parilla eurolla. Ei siis todellakaan mistään hinnoista kiinni. Kaikki merkkikamat, kuten Adidas ja Polarn menivät vähän kulahtaneinakin, mutta perusvaatteet ei kelpaa halvalla kenellekään vaikka olisivat käyttämättömiä ja alle vuoden vanhoja. Ja oli pesty hajusteettomalla pesuaineella, kun sitä joku varmasti epäilee.

Onneksi oli muutakin pöydässä, olisi muuten tullut huolella takkiin pöytävuokran osalta.

Ainakaan omassa naapurissa ei siis asusta näitä mainittuja köyhiä lapsiperheitä tai sitten ovat todella köyhiä.

Onko vaatteet olleet ehjiä, tahrattomia, mukavia? Muutakin kokoa kuin 50-56 tms vauvakokoa? Hajuttomia? Onko kirpparipöytä ollut selkeästi laitettu, onko sieltä ollut helppo löytää etsimänsä koko?

Ei tarvitse olla köyhä ostaakseen kirpparilta. Itse ostaisin mielelläni vaikka kaiken, mutta yhtään isompaa lastenvaatetta ei enää löydykään. Ja toki sit haluan että vaatteet on ehjiä, puhtaita, ei haise homeelle. Ja että ne on kivan näköisiä, iloisen värisiä, ei erityisen sukupuolitettuja, että ne on mukavan mallisia ja järkeviä materiaaleja. Sellaisia ei vaan varsinkaan kohtuuhintaan meinaa mistään löytää.

Vierailija
302/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista. 

Sitten tavara ei ole sellaista, mitä kannattaa kirpparilla myydä. Ei kukaan maksa 20€:n paidasta käytettynä 10€ vain siksi,ettei myyjälle tule paha mieli.

Mitä kirpparilla sitten kannattaa myydä noilla pöytävuokrilla, kun mikään ei saisi maksaa yli 2 euroa?

Niillä pienillä hinnoilla myy paremmin kuin ylihinnoittelemalla. Kokeilepa vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista. 

Mä laitoin tällaisella diilillä kaiken vauvakaman ja pikkulapsitavaran myyntiin. Laitoin oikeasti halvat hinnat, vaatteet oli pääsääntöisesti 0,5-2,5€ kappale. Jotkut arvokkaammat sitten 5€, 10€ tai 15€ (unihaalarit, villahaalarit, popin haalari, jotain muuta vastaavaa). Pidin pöydän siistinä ja vein vaatteet laatikoissa pystyviikattuna paikalle, merkkasin selkeästi mitä kokoa missäkin laatikossa on (esim. Housut 62-68, Bodyt 62-68 jne). Vein sinne ihan kaiken, mitä keksin, mutta satsi kerrallaan. Siistin pöydän vähintään kerran päivässä- Kauppa kävi ja jäin noin 400€ voitolle. Että kyllä se kannattaa :D

Sittemmin olen kyllä päätynyt vain lahjoittamaan sen, mitä jäljelle jää. Ei nimittäin paljoa enää jää, ja sit ei ole enää aikaa tuohon kirppistelyhommaan. Eikä rahantarvettakaan.

Vierailija
304/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia on nää ostajat, pyörivät jokapäivä pöytien ympärillä sotkevat pöydät ja valittavat kallista hinnoista, sitten samat ostavat kaupasta merkkivaatteita, ja ei ollut kallis maksoi vain 150€

Uusi on uusi ja käytetty on käytetty. Turha syyllistää ostajia, kun eivät suostu maksamaan käytetyistä ylihintaa, vaikka ostaisivatkin uusia vaatteita normihinnalla.

Vierailija
305/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy kerran pari käytettyjä satasen merkkifarkkuja 50 centillä.

En minäkään, mutta jos nämä kerran pari käytetyt merkkifarkut on pyörineet vaatekaapissa vuosia, niin enpä niistä montaa euroa pyytäisi... Muuten en oikein ymmärrä, että ostetaan kalliit merkkifarkut ja ollaan heti myymässä pois?

Ihmiset tekee heräteostoksia, virheostoksia tai maku tai vaatekoko voi muuttua nopeastikin. Elävästä elämästä on myös sellainen esimerkki, että kontrolloiva mies osti naiselleen vaatteita koska halusi naisen pukeutuvan tietyllä tyylillä, mutta nainen ei viihtynyt niissä ja laittoi vaatteet kiertoon, monessa vielä laput kiinni.

