Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottavia nuoria äitejä??

12.12.2006 |

Eli eilen vasta plussasin, laskujeni mukaan olisi menossa rv4 (toivottavasti en nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, mutta siitä lähdetään, että kaikki menee hyvin).

Ikää löytyy itseltä 21v ja mieheltä 24v.

Huomenissa olisi sitten tarkoitus neuvolaan päin soitella. Jännittää kovasti kaikki, aivan eka raskaus on nyt kyseessä:)

Kommentit (245)

Vierailija
1/245 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yritän aina (joka ikinen päivä) käyä kurkkimassa, josko ois tänne tullu muilta kuulumisia, mutta täällä on niin surullisen hiljaista??:(

Vierailija
2/245 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on sitten ollut todella hiljaista.. ei kukaan vissiin oikeen ehtiny kirjoitella..täällä kaikki sujunut samaan malliin, mutta mulla tunne että synnytys alkaa olemaan jo aika lähellä vaikka vasta vk 35+4(36+6)... kun on supistuksi ja sellainen aivan ihmeellinen olo... ja sitten välillä ilmeisesti tihkuu hitusen lapsivettä ainakin siltä se on tuntunut...saas nähä...toivotaan että menee vl yli ku muuten joutuu täältä Kuusamosta menee vl ouluun synnyttää eikä haluta sellaista matkaa lähtee pikkuisen kanssa...toisaalta se vaan antaa sellaisia merkkejä ja on vielä 2 viikkoa lasketun jälkeenkin masussa...=) se tulee sitten kun on tullakseen..Miten teillä muilla on sujunut?? mutta ny meen nukkumaan päi jo pikkuhiljaan... =)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/245 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!...Henniina tässä palailee häntä koipien välissä takaisin linjoille... Silkkaa laiskuutta on ollut kirjoittamattomuuteni viimeisen reiluhkon kuukauden aikana. Mutta koitetaanpas tämä loppuaika pysyä aktiivisena!

En ihan koko pinoa kerennyt lukea, mutta päällisin puolin vaikutti, että kaikille menee hyvin, vai? Mullakin olo on ollut kohtalaisen hyvä, ainut vaan huono homma on että meikäläinen yöt kukkuu ja päivät nukkuu.. Miehen kanssa molemmat ollaan yöihmisiä, mutta kyllä tämä rytmi on nyt niin päälaellaan, että alkaa häiritä normaalielämää--aamulla 8 nukkumaan ja illalla vasta nousen ylös,-apua, jotain tehtävä! No kai se siitä.

Mulla on nyt menossa rv. 36+4 ja supistuksia on ollut hyvin vähän koko raskauden aikana (kahdenkäden sormilla laskettavissa) joten ei varmaankaan synnyttämään lähtöä tarvitse ihan parin viikon sisään odotella, luulisin... Eka lapsi tulossa, joten en kyllä tiedä edes mitä odottaa, noin niinkuin merkkejä synnytyksestä sun muuta.. Tänään olis neuvola ja maanantaina viimeinen eli kolmas ultra ja painoarvio! Jännittää!

Miiu86 taisi kirjoitella, että olisi jo synnytys aika lähellä, ainakin omien tuntemuksien mukaan? Onnea vaan jos nyt lähtö on tuloillaan!

Hmm..Pitääkin tuossa neuvolan jälkeen tulla kirjoittelemaan rauhassa kunnon stoorit ja lueskella tää pino ihan rauhassa, jotta voin sitten kommentoida teidän keskustelua. Palataan piakkoin asiaan!

Henniina rv. 36+4

Vierailija
4/245 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitipäs kysäistä, että joko Musta_kissa sai vaavin, kun ei ole hänestä mitään kuulunut?

Ja Matleena, mistä päin itä-suomea olet? Minä asustan joensuussa..

Eipäs tällä erää muuta :)

Vierailija
5/245 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan tännekki jo pikkusen eloa:D!!kiva juttu!:)

minä täällä oottelen maanantaita, niin pääsee neuvolaan kattomaan, josko se maha ois kasvanu tarpeeksi..vaikka ei se oo, mää tiiän, snif!!..

ku se on oikeenki nätisti pömpöllään ku seison, mutta heti kuu meen makaan, niin se uppoaa tuonne jonnekki:(!!...saa siinä sitä sitte mittailla...

käytiin ostaan rattaat ja turvakaukalo (on ne opiskelijan budjetille kalliita, huhhuh!!) ja sänkyki oottelee tuloksta tuossa huoneen nurkassa:)!!..mukava laittaa kaikkia jo valmiiksi, ku ei millää malttais oottaa enää yhtää:)!!käyn aina haaveilemassa kaupassa tuttihyllyllä niistä pienistä tuteista ja muista juttuista, ku ne on NIIIIN söpöjä!!on ehkä välillä vähä turhanki hullaantunu:D

äitiyspakkausta kyllä vielä oottelen..harmi ku ne on kelalla niin mahottoman hittaita, varsinki jos sieltä pitäs saada jotaki...vaikka onhan tässä aikaa:D

millon teillä muuten on alottanu supistelun??..

ku mää ihan kummissaan, ku mulla nyt jo siis monta kertaa päivässä supistelee ja viikkoja on se 29+5...

no, eipä nuo vielä kipeetä käy ollenkaa, mutta...nii...jospa se sielä pysyis:D...tietäis vaan että millon pitää hiastaa tahtia..että pitääköhän mun niinku välttää semmosta mistä tulee noita supistuksia?

no tullee sekavaa tekstiä, mutta koittakaa ymmärtää:D!!

Vierailija
6/245 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo täällä ollaan yhessä koossa ja toden näkösesti viel pitkään...viikot parin kymmenen minnuutin päästä Tasan 39!!

ja mie ku luulin et syntyy enne viikkoja 38..hmm..tää jätkä halluu ootatuttaa ihteesä...nänää neukka täti sano et parin viikon päästä vois käynnistellä et ainakii pääsen käymään äippäpolilla sen takkii..meinasin kyl hirmu itkut tirautella sille lääkärille sit jos ei mitää oo tapahtunu enne sitä...on nii hiivatin raihnanen olo...selekä lonkat ja vaikka mitä muuta...ja 39 viikon saldona on yksi varma supistus...ja sekii tul täs päivällä...

no tulen ilmotteleen sit jos jotain tapahtuu mut taitaa muut keritä ennen minnuu..siis nyyttinsä lunastamaan..miiu varmaan ihan piakkoinkii vai lieneekö jo nyytti kainalossa..

on muutes aika monta vuosmallii 86 täällä oottelemassa...

-P rv just ihan kohta tasan 39-

Vierailija
7/245 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei oo musta_kissa ja miiu saanu vielä vauvoja maailmaan..no toivottavasti odotus palkitaan mahollisimman pian:D!!ku tuntuu että tuo aika vaan hiastuu ja hiastuu ku h-hetki lähestyy...itellä on se kymmenen viikkoa vielä oottamista eessä, eikä millään malttais enää yhtää...hih..oon jo nytte ihan ku tulisilla hiilillä..

( . )kävin neuvolassa tänään ja olihan se maha päässy takasi sinne käyrien väliin:D!!

mutta mokoma, ku verenpaineet on nytte sitte koholla, ja oon kohdannu aivan ihmeellisen (ja KATASTROFAALINEN mun kannalta) painonnousun!!..sii 1,4kg/viikko nyt kahelta viikolta...ARGHARGH, vaikka vannon että oon syöny niin nätisti ku oon vaan pystyny..ei oo reilua:(!!!nytte sitte pittää rampata viikon välein neukkarilla, ku se täti pelkää (ja sai mutki kyllä pelekäämään) että mulle tulee se raskausmyrkytys...:(...sain oikeen semmosia tikkuja kotiin, joilla pitää seurata ettei tuu valkuaista pissaan...

eli iliman mittää vaivaa, tai valittamisen aihetta ei siis kerkiä missää vaiheessa olemaan, mutta kai tämä kuuluu vähä asiaan...:)!!

no pittääpä mennä suihkuun ja yrittää rueta nukkumaan, niin jaksaa aamulla vääntäyvä luennolle..unen saantiin ku nykyään aina vierähtää tunti tai pari, ku tietenki masukki alottaa hirveän rallin ku meen vaakatasoon:D...saa sitä yrittää nukkua, ku toinen pyrkii kylen kautta ulos, hih

wiip & masu 30+1

Vierailija
8/245 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täälläkin ollaan edelleen aivan yhessä kasassa..ei mitään ole sitten kuulunut sen synnäri reissun jälkeen..eihän mulla viikkojakaan ole kuin tänään 36+1 (tai sitten sen toisen arvion mukaan 37+3) mutta kun se lääkäri silloin sanoi että on hyvä jos sen viikonlopun ylitse malttaa oottaa..

Tänään taas on selkä ollut sillain tulessa ja muutamia supistuksia tullu mutta miehelle tossa sanoin että saahan ne lääkärit sanoa mitä tahtoo mutta meijän vaavero se taitaa vielä olla masussa kaksi viikkoa lasketunajan jälkeenkin...se on niin jännää että eka meinaa tulla liian aikaisin viikoilla 28 ja 33 vai 34 en muista ja sitten se ei enään anna mitään merkkejä ku ns. olisi valmis syntymään..

Lauantaina soitin synnärille ku en päivään oikeen mitään liikettä tuntenut vaikka kuinka koitin sitä hereille saada ja muuta..ja mahaan levisi sellainen polttava kipu molemmille puolille..no käskivät käydä ja laittoivat sit siihen käyrään..no sepä sitten vaavi päätti että hän ei anna mitään käyrää ottaa että johan tässä on tarpeeksi siinä oltu aiemminkin ja aloitti sitten äidin iloksi melkeen puolituntia kestävän potkurumban ja käyrä piirsi miten sattuu ku niihin antureihin antoi kunnolla osumaa =)

kyllä tuli huojentunut olo, mutta taas toisaalta tuntui vähän tyhmälle että ku siihen käyrään pääsee niin sitten alkaa oikeen kunnolla toinen jytäämään ja justiinsa sen takia sinne mennään ku ei mitään kuulu...no sitten se rauhoittu ja saatiin oikeen malli käyrää....=)

Meillä sitten tännään pidettiin oikeen suursiivous päivä..tai sii toi mies siivosi enimmäkseen ja minä siinä perässä jotain koitin tehä tän ison masun kanssa..kyllä se sitten kai aikaan sai muutamia supistuksia... ja vielä sitten saunaan siivouksen päätteeksi...oishan se tietty ihanaa jo saada se nyytti kainaloon kun alkaa olla tosi tuskaa kävellä..pää on laskenut jo niin alas että sisätutkimuksessa tuntuu aivan selvänä..kyllä sen huomaakin kun tekee kipeetä kävellä...ja kauhee vaikeaaa nukkua..

Mulla ei paino ole noussut nyt kuin 6 kg vähän allekkin mutta oli sitä jo tarpeeksi omasta takaan..mutta mä pelkäsin että se nousee aivan kamalana mutta onneksi sitten ei noussutkaan..sokerirasituksessa oli tosi hyvät arvot ja muutenkin..mitään muuta ei ole ollut ongelmaa ku se kohduntulehdus ja sitten nämä ennenaikaiset tuloyritykset...mutta nyt lähden unten maille... Jaksamisia kaikille ja käykäähän laittaa kuulumisia... Hyvää yötä..=)

Vierailija
9/245 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpäs tietokoneelle höpisemään taas muutaman päivän tauon jälkeen :) Ei me kyllä kamalan aktiivisia olla, mutta kiva edes että välillä joku käy kommentoimassa jotain.. tuolla Helmisten palstalla, jota itse olen ajankuluksi seuraillut, niin siellä taas kokoontuvat nuo romaanien kirjoittajat ja en aina jaksa edes päivän pinoa lukea..nyt olen jo autuaan ulkona heidän jutuistaan!

Omaa napaa: viimeinen ultraääni oli tänään ja olin odottanut sitä kuin kuuta nousevaa...mutta siitä jäi vähän huono mieli kun lääkäri oli niin kireä ja hädin tuskin kerkesin nähdä pienokaisen vilahtavan ruudulla!Ei vaivautunut vastaamaan mun kysymyksiin ja oli muutenkin TODELLA KOVAKOURAINEN, tiedätte varmaan mitä tarkoitan... Onneksi kaikki oli kunnossa vauvalla, se on pääasia. Koko " perinpohjainen lääkärintarkastus" oli ohi 20 minuutissa, kun yleensä se kestää reilut 45 minuuttia ---> toivottavasti kiirehtiessään muisti se lekuri tarkastaa kaiken, ettei tule sitten mitään ongelmia.. Apua, vaavi oli jo 3,3 kg eli laskettuna aikana jos syntyy niin on jo vajaa 4 kg ja varmasti menee yli! Miten minä tämän jässikän saan ähkäistyä kunnialla maailmaan, kun kipuakaan en kestä juuri mitään!!? Kovat paikat edessä :/

SUPISTUKSISTA: Niin tuossa oli joku kysellyt, että milloin supistukset alkoivat.. Mulla on ollut hyvin hentoja harjoitussuppareita noin viikolta 33 ja niitä on ollut tosi vähän n. 10-20 tähän mennessä ja yksi oikea supistus vasta! Eli ei taida ainakaan tällä masuasukilla olla kiire maailmaan.. Neuvolasta kyllä sanottiin, että nämäkin supistukset ovat niin yksilöllisiä, että ei voi sanoa etukäteen milloin kullakin alkaa supistelut..Kaipa se on niin.

Wiip-86: Sinä höpötit siitä painonnoususta ja olivat pelotelleet raskausmyrkytyksellä? Toivottavasti kaikki on sulla ok! Halusin vaan mainita, että mulla on kanssa ollut painonnousu aika huimaa, vaikka en syönyt mitenkään turhan reippaasti ja kävin töissä (ruumiillista työtä, energiaa kului paljon!!) ja en olisi uskonut aina kun neuvolassa sanoivat että taas on tullut 1,2 kg/viikko!Kyllä potutti ja tätä jatkui reilun kuukauden ajan..Nytkin, vaikka vahdin jokaikisen suupalan, paino nousee noin 700-800g/viikko..Kadehdin niitä jotka eivät kärsi tällaisesta.. Osa mulla johtuu nesteenkerääntymisestä->turvotus vaivaa, mutta ei tota vajaata kiloa kokonaan nesteellä selitetä, mikä lie ongelmana??Epäilivät raskausmyrkytystä, mutta sitä mulla ei ole.. Eikä vauvaan ole vaikuttanut " lihominen" (en suostu myöntämään tätä lihomiseksi :/ ei ei ei!), joten kaikki kunnossa.. älä sinäkään yöuniasi menetä jos paino nousee välillä rankemmin, se on yleisempää kuin luulisi. Tsemppiä!

Mieleni tyhjeni taas ja johan tossa alkaa itselläkin romaanin ainekset olla kasassa, täytynee lopettaa tältä kerralta..Toivottavasti jaksatte lukea..tai voi mut skipatakin :)

Hyvää illan jatkoa kaikille, käykäähän kirjoittelemassa :)

Henniina rv 37 tasan!

Vierailija
10/245 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii se vaan LA lähenee..ja kaikki kolotukset ym. lissääntyy..suppareita ei vaan näy eikä kuulu...unet on hävinny melkein kokonaan...viime yönä tunnin nukkumisen jälkeen heräsin ilman mittään syytä ja kukuin sitten melkein tunnin..ja sit alko se joka öinen rumba:eukolle tuttia leukoin välliin ja viien aikaan(3 h myöhemmin ku normaalisti)yövelli..ja kasilta ylös.

juu ja sitä nestette voi yllättävän palijon tulla..tutulla ol 7 kg!!!noussu turvotuksen myötä VIIKOSSA paino..siihen on kuulma näit jotain vinkkejä et voipi vetää ananasta..se kai laskee sitä turvotusta..itellä ei kokemuksia tästä poppakonstista..

nii wiip:ootko kenties savosta päin?näkkyy tuo kirtus kiäntyvän väkisin savon kielelle...täällä meinaa kiäntyä kansa vaikka yrittää suht selkokielellä kirjotella...

-P 39+4-

Vierailija
11/245 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tuola ulkona ainaki nenän punaseksi ja parran kuuraan, ku kotia koulusta köpöttelin!ihanaa ku on talvi!:D

nii een minä savosta oo...näin äkkiseltään uskaltaisin melkeen väittää etten oo sielä koskaa käynykkää..mistä lie tuo kielen kääntyminen johtuu;D!! ilmeisesti kirjotan niinku puhun, ja mun puhe on kyllä ihan murteiden sekamelskaa..

nii kai tämä turpoaminen kuuluu vähä asiaan, mutta on se aika kenkku hyväksyä, ja nöyrää käyä aina langanlaihan neukkarin tätin eessä puntarilla...ku sitä on tottunu oleen kuitenki aina semmosissa kohtuullisissa mitoissa, niin tympäsee tämmönen sormien nakitus, jalkojen turpoominen..ja etten vaan ois huomaavinani, että kaksoisleukaa yrittää tehä??mitäpä nuista silti turhia ressaamaan...

no toisaalta, mahasta saa ainaki olla ylpeä, vaikka se joskus onki pikkiriikkisen hankala:)

tuo minun pikkunen on ruennu kutittelmaan:D...siis ku se ennen ruukasi lähinnä potkia napakasti ja murjoa, niin nytte se sillain oikeen hissukseen liikuttelee jotai (ilmeisesti käsiä??) tuola massussa..ja se kutittaa!on se ilikiä ku sillain kutittelee, ku miten voi raapia ku toinen mahan sisässä kutittaa??:)

musta_kissa parka, ku oot unet menettäny...ku minä täälä oon tuskaillu miehelle, ku joka kerta ku kääntää kylkeä niin käy hereillä, eikä millää jaksais hiippaillla aina kesken yön vessaan..mutta mullahan on mahtavat oltavat, ku saan sentää nukuttua aina vähintään sen kaheksan tuntia!..

toivottavasti sitte saat nukuttua kaiken hiljasen ajan, ku se nyytti on sieltä tullu...

mua oikein täälä jännittää ku teillä (musta_kissa, miiu, hennina) tuntuu olevan niin pikkusen tuota aikaa jälellä enää:)..sitähän ei tiiä millon ne pienokaiset tulla tupsahtaa maailmaan sieltä!

oon minäki hölppä, ku toisten vauvoja niin kamalasti jännäilen,mutta....minkäs teet:)

aaaargh!!olin jo ihan onnessaan ku VIHODOIN ja VIIMEIN kolahti postiluukusta kelan kirje (tahtoo sen pakkauksen, ku tahtoo laittaa kaikkeja vauvan juttuja!!:D)..mutta ylläri ylläri, se ei koskenukkaa äitiyspakkausta/rahaa ollenkaa, vaan ne vaan päätti ilmottaa paljo ne viimevuonna on mulle maksanu opintotukea...huokaus...

...taijan rueta pienille päikkäreille..zzz

wiip ja masu 30+3 (oispa ton 0:n tilalla äkkiä 9 tai jotai:D)

Vierailija
12/245 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että aika on pysähtynyt! Mitä lähempänä synnytystä ollaan, sen hitaammin päivät kuluu...Mulla kyllä on sama juttu kuin mustalla kissalla; yöunet ovat jääneet vähäisiksi, vain pari kolme tuntia yössä ja silloinkin tunnin välein vessassa saa juosta :( Joten kun tulee miltei valvottua yötpäivät putkeen niin kai ne päivätkin tuntuvat pidemmiltä..

Mullakin on kaikkia pikkuikäviä vaivoja, mutta uusin on tuosta löystymisestä (kai?) johtuva nivelten paukkuminen.. Ihan välillä säikähdän kun olkapää tai lantio tai polvi paukahtaa aika kovaäänisesti. Neuvolasta sanottiin, että ihan normaalia.. Kuulostan välillä ihan robotilta kun yritän esim. yöllä hiipiä vessaan ja nivelet pitää ääntä, heh!

Jo varmaan mainitsin asiasta aiemmin(?), mutta mulla olis huomenna ne vauvakutsut, joita olen jännittänyt jo viikonpäivät. Kiva nähdä kavereita vielä ennen todellisen vauvarumban alkua ja ihme kun saivat järkättyä mitään, heillä kun on kiire aikataulut kaikilla. Ainoa asia mikä mua ihmetyttää on se, että mun paras kaveri (11 vuoden ajalta!) on käyttäytynyt todella oudosti, ehkä jopa negatiiviseen sävyyn sen jälkeen kun kerroin hänelle olevani raskaana.. Tänään hän ilmoitti tekstarilla ettei osallistu vauvajuhliin huomenna.. Minusta tuntuu pahalta kun en tiedä mikä hänellä on.. Ei ollu muuta kuin riidelty ja sitä myötä kasvettu erilleen viimeisen 8 kuukauden aikana. Toivottavasti teillä on ystäviä jotka tukevat nyt kun sitä eniten tarvitsette, onhan vauvan saaminen aina jännitävä ja mullistava kokemus ja kiva jakaa myös ystävien kesken.

Tämä minun pieni masuasukki on jo kasvanut niin isoksi, että jaksaa jo potkaista niin kovaa minua, että tekee tosi kipeää ja välillä lähtee kyllä ikävästi ilmat pihalle. Kylkiluu-terroristi on vilkkain aina illan hiljetessä ja kello puoli kolmesta puoli neljään yöllä hänellä on tapana pitää liikunta tunti, silloin kyllä herään sikeimmästäkin unesta. Supistuksia ei vieläkään ole juuri kuulunut; pieni nipistys silloin tällöin.. Joten taitaa yliajalle tosiaan olla tämä vaavi menossa.

Tilastoja Kelan toiminnasta:(ei tyytyväiseltä asiakkaalta) Äitiysrahahakemus paperit vietiin syyskuun viimeisinä päivinä ja nyt maanantaina tuli päätös rahasta. Tämän oikean päätöksen saamiseen vaadittiin neljä käyntiä kelalla, 3 puhelua jonotuksineen helsingin kelaan(yllättävän hermoihin käypää kun saa jonottaa 45 min ja siitä vielä laskutetaan ja haluat vaan kysyä pienen asian kun sitä ei kelan sivuilla vaivauduta mainitsemaan,arggggh!) ja kaksi väärinlaskettua äitiysrahapäätöstä (2004 tuloista&puolen vuoden tuloista). NIMENOMAAN hain päätöstä vuoden 2005 tulojen perusteella, koska olen siihen oikeutettu (ja vuonna 2005 mulla oli suurimmat tulot), sillä äitiysloma alkoi vasta vuoden 2007 puolella virallisesti. Kannatti tapella vastaan kun yrittivät kusettaa, nyt sain päätöksen ja ansaitsemani suuruisen äitiysrahan!! Mutta oli se työn takana. Muistakaa aina tarkastaa se päätös, että kaikki on oikein laskettu yms!

Minun piti vaikka mitä kommentoida, mutta tuolla keittiössä tuleva isi harjoittelee ruoan laittamista ja näyttää siltä, että minun on taas mentävä apuun jos aion tuon lieden saada enää puhtaaksi tuollaisen kokkaajan jäljiltä, aina sama juttu! Miksi pitää keittää 6 tasolla(kuumin meidän hellassa) kun kiehuu koko ajan yli, kun voi käyttää 4 tasoa ja saada ruoan valmiiksi pilaamatta levyä? Miehet!

Palataan taas lähipäivinä!

~Henniina rv. 37+2

Vierailija
13/245 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on eloa ollut pitkästä aikaan...

tosi jännää toi wiip-86 den äippäpakkaus ynm. sotkut...mulla pakkaus tuli viikko lapun palauttamisen jälkeen ja olin siis aivan ihmeissään...että tännekin niin nopeaa...varauduin oottamaan reilua kuukauttakin...

eilen tosiaan neuvolassa kävin ja paino noussut viikossa 1.6 kg...vähän mä järkytyin..enimmillään aiemmin noussu 300g ja kokonaan koko aikana ennen tota sen n. 6 kg... turvotuksesta johtuu tuo mutta ei kyllä kokonaan vaikka aivan samaan malliin olen syönny niinkuin ennenkin.. Sanoi että ananasta, mansikkaa ja vettä niin se auttaa siihen ja oli siinä vielä joku neljäskin mikä nyt yllätys yllätys ei mieleen jääny... verenpaineet olivat kanssa nousseet ja niitä sitten aiko tarkemmin ensi käynnillä tarkkailla..

ensi maanantaina olisi sitten se synnytystapa arviointi..mutta mikäs kiire siihenkään on kun ei tämä sitten tulekaan vaikka niin antoi olettaa..kyllä se yli aikaa menee vaikka kovasti lääkäri sanoi että ku ees vl yli....mikä se siinä..

Henniina jospas sun kaverilla itselläs on ollut mahoton vaavikuume ja pettyi sitten näin ollen että sinä olet se joka raskautui..nimittäin minun kaveri oli pitkään tosi pettynyt mutta sitten taas alettiin enemmän olemaan väleissä ja yllätys hänkin on raskaana...tuntui vaan niin jännälle että eka etäännytään ja sitten..mutta en välittänyt...toivotaan että hän vielä ymmärtää..

mutta hyviä öitä kaikille!

Vierailija
14/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin hyvä näitten tietokoneiden kanssa, että sama viesti tuli nyt sitten kahteen paikkaan (:

Olen 21. vuotias tyttö, esikoinen on tulossa ja rv 21+5. Täällä taitaa olla jo raskaudet monilla pidemmällä. Miulla on ollut kamalasti pahoin vointia ja 17 viikolle asti oksentelin 3 kertaa päivässä. nyt alkaa olla parempi jo. Miustakin on tuntunu siltä, että kaikki kaverit ovat kaikonneet ympäriltä, kun niillä ei ole vielä omia lapsia. Ois kiva saada uusia ystäviä, joitten kanssa vois keskustella vauvoista yms. Alotin viime viikolla mammajumpan ja sielläkin tuntu siltä, että ei oikeen kuulu joukkoon, ku kaikki melkein oli yli kolmekymppisiä ja tuntu siltä, että ne vaan katto pahasti. Siksi ois kiva saada tietää muitten " nuorien" odottavien äitien kokemuksia.

Vierailija
15/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa vaan joukkoon zuzu!!:D...mukava saaha tänne lisää porukkaa:D!!nytte ku tämä on jo muutenki pikkusen ruennu vilkastuun täällä tämä jutustelu!:)

no tänään ne sitte sieltä kelalta tuli ne päätökset...mutta nytte sitte pittää oottaa noin kaks viikkoa että se pakkaus tulee postissa..mukava kuitenki tietää että tulossa on:D!!

eihän nuo suuria summia oo nuo äitiysrahat, mutta eipä tuo oo opintotukikaa..että sama köyhyys jatkuu, mutta jatkukoot:)!!

onko tosiaan niin että me kaikki nuoret äitit ollaan enempi tai vähempi yksinäisiä??...

ku ei mulla ainakaa välit oo mitenkää menny ystäviin, että edelleen kyllä tykkään niistä, mutta jotenki tuntee ittesä aika lailla ulkopuoiseksi..ku enhän minä raukka osaa enää paljo muusta puhuakkaa ku vauvasta ja mahasta ja kaikesta semmosesta vaan..mutta ku se vaan on mun elämä just nyt, eikä pieniin aivoihin niin ison asian lisäksi enää paljo muuta mahu..:D

onneksi kuiteniki on muutama semmonenki ystävä jolla itellä on jo lapsi, niin niitten kans on sitte nyt vähä paremmin pysyny/pässy samalle aaltopituuelle:D!

just itekki alotin mammajoogan nyt muutama viikko sitte..onhan se mukavaa, mutta tuntee sitä ittesä aika lapseksi sielä niitten kolmikymppisten ja vielä vanhempien seassa...että ei sitä sieläkää oikeen tunne olevansa yhtään enempää kaltaistensa seurassa.

en tiiä...ehkä meitä nuoria äitejä on vaan ihan liian vähän..

meijän pikkusella on ollu hikka (ainaki luulisin) eilen ja tänään...huumori, ku maha pikkusen nykii ihan säännölliseen tahtiin jonku aikaa:)..jännä aatella, että se on jo NIIIIN " oikia" ihminen, että sillä on jo tuommosia pikkusia ihmisten vaivoja!:D

ois maanantaina taas neuvolassa käynti...kumma ku sielä joutuu nytte ramppaamaan ihan jatkuvalla syötöllä.aluksi ku oli väliä aina jottai kuukausi, ellei kakski..

toivottavasti ois nytte vähä vähemmällä tuo painon nousu..ei kyllä ainakaa oo niin turvonnu olo enää, onneksi..melkeen pitäs ostaa puntari, että osais vähä varautua etukäteen tuommosiin ikäviin yllätyksiin:)

se ois siivous päivä...ja taas laiskottaa:)...no onnenksi mies (tuntuu hölmöltä sanoa sitä mieheksi, ku poika kai se enempi vielä on, ku 20v ;D) auttaa ahkerasti...taijan tehä ilikiästi, että imuroin ja pyyhin pölyt ennen ku se kotiutuu, niin sille jää sitte kylpyhuone ja keittiö:D:D!!

hauskat viikonloput!!

Vierailija
16/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui, kirjotinko tosiaanki nuin pitkästi??:D

Vierailija
17/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tännään ku käytiin kaupassa sattu oleen ylä asteen luokkakaveri kassalla töissä..ihan monttu auki kahto ku sannoin et oon täs pari vuotta ollu aika tarkasti tiineenä,huomenna olis toinen LA..ei oo muut ketä hää ties nii saanu jälkikasvua.

Minnoon ollu se eka joka kaveripiiristäkii alotti mut jotessii tässon kumminkii kerinny jo liian kauaks et sais kurottua väliä kiinni,toista kumminkii ootan ja kaverilla vasta eka kesäkuussa tulossa...ja kerkes toinen kumminkii käyä pitempään " ihmisten" ilmoilla.

Sitten sama ilmiö täälläkii että kaikki äideille tarkotetut kerhot jumpat ym on täynnä 27+ naisia ja olo tuntuu et ei kuulu sinne.no nyt oon aatellu et kuhan tän tyypin saan pyöräytettyä nii käyn tääl uudessa srk:n perhekerhos ees katsastamassa että olisko yhtään lähemmäks meitin ikiä olevia mammoja, sillon ku toi pikkuemäntä synty kävin yhen kerran sillosessa srk:n kerhos ja kaikki ol niitä vanhempia..

On se kyl kumma et mikään muu taho ei järjestä meiän asuinalueella nuit perhekerhoja ku seurakunta..ihan hyvin vois vaik nuokkarit järkätä jotain päivä toimintaa ihan vaan meille alle 25 mammoille..

-P 39+6 sais tapahtua jo tää räjähys..-

Vierailija
18/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että suurin osa nuorista äideistä käy kerran tollasissa kerhoissa yms. ja sitten huomaa, että ei " kuulu joukkoon" . sen takia voi olla, että niitä nuoria äitejä ei siellä näy.

Mie kyllä meinasin käydä silti vaikka olisin muita 10 vuotta nuorempi. Ehkä se sitten, ku pitempään niissä käy niin rupee tuntemaan olonsa siellä tervetulleemmaksi ja ehkä sinne joskus erehtyy joku muukin nuorempi äippä. Ajattelin, että vois vaikka mennä vauvamuskariin, kunhan tuon nyytin saa ulos (: Asutteko te muut muuten missäpäin suomea ?

Vierailija
19/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon zuzu85! Kiva kun tulee lisää porukkaa, niin saadaan aktiivisemmin juttua aikaiseksi :)

Minusta tuntuu myös, etten tule juttuun noiden " kypsempien" äitejen kans. Ne elää ihan omassa maailmassaan ja en itsekään ole niin sanotustu kovin " tyrkky" menemään juttusille. Yritän kyllä viritellä keskustelua muiden kanssa, mutta jos selvästi aistin, ettei lähde löpinät luistamaan niin annan kyllä olla ja olen mielummin hiljaa omissa oloissani... Näin kävi myös mammajumpassa, jossa kävin aiemmin. Ja suurimmaksi osaksi ajasta minä olen sosiaalinen ihminen, joten ei se siitäkään johdu, että oisin liian ujo.. Ei vaan synkkaa ja siksi kaipaisinkin ikäisiäni äitejä seuraksi.

Sit tuli vielä mieleen, että ainakin täällä päin suomea (en usko että jaksan kuvitella kaiken, mulla on muutenkin niin köyhä mielikuvitus..) vanhemmat ihmiset tuijottavat ja niin sanotusti kauhistelevat minua ja mahaani, varmaankin siksi että näytän tosi nuorelta ja onhan 21-vuotias (ei minun mielestä!)suht nuori tekemään lapsen nyky-yhteiskunnassa, jolloin pitäisi vasta 3kymppisenä alkaa lapsia tekemään. Varsinkin kun olen liikkeellä yksin, ilman miestäni, niin kyllä sataa sääliviä katseita ja supattelua kun olen ohi kulkenut. Mikä siinä on, että aina pitää kuvitella jotain esim." se oli vahinko, ei tuo tiedä mitä tekee, itsekin vielä lapsi yms yms" kun nuori nainen on raskaana? Koittaisivat kaikenmaailman kyttääjät hankkia oman elämän... No minun päivääni he eivät onnistu pilaamaan ja nautin tästä raskaudesta vaikka kuka mitäkin ajatelisi! :) Oletteko muuten kohdannut samanlaista kohtelua tai muuta vastaavaa?

Mulla osa kavereista on todella hyvin suhtautunut siihen, että saan vauvan ja juuri he järjestivät minulle eilen ne vauvakutsut ja meillä oli huippumukavaa!! Tuli vaan syötyä herkkuja ja yö oli kärsimystä.. Ja kaiken kukkuraksi sain vielä neuvolassa " huudot" kun oli tullut 1,6kg viikossa! Illalla kävin puntarilla ja yön aikana oli turvotus iskenyt aiempaa pahempana... Nyt pitää kattoa mitä laittaa suuhunsa.. Turvotuksen lievittäjät mm. mansikat, ananas ja vesi on kaikki kokeiltu, mutta kun ei ne auta, pitäs niin paljon ananasta mättää naamaan että tulisin pahoinvoivaksi ennen kuin auttaisi :( No jospa se siitä..

Ja tämä toinen puoli kavereista, jotka eivät vaivautuneet tulemaan kutsuille eilen on sitä mieltä, että " sun oma elämä loppuu siihen kun se vauva syntyy" ja " et pääse lähtemään minnekään ulos bilettää tai mitään" . Tässä oli pari lausetta mitä ne rankuttaa koko ajan. Olen vaan sanonut heille, että mulla tuskin se baaritiskille pääsy polttaa persettä tässä ihan lähiaikoina ja tää on mun elämän parasta aikaa nyt, tätä minä haluan!Mutta ei ne tajua. Eivätkä ole kysyneet kertaakaan miten jaksan ja onko vauva kunnossa tms. Ja sitten kaiken kukkuraksi ne pohtii myös sitä mahdetaanko miehen kanssa pysyä yhdessä kun näin nuorina vauva tehdään? Minusta on törkeää yrittää pilata meidän onnea tuollaisilla ikävillä ennustuksilla! Ne spekuloi kaikkea vaan negatiivisessa mielessä, eivätkä ole onnellisia mun puolesta. Vielä mun paras kaveri kuuluu tähän porukkaan, en olisi uskonut..Mutta ei haittaa, tulipahan todellinen " ystävä" esiin pinnan alta!

Wiip-86: Hienoa, että olet saanut sanaisen arkkusi auki! Anna tulla vaan kaikkea maan ja taivaan väliltä! Mie ainakin roikun täällä linjoilla lukemassa jos ei kukaan muu, mulla nää päivät käy niin pitkiksi...

Musta_kissa: Lähellä on sulla tuo synnytys!!! Sun pitää sit ilmottaa meille kun lähtö tulee, tai viimeistään sitten kun olet ponnistanut nyytin tähän maailmaan! Ja annat sit kokeneena vielä viimehetken ohjeet --> mä ainakin tarvitsisin niitä, heh :) Mulla ei edelleenkään ole mitään merkkejä siitä että tää vaavi alkaisi edes harkita syntymistä.. No hän saa vielä pari viikkoa köllötellä rauhassa masussa, mutta sitten sais jo tulla viimeistään!

Miiu86: Mun piti jotain sullekin kommentoida, mutta nyt en muista mitä....*ei aivotoimintaa* Niin! Tekikö ne sulle sen synnytystapa arvioinnin? Oliko se miten tarkka? Kun mullahan oli tämän viikon maanantaina se ja ainut mitä se lääkäri sanoi kun " sorkki paikkoja" , oli että " kyllä tähän nyrkki menee, siis kyllä täältä vauvan pääkin tulee ulos" . Eli se ei mulle ollut kovin selventävä kertomus. Olisin halunnut kysyä, että onko lantio kunnossa ja muuta kaikkea, mutta pistivät niin nopeasti minut pihalle sieltä, että en kerinnyt kissaa sanoa ja mieltä jäi vaivaamaan miljoona kysymystä.. Että silleen täällä joensuussa :( Onhan niillä kiire, mutta joku raja sentään.

Nyt taas pitää lopettaa kun muuten ette jaksa lukea mun juttuja ja leimaudun ärsyttäväksi lörpöttelijäksi (ellen ole jo?)..

Hyvää illanjatkoa koko lössille :)

~Henniina rv.37+4

Vierailija
20/245 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä selvästi kenellä meistä ei ole tekemistä --> mulla! Kun on noin pitkät nuo mun viestit :/ Mutta nyt hiljenen tältä illalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi