Odottavia nuoria äitejä??
Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).
Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.
Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)
Kommentit (245)
LÖysinhän viimein tänne nuorten äitien joukkoon.. juups, oon 18 ja poikaystävä 19 ja nyt on 15+0rv ja La 20.8... Sitä odotellessa ;) Pahoinvointi on jo viimein vähän helpottanut, mutta päänsärky sitäkin pahempi.. Paratabseja 500mg oon syönyt, mutta en uskalla usein otta kun en tiedä " turvallista" määrää... Olisiko kellään tietoa?? No millaisia tunteita ensisynnyttäjillä?? Itsellä vielä epätodellinen olo, mutta TOOSII onnelinen!!! :) 3:n vanha pikkuveli sanoo, että hänestä tiulee EMO :) Hih.. Ihana!
Olen nyt sitten vihoviimein tullut Suomeen. Hyvät ilmat ollut täytyy sanoa.
Äiti oli säästänyt lehtimainoksia vauvojen lastentarvikkeista, tosin ne tarjoukset on ollut ja mennyt jo. Paljon näyttää olevan kehäteiden varsilla lastentarvikeliikkeitä. Ehken mä sittenkään osta käytettynä...
Nyt pitäs sitten löytää töitä...aika vaikeeta pariksi kuukaudeksi hakea töitä mahan jo näkyessä. Toivon vaan että työhön haastattelijat on ollut raskaana ja tietävät että kyllä raskaana olevakin ( jos on muuten voinut hyvin)voi olla töissä.
Olen lihonut n. 2:ssa kuukaudessa 5 kiloa...eli aika paljon. Ruokahalukin kasvoi sen 3:n ensimmäisen kuukauden jälkeen aika paljon. Täytyy myöntää että mulla on vain pieni vauvamasu, ja muuta sitten ympärillä. Harmi kun ei voi olla laihdutuskuurilla.
Nyt kun olen lukenut teidän juttuja niin ajatukseni poikavauvasta ovat muuttuneet. Pari eri lääkäriä on jo vahvistanut että poika on tulossa. Itsekin omasta mielestäni nään sen ultrassa. Nyt kyllä alko epäilyttää. Ehkei sittenkään kannata ostaa niitä vauvanvaatteita ja muuta kamaa vielä.
Yritin tänään hankkia aikaa terveyskeskukseen, mutta niillä on vain yksi tunti päivässä milloin voi soittaa ja varata ajan, ja ei mahdollisuutta jonotukseen. Soitin sinne monta kertaa ja aina tuuttasi varattua. Ehkä menen sinne vasta parin kuukauden päästä! ggrrr
Kysymys teille jotka olette jo saaneet vauvanne että mites teidän kroppanne on palautunut ennalleen? Vai onko vielä?
vieläkö kerkeät saamaan ä-pakkauksen?eli mitkä viikot sullon nyt?
ja mul on tullu vaan lisää ku A synty.mut tuntuu et normaalisti varsinkii laihat ja semmoset joilla on liikunta hyvin kohillaan kuihtuuvat melkein olemattomiin jonkun ajan päästä synnytyksestä.
T:MK
ai nii ja tervetuloo kotiin!
onnea pikku-ukkelista!!:D
ihanaa että nyt te molemmat loppumetriläiset ootte saanu vauvan mahan paremmalle puolelle:D!
on se henniinan vauva ollu miehen kokonen, niinku miehen pitää:)!
tosiaan näyttää pikkumies pitävän kiireessä, ku ei oo ennen tainnu sulta ihan nuin lyhyitä viestejä tulla!! no eihän sitä raski koneen ääressä napottaa, ku voi omaa vauvaaki hoitaa ja katella!;)
juu, tervetuloa joukkoon minski!:)
niistä paratabseista osaan sanoa sen verran, että ku mullekki tosiaan lääkäri kirjotti nyt niihin ihan reseptin, että saan halvemmalla :D
niin tossa lukee että 1-2tablettia max.3kertaa päivässä.. että se on vissiin ainaki semmonen turvallinen määrä! luulis että tuolla määrällä jo pääkipu lähtee, ja jos ei niin sitte kannattaa käyä jo lääkärille sanomassa..
vähä sullekki kerron, millä mallilla täällä ollaan, ku jos et jaksa lukee kaikkia aiempia lörpöttelyjä, niin pääset kuitenki hyvin messiin:)!
elikkäs 35+3 ois viikkoja jo kasassa! (jeejee)! että äitiyslomalla, mutta ku opiskelija oon, niin höpöt mittää sitä voi kotiin jäädä, vaan kelan jahtaamana pitää jostai tarvittavat opintopisteet vielä saada tälle keväälle suoritettua:)!! on se ankaraa...:(
ja tosiaan niinku nimimerkistä näkee, oon 20 ja naimisissa saman ikäsen ukkelin kans...
tänään oltais menossa synnärille sitte tutustumaan.. aiottiin jo viime viikola, mutta ei sitte jaksanukkaa..jospa sitä sais nyt sitte itestä sen verran otetta, ku pitäähän se käyä tutustumassa, että tietää minne sitä sitte ryntää ku on aika..ja ihan kyllä mielenkiintostaki käyä kattoon että mitä kaikkea sieltä löytyy (oon perus utelias, että jos muuten ei niin utelaisuus mut ainaki saa sinne kattomaan:D)
vähä rupiaa jo näin ensisynnyttäjänä välillä jänskättään tuo synnytys..ei siis kokoajan, ja osaan vielä toistaiseksi ajatella muutaki (luulisin?), mutta aina välillä tulee semmonen..you know!..äääk! tai iik! tai klup! tai jotai!!:)
mutta sitte toisaala tuo masukki jo potkii ja työntää pyllyllänsä mun kylkiluita niin ahkerasti, niin tässä toivoo vaan että sais sen jo ulos..ei paljo synnytys pelota:)!
tuosta innokkaasta tulevasta EMOsta(:D) tuli mieleen, että onko teillä muilla ympärillä olevat pikkulapset vähä turhanki innokkaita? siis ku monesti joku pikkunen ku huomaa mun mahan, niin siihen on pakko saada lyödä..ne ei niinku tajua että sitä pitää kokeilla nätisti jos tahtoo kokeilla!! argh! mikä lie niillä lapsukaisilla mielessä?!?!
mutta määpäs hipsin vähä ottaan välipalaa, ja vois pienet päikkäritki ottaa ennen ku se ukko-kulta hipsii kotiin, ja pitää sinne synnärille lähteä :D
Osaankohan mä tänne kirjoittaa =) hmm.... kokeillaan siis eli mahtuuko mukaan. Ite olen 21v ja toinen lapsi tulos LA heinäkuun puolesvälis viikkoja siis nyt 33 =) esikoinen on 2,4v eli uhmaikäinen on!
Onko muita odottajia vai onko kaikki jo saannut oman pikkuisen tälle puolelle ?
-äippä86,poika 2,4v ja masuasukki rv33-
Nefertti: tervetuloa vaan suomeen ja toivottavasti löydät töitä! Niin niistä raskauskiloista. Miulla jäi sairaalaan 10 kiloa ja nytten on reilu viikko synnytyksestä ja alan olla melko " normaali" . Tietty on vielä vähän löllerö tuo maha, mutta ei pahasti kuitenkaan (: Luulen, kun tässä vatsalihaksia jaksaa ruveta treenaamaan, niin lähtee koko masu pois. Oon aina ollut hoikka, mutta en todellakaan mikään urheilullinen. Enkä haluiskaan välttämättä päästä samaan takasin, mitä olin ennen raskautta, koska olin tosi alipainoinen. Mutta sen näkee, sitten. Raskaus arpia on ainoastaan pepussa vähän, mutta ehkä nekin haalistuu ajan myötä.
Tänään tulee neuvolatäti kotikäynnille. Pitäs kyllä enemmän ulkona olla, kun on noin ihanat ilmat ulkona. Jotenkin vaan tuntuu, että aika kuluu tuon vauvan kanssa niin nopeeta, että ei kerkii muuta kun tissittää, vaihtaa vaippaa ja siivoilla välillä. Muutenkin tuo lähteminen on niin paljon hitaampaa, kuin aikasemmin. Eilenkin olin huppari päällä ulkona, vaikka melkein 30 lämmintä. Pelottaa vaan, että tulee se rintatulehus niin pakkaa päälle sitten liikaa ja on hiestä märkänä. Miten muut imettäjät ootte pukeutuneet kesällä?
Mk ja henniina: millonkas pidetään miitti? Ja jos, tietty täällä on muitakin joensuun lähettyviltä niin ois kiva pitää pikku tapaaminen. Ootko mk tulossa millon joensuuhun päin?
No mutta meen tästä, kun se neukkutäti saapuu piakoin.
zuzu ja neiti 1vk ja 1päivä
no nytton 3 vauvautunutta jo onnittelut suuret miiulle ja henniinalle!
ja kohtahan se on jo wiip:in vuoro..tuli mieleen susta et miekii kävin loppuun asti koulua esikon aikaan...
ma ti ja ke ois ollu viel koulua,mut olin kaameessa flunssassa nii en menny..saman viikon sunnuntaina men lapsveet ja typy synty maanantai aamuna...ja sillon ol tasan 38 rv..
hmm..tulpahan käytyä ilmottautumassa..
ainii meillon nyt ristiäispäivä(vihdoinkii sain aikaseks)varattu..pikkumies saa nimen tän kuun viimonen(31.3)..
juu pitää taas mennä...typy on liian hiljaa...
-P kera typyn 12/05 ja pikku-miehen 1 kk+jotain-
Onneks olkoon miunkin puolesta potranpojan johdosta (:
Kerrohan heti, kunhan kynneellle kykenet, että miten on menny yms.
Edelleen työtä etin...käynyt kelassa ja työvoimatoimistossa. Ehdin vielä hakea äitiyspakkausstakin. Viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa se pitää hakea. Olen nyt muistaakseni viikolla 24. Mun asioiden selvittämisessä tosin menee kelalla nyt aika pitkään...saa nähdä saanko peruspäivärahoja sun muita.
Nauttikaahan kesästä!
Moi kaikille! Ja tervetuloa joukkoon Minski88! Mukavaa kun meitä alkaa olla useampi :)
Juups, elikkäs vauva-arki on nyt lähtenyt hienosti käyntiin. Vaavi nukkuu mukavasti 3-6 tuntia kerrallaan ja itkee vain nälkäänsä ja vaipanvaihdon tarvetta eli tähän mennessä uusi tulokas on ollut varsin helppohoitoinen ja leppoisa pakkaus! :) Pitää nyt koputtaa puuta, ettei tule pikku-Ukolle tulevaisuudessakaan kummempia itkukohtauksia.
Mies on isyyslomalla vain tämän viikon ja se minua on pitänyt kiireisenä ja poissa koneen ääreltä (toisin kuin vauva) kun haluaa koko ajan olla kylkikyljessä kun vauva nukkuu ja hyvä niin kun onhan se synnytyksen jälkeen tuo mieli vähän herkkä ja kiva kun joku paijaa. Ensi viikosta olenkin sitten taas yksin niin käyn sitten kirjoittamassa sen synnytystarinan ja kaikkea muuta tuutin täydeltä. Mulla onkin niin paljon kerrottavaa!
Kyllä se on totta, että tunne on mahtava kun katsoo oman vauvansa silmiin ensi kerran! Tätä kaikkea kannattaa todella odottaa 9 kk ja ponnistella siellä synnärillä kivuista huolimatta! Mie olen vaan niin tunneherkällä päällä ollut ensimmäisen viikon, että ihan nyt tuntuu hassulta kun alkaa palata " tolkkuihinsa" . Eka viikko oli semmosta, että aina kun katsoin tuota tuoretta isää ja nyyttiä sylikkäin tai vain omaa nyyttiä pidin sylissä niin tuli onnen kyyneleet. Nyt alkaa herkistyminen jo haihtua ja osaan olla onnellinen vollottamatta :)
Kaikki on opeteltu kädestä pitäen: vaipanvaihto, imettäminen ja jokainen pienikin teko tai sukan pukeminen on mulle ollut uutta ja paljon on siis pitänyt omaksua uusia asioita mut niin se vaan alkaa luonnollisesti sujua. Äidinvaistot heräävät :)
Nyt pitää taas rientää, kun on tossa ruuanlaitto kesken ja vauvelikin kohta kai herää. Ihanaa saa sen pienen tuhisijan sylkkyyn!
Hyviä vointeja kaikille! Ensi viikolla rupeen taas enemmän roikkumaan palstalla kun on sitten tuota aikaakin enemmän. Tää viikko on ollut niin vieraidentäyteistä, että ens viikolla en ovea avaa kellekään! On nimittäin menny enemmän voimia vieraiden kestittämiseen kun itse vauveliin..Enkä viiti sanoa, että ei saa tulla.. No mut en valita enempää! :)
~Henniina ja pikku-Ukko 10 vrk
kylläpä se aika rientää, ku eihän tässä montaa viikkoa tarvi enää pyöriskellä niin mullaki pitäs ton ajan tulla täyteen...tai no mun tuurilla se on sen kahen viikon yliajalla, mutta ei siltikää enää hirmu pitkästi;D!
oon ihan rätti poikki irti rikki väsyny!!..nii väsyny että jämähin tähän kirjottaan enkä jasksa tuohon sängylle siirtyä nukkumaan:D
meillä on kerta hiihtoloma täällä, niin sitä on sitte tullu tehtyäki jotaki (loma muka!!).. eka oltiin mökkeilemässä viikoloppu, ja siinä sitte sai istuskellä 800km autossa (hullujen hommaa!)..
ja ihan niinku se eis ois vielä riittäny saamaan mun lonkkaparkoja hengiltä, niin pitihän mun saaha sitte päähän lähtä soppaileen tänään..
no aamulla painelin kaupungille ja sielä sitä oltiin 8tuntia! (olisin mieluummin jo lähteny aimminki kotiin, mutta olosuhteiden pakosta oli pakko tuola keikkua!)..
pikkusen mulla on teräsmies olo, ku oon vielä hengissä!!:D
no sainhan mää sieltä kaupungilta sitte vähän saalistaki:)!
ensitutin ja tuttipullon ostin..ja tietenki vaatteita tulevalle jälkikasvulle...
itellekki kävin ostaan imetysliivit ja niitä suojuksia..mutta saa nähä vieläkö ne sitte mahtuu ku maito nousee (jos vielä isompaa kokoa pitää ostaa, niin multa pääsee parku..saa mies käyä hakemassa kaupasta, ku en ite kehtaa:D)
mää oon vähä hurahtanu tuohon kestovaippa juttuun...
oon lukenu nuita oppaita ja selaillu nettisivuja, ja mut kun on niin helppo saada aina vakuuttuneeksi jostai tommosesta :D!!
nii sillä, että onko teissä muissa samaa??eli aiotteko palata samalle linjalle, mitä teillä itelä on ollu pöksyssä sillon 80-luvulla, vai elättekö kertakäyttöistä 2000-lukua? :D!
....taijan taas työntää pääni hullutuksiin, mutta eipä se oo mistää pois jos yrittää :)!
ääh..mää ajattelen jo sekoja ja varmasti kirjotan sekoja ja tällä menolla kohta näänki sekoja... eli taitaaaaaa koittaaa pikku-wiipin (tosi pikku just nyt:D) nukkumaan menoaika!:D
kirjotelkaahan toki muutki..vähä aikaa sitte näytti jo lupaavalta, mutta taas on alkanu vähä hiipua (mikä sangen suuresti surettaa wiip-parkaa)..
nukutaan hyvin,jooko?!..ei levottomia jalkoja, suonenvetoja, satoja pissareissuja tänä yönä, pliiiis:)
Wiip:kannattaa kokkeilla jos luulet jaksavas niitä kestovaippoja...tääl olisin muuten alkanu mut oon nii hiivatin laiska etten jaksa..kertikset saan heittää suoraan roskiin(tai lattialle oottamaan et vien ne roskiin)nii siis pisuvaipat...
henniina:miul alkaa vasta nyt tulee isoimmat itku kohtaukset kun kaikki on hyvin..(milloin onnesta,milloin oon pohjimmissa surun syövereissä).ja oot täysin oikeessa kaiken sitä kärsii nyyttinsä takia!ja muutama kuukaus nii antaa jo luvan toisenkin tulla...kivut unohtuu viakka luulin esikoisen jäliltä et en kestä enää ikinä..mut nyt on vaan enää kauhee pelko alateitse synnyttämistä kohtaan...en tiiä miks..kolmosen kohalla haluan kyllä suunnitellun sektion...
ja tosiaankii..täällon hiljentynynnä...siitä tulikii mieleen et pitäskö alottaa uus " pino" kun ollaan jo yli sadan viestin menty..syy minkä takia en oo tuonne demomsiin ruvennukaan kirjotteleen on just tuo pinon pituus..ihan liikaa viestejä luettavana enkä oo " sulautunu" porukkaan..
omia kuulumisia:
pojulta otettiin eilen poies se dialyysi hommeli ja tänään pääs takas kottiin.leikkasivat päivystys tapauksena eilen..sunnutaina mentiin sairaalaan kun se katetrin juuri ol tulehtunu nii lekuri sano vaan et otetaan pois...
no mut pitäs tästä mennä nukkuun kun nuo mun kumpainenkii vauva nukkuu..kohta alkaa kumminkii se kukkuminen..
T:P kera typyn 1wee3kk ja pojun 1kk+
Niin mie oon ainakin meinannu kokeilla niitä, mutta varmaan kyllä aion siihen rinnalle ottaa kertakäyttösiäkin, koska voi olla, että joka päivä ei jaksa niin ahkerasti pestä pyykkiä. Oon kuullut, että kestovaippa vauvat oppii kuivakskin nopeemmin, ilmeisesti se pisu ei tunnu niissä niin kivalta, kun super imukykyisissä kertakäyttövaipoissa. Rahallinen säästöhän se on ja kyllä luontoakin haluaa sen verran suojella, kun kerran se on ainoastaan omista valinnoista kiinni. Maksaahan ne kestotkin tietty, mutta ei ne pitkälti tuu lähellekkään niin kalliiksi kun kertakäyttöiset janiitä voi kierrättää seuraavillekkin lapsille. Jos tuntee itsensä laiskaksi kestoilun suhteen, kannattaa varmaan kokeilla vaikka yksiä kestoja päivässä, silläkin säästää jo jonkun verran, mutta voi olla, että kestoilu sopii paremmin esikoisen kanssa. Kun on useempi kakkavaippa vaihettavana niin varmaan saattaa ollakkin helpompi ratkaisu käyttää kertakäyttöisiä.
Mutta saa nähä miten kestoilija miusta sitten tulee, kun laiska luonne oon muutenkin, mutta ainakin aion yrittää :D
..no pakko mun on myöntää että määki oon oikeesti aina välillä melkosen laiska, mutta jos heti ensimmäisestä opettelee sille linjalle että vaipat pestään, niin kai siihen tottuu?? että ei osaa ees kertiksiä kaivata, ku niille ei oo niin tottunu..?! toivotaan että näin käy...
pyysin jo äitiltä ompelukonetta lainaan että saan niitä sisävaippoja ja imuja rueta ite ompeleen.. hih.. saa nähä mitä siitä tulee, ku on meinaan tuo ompelupeukalo keskellä kämmentä :D! mutta harjottelemaan vaan... ja tosi tarkkoja ohjeitahan täältä netistä niitten tekemiseen löytää.. eikä se vauva varmaan valita, jos joku sauma on vähä ruman näkönen (kuoret aattelin kuitenki ostaa, ku en semmosia liukkaita kankaita uskalla ainakaa näin aluksi ees yrittää ommella..)
onneksi oon saanu miehenki innostuun näistä kestovaipoista, niin ei pitäs tulla sieltäkää päin mitää lannistavaa (ja se on yleensä pitkäpinnasempi ja ahkerampi ku mää, niin se voi tukee sitte ku mun pinna palaa :D)
varmaan tosiaan kannattais kohta pistää uutta pinoa pystyyn.. just itellä oli toi sama ku musta_kissalla, että mieluummin pinoutu tähän entä ku demomsiin ku täällä oli vähempi juttuja, niin pääsi äkempää jyvälle...ei ois millää jaksanu rueta selaan sivutolkulla juttuja ees päällisin puolin..
...pientä huolta tuli tuonne lasketunpäivän tienoille.. siis on vauvalla kaikki ok (elekäähän säikähtäkö), mutta ku se LA on 1.4 ja miekkosella on pääsykokeet tampereella 3.4..ja mun mäihällä tää meijän pikkukaveri päättää tulla just sillon maailmaan ku isukki on eripuolella suomea:(...siis että nyt jänskättää... pitää yrittää saaha synnytettyä etukäteen niin ei tarvi pelätä (ja mitenkähän kuvittelin saavani synnytyksen käynnistyyn sillon ku tahtoisin, niin sitä saai miettiä...:D!!)
taijan lähtä tsekkaileen nuita kestovaippasivuja (on mun lemppari harrastus nykysellään :D!)... pitää tehä kangaskauppaan ostoslistaa ja piirrellä kaavoja ja kaikkea...lukea vinkkejä kokeneilta käyttäjiltä jne...
zuzu: voin sitte (joskus tulevaisuuessa ku ajankohtasta) käyä kertomassa että miten mulla laiskalla tämä kestoilu lähtee liikenteeseen:)...oon varma että jos mää sen homman kans jaksan ja seleviän niin sitte kyllä kuka vaan:D
musta_kissa: on ne sinun pienokaisen ensimmäiset täällä ollu rankkoja.. mutta ilmeisesti on kuitenki helpotusta tiedossa tulevaisudessa?.. ja urheastihan sielä kuulostaa mies pärjäävän :D!!
Sori, kun en ole kerennyt kirjoitella, on ollut rippijuhlia sun muita, missä pitänyt käydä + sit vielä omat hössötykset!
Zuzu: Aivan ihanaa, että sinulla on nyt se kauan odotettu pikku-kulta sylissäsi :) Mä arvasin silloin viimeksi, että lähtö on lähellä ja niinhän se sit olikin. Hienoa, että kaikki meni hyvin :) Ja arki taitaa luistaa hienosti? Mahtavaa! Ja siitä se vaan mukavammaksi muuttuu, kun saa nähdä oman vauvansa oppivan uusia asioita päivittäin :) Niin sitä mun piti kysyä, että etkö saanu mitään kivunlievitystä? Jos synnytit " luomuna" niin voi elämänkevät täytyy nostaa hattua koska sen on täytynyt sattua, huh!
MIITTI: Niin olis kiva pitää miitti täällä joensuussa, jos vaan musta_kissa joskus tännepäin eksyy? Mehän ollaan zuzun kans täältä niin helppo järkätä.. Muutkin ovat tervetulleita, mutta te taisitte olla aika kaukaa esim. Helsingistä (?) niin ymmärrän, että tänne ei ihan kahvittelemaan tulla sellasta matkaa, heh :)
Piijetska: Kyllä mä ainakin suuttuisin jos mun sylistä joku tulisi ottamaan mun vauvan!! Siinä on hänellä paras paikka ja varmasti tulee mummollekin tilaisuus ottaa vauva syliin myöhemmin, kun on vaikka leikkimatolla niin sieltä voi ottaa, mut sylistä ei tartte tulla ottamaan ellei erikseen pyydetä. Vähän tahditonta käytöstä :( Niin että puolusta vaan itseäsi, muuten tämä mummo ottaa sen tavaksi... Et ole lainkaan röyhkeä.
Nefertiti: Mites työn haku sujuu? :) Toivottavasti olet jotain hommaa löytänyt, mutta älä mitään raskasta rupea rehkimään!
PETRA: TERVETULOA!Täällä näkyy olevan aika hiljaista kun kaikki on kesäpuuhissaan tai hoivaamassa vauvojaan :) Mut tuu vaan mukaan kirjoittelemaan! Ihanaa, sullakin lähestyy H-hetki :) Miten on raskaus sujunu ylipäänsä?
No nyt pois tältä erää, " pikkuinen" (kohta 8 kg) heräs :)
~Henniina ja Ukko vajaa viikko vielä 4 kuukauden ikään!
http://groups.yahoo.com/group/nuoret_aipat/
siinä on linkki yahoon sivulle ryhmään minkä oon luonu joskus puolvuotta sitten...se on tosi hiljanen ollu kun ei oo ku muutama ihminen memberinä..lähinnä minä ite yritän keskustelua saaha aikaseks..sinne voi lisätä kubia ym. ja sitä ei " ulkopuoliset" pääse lukemaan..et jos kiinnostaa nii rekisteröitykää yahooseen ja liittykää groupsiin..
*anelee polvillaan*
-P-
Henniina: Joo hyvin menee, tosin välillä tuntuu, että kesä menee vähän hukkaan, kun tulee möllötettyä liikaakin neljän seinän sisällä. ei oikeen osaa tuon vauvan kanssa lähtee pitemmäks aikaa minnekkään, muualle kuin ruokakauppaan. Raskauden aikana ootin innolla, että pääsee shoppailemaan uusia kesävaatteita, kun saan masun pois. Mutta ei kiinnosta pätkääkään juosta vaatekaupoissa vaunujen kanssa ja muutenkin ois kivempi päästä jonnekkin muualle vaate ostoksille, kun joensuusta ei kauheesti löydy miun mieleisiä vaatteita. Laitoin mailia kantoliina tukihenkilölle. Aattelin kantoliinan hommata, niin on sitten helpompi reissata ja kulkea vauvan kanssa eikä tarvii aina niitä vaunuja olla raahaamassa mukana. Kotitytötkin onnistuu sitten paremmin, kun on kädet vapaana vauvan herreilläkin ollessa (: Käyttääkö täällä kukaan kantoliinaa?
Niin siitä kivunlievityksestä sain mie yhden kohdunkaulan puudutuksen, mutta se ei tehonnut ja uutta yrittivät laittaa, mutta ei enää pystynyt, kun olin auennu jo täysin. Kyllä ne sitten pahimpiin kipuihin laitto ne aguarakkulat, vai mitä ne nyt olikaan. Ilokaasua tietty vetelin pahimpiin supistuksiin. Eli ei ollut kuitenkaan luomusynnytys. Seuraavalla kerralla haluun kyllä sen epiduraalin.
Tytölle oli tullut painoa tässä kuudessa päivässä 250 grammaa, eli hyvin kasvaa. Oli siis torstaina eka neuvola (:
Mites henniinan vauveli? Taitaa olla hänkin kova poika syömään :D Meidän neitille maistuu tissi vähän turhankin usein.
Tervetuloa vaan miunkin puolesta uudet keskustelijat. toivottavasti saatas vähän aktiivisempaa jutustelua aikaseksi.
zuzu ja tyllerö 2 viikkoa ja 5 päivää
Zuzu: No onhan toi ollut aikamoinen urakka minkä teit kun synnytit ilman " järeämpää" kivunlievitystä. En varmaan itse olisi pystynyt samaan!
Mulla on se kantoliina minkä sai kun tilasi vauva lehden ja en ole käyttänyt hirveästi, kun Ukko ei siinä viihdy ja nykyisin herra painaa jo niin kivasti, että en varmaan jaksaisi kantaa siinä. Mutta suosittelen, että totutat vauvelin kantoliinaan vielä kun hän on noin tuore tapaus :) Helpottaa muuten todella paljon se kantoliinan käyttö elämää kun saa molemmat kädet vapaaksi. Osta trikoo-liina, se on paras. Mulla on sellainen puuvillainen ja en oikein pidä siitä (tai kun en vaan osaa kunnolla käyttää) ja kaikki muutkin on kehunut sitä trikoista liinaa.. Mä voin vaikka antaa sen puuvillaisen liinan sinulle, en tarvitse sitä. Tuskin tulen koskaan käyttämään. Ja meillä on kantoreppu missä olen kuljetellut Ukkoa kun siinä hetken jaksaa olla. Eli jos se miitti vaikka pidetään niin voin tuon liinan sulle antaa ihan ilmatteeksi! :)
Ukolle ruoka maistuu kyllä :) Ukko on nyt viimeisen kuukauden aikana venähtäny pituutta ihan hirmuisesti ja kiva saada tietää mitat sit ensi viikolla kun on keskiviikkona neuvola. Poitsu on jo 4kk ens torstaina -aika rientää!
Hei, palailen illalla kun on paremmin aikaa, nyt pitää mennä -äiskää kutsutaan tuolta pinnasängystä :)
~Henniina ja Ukko vähän vaille 4 kk
henniina: Joo,aattelinkin ostaa sellaisen trikoisen liinan. Tai ainakin luin uusimmasta vauva lehdestä, että alottelijalle se ois ihan hyvä. Niin, jos et itse tarvitse sitä kantoliinaa niin voinhan mie tietty sen ottaa ja palauttaa vaikka sitten, jos ei tuu käytettyä. Voisin vaikka eka sillä kokeilla ja ostaa sen toisen jos vauva viihtyy kantoliinassa (: Kiitoksia vaan tosi paljon tarjouksesta.
Mustakissa: huhuu, missäs sitä piileksitään? Millon pidetään miitti?
Eilen tais neitillä olla joku tehoimupäivä, kun kokoajan oli tississä kiinni ja tuntu, että ei ikinään saa tarpeekseen. Alko jo vähän rasittaa ja meinasin jo käydä tuttelia ostaa kaupasta. Onneks kuitenkin tänään on ollut vähän rauhallisemmin (:
Moi kaikille! Elikkäs silloin supistelu illan päätteeksi lähdettiin yöllä synnyttämään ja meille syntyi ihana poika 21.2 kello 9.04! :) pituutta oli 53 cm ja painoa 4040kg huhuh! Synnytys meni hyvin ja kotiuduttiin sunnuntaina. Kaikki on mainiosti ja tulen sitten kertomaan enemmän kun päästään rytmiin.
Onnea Miiullekin todella paljon! Muiden kuulumisia en vielä kerenny lukea mut toivottavasti kaikki voi hyvin :)
Henniina ja pikku-Ukko