Vierailija
306/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se myyjäkin haluaa voittoa myymillleen tavaroille. Siihenhän koko kirpputorihomma perustuu. Eihän se ole mitään hyväntekeväisyyttä. Ärsyttää ihmiset jotka tulevat kirpputorille vain katselemaan.

Ei helevetissä kirpparituotteilla voi saada tai edes pidä saada voittoa. Olet ostanut jonkun rääsyn kaupasta vaikka 20€: lla. Jos siitä pitäisi saada voittoa, niin se pitäisi myydä kalliimmalla. Salli mun nauraa. Ne ärsyttävät katselijat voivat ostaa jotakin, mitä eivät tee he, jotka eivät käy kirpparilla ollenkaan. Kenenkään ei ole pakko ostaa kirpputorilta mitään, jos sopivaa tuotetta ei löydy sopuhintaan.

Vierailija
307/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täti bongatessaan reikäisiä vaatteita repii reikää isommaksi, ettei kukaan vahingossa osta rikkinäistä riepuja.

Ei tämäkään ole hyvä juttu. Minä teen uutta vaatetta ja sisustustavaraa kierrätystavaroista ja jos löydän vaatteen jossa on kiva kuosi, voin ostaa sen materiaaliksi vaikka siinä olisi pieni reikä tai tahra jossain. Hinnan pitää tietenkin olla erittäin halpa.

Vierailija
308/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se myyjäkin haluaa voittoa myymillleen tavaroille. Siihenhän koko kirpputorihomma perustuu. Eihän se ole mitään hyväntekeväisyyttä. Ärsyttää ihmiset jotka tulevat kirpputorille vain katselemaan.

Ei helevetissä kirpparituotteilla voi saada tai edes pidä saada voittoa. Olet ostanut jonkun rääsyn kaupasta vaikka 20€: lla. Jos siitä pitäisi saada voittoa, niin se pitäisi myydä kalliimmalla. Salli mun nauraa. Ne ärsyttävät katselijat voivat ostaa jotakin, mitä eivät tee he, jotka eivät käy kirpparilla ollenkaan. Kenenkään ei ole pakko ostaa kirpputorilta mitään, jos sopivaa tuotetta ei löydy sopuhintaan.

Ärsyttääkö teitä vähemmän jos voiton sijaan käytetään termiä vaivanpalkka? Kirpparimyyjät haluavat vähän kompensaatiota käytetystä ajasta ja vaivasta sen lisäksi että luonnollisesti haluavat että pöytävuokra tulee katettua myyntituotoilla.

Vierailija
309/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei todellakaan monet ymmärrä. Yritetään myydä samaan hintaan millä itse ostanut joskus kymmenen vuotta sitten. Vain siksi koska itse maksoi joskus niin paljon. Ei ymmärretä että arvo ei tietenkään enää ole sama.

Vierailija
310/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täti bongatessaan reikäisiä vaatteita repii reikää isommaksi, ettei kukaan vahingossa osta rikkinäistä riepuja.

Ei tämäkään ole hyvä juttu. Minä teen uutta vaatetta ja sisustustavaraa kierrätystavaroista ja jos löydän vaatteen jossa on kiva kuosi, voin ostaa sen materiaaliksi vaikka siinä olisi pieni reikä tai tahra jossain. Hinnan pitää tietenkin olla erittäin halpa.

Reikäisiä vaatteita ei pidä edes laittaa myyntiin, vaan niiden paikka on ihan roskiksessa.

Vierailija
311/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn viikon pöytävarauksella noin 200 euron edestä, hyvät on asiakkaat.

Vierailija
312/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on tullut hutiostos, ja pari kertaa jalassa olleet kengät on menneet kirppikselle. Sitä en jaksa tajuta, että joillakin on näitä hutiostoksia useita, laputkin vielä kiinni tuotteissa. Iski kleptomaani-kohtaus ja siitä yritetään saada pieni korvaus?

Kleptomaani, shoppailuriippuvainen, bipolaarinen tai höveli rahankäyttäjä. Tai lähipiirissä henkilö joka tekee ''löytöjä'' ja tykkää lahjoa läheisiään.

Vierailija
313/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harrastamassa hyväntekeväisyyttä. Ostan tarpeeseen. Ja jos samankaltaisen vaatteen saa alesta halvemmalla ostan sen. En juokse merkin perässä, vaan etsin itselleni ja perheelleni sopivaa käytännöllistä ja toimivaa vaatetta.

Omani myyn alle 2 euron lapuilla. Ja halaan yleensä voitot tavaroilla. Kaikki vaatteet eivät mene halvallakaan kaupaksi. Miksi siis odottaa ketään niitä isolla hinnalla hakevankaan.

Vierailija
314/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän näkee kyllä sitä että myyjillä on täysin harhaiset kuvitelmat rytkyjensä arvosta. Jostain nyppyyntyneestä ja virttyneestä paidasta pyydetään vitonen vaikka se on maksanut hädin tuskin edes uutena sen verran. Ostaisitko itse?

Huonot ajat tuo uusia myyjiä, joilla ei ole kokemusta hinnoittelusta. Pahinta on hinnoitella omien tunnesitoutumisten mukaan. Hitto jos tavara on niin rakas miksi myyt sitä!!!

Vierailija
315/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tässä nyt edelleenkin ole kyse siitä, että myyjä haluaa voittoa sillä tavalla, ettei joudu maksamaan kirppariyritykselle. Eli ei niin, että 10 e maksaneesta vaatteesta halutaan nyt 15 e vaan että jos pöytävuokra on vaikka 25 e, halutaan saada myyntiä enemmän kuin 25 e.

Vierailija
316/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on hyvästä tavarasta valmiita maksamaan käytettynäkin. Mutta sen pitää olla muodin mukaista, vanhanaikaisia ei kukaan ota edes ilmaiseksi vaikka ois mitä merkkiä ja kuin uusi, mikä sinänsä on kyllä harmi. Lastenvaatteet yleisesti ottaen myy kyllä hyvin, aikuisten vaatteet ei niinkään. Kai sitä tarjontaa on nykyään niin paljon kaikkialla.

Vierailija
317/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä maksaisi kirppisvaatteesta enempää kuin 20 euroa. Merkistä viis. Huvittaa ihmiset jotka maksaa, ilmeisesti heitä on kun vaatteet edelleen tekevät kauppansa esim Relovessa ja muissa ylihinnoitelluissa paikoissa.

Vierailija
318/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin tällaisella diilillä kaiken vauvakaman ja pikkulapsitavaran myyntiin. Laitoin oikeasti halvat hinnat, vaatteet oli pääsääntöisesti 0,5-2,5€ kappale. Jotkut arvokkaammat sitten 5€, 10€ tai 15€ (unihaalarit, villahaalarit, popin haalari, jotain muuta vastaavaa). Pidin pöydän siistinä ja vein vaatteet laatikoissa pystyviikattuna paikalle, merkkasin selkeästi mitä kokoa missäkin laatikossa on (esim. Housut 62-68, Bodyt 62-68 jne). Vein sinne ihan kaiken, mitä keksin, mutta satsi kerrallaan. Siistin pöydän vähintään kerran päivässä- Kauppa kävi ja jäin noin 400€ voitolle. Että kyllä se kannattaa :D

Sittemmin olen kyllä päätynyt vain lahjoittamaan sen, mitä jäljelle jää. Ei nimittäin paljoa enää jää, ja sit ei ole enää aikaa tuohon kirppistelyhommaan. Eikä rahantarvettakaan.

Mä vien isompienkin lasten vaatteet myyntiin, hinnat on tosiaan edulliset mutta kyllähän sitä kahdelta lapselta sen verran jää kamaa että kerran - pari vuodessa kannattaa kirppispöytä pitää. Aina niistä on päälle 100e jäänyt viikolta, ihan niistä halvoista tuotteista + ehkä muutama yksittäinen 10-20e ulkovaate.

Vierailija
319/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä  siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.

eri

No, ehkä porukka on tajunnut että ei kannata maksaa liikaa?

Kirpparin idis on se, että myydään halvalla se tavara millä ei itselle enää ole käyttöä, tai joka muuten menisi roskiin.

Siinä olen samaa mieltä että pöytävuokra on korkea, ehkä kannattaa jättää kirppiksellä myyminen?

Joo, nykyisin kannattaa harkita paljon tarkemmin ottaako pöytää vai ei. Ikävää tässä on se, että kun myyntiin kannattaa ottaa lähinnä vain tuotteita, joista ihmiset suostuvat maksamaan jotain, se on sitten lähinnä jotain keräilytavaraa. Itse en ole kiinnostunut moista ostamaan vaan mielelläni ostaisin niitä muutaman euron vaatteita käyttöön, mutta niitäpä ei kenenkään kannata sinne enää tuoda, koska kaltaisiani on selvästi liian vähän.

Vierailija
320/452 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, helposti paikattavat pienet reiät ei välttämättä haittaa jos hinta on halpa, on todella törkeää jos joku tuhoaa kirppiksellä toisten omaisuutta tuolla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi