Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ ikäisiä, jotka eronneet "ihan hyvästä", sisarukselliseksi muuttuneesta suhteesta?

Vierailija
26.08.2023 |

Kaipaisin kertomuksia, miten meni, kannattiko, jos niin miksi, ja jos ei, niin miksi ei. Mieheni kanssa siis pitkä suhde takana, lapsista nuorin enää asuu kotona. Suhteeni mieheni kanssa ns. toimii, eli siis arki sujuu, emme riitele oikeasti ikinä, välillä juttelemme niitä näitä (ei mitään syvällisiä keskusteluita kuitenkaan) ja naurammekin yhdessä joskus jollekin tilannekomiikalle tai vitseille. Kotityöt jaetaan tasaisesti, talous ok (tosin olisi ok vaikkemme yhdessä olisikaan, molemmat töissä). Mutta, intohimoa ei ole yhtään minun puoleltani, ja ihan kaikki keinot kokeiltu, mutta ei ole enää vuosiin kipinöinyt. Mies tuntee vetoa minuun, ja noin 1 x kk on elämää makkarissa, lähinnä velvollisuudentunnosta, mutta tästä en saa itse mitään. Mies on taitava kyllä, mutta kun en tunne minkäänlaista vetoa häneen, ei tekninen taitavuuskaan riitä. Ja mies on kyllä ihan normaalipainoinen ja hygienia kunnossa, eli vetovoiman puuttuminen ei johdu siitä. (Muihin kyllä koen vetoa, mutten silti ole ollut koskaan sängyssä kenenkään toisen kanssa.) Toisaalta olen ihan tottunut tähän intohimottomuuteen, mutta toisaalta mietin, että vielä(kö?) olisi ihanaa saada säpinää elämään, kokea perhosia vatsassa, kokea halua johonkuhun? Kaduttaako, jos turvallisen ja toimivan, sisaruksellisen suhteen lopettaa tällaisen takia? Haihattelenko?

Kommentit (1077)

Vierailija
621/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kommenttia on antanut taas uutta näkökulmaa ja mietittävää, kiitos. Ensinnäkin se, että olenko mielummin tässä suhteessa kuin yksin. Nyt sanoisin, että olisin mielummin jopa yksin, mutta toisaalta ei kai tätä varmaksi voi sanoa, ennenkuin olisin yksin sen pidemmän ajan? Mutta äkkiseltään minua ei pelota yksinasumisessa mikään, ei yksin tehtävät kotityöt, eikä taloudellinen puoli. Mulla on töitä, ystäviä, harrastuksia iltaisin ja lapset (joista kaksi jo aikuisia mutta silti), joten en tiedä kärsisinkö yksinäisyydestäkään hiljaisessa kodissa... Vaikea sanoa etukäteen.

Arvostan kyllä sitä tiettyä turvallisuudentunnetta, että joku/mies on kotona, vaikkemme tekisi yhdessä mitään vaan kumpikin puuhailee omiaan... Että sitä ehkä ikävöisin. Toisaalta, eri aikaan jo muutenkin olemme esim. tottuneet menemään nukkumaan ja heräämään, koska vuorotyöt... Useina päivinä en välttämättä näekään miestäni, kun toinen on jo lähtenyt töihin kun toinen tulee, ja päinvastoin. Myöskään siis yksin nukkuminen ei ole ongelma, itseasiassa sekin päin vastoin, heräilen miehen kuorsaamiseen ja öisiin vessakäynteihin jne joten olen miettinyt tämänkin takia esim. erillään nukkumista.

Ja toinen kysymys, mikä pisti miettimään, että mitä kaipaan parisuhteelta. Tämä on vaikea kysymys. Osaan tehdä itse pikkuremontteja, viedä autoni huoltoon, katsastukseen ja renkaanvaihtoon. Jos olen kipeä, ei mies minua hoivaa enkä hoivaa kaipaakaan, osaan itse raahautua särkylääkettä hakemaan. Ja jos olisin niin huonossa kunnossa etten pystyisi, olisin varmaan sairaalassa? Kaipaan ehkä apua arjen askareihin, esim. juurikin huonekalujen siirtoon... Mutta harvoinhan niitä tulee siirreltyä ja onko se syy parisuhteessa pysymiseen...

Ajattelin nyt, että ehkä läväytän miehelleni rehellisesti suoraan tämän, etten koe seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan, ja että tuskin se siitä koskaan kohenee, eli tavallaan pallo on hänellä, kestääkö hän parisuhdetta ihmisen kanssa, joka ei tunne seksuaalista vetoa häneen vai ei. En vaan tiedä miten tämän kauniisti sanoisi, koska en todella halua loukata miestäni, ja rakastan miestäni oikeasti, vaikkakin sisaruksellisesti. Muttei se ole vähää sekään rakkaus, sisaruksieni puolesta antaisin vaikka henkeni.

Voi kun saisin pitää mieheni ystävänä, ihan oikeana sellaisena. Tulisi välillä luokseni katsomaan sohvalle leffaa kanssani. Tai kahville höpisemään kuulumisensa. Epäilen kyllä, ettei ainakaan heti kovin pian mahdollisen eron jälkeen olisi mahdollista, tuskin kestäisi nähdä minua.. Mutta ehkä jonkun ajan päästä, kun haavat olisi parantuneet...?

Mitä mieltä näistä suunnitelmista?

Ap

Ystävyys ei välttämättä tule onnistumaan. Tuo leffajutuista unelmointi on sinänsä mielenkiintoinen logiikka, eli haluat kontrolloida että hän ei vaan pääse elämään omaa elämäänsä täysin ilman sinua. Hyväksy se. Kaikkea ei voi aina saada. Varaudu myös että lapsesi saattavat reagoida eikä positiivisesti sinua kohtaan.

En minä halua kontrolloida miestäni. Itseasiassa ajattelen, että olisi ihanaa jos hän esim. löytäisi fiksun ja kivan naisen, joka haluaisi häntä ja olisivat onnellisia. Rakastan miestäni kuten veljeä, joten toki oikeasti haluan hänelle hyvää ja hyvän kumppanin ja onnellisuutta.

On vain tietenkin raastava ajatus, että ei enää olisi mitään itselle (veljellisesti) rakkaan ihmisen elämässä, tai ettei enää ikinä kuulisi hänestä mitään. Raastaa samalla lailla kun ajatus siitä, etten enää koskaan näkisi tai kuulisi omista oikeista sisaruksistani mitään, jotka ovat minulle rakkaita. Enkä minä silti heitäkään yritä kontrolloida.

Ap

Ansaitset jäädä yksin ilman miestäsi. Olet kylmä, kolkko ja itsekäs.

Vierailija
622/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuutesi on kertoa miehelle, ettet pidä häntä seksuaalisesti haluttavana. Mieti, miltä tuntuisi, jos joku huijaisi sinua suhteessa samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat asua aamutohvelin kanssa niin asu. Aika moni täällä tuntuu hakevan turvaa ympärilleen- sitähän se on, jos ei uskalla ottaa mitään riskejä elämässä. Aika pitkä matka tonne kasikymppiin- mietippä sitä. Toinen kysymys- kenelle elät omaa elämääsi? Kiinnostaako joitain että elät kulissiliitossa? Vastaan tähän- ei kiinnosta. Eikä kukaan selkään taputtele.

Vierailija
624/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kommentteja heiltä, jotka EIVÄT OLE eronneet tuossa tilanteessa. Kaduttiko yhteen jääminen nyt myöhemmin, puuttuuko jotain yhä? Muuttuiko jokin?

Onko tuo vaihe, jonka yli kannattaa vain yrittää päästä?

Yhteinen isovanhemmuus olisi kyllä ihanaa, ja siitä ei kyllä kuule oikein mitään keneltäkään.

Vierailija
625/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velvollisuutesi on kertoa miehelle, ettet pidä häntä seksuaalisesti haluttavana. Mieti, miltä tuntuisi, jos joku huijaisi sinua suhteessa samalla tavalla.

Niinhän minä kerroinkin äskeisessä kommentissani aikovani tehdä. Helppoa ei tule olemaan, koska tiedän että se varmaan loukkaa, vaikken halua loukata. Mutta tilanne on nyt tämä ja ollut jo vuosia, näin on päässyt tapahtumaan, joten mitä muutakaan voin tehdä?

Ap

Vierailija
626/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa moni on väittänyt, että kaikki miehet haluaisivat alle 40-vuotiaan naisen. Kuitenkin jos miehellä on jo lapsia ja hän ei enää itse halua lisää lapsia ja haluaa varmistua, ettei lapsia tule lisää niin ei sellainen mies ota lapsetonta kolmekymppistä naista, koska usein tuollainen nainen haluaa vielä lapsia. Jos mies haluaa varmistua, ettei tule lapsia niin hän ottaa lähempänä 50-vuotiaan naisen. Sterilointi on tietenkin myös varma ehkäisykeino, jos mies on siihen valmis ja se mahdollistaa myös nuoremman naisen ottamisen ilman pelkoa lasten saannista.

Noin puolet miehistä ei ole koskaan ollut kiinnostuneita lasten saamisesta, ei edes yhdestäkään. Tietenkin on aina niitä miehiä, jotka eivät ymmärrä, että seksi ilman ehkäisyä nuoren naisen kanssa voi johtaa lapsiin, mutta jo lapsia saanut mies todennäköisemmin jo ymmärtää tämän.

Ap:n kannattaa vähän kysellä tätä lapsiasiaa kautta rantain mieheltä, koska uusperhe ei omien lasten kannalta ole kovin toivottava ja on riski, että uusperheen isä hylkää entiset aikuiset lapsensa tai aikaa ei jää lastenlasten hoitoon.

30+ nainen kiihottaa enemmän, ei siinä mitään järjellä ajatella LOL M48

50-vuotiaskin nainen on 30+

Tarkkuutta ilmaisuihin.

Vierailija
627/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla kommentteja heiltä, jotka EIVÄT OLE eronneet tuossa tilanteessa. Kaduttiko yhteen jääminen nyt myöhemmin, puuttuuko jotain yhä? Muuttuiko jokin?

Onko tuo vaihe, jonka yli kannattaa vain yrittää päästä?

Yhteinen isovanhemmuus olisi kyllä ihanaa, ja siitä ei kyllä kuule oikein mitään keneltäkään.

Päätä itse. Monilla ei puutu vaikka jotkut epävakaat muuta väittävät.

Vierailija
628/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi vähintäänkin reilua miestä kohtaan.

Vierailija
629/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä kerroinkin äskeisessä kommentissani aikovani tehdä. Helppoa ei tule olemaan, koska tiedän että se varmaan loukkaa, vaikken halua loukata. Mutta tilanne on nyt tämä ja ollut jo vuosia, näin on päässyt tapahtumaan, joten mitä muutakaan voin tehdä?

Ap

Olet itse ainoa syyllinen tuohon tilanteeseen. Turha kerjätä mistään sääliä. Kanna vastuusi ja seuraukset.

Vierailija
630/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa myös lasten kannalta. Todennäköistä on että miehesi löytää piankin uuden ja uusperhe kuviot ovat todella rasittavia.

Itse yrittäisin kaikin keinoin elvyttää olemassaolevaa suhdetta.

Ja yksinäisyydestä.

Se iskee aamulla kun luet lehteä ja haluaisit kommentoida jotain. Tai yöllä kun heräät painajaiseen ja valvot yksin. Kukaan ei ole kysymässä että mitäs nyt? Ketään ei kiinnosta -jollei kyse ole hengen hädästä.

Kestoyksinäisenä tilanteita joissa yksinäisyys iskee:

- Aamulla kun herää tyhjässä kodissa, kukaan ei toivota huomenia.

- Ulos kun menee, kaupunki on täynnä nauravia ja juttelevia pariskuntia ja perheitä, itse on vain turhanpäiväinen irrallinen höyhen joka ei merkitse kellekään mitään.

-Töissä tms paikoissa ihmiset juttelevat iloisesti asioista joita ovat tehneet viikonloppuna puolisonsa tai perheensä kanssa. Itse hymyilee vieressä ja muistelee telkkarin ääressä vietettyä viikonloppua.

-Päivän aikana kukaan ei laita whatsapp viestejä, soittele tai mitään muutakaan.

-Tyhjään kotiin tullessa kukaan ei tervehdi, ole paikalla, kysy mitä voisi tuoda kaupasta siellä käydessään, tule viereen sohvalle ja sänkyyn.

Kun osalla tuon kaltaiset kokemukset ovat arkea siinä parisuhteessakin. Kun on se puoliso, joka ei kysy tai kommentoi yhdellä sanalla ruudun äärestä ajatukset jossain ihan muualla. Yhdessä voi olla myös yksinäinen. Silloin siitä ei monen mielestä saisi olla edes surullinen, kun "onhan sulla puoliso".

Miksi olla hetkeäkään liian kauan tällaisen puolison kanssa?

No siis niinpä, ja miksi luonnehtia tuollaista suhdetta "ihan hyväksi"? Mä en ainakaan pitäisi "ihan hyvänä" suhdetta, jossa koen, että olen täysin yksin eikä puoliso ollenkaan välitä.

Vierailija
631/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako kenestäkään muusta siltä, että ainakin puolet näistä "minä lähdin ja nyt kelpaan vain vanhoille tai huonoille ja rupsahdan vauhdilla" -kommenteista on miesten kirjoittamia? Ja vieläpä niin että sama tai muutama sama mies keksii aina uuden epäonnistumistarinan. Naisten vapaus ahdistaa?

Vierailija
632/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet itse ainoa syyllinen tuohon tilanteeseen. Turha kerjätä mistään sääliä. Kanna vastuusi ja seuraukset.

En hae mitään sääliä. Totta kai kannan seuraukset ja vastuun, kukapa muukaan sitä puolestani tekisi.

En minä kuitenkaan ole tietoisesti halunnut, että joskus aikoinaan kokemani vetovoima mieheeni olisi loppunut. Olen todella yrittänyt vuosikaudet kaikkea mahdollista, että se tulisi takaisin, muttei se tule! Voi kun jonkun keinon löytäisinkin, eihän minulla olisi sitten mitään ongelmaa. Mutta oikeasti, kaikki keinot, vinkit ja neuvot on jo kokeiltu vuosikausien aikana. Tuloksetta. Vetovoima ja kipinä ei ole palannut edes ohikiitäväksi sekunniksi.

Ap

Vierailija
633/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako kenestäkään muusta siltä, että ainakin puolet näistä "minä lähdin ja nyt kelpaan vain vanhoille tai huonoille ja rupsahdan vauhdilla" -kommenteista on miesten kirjoittamia? Ja vieläpä niin että sama tai muutama sama mies keksii aina uuden epäonnistumistarinan. Naisten vapaus ahdistaa?

No ainakaan oikeassa elämässä tuo ilmiö ei näy, etteivät lähes kaikki naiset +40 iässä kelpaa miehille. Tinderissä on ihan jäätävät karjamarkkinat jokaisella +40-vuotiaalla tuntemallani sinkkunaisella. Miehillä tilanne päinvastoin.

Vierailija
634/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eipä siinä mitään muutakaan voi tehdä. Joskus totuus sattuu, mutta toisen on vain saatava tietää tällainen asia.

Vierailija
635/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa myös lasten kannalta. Todennäköistä on että miehesi löytää piankin uuden ja uusperhe kuviot ovat todella rasittavia.

Ja yksinäisyydestä.

Se iskee aamulla kun luet lehteä ja haluaisit kommentoida jotain. Tai yöllä kun heräät painajaiseen ja valvot yksin. Kukaan ei ole kysymässä että mitäs nyt? Ketään ei kiinnosta -jollei kyse ole hengen hädästä.

- Ulos kun menee, kaupunki on täynnä nauravia ja juttelevia pariskuntia ja perheitä, itse on vain turhanpäiväinen irrallinen höyhen joka ei merkitse kellekään mitään.

-Töissä tms paikoissa ihmiset juttelevat iloisesti asioista joita ovat tehneet viikonloppuna puolisonsa tai perheensä kanssa. Itse hymyilee vieressä ja muistelee telkkarin ääressä vietettyä viikonloppua.

-Päivän aikana kukaan ei laita whatsapp viestejä, soittele tai mitään muutakaan.

-Tyhjään kotiin tullessa kukaan ei tervehdi, ole paikalla, kysy mitä voisi tuoda kaupasta siellä käydessään, tule viereen sohvalle ja sänkyyn.

Kun osalla tuon kaltaiset kokemukset ovat arkea siinä parisuhteessakin. Kun on se puoliso, joka ei kysy tai kommentoi yhdellä sanalla ruudun äärestä ajatukset jossain ihan muualla. Yhdessä voi olla myös yksinäinen. Silloin siitä ei monen mielestä saisi olla edes surullinen, kun "onhan sulla puoliso".

No siis niinpä, ja miksi luonnehtia tuollaista suhdetta "ihan hyväksi"? Mä en ainakaan pitäisi "ihan hyvänä" suhdetta, jossa koen, että olen täysin yksin eikä puoliso ollenkaan välitä.

Niinpä. Suhde, jossa en ole kiinnostunut seksuaalisesti kumppanistani ei ole "ihan hyvä" vaan umpisurkea ja olisi loppunut jo aikapäiviä sitten. Ei ole mitään arvoa tuollaisella minulle.

Vierailija
636/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voihan se olla niinkin että ne jotka ovat rupsahtaneet vauhdilla kelpaavatkin vain vanhoille tai huonoille.

40+ naisen on oikeasti helppo erottua edukseen ikäistensä joukossa jos on ikänsä treenannut ja näyttää siltä. Terveelliset elämäntavat näkyvät koko olemuksessa muutenkin ja kroppa kun on kuosissa niin ottajia riittää ihan niistä oman ikäisistäkin.

Vierailija
637/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En hae mitään sääliä. Totta kai kannan seuraukset ja vastuun, kukapa muukaan sitä puolestani tekisi.

En minä kuitenkaan ole tietoisesti halunnut, että joskus aikoinaan kokemani vetovoima mieheeni olisi loppunut. Olen todella yrittänyt vuosikaudet kaikkea mahdollista, että se tulisi takaisin, muttei se tule! Voi kun jonkun keinon löytäisinkin, eihän minulla olisi sitten mitään ongelmaa. Mutta oikeasti, kaikki keinot, vinkit ja neuvot on jo kokeiltu vuosikausien aikana. Tuloksetta. Vetovoima ja kipinä ei ole palannut edes ohikiitäväksi sekunniksi.

Ap

Eli vika on 100 prosenttia sinussa ja sinun päässäsi. Eipä siinä. Sääli miestäsi että ylipäätän alkoi kanssasi olemaan.

Vierailija
638/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuvat kuvittelevan, että se 40+ mies saa heti uuden jonkun nuoren kauniin 30v naisen. Miksi joku nuori kaunis 30v nainen haluaisi väkisin jonkun 10v vanhemman, lapset tehneen miehen ja ryhtyisi johonkin uusioperhepainajaiseen kun lapsettomia ikätoverimiehiä on pilvin pimein? Mahtaa olla varsinaisia alfauroksia nää teidän miehet 

Naiset ajattelevat omasta miehestään paljon positiivisemmin, kuin kukaan muu nainen. Jos 40-vuotias mies jäisi sinkuksi, niin tilanne olisi hyvin toivoton naisten suhteen ilman poikkeuksellisen hyvää ulkonäköä tai varallisuutta. Tosin sama se on minkä ikäisissä miehissä tahansa.

Olen 30 ja odottelen tässä tälläkin hetkellä että yksi 40+ mies vapautuisi. Ei ole varsinaisesti komea eikä rikaskaan mutta kiltin ja tasapainoisen oloinen. Joten en usko tuohon.

Vierailija
639/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli vika on 100 prosenttia sinussa ja sinun päässäsi. Eipä siinä. Sääli miestäsi että ylipäätän alkoi kanssasi olemaan.

Niinpä. Yrität selkeästi provosoida, mutta en minä kiellä sanomaasi, vaan olen jopa samaa mieltä. Nyt on vaan myöhäistä katua, tehtyä en saa tekemättömäksi.

Ap

Vierailija
640/1077 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksinäisyydestä.

Niinpä. Suhde, jossa en ole kiinnostunut seksuaalisesti kumppanistani ei ole "ihan hyvä" vaan umpisurkea ja olisi loppunut jo aikapäiviä sitten. Ei ole mitään arvoa tuollaisella minulle.

Tämä! Miten kukaan voi sanoa tuollaista suhdetta "Ihan hyväksi"? Liekö se sitä kumppanillekaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän